Domingo Caycedo

De Wikipedia
Domingo Caycedo
Presidente de Colombia

4 mayu 1830 - 13 xunu 1830
Simón Bolívar - Joaquín Mosquera
diputáu

Vida
Nacimientu Bogotá4 d'agostu de 1783[1]
Nacionalidá Bandera de Colombia Colombia
República de la Nueva Granada
España
Muerte Bogotá1 de xunetu de 1843[1] (59 años)
Familia
Padre Luis Caycedo y Flórez
Hermanos/es
Estudios
Estudios Universidad del Rosario (es) Traducir
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticusoldáu
Llugares de trabayu Madrid
Graduación xeneral
Creencies
Partíu políticu Partido Conservador Colombiano (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Domingo de Caycedo y Sanz de Santamaría (4 d'agostu de 1783Bogotá – 1 de xunetu de 1843Bogotá) foi un militar activu na guerra d'independencia, estadista neogranadino, encargáu de la presidencia de la República de Nueva Granada (1830-1831), presidente y vicepresidente de la Gran Colombia. Fíu de Luis Caycedo y Flórez, alcalde ordinariu de Santa Fe y unu de los firmantes de l'Acta d'Independencia de 1810, y de Josefa Santamaría y Prieto.[2][3]

Biografía[editar | editar la fonte]

Vida y Obra[editar | editar la fonte]

graduar en Derechu nel Universidá del Rosario en 1793, onde tamién trabayó como caderalgu de Latinidad y algamó el cargu de vicerrector. En 1809 foi unviáu a España pa llevar les representaciones de los cabildros de Santa Fe y Cartagena de Indias. Engarró contra la invasión francesa n'España y actuó como secretariu de les Corte del Reinu.

Coles mesmes, tantu en Cádiz como na isla de Lleón cumplió la función de diputáu suplente. Dempués de viaxar per Portugal, Francia y Estaos Xuníos, tornó a Bogotá y formó parte del Conseyu de Gobiernu de Cundinamarca en 1812. Amás, acompañó al xeneral, Antonio Nariño, na so llucha contra los federales y llogró'l títulu de capitán. El 9 de xineru de 1813, llogró'l grau de coronel y esi mesmu añu actuó como diputáu nel Congresu de les Provincies Xuníes de la Nueva Granada. El 2 de febreru de 1815, casar en Santa Fe con Juana Jurado con quien tuvo dellos fíos.

Mientres la reconquista española, cayó prisioneru en Purificación, Tolima. Depués, foi lleváu a la capital y tuvo presu nel colexu d'El Rosariu. Gracies a la intercesión del so suegru, Juan Jurado Laynez, y al pagu d'una fuerte suma de dineru, llogró salvase del patíbulu. Dempués de la batalla de Boyacá en 1819 y de ser restablecida la independencia, Caycedo rindió una partida de realistes, comandada pol teniente coronel Antonio Fominaya (ex-gobernador del Socorru), pa la ciudá de Purificación.

Darréu, el xeneral Simón Bolívar nomar gobernador y comandante xeneral de Neira, onde entamó'l batallón Vargas. Escoyíu parllamentariu, allegó al Congresu Nacional de 1823 a 1827, ocupando la presidencia de la Cámara. Depués, pasó al Senáu y foi xubíu a xeneral de brigada de los exércitos de Colombia en 1827. Al añu siguiente nuevamente tornó a la gobernación de Neira y, dempués de la combalechadura de setiembre de 1828, llevó al Llibertador a la so facienda de «Fucha».

Pintura al oleu de Domingo de Caycedo y Sanz de Santamaría, Presidente de Colombia en 11 ocasiones

El Llibertador designar ministru del Interior en 1829, y en 1830 ministru de Rellaciones Esteriores. El 2 de marzu d'esi mesmu añu ocupó, como presidente del Conseyu de Ministros, la Presidencia de la República en reemplazu de Bolívar por haber esti dimitíu ante'l Congresu. El 4 de mayu siguiente, el Congresu escoyó de presidente de la República a Joaquín Mosquera y de vicepresidente al xeneral Domingo Caycedo, quien siguió al frente del gobiernu hasta'l 15 de xunu, cuando llegó Mosquera a Bogotá. El 2 d'agostu de 1830, nuevamente asumió'l mandu hasta'l 17 del mesmu mes. El 4 de setiembre retirar del mandu tanto'l presidente, Mosquera, como'l vicepresidente, Caycedo, dempués de los incidentes col batallón Callao, y el 5 asumió la dictadura'l xeneral Rafael Urdaneta.

El xeneral Caycedo dir a la so facienda de «Saldaña», pero la guerra nun se fixo esperar y el 14 d'abril de 1831 el xeneral Caycedo, a solicitú de los xefes legitimistas y ante l'ausencia del presidente Mosquera, asumió'l mandu en Purificación. El 2 de mayu entró a Bogotá y, a otru día, el Conseyu d'Estáu encargó-y la presidencia. El 7 de mayu convocó la Convención Granadina, que había de constituyir la República. Esta instalóse'l 20 d'ochobre y, a pidimientu del xeneral Caycedo, la Convención escoyó como nuevu vicepresidente al xeneral José María Obando, quien se posesionó, nel so reemplazu'l 23 de payares de 1831.

En 1832 el so gobiernu convocó a una convención qu'aprobó la Constitución Política de 1832 y conformó la República de la Nueva Granada. Otramiente, por cuenta del so arrenunciu, ocupó'l Ministerio de Facienda mientres el gobiernu del xeneral Francisco de Paula Santander y en 1833 ingresó al Senáu por Bogotá. Nel añu 1836, volvió per tercer vegada a la gobernación de Neira y nuevamente en 1840 escoyer vicepresidente de la República mientres los gobiernos de José Ignacio de Márquez y del xeneral Pedro Alcántara Herrán. Amás,nel gobiernu de José Ignacio de Márquez, ente 1837 y 1841, Caycedo foi nomáu secretariu de Facienda y correspondió-y reemplazar a Márquez en seis causes distintos por retiros temporales.[2][3]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: SNAC. Identificador SNAC Ark: w6gv67s8. Apaez como: Domingo Caycedo. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. 2,0 2,1 Javier López Ocampo. «Caycedo, Domingo». Biblioteca Luis Ángel Arango. Consultáu'l {{subst: 15 de mayu de 2016}}.
  3. 3,0 3,1 Manuel., Rodríguez Campos,; Sara., Colmenares, (1997). Diccionariu d'historia de Venezuela.. Fundación Polar. ISBN 9806397371.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]