Nora Astorga

De Wikipedia
Nora Astorga
embaxadora

Vida
Nacimientu Managua10 d'avientu de 1944[1]
Nacionalidá Bandera de Nicaragua Nicaragua
Muerte Managua14 de febreru de 1988[2] (43 años)
Causa de la muerte cáncanu de mama
Estudios
Estudios Universidá Católica d'América
Universidad Centroamericana (es) Traducir
Oficiu diplomática, xuezapolítica
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Partíu políticu Frente Sandinista de Liberación Nacional (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Nora Astorga (10 d'avientu de 1944Managua – 14 de febreru de 1988Managua) foi una política y diplomática nicaraguana.

Foi guerrillera nel Frente Sur de la insurrección sandinista contra la dictadura de la familia Somoza. Dempués del trunfu de la Revolución Popular Sandinista en 1979, funge como abogada, xueza, política y embaxadora de Nicaragua ante Estaos Xuníos, y depués les Naciones Xuníes.[3] Ye la primera sandinista d'altu rangu que muerre de forma natural productu de cáncer de mames y metástasis pulmonar. En xunetu de 1987 el gobiernu revolucionariu otorgar la máxima condecoración: la Orde Carlos Fonseca, dende entós y hasta la fecha ye recordada como heroína de la guerra contra la dictadura militar.[4]

Biografía[editar | editar la fonte]

Primeros años[editar | editar la fonte]

Nora Astorga naz en Managua nel senu d'una familia clase media de tradición católica y lliberal, de güelu con grau de xeneral, y padre militar somocista.[5] Estudió mientres once años nun colexu de monxes teresianes en Managua, con quien dende pequeña daba catecismu nos barrios marxinales de Managua. Ye ende onde-y fueron naciendo entrugues polítiques y sociales y empecé a cuestionar el mundu nel que vivía” (ibidem).

Al terminar los estudios secundarios y tres acusaciones del so padre sobre'l calter comunista” de les sos idees, arréyase, al entrar a la Universidá Centroamericana (UCA) a estudiar la carrera de derechu, nes primeres fuelgues y tomes d'ilesies impulsaes pol Frente de Estudiantil Revolucionariu (FER).

A los 16 años integrar al Partíu Conservador, mesmu que ve como una posibilidá de cambéu. Arreyar na campaña eleutoral de Fernando Agüero Rocha, pero, tres el pecto Agüero- Somoza decepciónase rápido de los partíos políticos esistentes.

Ye unviada pol so padre a Estaos Xuníos dende 1967 hasta 1969, onde decide estudiar medicina por creela “una de los oficios que podría dame la posibilidá de trabayar pal cambéu social”.[6]

Integración al FSLN y primeres aiciones[editar | editar la fonte]

Al tornar a Nicaragua en 1969, depués de decidir que la medicina nun yera un oficiu pa ella, entá ensin conocer direutamente al frente Sandinista, empieza a miralo la única opción verdadera pal cambéu social y el derrocamientu del réxime somocista.[7]

De regresu a la UCA ye captada por Carlos Agüero por que se una al frente Sandinista nel Periodu d'Acumuladura de Fuercies en Silenciu (1970-1974). Al pasar esti a la clandestinidá, trabaya so la responsabilidá de Oscar Turcios, entós miembru de la Direición Nacional. La so primer responsabilidá foi ser corréu de Turcios, tresportalo y busca-y cases de seguridá hasta 1973, añu en que Oscar Turcios cai en combate. Tamién tresportó a Ricardo Morales Avilés y José Benito Escobar.

Dixebrar del Frente Sandinista y reincorpórase nel añu 1978, dempués del asesinatu del periodista Pedro Joaquín Chamorro, “Y nun foi la so muerte mesma, con tou y que yo conocía a Pedro. Lo que me marcó foi ver la xente entornase nes cais”.[8]

El 8 de marzu de 1978 en Nicaragua resonó'l nome de Nora Astorga al participar nel operativu del Perru”. Cuando Astorga yera abogada y xefa del personal d'una compañía constructora destacada nel país, el Xeneral somocista Reynaldo Pérez Vega, presidente del Estáu Mayor de la Guardia Nacional, acosa y hostiga a Astorga con intenciones sexuales. Al identificar Nora l'interés del Perru” Pérez Vega, entama un comandu destináu al secuestru del xeneral col fin de lliberar presos políticos. El comandu nun llogra detener a Pérez Vega, polo que ye necesariu axusticialo.[9] Astorga pasa a la clandestinidá nel Frente Sur. En mayu de 1979 viaxa a Costa Rica y torna el 19 de xunetu del mesmu añu, día del trunfu de la Revolución Popular Sandinista.

Carrera política[editar | editar la fonte]

Na primer etapa de la Revolución Sandinista trabayó na fiscalía y foi la encargada de xulgar a los militares de la Guardia Nacional del réxime somocista. De los tribunales, pasó a trabayar a la Cancillería. Depués foi representante de Nicaragua ante les Naciones Xuníes, yá que exerció mientres dos años.[10]

Muerte y legáu[editar | editar la fonte]

Nora Astorga muerre en Managua, Nicaragua el 14 de febreru de 1988 productu de cáncer de mames. Recuérdase como una una “heroína de la patria y la revolución”[11]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Identificador GND: 128608153. Data de consulta: 17 ochobre 2015. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Afirmao en: Encyclopædia Britannica Online. Identificador Encyclopædia Britannica Online: biography/Nora-Astorga. Apaez como: Nora Astorga. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. Segura Graíño (1998) p. 7
  4. «matu-hari-sandinista/10019-3 el matu hari sandinista». Selmana. 21 de marzu de 1988. http://www.semana.com/mundo/articulo/el matu-hari-sandinista/10019-3. 
  5. «Nora Astorga: l'arguyu de ser nicaragüense». Revista Unviada. abril de 1988. http://www.envio.org.ni/articulo/559. 
  6. «Nora Astorga Gadea». Carlos Agaton. http://carlosagaton.blogspot.com/2014/01/nora-astorga-gadea.html. 
  7. Convención política del 28 de marzu de 1971.
  8. «Nora Astorga, guerrillera... embaxadora de la paz y de la vida». Ediciones Populares Feministes. http://www.sidocfeminista.org/images/books/01631/01631_00.pdf. 
  9. «El ajusticiamiento del Xeneral Pérez». CEDEMA. http://www.cedema.org/ver.php?id=3128. 
  10. «Rinden homenaxe a la heroína y guerrillera Nora Astorga». La Xente. http://www.radiolaprimerisima.com/noticias/136440/rinden-homenaxe-a-la-heroina-y-guerrillera-nora-astorga. 
  11. «Nicaragua recuerda a la "Heroína de la Patria y la Revolución” Nora Astorga:l'arguyu de ser Sandinista». tortillaconsal. http://www.tortillaconsal.com/nora.html. 

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Segura Graíño, Cristina (1998). Diccionariu de muyeres en la historia. Editorial Espasa Calpe. ISBN 84-239-8631-4.