Rexón de Pilsen

Coordenaes: 49°42′N 13°12′E / 49.7°N 13.2°E / 49.7; 13.2
De Wikipedia
Rexón de Pilsen
Alministración
PaísBandera de Chequia Chequia
ISO 3166-2 CZ-32
Tipu d'entidá rexón de Chequia
Capital Pilsen
Cabezaleru/a del gobiernu Rudolf Špoták (en) Traducir (Partido Pirata Checo (es) Traducir)
Nome oficial Plzeňský kraj (cs)
Nome llocal Plzeňský kraj (cs)
División
Xeografía
Coordenaes 49°42′N 13°12′E / 49.7°N 13.2°E / 49.7; 13.2
Superficie 7648.96 km²
Llenda con Región de Bohemia Meridional (es) Traducir, Rexón de Bohemia Central, Región de Ústí nad Labem (es) Traducir, Región de Karlovy Vary (es) Traducir y Estáu Llibre de Baviera
Altitú media 465 m
Demografía
Población 605 388 hab. (1r xineru 2023)
Densidá 79,15 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00 y UTC+02:00
Fundación 12 payares 2000
plzensky-kraj.cz, en.plzensky-kraj.cz y de.plzensky-kraj.cz
Cambiar los datos en Wikidata

La Rexón de Pilsen (en checu: Plzeňský kraj) ye una unidá alministrativa (kraj) de la República Checa. La capital ye Pilsen (en checu Plzeň). Estremar en tres distritos, Pilsen Norte, Pilsen Sur y la zona Metropolitana.

Atópase nel suroeste de Bohemia. Al noroeste fai fronetra cola rexón de Karlovy Vary, al norte cola rexón de Ústí, en nordés cola rexón de Bohemia Central y al sureste cola rexón de Bohemia Meridional. La frontera más grande comparte con Baviera (Alemaña), al suroeste.

La rexón foi establecida, al igual que les otres rexones autónomes, el 1 de xineru de 2000, la competencia de l'autoxestión obtenieron el 12 de payares de 2000.

Conceyos[editar | editar la fonte]

Na zona atópense siete distritos y cinco ciudaes departamentales. Trés de los siete distritos asítianse en Pilsen.

Anque se trata de la tercer rexón más grande de la República Checa, ye la novena en cuanto del númberu d'habitantes. Dempués de la rexón Meridional, tien la rexón de Pilsen la menor densidá de poblamientu na República Checa.

En cuanto de la economía, trátase d'una rexón bastante desenvuelta. Participa nel PIB con aproximao'l 5,5 % y quiciabes les actividaes económiques de Pilsen, la economía de la rexón forma una parte importante de la economía del estáu.

Hai delles empreses importantes: industriales (ŠKODA Transportation, TS Plzeň), empreses que fabriquen bébores alcohóliques (Bohemia Sekt Starý Plzenec, Stock Plzeň, Pivovar Prazdroj), y les empreses empobinaes a la fabricación de productos de cerámica. Bien importante ye tamién el sector enerxéticu (Plzeňská teplárenská, Plzeňská energetika). Hai tamién empreses agrícoles, comerciales y les empobinaes a servicios.

Dende'l 1 de xineru de 2003, la rexón ta estremada en 15 conceyos (extraoficialmente llamaos de Pequeños Distritos- checu: malé okresy). Dalgunos d'ellos tán subdividíos en Municipalidaes con Autoridá Local Delegada (ente paréntesis):

El Tresporte[editar | editar la fonte]

Al traviés de la rexón pasa la importante autopista D5 Praga-Pilsen-Baviera. Otres carreteres claves van a Strakonice, a Karlovy Vary, a Stříbro o a Most.

Pilsen ye un puntu importante nel que converxen víes de ferrocarril importantes. El ferrocarril más importante ye la llinia Praga-Beroun-Plzeň-Cheb.

La llinia de ferrocarril Plzeň-Adomaduražlice-Furth im Wald llega hasta Baviera. Otra vía importante ye la que xune Pilsen con Šumava: Plzeň-Klatovy-Železná Axatada. Como l'enllaz ente la rexón y la Bohemia del norte utiliza'l ferrocarril Plzeň-Žatec, que funciona yá dende l'añu 1873. A la Bohemia del sur podemos llegar gracies a la vía Plzeň-České Budějovice.

En Pilsen esiste un sistema del tresporte integráu en que se combina'l tresporte de ferrocarril, el tresporte d'autobús y el tresporte públicu.

La Ciencia y l'Educación[editar | editar la fonte]

Na rexón de Pilsen hai 63 escueles secundaries; la mayoría asítianse en Pilsen. Ellí tamién s'alluguen dos universidaes: La Facultá de Medicina de la Universidá Carolina, formada en 1945 gracies al decretu del presidente Beneš, y l'Universidá de la Bohemia del oeste. Tamién ta'l centru d'investigación de Škoda.

L'Agricultura[editar | editar la fonte]

Ameyorar condiciones agrícoles tán na Cuenca de Pilsen, onde se cultiven, por casu, ceberes. La rexón de Pilsen ye tamién un productor importante de la corza. Hai les condiciones heteroxénees. Tocantes a la ganadería, les zones más favorables son les que tienen una mayor amplitú.

Tocantes a la industria, el sector dominante ye la maquinaria, el sector alimenticiu, el sector de la construcción y de la cerámica, la producción y distribución de la enerxía y la metalurxa. El paru na rexón de Pilsen ye, en comparanza del restu de la República Checa abondo baxu, en redol a un 7 %.

Los Minerales y los Monumentos[editar | editar la fonte]

El mineral que s'atopa enforma nesta zona y tien bastante importancia ye'l caolin, que sirve pa la producción de porzolana. Una de les canteres, podemos atopar cerca de Kaznějov. Nel pasáu eses zones sirvíen pa la esplotación del carbón y del uránio.

Les zones col altor más altu son les monatañas de Český les y Šumava. El picu más altu d'esta rexón ye Velká Mokrůvka que tien 1370,2 m. L'área natural protexida más importante ye Národní park Šumava, anque hai otres zones protexíes, non tan importantes y estenses.

Hai munchos monumentos históricos. Los más famosos son los castiellos Horšovský Týn, Kozel, Manětín, Zbiroh, Rabí, Radyně, Švihov, Velhartice o Adomaduražlice.

Na rexón actuó l'arquiteutu Jan Blažej Santini-Aichel, que creó dellos edificios significativos, por casu Klášter Plasy o Kladrubský klášter.

Ciudaes importantes de la rexón[editar | editar la fonte]

Pilsen, Klatovy, Tachov, Rokycany, Adomaduražlice, Plasy, La sošice.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]