Edward Blyth

De Wikipedia
Edward Blyth
Vida
Nacimientu Londres[1]23 d'avientu de 1810[2]
Nacionalidá Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu de Gran Bretaña ya Irlanda
Muerte Londres27 d'avientu de 1873[2] (63 años)
Sepultura Cementerio de Highgate (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes inglés
Oficiu conservador de muséu, ornitólogu, zoólogu, naturalistamuseólogu
Miembru de Accademia delle Scienze di Torino[1]
Abreviatura en zooloxía Blyth
Cambiar los datos en Wikidata

Edward Blyth (23 d'avientu de 1810Londres – 27 d'avientu de 1873Londres) foi un zoólogu y químicu inglés conocíu como unu de los fundadores de la zooloxía de la India y precursor de la teoría de la seleición natural.

Blyth nació en Londres en 1810. En 1841 viaxó a la India pa ocupar el cargu de comisariu del muséu de la Sociedá Asiática Real de Bengala. Actualizó los catálogos del muséu y en 1849 publicó Catalogue of the Birds of the Asiatic Society (Catálogu de los Páxaros de la Sociedá Asiática). Describió los especímenes del páxaru d'Hume, Tickell, Swinhoe y otros. Permaneció como comisariu hasta 1862, cuando la so débil salú obligó-y a volver a Inglaterra. La so obra The Natural History of the Cranes (Historia Natural de les Grúes) publicóse en 1881.

Seleición natural[editar | editar la fonte]

Edward Blyth escribió tres artículos sobre la variación animal, aldericando los efeutos de la selección artificial y que describe'l procesu na naturaleza (más tarde llamada seleición natural), pero entendíu como una especie de restauración de los organismos de la naturaleza al so propiu arquetipu (en llugar de la formación de nueves especies de). Sicasí, nunca llegó a utilizar el términu "seleición natural". Estos artículos fueron publicaos ente 1835 y 1837. Charles Darwin recurrió a los sos conseyos como espertu y Blyth foi unu de los primeros en reconocer la importancia de la teoría de la seleición natural de Wallace.

Honores[editar | editar la fonte]

Eponimia[editar | editar la fonte]

Especies que lleven el so nome son: Acrocephalus dumetorum, Anthus godlewskii.

Abreviatura (zooloxía)[editar la fonte]

L'abreviatura Blyth emplégase pa indicar a Edward Blyth como autoridá na descripción y taxonomía en zooloxía.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: www.accademiadellescienze.it. Data de consulta: 1r avientu 2020. Accademia delle Scienze di Torino ID: edward-blyth. Llingua de la obra o nome: italianu. Error de cita: La etiqueta <ref> ye inválida; el nome «80df8ba99cca8fd4f0891b158d8a502b9021e9a7» ta definíu delles vegaes con distintu conteníu
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: SNAC. Identificador SNAC Ark: w6mq2mmx. Apaez como: Edward Blyth. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]