Piotr Chijachov

De Wikipedia
Piotr Chijachov
Vida
Nacimientu Gatchina[1]16 d'agostu de 1808 (xul.)
Nacionalidá Bandera de Rusia Imperiu Rusu
Muerte Florencia[1]13 d'ochobre de 1890 (82 años)
Familia
Hermanos/es Platon Tchikhatchov
Estudios
Estudios Universidá Estatal de San Petersburgu
Llingües falaes rusu[2]
francés
alemán
Oficiu xeólogu, biólogu, esplorador, xeógrafu, botánicu, naturalistaviaxeru
Miembru de Academia de Ciencies de San Petersburgu
Academia Francesa de les Ciencies
Academia Prusiana de les Ciencies
Academia Alemana de les Ciencies Naturales Leopoldina
Academia de les Ciencies de Baviera
Abreviatura en botánica Tchich. (IPNI)
Cambiar los datos en Wikidata

Piotr Aleksándrovich Chijachov (rusu: Пётр Александрович Чихачёв, en trescripción francesa: Pierre (Alexandrovitch) de Tchichatscheff) (Gátchina, 20 de febreru de 1812 (o 1808[3]) - Florencia, Italia, 13 d'ochobre de 1890) foi un naturalista, botánicu, xeógrafu, y xeólogu rusu que foi almitíu na Academia de Ciencies de Rusia en 1876 como miembru honorariu. Ye recordáu por haber realizáu estenses espediciones xeográfiques y mineru-xeolóxiques, visitando la rexón del macizu d'Altái, Xinjiang (1845), y Asia Menor (seis veces ente 1847 a 1858). En 1877 y 1878, viaxó a Tunicia, España, Exiptu y Arxelia, onde reparó rellaciones xeolóxiques, climatolóxiques y botániques ente los países.[4]

Biografía[editar | editar la fonte]

Educación[editar | editar la fonte]

Nació nel Gran Palaciu de Gátchina, la residencia de branu de la emperatriz viuda María Fiódorovna. El so padre yera Aleksandr Petróvich Chijachov, un coronel retiráu del reximientu Preobrazhenski. Foi educáu en casa en Tsárskoye Seló, la residencia de la familia imperial rusa, cerca de San Petersburgu, so la direición de profesores del Lyceum Imperial. Depués entró na Universidá de San Petersburgu y terminó la so educación nel estranxeru, asistiendo a conferencies de xeólogos y mineralogistas famosos, y depués trabayó en París. Nun siendo un científicu profesional, Chijachov, que tenía dineru abondo y preparación científica, podía dedicase dafechu al so interés nes espediciones científiques y na investigación. Estes producieron resultancies científiques esenciales, por cuenta de la observación del so autor y al cuidadosu tratamientu del material recoyíu mientres les espediciones científiques a les que Chijachov atrajó a destacaos especialistes en distintos campos.

Yá que recibió la so formación científica nel estranxeru, que publicó los sos trabayos científicos n'inglés, francés o alemán y que vivió principalmente en París, Chijachov nun puede ser dafechu consideráu un científicu rusu, pero la ciencia rusa débe-y reconocencia pola so esploración esencial de la xeoloxía y la xeografía de Altái.

Espediciones ya investigación[editar | editar la fonte]

L'actividá científica independiente de Chijachov empezó en 1841, cuando publicó descripciones xeolóxiques del monte Gargano, nel sur d'Italia, y de la contorna de la ciudá de Niza. En 1842, publicó una descripción xeolóxica de les provincies del sur del reinu de Nápoles.

Nel mesmu añu fíxose cargu d'una gran espedición a los montes del macizu d'Altái. Llegó a les fontes de los ríos Abakán, Chu y Chulyshmán. Viaxando al traviés de Altái meridional, Chijachov algamó territorios hasta entós ensin afayar. Investigó tamién los montes Sayanes, sobre los que se cuntaben les hestories más fantástiques, non yá n'Europa Occidental, si non tamién en Rusia. Nel norte de Altái atopar colos xacimientos de carbón más ricu del mundu, una rexón que llamó cuenca Kuznetsk. Tamién estudió la cultura, la vida y les costumes de les diverses tribus nómades y asitiaes nesta rexón.

En 1845, publicó un avolumáu trabayu sobre Altái, tituláu Voyage scientifique dans l'Altai Oriental et les parties adjacentes de la frontière de Chine y presentó un informe sobre les sos esploraciones de Siberia y los resultaos del estudiu del material recoyío.

Chijachov llueu empezó un estudiu refechu d'Asia Menor, a la que dedicó venti años de la so vida. Dempués del viaxe a Altái, convertir n'agregáu de la embaxada de Rusia en Constantinopla. Aprovechó la so estancia de dos años ellí pa estudiar turcu y, de siguío, dexando'l serviciu diplomáticu, realizó mientres 1847-1863 una serie d'espediciones n'Asia Menor, nes que fizo amplies investigaciones científiques y coleiciones. Los resultaos fueron publicaos por Chijachov nuna obra enorme, Asie Mineure: Description physique, statistique et archéologique de cette contrée. Esta obra, qu'entiende la xeografía, la xeoloxía, la climatoloxía, la zooloxía, la botánica y la paleontoloxía d'Asia Menor, representa la obra clásica de Chijachov, realizada en collaboración con numberosos espertos en distintes cañes de les ciencies naturales.

Dempués de completar les sos investigaciones d'Asia Menor y habiendo llegáu a la vieyera, Chijachov terminó los sos grandes viaxes y expedición pero nun detuvo'l trabayu científicu. A principios de 1878, a la edá de 71 años, visitó Arxelia y Túnez, y en 1880 publicó una descripción del so viaxe sol títulu Espagne, Algérie et Tunisie. Amás de los sos trabayos xeográficos y naturales históricu, Chijachov publicó dellos trabayos políticos sobre la cuestión d'Oriente.

Fallecimientu[editar | editar la fonte]

Semeya de Chijachov realizáu por Karl Brullov (1835)
Placa conmemorativa en Gátchina

En 1890, publicó dellos artículos científicu-naturales sol títulu de Etudes de géographie et d'histoire naturelle. Estos estudios representen fragmentos de lo que Chijachov concibiera como una gran obra científica sobre los desiertos del mundu, obra que nun tuvo tiempu de terminar, morriendo en 1890 de neumonía. Pa fomentar los viaxes al traviés d'Asia, dexó a l'Academia de les Ciencies francesa una suma de 100.000 francos.

Honores[editar | editar la fonte]

Na so memoria foi nomada un cordal nel macizu d'Altái, el cordal Chijachov.

Abreviatura[editar la fonte]

L'abreviatura Tchich. emplégase pa indicar a Piotr Chijachov como autoridá na descripción y clasificación científica de los vexetales. (consulta la llista de tolos xéneros y especies descritos por esti autor nel IPNI).

Identificó y nomó 49 nueves especies de plantes de bien diverses families (IPNI).

Obres[editar | editar la fonte]

  • Voyage scientifique dans l'Altai oriental. París, 1845.
  • Asie Mineure. 8 tomos, París, 1852-1868.
  • Espagne, Algérie et Tunisie, Paris 1880; Spanien, Algerien und Tunis, Leipzig 1882.
  • Lettres sur la Turquie. Bruxeles y Leipzig 1850.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Gran Enciclopedia Soviética (1969–1978). Sección, versículu o párrafu: Чихачёв Пётр Александрович. Data de consulta: 28 setiembre 2015. Editorial: Большая Российская энциклопедия. Llingua de la obra o nome: rusu. Data d'espublización: 1969.
  2. Afirmao en: catálogu de la Biblioteca Nacional Checa. Identificador NKCR AUT: jx20090331012. Data de consulta: 1r marzu 2022.
  3. TSB, 3ª edición
  4. http://kiki.huh.harvard.edu/databases/botanist_search.php?mode=details&botanistid=1743

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]