Coral

De Wikipedia
Coral
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Cnidaria
Clas: Anthozoa
Ehrenberg, 1831
Subclases y órdenes esistentes[2]

Subclase: Octocorallia
   Orde: Alcyonacea
   Orde: Helioporacea
   Orde: Pennatulacea
Subclase: Hexacorallia
   Orde: Antipatharia
   Orde: Ceriantharia
   Orde: Corallimorpharia
   Orde: Scleractinia

   Orde: Zoantharia[1]
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Los corales marinos son animales coloniales, salvo esceiciones,[nota 1] pertenecientes al filu Cnidaria, la mayoría a la clase Anthozoa anque dalgunos son de la clase Hydrozoa (como Millepora). Les colonies tán formaes per cientos o miles d'individuos llamaos zooides y pueden algamar grandes dimensiones. N'agües tropicales y subtropicales formen grandes petones. El términu "coral" nun tien significáu taxonómicu y so él inclúyense distintos tipos d'organismos.

Carauterístiques[editar | editar la fonte]

Anque los corales pueden atrapar plancton y pequeños peces ayudaos poles célules urticantes de los sos tentáculos, la mayoría de los corales, llogren la mayor parte de les sos nutrientes de les algues unicelulares fotosintétiques, denominaes zooxanteles, que viven dientro del texíu del coral. Estos corales riquen de lluz solar y crecen n'agua claro y pocu fonda, de normal a fondures menores de 60 metros. Los corales pueden ser los principales contribuyentes a la estructura física de los petones de coral que se formaron n'agües tropicales y subtropicales, como la enorme Gran Barrera de Coral n'Australia y el petón Mesoamericanu nel mar Caribe. Otros corales, que nun tienen una rellación simbiótica con algues, pueden vivir n'agües muncho más fondes y en temperatures muncha más baxes, como les especies del xéneru Lophelia que pueden sobrevivir hasta una fondura de 3000 metros.[3]

El términu "coral" nun tien nengún significáu taxonómicu y ye pocu precisu; suel usase pa designar a los antozoos polo xeneral, tanto a los que xeneren una cadarma caliar duru, especialmente los que constrúin colonies ramificaes, como les acropores; pero tamién ye común denominar coral a especies con colonies compactes ("coral celebru" como Lobophyllia) ya inclusive con cadarma córneo y flexible, como les gorgonias. Coles mesmes, llámense corales blandios a les especies del orde Alcyonacea, que nun xeneren cadarma y utilicen el calciu en forma d'espícules partíes pol so texíu carnosu, p'apurri-yos mayor rixidez y consistencia.

Tanto nel mundu del bucéu como en acuariofilia, los corales estremar en blandios y duros, según tengan cadarma o non. Y los duros, de la mesma, subdividir en duros de pólipu curtiu y duros de pólipu llargu, "small polyp stony" (SPS) y "large polyp stony" (LPS), n'inglés. Esta clasificación referir al tamañu del pólipu, que nos SPS como Montipora, suel ser de 1 o 2 mm[4] y nos LPS, como Heliofungia actiniformis d'hasta 20 cm.[5]Pero esta división ye pocu científica y xenera non poques esceiciones so un analís rigorosu de les diverses especies. La comunidá científica referir a micropólipos cuando los pólipos coralinos tienen ente 1 y 2 mm de diámetru, y alude a macropólipos p'aquellos pólipos ente 10 y 40 mm de diámetru. Sicasí, la gran mayoría de los corales de tolos petones del mundu tienen pólipos con un diámetru ente 2 y 10 mm, xusto ente eses categoríes.[6]

Taxonomía[editar | editar la fonte]

Cadarma colonial de coral escleractinio ampliáu. Les motes de los coralitos amuesen la estructura hexameral.
Coral de la familia Fungiidae con tentáculos curtios, en Papúa Nueva Guinea.

Los corales estremar en dos subclases en función del númberu de tentáculos o llinies de simetría: Hexacorallia y Octocorallia, y una serie d'órdenes en función de les sos exocadarmes, tipu de nematocisto y analís xenéticu mitocondrial.[7][8][9] La tipificación común de los corales crucia les llendes del suborde/clase.

Corales hermatípicos[editar | editar la fonte]

Los corales hermatípicos, son corales pedreses que constrúin petones. Secretan carbonatu de calciu pa formar una cadarma dura. Llogren una parte de los sos requerimientos enerxéticos de zooxantelas, (algues fotosintétiques simbiótiques).

Los que tienen seis o menos, o múltiplos de seis, exes de simetría na so estructura corporal son denominaos hexacorales (subclase Hexacorallia).Esti grupu inclúi a los principales corales contructores de petones, los pertenecientes al orde Scleractinia (escleractinios). Los otros xéneros de corales hermatípicos pertenecen a la subclase Octocorallia (como Heliopora y Tubipora), y a la clase Hydrozoa (como Millepora).[10]

Los factores ecolóxicos necesarios pa la crecedera de los corales hermatípicos son, ente otros:

  • Agües relativamente someres (dende la superficie hasta delles decenes de metros).
  • Temperatures templaes (ente 20°C y 30°C).
  • Salinos normales (ente 27‹ y 40‹).
  • Fuerte penetración de la lluz.
  • Intercambiu coles agües oceániques abiertes en zones solmenaes d'alta enerxía, lo que fai que se trate d'agües clares, ensin sedimentu en suspensión y con ciertu conteníu en nutrientes.
  • Sustratu firme pal so anclaje.[11]

Namái nel Caribe, esisten a lo menos 50 especies de corales pedreses, caúna con una estructura esquelética única.

Dellos tipos conocíos son:

  • Corales celebru, que pueden crecer hasta 1,8 metros d'anchu.
  • Acropora, que crecen rápido y pueden tener un tamañu grande; son importantes constructores de petones. Especies como Acropora cervicornis tienen grandes cañes, daqué asemeyaes a cuernos de venaos, y habiten en zones con un aguaxe fuerte.
  • Dendrogyra, que formen columnes que pueden llegar a tener un altor de 3 metros.
  • Leptopsammia, qu'apaez en cuasi toles partes del mar Caribe.[12]

Corales ahermatípicos[editar | editar la fonte]

Los corales ahermatípicos nun constrúin petones, porque nun xeneren una cadarma. Tienen ocho tentáculos y conócense tamién como octocorales, subclase Octocorallia. Inclúin los corales del orde Alcyonacea, según delles especies nel orde Antipatharia (coral negru, xéneros Cirrhipathes y Antipathes).[10] Corales ahermatípicos, como los gorgonáceos y Sessiliflorae,[12] son tamién conocíos como corales blandios. A diferencia de los corales pedreses, son flexibles, ondulando nes corrientes d'agua, y de cutiu tán furaos, con una apariencia d'encaxe.

Les sos cadarmes son proteínicos en llugar de caliares. Los llamaos corales blandios y corales cueru o piel, na so mayoría d'aspeutu carnosu, tienen nos sos texíos unos cristales microscópicos de calcita llamaos espículas, que la so función ye dar consistencia al texíu del animal, n'ausencia de cadarma puramente dicha. La forma y distribución de les espículas son les principales carauterístiques utilizaes na identificación de xéneros y especies de octocorales.[2]Los corales blandios son un pocu menos abondosos (nel Caribe asoceden 20 especies, frente a les 197 de corales duros)[13] que los corales pedreses.

Corales porosos[editar | editar la fonte]

Los corales pueden ser porosos o non-porosos. Los primeres tienen cadarmes poroses que dexen que los sos pólipos coneutar ente sigo al traviés de la cadarma. Corales duros non-porosos tienen cadarmes sólides, macizos.[14][15]

Carauterístiques[editar | editar la fonte]

L'animal conocíu como coral, el pólipu, mide dende apenes unos milímetros a dellos centímetros de diámetru. Los del orde Scleractinia tienen la capacidá d'afitar sobre los sos texíos el carbonatu cálcicu disueltu nel mar y asina formar les estructures ríxides carauterístiques.

La estructura caliar del coral ye blanca, los distintos colores que presenten débense, tanto a los distintos pigmentos de los sos texíos, como n'otros filos animales, como a unes microalgas que viven en simbiosis cola mayoría de los pólipos coralinos y que reciben el nome de zooxantelas. Tan solo dellos xéneros de corales como Tubastraea, Dendronephthya o parte de les gorgonias nun son fotosintéticos. Les algues realicen la fotosíntesis produciendo osíxenu y azucres, que son aprovechaos polos pólipos, y aliméntense de los catabolitos del coral (especialmente fósforu y nitróxenu).[16] Esto, nel casu de los corales fotosintéticos, apúrre-yos del 70 al 95% de les sos necesidaes alimenticies. El restu llograr atrapando plancton. Por esta razón el coral precisa agües tresparentes pa desenvolvese, por que les zooxantelas realicen asina la fotosíntesis.

Los corales non fotosintéticos son animales omnívoros, y aliméntense tanto de zooplancton como de fitoplancton[17] o materia orgánico disuelta na agua.

Anatomía[editar | editar la fonte]

Anatomía d'un pólipu de coral.

Nel sieglu IX, l'eruditu musulmán Al-Biruni clasificó esponxes y corales como animales, argumentando que respuenden al tactu.[18] Sicasí, polo xeneral creíase que los corales yeren plantes, hasta que, nel sieglu XVIII, William Herschel utilizó un microscopiu pa determinar que los corales teníen les membranes celulares delgaes carauterístiques d'un animal.[19]

Forma colonial[editar | editar la fonte]

Los pólipos interconectar por aciu un texíu colonial común, denomináu cenénquima,[20] compuestu por mesoglea na que s'atopen enfiñíos los pólipos, les escleritas, y les canales gastrodermales.[21] Un sistema complexu y bien desenvueltu de canales gastrovasculares, que s'utilicen pa partir de manera significativa los nutrientes y simbiontes. Nos corales blandios, estes canales varien en tamañu de 50–500 micrómetros (0.0050–0.050 cm) de diámetru, y dexen el tresporte de metabolitos y componentes celulares.[22]

Estructura del coralito de Caryophyllia.

Pólipu[editar | editar la fonte]

Anque una colonia de coral puede dar la impresión visual d'un solu organismu, ye en realidá un conxuntu que se compón de munchos organismos multicelulares individuales, bien que xenéticamente idénticos, conocíos como pólipos. Los pólipos tienen polo xeneral unos pocos milímetros de diámetru, y compónense d'una capa esterna d'epiteliu y texíu interno xelatinosu conocíu como mesoglea. Son radialmente simétricos, con tentáculos qu'arrodien una boca central, la única apertura escontra l'estómagu o celenteron, al traviés de la cual inxérense los alimentos y espúlsense los residuos.

Exocadarma[editar | editar la fonte]

L'estómagu zárrase na base del pólipu, onde'l epiteliu produz una exocadarma llamada placa basal o calículu (L. pequeña taza). El calículu ta formáu por un aniellu caliar engrosáu (engrosamiento anular) con seis, o múltiplos de seis, crestes radiales de sofitu. Estes estructures crecen verticalmente y proyéctense dientro de la base del pólipu. Cuando un pólipu ta físicamente estresáu, los sos tentáculos contraer nel mota de cuenta que práuticamente nenguna parte espónse percima de la plataforma de la cadarma. Esto protexe al organismu de los depredadores y los elementos.[23][24]

El pólipu crez, por estensión de motes verticales que de xemes en cuando septan pa formar una nueva placa basal superior. Tres munches xeneraciones, estes estensiones constitúin les grandes estructures caliares de los corales y finalmente los petones coralinos.

La formación de la exocadarma caliar arreya la deposición del mineral aragonito polos pólipos, sobre la base de calciu ya iones de carbonatu qu'adquieren a partir d'agua de mar. La velocidá de deposición, que varia descomanadamente dependiendo de les especies y les condiciones ambientales, puede aportar a 10 g/m² de pólipu/día. Esto depende tamién de la lluz, cola producción nocherniega siendo 90% menor que la de mediudía.[25] La exocadarma individual de cada pólipu denómase coralitu.

Descarga de nematocisto: Descarga d'un nematocisto latente que respuende a una presa cercana. Al tocar el cnidocito, el so aparatu punchante dispara l'escayu na presa, dexando un filamentu buecu al traviés del cual inyéctase venenu pa inmovilizar la presa. De siguío los tentáculos dirixen la presa indefensa a la boca.

Tentáculos[editar | editar la fonte]

Los nematocistos nes puntes de los tentáculos son célules urticantes que lleven venenu, que se lliberar rápido en respuesta al contautu con otru organismu. Los tentáculos tamién tienen una franxa de contraición d'epiteliu llamáu farinxe. Les aguamalas y anémonas de mar tamién tienen nematocistos.

Primer planu de los pólipos de Montastraea cavernosa, los tentáculos son claramente visibles.

Alimentación[editar | editar la fonte]

Los pólipos alimentar d'una variedá de pequeños organismos, dende plancton demersal microscópicu hasta pequeños pexes. Los tentáculos del pólipu inmovilicen o maten a les sos preses coles sos nematocistos (tamién conocíu como "cnidocito"). Depués contráense pa dirixir la presa al estómagu. Una vegada dixerida la presa, l'estómagu vuelve abrir, lo que dexa la espulsión de refugayes y l'empiezu del siguiente ciclu de caza. Los pólipos tamién recueyen molécules orgániques y molécules orgániques disueltes.[26]:24

Zooxantelas simbiontes[editar | editar la fonte]

Munchos corales, según otros grupos de cnidarios tales como Aiptasia (un xéneru d'anémonas de mar), formen una rellación simbiótica con una clase d'algues, zooxantelas, del xéneru Symbiodinium, un dinoflagelado.[26]:24 Aiptasia, una plaga conocida ente los aficionaos d'acuarios de coral por cuenta de la so sobrecrecimiento na roca viva, sirven como un pervalible organismu modelu nel estudiu de la simbiosis cnidarios-algues. Típicamente, cada pólipu alluga una especie d'alga. Al traviés de la fotosíntesis, estos apurren enerxía al coral, y ayuden na calcificación.[27] Hasta un 30% del texíu d'un pólipu puede ser material vexetal.[26]:23

Reproducción[editar | editar la fonte]

Coral escleractinio desovando

Tocantes a la reproducción, esisten especies de reproducción sexual y reproducción asexual, y en munches especies onde se dan dambes formes. Les célules sexuales son espulsaes al mar tou al empar, siguiendo señales como les fases llunares o les marees. La fecundación suel ser esterna, sicasí, delles especies caltienen l'óvulu nel so interior (cuévanu gastrovascular) y ye ellí onde son fecundaos los güevos;[28] y les puestes son tan numberoses que lleguen a tiñir les agües.

Munchos güevos son taramiaos polos peces y otres especies marines, pero son tantos que, anque'l porcentaxe de sobrevivencia bazcuya ente'l 18 y el 25 %, según estudios de bioloxía marina,[29] los sobrevivientes garanticen la continuidá de les especies.

Los güevos una vegada nel esterior, permanecen al debalu abasnaos poles corrientes dellos díes, más tarde fórmase un bárabu plánula que, n'analayando pola columna d'agua marino, xuntar al sustratu o roques y empieza la so metamorfósis hasta convertise en pólipu y nuevu coral.

Reproducción sexual[editar | editar la fonte]

Los corales reprodúcense principalmente sexualmente. Alredor del 25% de los corales hermatípicos (corales pedreses) formen colonies compuestes de pólipos del mesmu sexu (unisexual), ente que'l restu ye hermafrodita.[30]

Los ciclos de vida de los corales difusores y criadores.

Espardimientu[editar | editar la fonte]

Alredor del 75% de tolos corales hermatípicos desovan por espardimientu, lliberando gametos de güevos y espelma na agua p'arrobinar la so descendencia. Los gametos fundir mientres la fecundación pa formar una bárabu microscópica, denomada plánula,[31] típicamente de color rosada y de forma elíptica. Una colonia de coral produz miles de bárabos per añu pa superar les torgues qu'enzanquen la formación d'una nueva colonia.[32]

Montastraea cavernosa llibera espelma na agua.

La friega sincrónica ye bien típicu nos petones de coral, y de cutiu, inclusive cuando delles especies tán presentes, tolos corales desovan na mesma nueche. Esta sincronía ye esencial pa dexar que los gametos masculinos y femeninos pueden atopase. Los corales confíen en señales ambientales, que varien d'especie a especie, pa determinar el momentu apropiáu pa espublizar los gametos. Estes señales inclúin cambeos de temperatura, ciclu llunar, duración del día, y posiblemente señales químiques.[30] La friega sincrónica puede formar híbridos y ye posiblemente arreyáu na especiación del coral.[33] La señal inmediata pa la friega ye de cutiu la puesta del sol.[30] L'eventu puede ser visualmente espectacular, cuando millones de gametos concentrar en determinaes zones de los petones.

Incubación[editar | editar la fonte]

Especies incubadores de cutiu son ahermatípicas (nun son constructores de petón) y habiten zones con muncho aguaxe o fuertes corrientes d'agua. Les especies incubadores solo lliberen espelma ensin flotabilidá, que funden a los portadores de güevos qu'esperen colos güevos ensin fertilizar mientres selmanes. Sicasí, ye tamién posible qu'asoceda friega sincrónica con estes especies.[30] Dempués de la fecundación, los corales lliberen plánulas, llistes pa instalase nun sustratu fayadizu.[27]

Plánulas[editar | editar la fonte]

Les plánulas exhiben fototaxia positiva, nadando escontra la lluz p'algamar les agües superficiales onde deriven y crecen antes de baxar en busca d'una superficie dura pa establecese y empezar una nueva colonia. Tamién exhiben sonotaxia positiva, moviéndose escontra los soníos que emanan del petón, alloñar d'agües abiertes.[34] Munches etapes d'esti procesu vense afeutaes por altes tases de fracasu, y anque miles de gametos son lliberaos pola colonia, son pocos los que llogren formar una nueva colonia. El periodu de la friega al asentamientu nun nuevu sustratu dura polo xeneral de dos a tres díes, anque puede tardar hasta dos meses.[35] El bárabu convertir nun pólipu y finalmente conviértese nuna colonia de coral per mediu de xemación y crecedera asexual.

Reproducción asexual[editar | editar la fonte]

Motes de Orbicella annularis amuesen multiplicación per xemación (pequeña mota central) y división (dos grandes motes).
El coral tabular Aulopora (Devónicu) amuesa xemación inicial de protocorallite.

Dientro d'una colonia de coral, los pólipos xenéticamente idénticos reprodúcense asexualmente, yá seya al traviés de xemación (acurres) o por división llonxitudinal o tresversal; dambes amuésense na semeya de Orbicella annularis.

Xemación[editar | editar la fonte]

"Xemación" consiste en dixebrar un pólipu menor d'un adultu.[32] A midida que crez el nuevu pólipu, fórmense les partes del cuerpu. La distancia ente'l nuevu pólipu y l'adultu crez, y colla, el coenosarco (el cuerpu común de la colonia; vease anatomía d'un pólipu). La xemación puede ser:

  • Intratentacular— dende los sos discos orales, produciendo pólipos del mesmu tamañu dientro del aniellu de tentáculos.
  • Extratentacular— a partir de la so base, produciendo un pólipu menor.

División[editar | editar la fonte]

"División" forma dos pólipos, tan grandes como l'orixinal. "División llonxitudinal" empieza cuando un pólipu enánchase y depués estrema'l so celenteron, análogu a la división llonxitudinal d'un tueru. La boca tamién s'estrema y forma nuevos tentáculos. Depués los dos "nuevos" pólipos xeneren les demás partes corporales y la exocadarma. "División tresversal" produzse cuando los pólipos y la exocadarma estrémense transversalmente en dos partes. Esto significa qu'una parte tien el discu basal (la parte inferior) y la otra tien el discu oral (parte cimera), asemeyáu a cortar l'estremu d'un tueru. Los nuevos pólipos tienen que xenerar les pieces que falten individualmente.

La reproducción asexual tien dellos beneficios pa estos organismos coloniales sésiles:[36]

  • La clonación dexa altes tases de reproducción y una rápida esplotación del hábitat.
  • La crecedera modular dexa l'aumentu de la biomasa ensin un amenorgamientu correspondiente na rellación superficie-volumen.
  • La crecedera modular retrasa la senescencia, al dexar que'l clon puede sobrevivir la perda d'unu o más módulos.
  • Los nuevos módulos pueden sustituyir los módulos muertos, amenorgando la mortalidá de clonar y calteniendo el territoriu ocupáu pola colonia.
  • L'espardimientu de clones a llugares distantes amenorga la mortalidá ente clones causada por amenaces alcontraes.

División de colonia[editar | editar la fonte]

Colonies enteres pueden reproducise asexualmente, formando dos colonies col mesmu xenotipu.[ensin referencies]

  • "Fisión" asocede en dellos coralessobremanera dientro de la familia Fungiidae, na cual la colonia estremar en dos o más colonies mientres les primeres etapes de desenvolvimientu.
  • "Abandonu" produzse cuando un pólipu únicu abandona la colonia y asítiase sobre un sustratu distintu pa crear una nueva colonia.
  • "Fragmentación" arreya a pólipos individuales desglosados de la colonia mientres nubes o otros disturbios. Los pólipos separaos pueden empecipiar nueves colonies.

Petones de coral[editar | editar la fonte]

Petón de coral.

Los pólipos de coral muerren col tiempu, pero les estructures caliares caltiénense y pueden ser colonizaes por otros pólipos de coral, que van siguir creando estructures cálciques xeneración tres xeneración. A lo llargo de miles o de millones d'años fórmense grandes estructures caliares conocíes como petones de coral.

N'ocasiones los petones son tan grandes que pueden llegar a remanecer de la superficie. Asina, cuando'l coral crez alredor d'una islla volcánica que darréu se funde, créase una estructura coralina en forma d'aníu con una llaguna central que recibe'l nome d'atolón.

El petón de mayor llargor ye la Gran Barrera de Petones, na mariña de Queensland n'Australia: tien más de 2.000 km², y ye una de les construcciones naturales más grandes del mundu. La rexón del mundu con más especies de corales y más biodiversidá nos sos petones coralinos ye'l Triángulu de coral, nel sureste asiáticu, qu'inclúi más de 500 especies de corales (el 76% de les especies coralines conocíes) y siquier 2.228 especies de peces.[37]

Los petones coralinos formen el llar de munchos organismos marinos qu'ellí atopen alimentu y proteición contra los depredadores.

El segundu petón coralín más grande del mundu, el Petón Mesoamericanu (a lo llargo de la mariña de Méxicu, Belize, Guatemala y Hondures), atopar nel mar Caribe, y estiéndese por más de 700 km dende la península de Yucatán hasta les Islles de la Badea na mariña norte d'Hondures. Inda cuando mide un terciu de lo que mide la Gran Barrera Arrecifal d'Australia, el Petón del Caribe Mesoamericanu alluga una gran diversidá d'organismos, incluyíos 60 tipos de corales y más de 500 especies de peces.

L'ecosistema tamién ye'l sitiu de dos grandes iniciatives internacionales de caltenimientu, una yá bien establecida y otra apenes nos sos entamos.

En 1998, el Fondu Mundial pa la Naturaleza (WWF, poles sos sigles n'inglés) identificó al petón del Caribe mesoamericanu como un ecosistema prioritariu y un ecorrexón d'importancia global, polo qu'empezó un esfuerciu de caltenimientu del petón al llargu plazu.

Historia evolutiva[editar | editar la fonte]

Coral rugoso solitariu (Grewingkia) del Ordovícicu.

Anque los corales apaecieron per primer vegada mientres el Cambrianu,[38] fai 542 millones d'años, los fósiles correspondientes son desaxeradamente raros hasta'l periodu Ordovícicu, 100 millones d'años más tarde, cuando se xeneralizó la distribución de los corales rugosos y tabulados.

El rexistru fósil de los corales tabulados topar en piedra caliar y lutita caliares (n'inglés: shale) del Ordovícicu y Silúricu y con frecuencia formen coxinos baxos o ramificaciones xunto a los corales rugosos. El so númberu empezó a tornar a mediaos del Silúricu, y escastáronse a finales del Permianu, fai 250 millones d'años. Les cadarmes de los corales tabulados componer d'una forma de carbonatu de calciu conocíu como calcita.

Los corales rugosos aportaron a dominantes a mediaos del Silúricu, y escastáronse a principios del Triásicu. Los corales rugosos vivieron solitarios y en colonies, y les sos exocadarmes compóníense tamién de calcita.

Los corales escleractinios enllenaron el baleró dexáu poles especies de corales rugosos y tabulados estinguíes. Los sos fósiles pueden atopase en pequeñes cantidaes nes roques del periodu Triásicu, y aportaron a comunes dende'l Xurásicu. Les cadarmes de los escleractinios componer d'un tipu de carbonatu de calciu conocíu como aragonita.[39] A pesar de que son xeolóxicamente más nuevos que los corales tabulados y rugosos, el so rexistru fósil ye menos completu por cuenta de la so cadarma de aragonita, que la so caltenimientu ye más difícil.

Plantía:Cronograma del rexistru fósil coralín Los corales yeren bien abondosos en ciertes dómines del pasáu xeolóxicu. Al igual que los corales modernos, estos antepasaos coralinos construyeron petones, dalgunos de los cualos terminaron como grandes estructures en roques sedimentaries.

Los fósiles d'otros habitantes arrecifales, como algues, esponxes, y los restos de munchos equinodermos, braquiópodos, bivalvos, gasterópodos, y trilobites, apaecen xunto colos fósiles de coral. La distribución de los fósiles de coral nun ta llindada a los restos de petones, yá que pueden atopase munchos fósiles solitarios n'otros llugares, tales como Cyclocyathus qu'asocede na formación de magre de Gault n'Inglaterra.

Estáu de caltenimientu[editar | editar la fonte]

Amenaces[editar | editar la fonte]

Un petón de coral en bones condiciones tien un nivel de biodiversidá notable, con un ensame de formes de vida marina. Petón del Mar Coloráu.
Colonies de Coscinaraea columna, parcialmente afeutaes por blanquéu de coral. Samoa Americana

Los petones de coral tán en descensu nel mundu enteru.[40] Les principales amenaces alcontraes pa los ecosistemes coralinos son la estracción de coral, la escorrentía agrícola y urbana, la contaminación d'orgánicos ya inorgánicos, la sobrepesca, la pesca con esplosivos, les enfermedaes coralines y l'escavación de canales d'accesu a islles y badees. Les amenaces más amplies inclúin l'aumentu de la temperatura del mar, la xubida del nivel del mar, y el cambéu del pH por cuenta de l'acidificación de los océanos, toos asociaos coles emisiones de gases d'efeutu ivernaderu.[41] En 1998, el 16% del total de petones de coral morrieron de resultes del aumentu de la temperatura del mar.[42]

Cambeos de temperatura de l'agua de más de 1-2 graos Celsius o cambeos de salín, pueden abrasar los corales. So tales presiones ambientales, los corales espulsen los sos zooxantelas; ensin ellos los texíos del coral revelen el blancu de les sos cadarmes, un eventu conocíu como blanquéu de coral.[43]

Estimaciones globales indiquen qu'aprosimao'l 10% del total de los petones de coral ta muertu.[44][45][46] Alredor del 60% de los petones coralinos ta en riesgu como resultáu d'actividaes humanes. Envalórase que la destrucción de los petones coralinos puede llegar al 50% nel añu 2030.[ensin referencies] En respuesta, la mayoría de les naciones establecieron lleis ambientales nun intentu de protexer esti importante ecosistema marín.[47]

Ente'l 40% y el 70% de les algues comunes, tresfieren metabolitos lípidosolubles y causen decoloración y muerte ente los corales, particularmente cuando se da una sobrepoblación d'algues.[48] Les algues abonden cuando tienen abondes nutrientes como resultáu de contaminación orgánica, y si la sobrepesca dramáticamente amenorga'l llendo por herbívoros, como'l pez loro.

Proteición[editar | editar la fonte]

Diversidá de corales.

Los petones de coral pueden ser protexíos de daños antropogénicos si son declaraos zones protexíes, por casu área marina protexida, reserva de la biosfera, parque marín, monumentu nacional, patrimoniu de la humanidá, xestión de la pesca y proteición d'hábitat.[49]

Munchos gobiernos agora prohiben la estracción de coral de los petones ya informen a los residentes de la mariña sobre la so proteición y la so ecoloxía. Anque midíes locales, como la proteición y restauración del hábitat d'herbívoros marinos, puede amenorgar los daños locales, les amenaces globales y más al llargu plazu, como la acidificación, el cambéu de temperatura y l'aumentu del nivel del mar, siguen siendo un desafíu.[41] Ello ye que recién estudios constataron qu'en 2016 morrió aproximao'l 35% de los corales en 84 árees de les seiciones norte y centru de la Gran Barrera de Coral, debíu al blanquéu de coral producíu pol aumentu de la temperatura del mar.[50]

Dellos xéneros y especies de coral[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Notes[editar | editar la fonte]

  1. Como les especies y xéneros de corales que los sos individuos tán formaos por pólipos solitarios: Fungia, Cynarina lacrimalis, Trachyphyllia geoffroyi, etc.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Hoeksema, B.; Reimer, J. (2013). Zoantharia. In: Fautin, Daphne G. (2013). Hexacorallians of the World. Accessed through: World Register of Marine Species at http://www.marinespecies.org/aphia.php?p=taxdetails&id=607338 Rexistru Mundial d'Especies Marines. Consultáu'l 25 de xunetu de 2017.
  2. 2,0 2,1 Daly et al. The phylum Cnidaria: A review of phylogenetic patterns and diversity 300 years after Linnaeus. Zootaxa (1668). Magnolia Press. 2007
  3. Squires, D.F. (1959). «Deep sea corals collected by the Lamont Geological Observatory. 1. Atlantic corals» (n'inglés). American Museum Novitates 1965:  páxs. 1–42. 
  4. Montiporas en Aqua Novel.com
  5. Heliofungia actiniformis en Cualláu.org
  6. Borneman, Eric H. (2001-2009) Aquarium corals. Selection, Husbandry and Natural History. T.H.F.Publications.
  7. Daly, M.; Fautin, D.G.; & Cappola, V.A. (marzu de 2003). «Systematics of the Hexacorallia (Cnidaria: Anthozoa)» (n'inglés). Zoological Journal of the Linnean Society 139 (3):  páxs. 419–437. doi:10.1046/j.1096-3642.2003.00084.x. http://www.ingentaconnect.com/content/bsc/zoj/2003/00000139/00000003/art00003. 
  8. McFadden, C.S., France, S.C., Sanchez, J.A., and Alderslade, P. (avientu de 2006). «A molecular phylogenetic analysis of the Octocorallia (Cnidaria: Anthozoa) based on mitochondrial protein-coding sequences» (n'inglés). Molecular Phylogenentics and Evolution 41 (3):  páxs. 413–527. doi:10.1016/j.ympev.2006.06.010. PMID 16876445. 
  9. France, S. C., P. Y. Rosel, J. Y. Agenbroad, L. S. Mullineaux, and T. D. Kocher (marzu de 1996). «DNA sequence variation of mitochondrial large-subunit rRNA provides support for a two subclass organization of the Anthozoa (Cnidaria)» (n'inglés). Molecular Marine Biology and Biotechnology 5 (1):  páxs. 15–28. PMID 8869515. 
  10. 10,0 10,1 The Greenpeace Book of Coral Reefs
  11. Petones de coral y concentración de dióxidu de carbonu. Universidá de Zaragoza. Dpto. Ciencies de la Tierra. 1999.
  12. 12,0 12,1 National Geographic Traveller:The Caribbean
  13. Corales Escleractinios de Colombia. Javier Reyes, Nadiezhda Santodomingo, Paola Flórez. Insituto de investigación Marina y Costeres. INVEMAR
  14. Triefeldt, Laurie (2007) Plants & Animals Page 65. Quill Driver Books. ISBN 978-1-884956-72-0
  15. Chisolm, Hugh (1911). The Encyclopædia britannica: a dictionary of arts, sciences, literature and general information 11th edition (n'inglés). Encyclopedia Britannica, páx. 104.
  16. Debelius, Heimut y Baensch, Hans A. (1998) Atles Marín. Mergus.
  17. Borneman, Eric H. (2001-2009) (n'Inglés). Aquarium corals: selection, husbandry and natural history. Microcosm. T.F.H..
  18. Egerton, Frank N. (2012). Roots of Ecology: Antiquity to Haeckel. University of California Press, páx. 24. ISBN 0520953630.
  19. The Light of Reason 8 August 2006 02:00 BBC Four
  20. Marshall, A.J. y Williams, W.D. (1985) Zooloxía Invertebraos. Volume 1. Editorial Reverté. Barcelona. ISBN 84-291-1833-0.
  21. Calvo, A. y Breedy, O. (2002) GLOSARIU TETRALINGÜE DE TÉRMINOS APLICAOS A LA MORFOLOXÍA Y ANATOMÍA DE OCTOCORALLIA (COELENTERATA: ANTHOZOA). Filoloxía y Llingüística XXVIII (2): 139-153.
  22. D. Gateno, A. Israel, Y. Barki and B. Rinkevich (1998). «Gastrovascular Circulation in an Octocoral: Evidence of Significant Transport of Coral and Symbiont Cells» (n'inglés). The Biological Bulletin (Marine Biological Laboratory) 194 (2):  páxs. 178–186. doi:10.2307/1543048. http://www.biolbull.org/cgi/reprint/194/2/178. 
  23. Barnes, R.D.k (1987). Invertebrate Zoology, 5th, Orlando, FL, USA: Harcourt Brace Jovanovich, Inc., páx. 149–163.
  24. Sumich, J. L. (1996). An Introduction to the Biology of Marine Life, 6th (n'inglés), Dubuque, IA, USA: Wm. C. Brown, páx. 255–269.
  25. «Anatomy of Coral» (inglés). Marine Reef. Consultáu'l 31 de marzu de 2006.
  26. 26,0 26,1 26,2 Murphy, Richard C. (2002). Coral Reefs: Cities Under The Seas (n'inglés). The Darwin Press, Inc.. ISBN 0-87850-138-X.
  27. 27,0 27,1 Madl, P. and Yip, M.. «Field Excursion to Milne Bay Province – Papua New Guinea». Consultáu'l 31 de marzu de 2006.
  28. Veron, J.Y.N. (n'inglés) Corals of Australia and the Indo-Pacific. Australian Institute of Marine Science. 1986
  29. Settlement-competency period of planulae and genetic differentiation of the scleractinian coral Acropora digitifera. Pub Med.gov (n'inglés)
  30. 30,0 30,1 30,2 30,3 Veron, J.Y.N. (2000). Corals of the World. Vol 3, 3a (n'inglés), Australia: Australian Institute of Marine Sciences and CRR Qld Pty Ltd.. ISBN 0-642-32236-8.
  31. http://es.wiktionary.org/wiki/pl%C3%A1nula
  32. 32,0 32,1 Barnes, R. and; Hughes, R. (1999) An Introduction to Marine Ecology, 3rd (n'inglés), Malden, MA: Blackwell Science, Inc., páx. 117–141. ISBN 0-86542-834-4.
  33. Hatta, M., Fukami, H., Wang, W., Omori, M., Shimoike, K., Hayashibara, T., Ina, Y., Sugiyama, T. (1999). «Reproductive and genetic evidence for a reticulate evolutionary theory of mass spawning corals» (n'inglés). Molecular Biology and Evolution 16 (11):  páxs. 1607–1613. PMID 10555292. http://mbe.oxfordjournals.org/content/16/11/1607.full.pdf. 
  34. «Baby Corals Dance Their Way Home». New Scientist (16 de mayu de 2010). Consultáu'l xunu de 2010.
  35. Jones, O.A. and R. Endean. (1973). Biology and Geology of Coral Reefs (n'inglés). New York, USA: Harcourt Brace Jovanovich, páx. 205–245. ISBN 0-12-389602-9.
  36. Gulko, David (1998). Hawaiian Coral Reef Ecology (n'inglés). Honolulu, Hawaii: Mutual Publishing, páx. 10. ISBN 1-56647-221-0.
  37. Coral Triangle - The world's richest garden of corals and seya life. Na páxina de WWF. Accesu 23-05-2012 (n'inglés).
  38. Pratt, B.R.; Spincer, B.R., R.A. Wood and A.Yu. Zhuravlev (2001). «12: Ecology and Evolution of Cambrian Reefs», Ecology of the Cambrian Radiation (n'inglés). Columbia University Press, páx. 259. ISBN 0-231-10613-0. Consultáu'l 6 d'abril de 2007.
  39. Ries, J.B., Stanley, S.M., Hardie, L.A. (xunetu de 2006). «Scleractinian corals produz calcite, and grow more slowly, in artificial Cretaceous seawater» (n'inglés). Geology 34 (7):  páxs. 525–528. doi:10.1130/G22600.1. 
  40. (n'inglés) Coral reefs around the world. Guardian.co.uk. 2 de setiembre de 2009. http://www.guardian.co.uk/environment/interactive/2009/sep/02/coral-world-interactive. 
  41. 41,0 41,1 «Threats to Coral Reefs» (inglés). Coral Reef Alliance. Archiváu dende l'orixinal, el 1 d'avientu de 2011. Consultáu'l 5 d'avientu de 2011.
  42. Losing Our Coral Reefs – Ecu Matters – State of the Planet. Blogs.ei.columbia.edu. Consultáu'l 1 de payares de 2011.
  43. Hoegh-Guldberg, O. (1999). «Climate change, coral bleaching and the future of the world's coral reefs» (n'inglés). Marine and Freshwater Research 50 (8):  páxs. 839–866. doi:10.1071/MF99078. http://www.reef.edu.au/ohg/res-pic/HG%20papers/Hoegh-Guldberg%201999.pdf. 
  44. Kleypas, J.A.; Feely, R.A.; Fabry, V.J.; Langdon, C.; Sabine, C.L. (2006) Impacts of Ocean Acidification on Coral Reefs and Other Marine Calcifiers: A guide for Future Research (n'inglés). National Science Foundation, NOAA, & United States Geological Survey. Consultáu'l 7 d'abril de 2011.
  45. Save Our Seas, 1997 Summer Newsletter, Dr. Cindy Hunter and Dr. Alan Friedlander
  46. Tun, K.; Chou, L.M.; Cabanban, A.; Tuan, V.S.; Philreefs (2004) «Status of Coral Reefs, Coral Reef Monitoring and Management in Southeast Asia, 2004», Status of Coral Reefs of the world: 2004 (n'inglés). Townsville, Queensland, Australia: Australian Institute of Marine Science, páx. 235–276.
  47. Norlander (8 d'avientu de 2003). «Coral crisis! Humans are killing off these bustling underwater cities. Can coral reefs be saved? (Life science: corals)» (n'inglés). Science World. http://www.thefreelibrary.com/Coral+crisis!+Humans+are+killing+off+these+bustling+underwater...-a0112022348. 
  48. «Chemically rich seaweeds poison corals when not controlled by herbivores» (n'inglés). PNAS 107 (21):  páxs. 9683–9688. 25 de mayu de 2010. doi:10.1073/pnas.0912095107. PMID 20457927. PMC 2906836. http://www.pnas.org/content/107/21/9683.full. 
  49. «Phoenix Rising» (inglés). National Geographic Magazine (xineru de 2011). Consultáu'l 30 d'abril de 2011.
  50. https://elpais.com/elpais/2016/05/30/ciencia/1464593568_417289.html?rel=mas

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]