Sitios d'arte rupestre prehistóricu del valle del Côa

De Wikipedia
Sitios d'arte rupestre prehistóricu del valle del Côa y de Siega Verde
Patrimoniu de la HumanidáUNESCO
Grabaos d'un caballu (grande nel centru) y dos cabres (embaxo a la izquierda y enriba a la derecha). Error de Lua en Módulu:Mapa_de_llocalización na llinia 393: Minutes were provided for longitude without degrees also being provided.
Llugar  Portugal
 España
Criterios Cultural: i, iii
Referencia 866
Inscripción 1998 (XXII Sesión)
Estensiones 2010
Área Europa y América del Norte
Cambiar los datos en Wikidata

El arte rupestre del valle del Côa ye unu de los llugares al campu más grandes d'arte paleolíticu. Foi declaráu Patrimoniu de la Humanidá pola Unesco en 1998.[1]

A finales de los años 1980, los grabaos fueron afayaos en Vila Nova de Foz Côa, n'el nordés de Portugal. El llugar asítiase nel valle del ríu Côa, y entiende miles de dibuxos grabaos de caballos, bóvidos y otres figures animales, humanes y astractes, que se remotan a los años 22.000 a 10.000 años e. C. Dende 1995 un equipu d'arqueólogos tuvieron estudiando y catalogando esti complexu prehistóricu y creóse un parque pa recibir a los visitantes.

Discutiniu tres el descubrimientu[editar | editar la fonte]

Dempués de que s'afayara esti complexu paleolíticu, que s'estiende a lo llargo de dellos quilómetros a lo llargo del valle del ríu, amenóse un discutiniu sobre la construcción nel ríu d'una planta d'enerxía hidroeléctrica.

Si construyera la planta d'enerxía, alzaríense los niveles del ríu, lo que cubriría la mayor parte de los dibuxos grabaos. Esti fechu yera conocíu pola compañía d'enerxía nacional portuguesa (EDP) y l'Institutu Portugués Nacional del Patrimoniu y Arquiteutura (IPPAR) primero que'l públicu polo xeneral y la comunidá científica fueren conscientes de la importancia del llugar.

L'arqueólogu Nélson Rabada, estudiando'l llugar so un alcuerdu ente EDP y IPPAR, documentó el casu a la prensa, según a otres organizaciones comenenciudes nel arte prehistórico y el patrimoniu, como la Unesco. La construcción de la presa llevó a un gran escándalu dientro de los círculos portugueses y mundiales, col proyeutu denunciáu ante los periódicos como'l Sunday Times, el New York Times o'l International Herald Tribune.

Los informes de la Unesco nun fueron unánimes tocantes a si debíase o nun construyir la planta d'enerxía, con Jean Clottes, el xefe del departamentu prehistóricu, diciendo que la xubida de l'agua podría protexer a los grabaos del vandalismo, pero confirmando igualmente que'l valle del Côa «ye'l llugar al campu más grande d'arte paleolítico n'Europa, si non del mundu».

Esta solución nun gustó a los arqueólogos y al públicu, y un fuerte movimientu NIMBY ente los portugueses opuestos a la planta d'enerxía/construcción de la presa. En 1995, el Parllamentu y el gobierno, sol primer ministru António Guterres, atayó'l proyeutu y creó un parque pal estudiu arqueolóxicu y les visites del públicu.

Arte[editar | editar la fonte]

Los grabaos atopaos principalmente consisten en representaciones animales, como caballos, bóvidos (uros) y cápridos. Figures humanes y representaciones astractes tamién tán presentes.

Tán fechos principalmente en superficies verticales de roca a lo llargo del valle del ríu usando la téunica del grabáu. El so tamañu varia ente los 15 cm y 180 cm pero predominen los que son de 40-50 cm d'estensión, formando de cutiu paneles y composiciones. L'estilu de cutiu representa llinies marcaes con llinies fines y bien llograos. Estos grabaos calcúlase que se fixeron fai 20.000 años según un estudiu en 1995.

La importancia d'esti llugar d'arte prehistórico anicia na so rareza y estensión; hai munches cueves con llugares d'arte prehistórico, pero al campu hai namái unes poques, como Mazouco (Portugal), Fornols-Haut (Francia), Domingo García y Siega Verde (dambes n'España), pero nenguna d'elles tienen la estensión del valle del Côa.

Los arqueólogos reconocen a sitios como estos como santuarios al campu de los homes prehistóricos.

Dellos grabaos de bóvidos que se superponen.

Allugamientos específicos[editar | editar la fonte]

El llugar del valle del Côa ta compuestu, hasta agora, d'un grupu de 16 llugares d'arte rupestre y asentamientos estendíos por 17 quilómetros del valle inferior del ríu Côa:

  1. Broeira
  2. Canada do Inferno/Rego da Vide
  3. Faia
  4. Faia (Vale Afonsinho)
  5. Vale das Namoradas
  6. Vale de Moinhos
  7. Vale de Figueira/Texiugo
  8. Ribeira de Piscos/Quinta dos Poios
  9. Meijapão #

Fonte Frieira

  1. Penascosa
  2. Quinta da Ervamoira
  3. Salto do Boi (Cardina)
  4. Ribeirinha
  5. Quinta do Fariseu
  6. Quinta da Barca

Acontecimientos[editar | editar la fonte]

La conferencia HERITAGE 2008 - World Heritage and Sustainable Development International Conference celebrar en Vila Nova de Foz Côa ente'l 7 y 9 de mayu de 2008.[2]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Sitios d'arte rupestre prehistóricu del Valle del Côa y de Siega Verde». UNESCO Culture Sector. Consultáu'l 11 de marzu de 2015.
  2. Unesco, World Heritage Events.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]