Real Sociedad de Fútbol

De Wikipedia
Real Sociedad de Fútbol
Situación
País España
AutonomíaIkurrina País Vascu
ProvinciaBandera de Gipuzkoa Gipuzkoa
Comarcas[[d:Special:EntityPage/Q2602877|10px
Estáu España
Datos
Nome oficial Real Sociedad de Fútbol Sociedad Anónima Deportiva
Tipu club de fútbol
Fundáu en7 setiembre 1909
Presidente Jokin Aperribay (es) Traducir
Entrenador Imanol Alguacil
Categoría Primer División d'España
Instalaciones
Estadiu Estadiu d'Anoeta
Capacidá 39 313
Inaugurao 29 xnt 1993
Direición Anoeta Pasalekua 1, E-20014 San Sebastián
Direición Roberto Olabe (es) Traducir
Uniforme
Titular
Alternativu
Tercera

Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La Real Sociedad de Fútbol, S. A. D. ye un club de fútbol español, de la ciudá de San Sebastián, Guipúzcoa, que milita na Primer División d'España.[1] Foi fundada'l 7 de setiembre de 1909. El so primer equipu, apuesta los sos partíos como llocal nel Estadiu d'Anoeta, con capacidá pa 32.076 espectadores.

La Real Sociedad ye unu de los únicos nueve clubes que se proclamaron campeones del Campeonatu Nacional de Lliga de primer División, con dos títulos consecutivos nes temporaes 1980/81 y 1981/82, amás d'otros trés subcampeonatos.[2] Ocupa'l octavu puestu históricu del campeonatu y ostenta el récor na competición de 32 xornaes consecutives invictu nuna mesma temporada, de la 1979/80.[3][4]Na competición nacional de copa (Copa del Rei), llogró otros dos títulos, el primeru como Club Ciclista de San Sebastián en 1909, y el segundu en 1987, siendo finalista en cinco ediciones más. Amás de los cuatro títulos nacionales ente Lliga y Copa, el club proclamóse supercampeón d'España en 1982, primer edición de la competición. A nivel continental, apostó nueve ediciones de la Copa UEFA/Lliga Europa, una de la Recopa d'Europa y cuatro de la Copa d'Europa/Lliga de Campeones.

A nivel social, cuenta con 23.103 abonaos[5] y ye el séptimu club con mayor porcentaxe d'aficionaos n'España, según la encuesta del CIS de xunu de 2014.[6] El club caltién una rivalidá histórica col Athletic Club, con quien apuesta'l derbi vascu, unu de los derbis con más tradición d'España. Ye, amás, el sestu equipu que más internacionales apurrió a la seleición española de fútbol.

Historia[editar | editar la fonte]

Alliniación de la Real Sociedad nel campu de Atotxa en 1932

Anque la Real Sociedad foi oficialmente fundada en 1909, pueden remontase los sos oríxenes a unos años antes, concretamente a 1904. El 7 de setiembre de 1909, constituyíase llegalmente la Sociedá de Foot-Ball de San Sebastián», que proclamóse esi mesmu añu campeón d'España. Foi unu de los diez clubes fundadores del Campeonatu Nacional de Lliga, que s'apostó per primer vegada en 1929. Ente esa primer temporada 1929 y la 1967/68, el club apostó 23 d'eses 36 ediciones. Dende la temporada 1967/68, permaneció en Primer División ininterrumpidamente hasta la 2006/07, 39 temporaes consecutives, viviendo nos años 1980 una dómina dorada al proclamase campeón consecutivamente nes temporaes 1980/81 y 1981/82. Tres el trieniu 2007–2010, en Segunda División, el club xubió a la máxima categoría del fútbol nacional onde milita anguaño, ocupando l'octavu puestu na clasificación histórica del Campeonatu Nacional de Lliga.

Símbolos[editar | editar la fonte]

Himno[editar | editar la fonte]

A lo llargo de la so historia, la Real Sociedad cuntó con distintos himnos y cantares representativos. El primer cantar de la que se tien constancia que foi dedicada a la Real y que puede por tantu considerase'l so primer himnu foi una marcha dedicada al club guipuzcoanu, compuesta por Carmelo Betoré el 27 d'abril de 1923. Na década de 1950, el maestru Antonino Ibarrondo compunxo una marcha vasca interpretada por txistularis, llamada A la Real Sociedad de San Sebastián con lletra de F. Ugarte. Esta pegadiza marcha foi considerada l'himnu de la Real Sociedad hasta 1970. Foi entós cuando l'entós presidente de la Real Sociedad, José Luis Orbegozo, encargó al compositor y poeta donostiarra Ricardo Sabadie que compunxera un nuevu himnu pal club. Asina nació'l Txuri-urdin, l'himnu del club dende entós. A los pocos años de nacer esti himnu, la Real Sociedad vivió los meyores años de la so historia, lo qu'en parte contribuyó a que calara como nun calaren los anteriores y a que perdurara hasta l'actualidá. Güei, más de 40 años dempués de la so creación, ye l'himnu oficial del club.

El nome del himnu Txuri-urdin quier dicir n'euskera blanquiazul y correspuéndese tanto a los colores del equipu como al llamatu del mesmu y de los sos siguidores. Ta escritu íntegramente n'euskera y con una senciella lletra alude básicamente al calter del club como equipu representativu de San Sebastián y de Guipúzcoa. El Txuri-urdin conoció numberoses versiones a lo llargo de la so historia. El mesmu Sabadie interpretó la versión orixinal de la tema; depués surdió una versión coral interpretada pol coru mistu del Grupu Eskola. La versión más popular, la considerada yá como clásica, ye, sicasí, la qu'interpretó'l cantante guipuzcoanu Joaquín Laría. Na década de los años 1990 tamién foi bien conocida la versión interpretada pol Orfeón Donostiarra que mientres dellos años sonó antes de los partíos de la Real Sociedad en Anoeta.

En 1980, pocos años dempués de que Sabadíe creara'l Txuri-urdin, Imanol Urbieta, que amenizaba l'ambiente d'Atocha cola banda de Txistularis Txikis, dio melodía a unos versos de Xabier Amuriza creando otru himnu pal club, el conocíu como Bat, bi, hiru, lau (Unu, dos, trés, cuatro) qu'anque se convirtió en bien popular, nun llegó a desbancar al Txuri-urdin que yá aquel día s'atopaba consolidáu como himnu oficial del club.[7]

Con motivu del centenariu de la so fundación, la Real Sociedad encargó en 2009 un himnu del centenariu, que foi compuestu por Mikel Erentxun con lletra del bertsolari Andoni Egaña. Trátase del Ehun urtez (per cien años).

Amás d'estos cantares suel ser habitual que los aficionaos del club canten la Marcha de San Sebastián mientres los últimos minutos del partíu en casu que l'equipu tea consiguiendo claramente una victoria importante.

Uniforme[editar | editar la fonte]

  • Uniforme titular:

Dende la so fundación, la Real Sociedad siempres vistió'l mesmu uniforme: camisa con franxes alternatives azules y blanques (d'ende que-y llamen equipu "blanquiazul"; n'euskera ("txuri-urdin") y pantalón blancu; les medies fueron variando según l'añu: o blanques y azules, o totalmente azules.

  • Uniforme alternativu:

Varia según los años: de normal, ye totalmente azul en camiseta, pantalón y medies; anque tamién foi verde, negra, colorada, blanca, naranxa ya inclusive verde-mariella, n'honor a los colores del San Sebastián Recreation Club, equipu embrión de l'actual Real Sociedad de Fútbol.

L'uniforme de cada añu[editar | editar la fonte]

1914
1967
2010
2012
2013
2014
2015

Historial de fabricantes y patrocinadores del uniforme[editar | editar la fonte]

De siguío detállase una tabla con tolos fabricantes y patrocinadores que tuvo'l club dende 1981, n'orde cronolóxicu.

Periodu !Fabricante de la [[Equipación

de los xugadores (fútbol)|equipación]]

Patrocinador principal
1981–1987
Adidas
nengún
1987–1994
Rasán
Bankoa
1994–2010 Astore Kraft
2011–2014
Nike
2014–2018
Adidas
Qbao.com
2018 Euskaltel

Infraestructura[editar | editar la fonte]

Estadiu[editar | editar la fonte]

L'Estadiu d'Anoeta foi inauguráu'l 13 d'agostu de 1993 y allúgase nel barriu d'Amara de la ciudá de San Sebastián, Guipúzcoa. Ye utilizáu principalmente pol primer equipu de la Real Sociedad de Fútbol. Dispón d'una pista d'atletismu alredor del verde y hai ta catalogáu pola UEFA como estadio «élite». En 2012, presentóse un proyeutu pa la remodelación del mesmu, nel que se propón la eliminación de les pistes d'atletismu y l'ampliación del aforu a más de 40.000 espectadores.[8]

Antigües cortiles[editar | editar la fonte]

  • Ondarreta: Al llau de la Sablera de Ondarreta, foi'l primer campu de la Real, nel barriu d'El Antiguu. Inaugurar en 1906 pola seición de fútbol del San Sebastián Recreation Club, con instalaciones pa dellos deportes, como tenis, hípica y fútbol. La Real dexó d'utilizalo en 1913 y foi baltáu en 1920.

Instalaciones deportives[editar | editar la fonte]

Instalaciones de Zubieta, ciudá d'entrenamientu y ensin dulda una de la meyores canteres d'Europa, dispón de 7 campos, 4 de yerba natural y 3 de yerba artificial, y ta asitiáu nel barriu donostiarra de Zubieta, xunto al hipódromu.

Datos del club[editar | editar la fonte]

Denominaciones[editar | editar la fonte]

A lo llargo de la so historia, la entidá vio como la so denominación variaba por diversu circunstancies hasta l'actual. De siguío se listan les distintes denominaciones de les que dispunxo'l club a lo llargo de la so historia:

  • Sociedad de Foot-ball de San Sebastián: (1909-10) Nome tres la so nacencia.
  • Real Sociedad de Foot-ball de San Sebastián: (1910-31) Añádese'l títulu de "Real" dau pol monarca Alfonsu XIII d'España.
  • Sociedad de Foot-ball de San Sebastián: (1931-31) Proclámase la Segunda República Española polo que tou símbolu o alusión monárquica ye esaniciada.
  • Donostia Foot-ball Club: (1931-40) Sustitución por una denominación más representativa.
  • Real Sociedad de Foot-ball: (1940-41) Tres la cayida de la Segunda República son restauraes les alusiones monárquiques volviendo a la so denominación histórica.
  • Real Sociedad de Fútbol: (1941-92) Tres la instauración de la Dictadura de Francisco Franco produzse una castellanización de los anglicismos.
  • Real Sociedad de Fútbol S. A. D.: (1992-Act.) Conversión de la entidá nuna Sociedá anónima deportiva (S. A. D.).

Trayeutoria[editar | editar la fonte]

Pa más detalles, consultar Trayeutoria de la Real Sociedad de Fútbol

Palmarés[editar | editar la fonte]

El palmarés de la Real Sociedad, entiende a nivel nacional, dos Lligues, dos Copes, una Supercopa d'España y tres campeonatos de Segunda División. A nivel rexonal, llogró seis Campeonatos de Guipúzcoa.[9]

Nota: en negrina competiciones vixentes na actualidá.

Competición nacional Títulos Subcampeonatos
Primer División d'España (2) 1980-1981, 1981-1982 1979-1980, 1987-1988, 2002-2003. (3)
Copa d'España (2) 1908-1909, 1986-1987 1912-1913, 1927-1928, 1950-1951, 1987-1988. (4)
Supercopa d'España (1) 1982
Segunda División d'España (3) 1948-1949, 1966-1967, 2009-2010


Ikurrina Competición rexonal Títulos Subcampeonatos
Campeonatu de Guipúzcoa (5) 1918-1919, 1922-1923, 1924-1925, 1926-1927, 1928-1929. 1919-1920, 1920-1921, 1921-1922, 1923-1924, 1925-1926, 1927-1928, 1938-1939. (7) (Récor)
Troféu Acomuñáu (1) 1932-1933. 1929-1930, 1931-1932, 1933-1934. (3) (Récor)
Títulos oficiales Rexonales Nacionales Europeos Mundiales Total
Troféu Acomuñáu Guipúzcoa-Navarra-Aragón
Real Sociedad de Fútbol 5 1 2 2 1 - 3 - - - - - - 14
Datos actualizaos a la consecución del últimu títulu'l 13 de xunu de 2010.

Organigrama deportivu[editar | editar la fonte]

Xugadores[editar | editar la fonte]

Nᵘ Nac. Posición Xugador Edá Procedencia Porteros
Bandera d'Arxentina POR Gerónimo Rulli 31 años Bandera d'Arxentina Estudiantes de La Plata
POR Toño Ramírez 37 años Bandera de Xipre AEK Larnaca
Defenses
DEF Carlos Martínez 37 años Real Sociedad de Fútbol "B"
DEF Diego Llorente 30 años Málaga
DEF Aritz Elustondo 30 años Real Sociedad de Fútbol "B"
DEF Álvaro Odriozola 28 años Real Sociedad de Fútbol "B"
Bandera de Portugal DEF Kévin Rodrigues 30 años Real Sociedad de Fútbol "B"
DEF Raúl Navas 35 años Sociedad Deportiva Eibar
DEF Alberto de la Bella 38 años Bandera de Grecia Olympiacos
Bandera de Méxicu DEF Héctor Moreno 36 años Bandera d'Italia AS Roma
DEF Andoni Gorosabel 27 años Real Sociedad de Fútbol "B"
Mediocampistes
MED Asier Illarramendi 34 años Real Madrid Club de Fútbol
MED Igor Zubeldia 26 años Real Sociedad de Fútbol "B"
Bandera de Bélxica MED Adnan Januzaj 29 años Bandera de Inglaterra Manchester United
MED Xabi Prieto 40 años Real Sociedad de Fútbol "B"
MED Rubén Pardo 31 años Real Sociedad de Fútbol "B"
MED Sergio Canales 33 años Valencia Club de Fútbol
MED David Zurutuza 37 años Real Sociedad de Fútbol "B"
MED Jon Guridi 29 años Real Sociedad de Fútbol "B"
MED Ander Guevara 26 años Real Sociedad de Fútbol "B"
MED Luca Sangalli 29 años Real Sociedad de Fútbol "B"
MED Alejandro Sanz 30 años Real Sociedad de Fútbol "B"
Delanteros
DEL Juanmi Jiménez 30 años Bandera de Inglaterra Southampton FC
DEL Imanol Agirretxe 37 años Real Sociedad de Fútbol "B"
Bandera de Brasil DEL Willian José 32 años Unión Deportiva Las Palmas
DEL Mikel Oyarzabal 26 años Real Sociedad de Fútbol "B"
DEL Jon Bautista 28 años Real Sociedad de Fútbol "B"
DEL Martin Merquelanz 28 años Real Sociedad de Fútbol "B" }
  • Los xugadores con dosales cimeros al 25 son, a tolos efeutos, xugadores del Real Sociedad de Fútbol "B" y como tales, van poder compaxinar partíos col primer y segundu equipu. Como esixen les normes de la LFP, los xugadores de la primer plantía tendrán de llevar los dosales del 1 al 25. Del 26 d'equí p'arriba van ser xugadores del equipu filial. Los xugadores llistaos son aquellos que'l club incluyó oficialmente nel llistáu de dosales de la primer plantía, o bien qu'entraren en dalguna convocatoria del primer equipu. Dirán añadiéndose xugadores del filial a esta llista a midida que vaigan entrando en convocatories del primer equipu.
  • Los equipos españoles tán llindaos a tener na plantía un máximu de trés xugadores ensin pasaporte de la Xunión Europea. La llista inclúi namái la principal nacionalidá de cada xugador, dalgunos de los xugadores non europeos tienen doble nacionalidá de dalgún país de la XE:

Altes y baxes 2017/18[editar | editar la fonte]

Gastos en fichaxes: 18.000.000 €.
Altes
Xugador Posición Procedencia Tipu Costo
Rubén Pardo Mediocampista Real Betis Balompié Torna de cesión[10] 0 €
Diego Llorente Defensa Real Madrid C. F. Trespasu[11] 7.000.000 €
Bandera de Bélxica Adnan Januzaj Mediocampista Bandera de Inglaterra Manchester United F. C. Trespasu[12] 11.000.000 €
Alberto de la Bella Defensa Bandera de Grecia Olympiacos F. C. Torna de cesión[13] 0 €
Bandera de Méxicu Héctor Moreno Defensa Bandera d'Italia Roma Trespasu[14] 6.000.000 €
Ingresos por ventes: 47.000.000 €.
Baxes
Xugador Posición Destín Tipu Costo
Mikel González Defensa Real Zaragoza Fin de contratu[15] 0 €
Héctor Hernández Defensa Deportivo Alavés Cesión[16] 0 €
Joseba Zaldua Defensa C. D. Leganés Cesión[17] 0 €
Bandera de Serbia Srđan Babić Defensa Bandera de Serbia Estrella Colorada de Belgráu Cesión[18] 0 €
Pablo Hervías Mediocampista S. D. Eibar Rescisión de contratu[19] 0 €
Alain Oyarzun Mediocampista Real Zaragoza Rescisión de contratu[20] 0 €
Esteban Granero Mediocampista R. C. D. Espanyol Rescisión de contratu[21] 0 €
Yuri Berchiche Defensa Bandera de Francia Paris Saint-Germain F. C. Trespasu[22] 15.000.000 €
Markel Bergara Defensa Getafe C. F. Cesión[23] 0 €
Ander Bardají Porteru S. D. Huesca Rescisión de contratu[24] 0 €
David Concha Delanteru F. C. Barcelona "B" Cesión[25] 0 €
Jon Gaztañaga Mediocampista Gimnástic de Tarragona Rescisión de contratu[26]
Iñigo Martínez Defensa Athletic Club Rescisión de contratu[27] 32 000 000 €

Entrenadores[editar | editar la fonte]

L'actual entrenador de la Real Sociedad ye Eusebio Sacristán.

Presidentes[editar | editar la fonte]

  • 1909 - Adolfo Sáenz Alonso
  • 1912 - Enrique Pardiñas
  • 1915 - Antonio Vega de Seoane
  • 1917 - Xabier Peña
  • 1918 - Mariano Lacort
  • 1919 - Camilo Rodríguez
  • 1921 - José Gaytán de Ayala
  • 1922 - Ramón Machimbarrena
  • 1924 - Antonio Vega de Seoane
  • 1927 - Luis Pradera
  • 1929 - Vicente Prau
  • 1930 - Florentino Azqueta
  • 1932 - Javier Peña
  • 1935 - José María Gaztaminza
  • 1937 - Francisco Molíns

Estadístiques[editar | editar la fonte]

Estadístiques en Primer División[editar | editar la fonte]

  • Datos estadísticos:
    • Puestu na clasificación histórica de la Lliga:
    • Puestu más altu alcanzáu na clasificación histórica: 4º (1928-29)
    • Puntos: 2.461 puntos
      • Porcentaxe de puntos consiguíos: 48,46%
    • Partíos xugaos: 2.226
    • Partíos ganaos: 832
      • Porcentaxe de partíos ganaos: 37,38%
    • Partíos empataos: 561
      • Porcentaxe de partíos empataos: 25,2%
    • Partíos perdíos: 833
      • Porcentaxe de partíos perdíos: 37,42%
    • Estrema victories/ganes: -1
    • Goles a favor: 3.124
    • Goles en contra: 3.129
    • Diferencia de goles: -5
    • Victoria con mayor goliada: 8-0. El 19 de marzu de 1933 contra'l Racing de Santander.
    • Derrota con mayor goliada: 9-1. El 16 de setiembre de 1967 contra'l Real Madrid C. F..
  • Presupuestu: 68.000.000 € (2015-16).
  • Capitanes por periodos:
Nome !|Periodu
Luciano Murillo 1975-1980
Inaxio Kortabarria 1980–1983
Luis Miguel Arconada 1983–1989
Juan Antonio Larrañaga 1989–1994
Lorenzo Juarros 1994-2002
Agustín Aranzabal 2002-2004
Aitor López Rekarte 2004-2007
Mikel Aranburu 2007-2012
Xabi Prieto 2012-2018
  • Xugadores con más partíos:
Nᵘ Nome !width="120"|Partíos
Alberto Górriz 599
Juan Antonio Larrañaga 589
Jesús María Zamora 588
Luis Miguel Arconada 551
Xabi Prieto 529
Miguel Fuentes 495
Roberto López Ufarte 474
Agustín Gajate 469
Inaxio Kortabarria 442
10º Mikel Aranburu 427
  • Xugadores con más goles:
Nᵘ Nome !width="120"|Goles
Jesús María Satrústegui 162
Cholín 136
Roberto López Ufarte 129
Sebastián Ontoria 114
Paco Bienzobas 109
Darko Kovačević 107
Pedro Uralde 100
José Mari Bakero 91
José Mari Pérez 86
10º Epifanio Epi Fernández 85
  • Entrenadores con más partíos:
Nᵘ Entrenador Partíos Victories Empates Derrotes
Benito Díaz 389 192 67 130
John Benjamin Toshack 386 158 99 129
Alberto Ormaetxea 324 157 87 80
Andoni Elizondo 234 97 51 86
Salvador Artigas 168 53 43 72
Harry Lowe 161 71 23 67
José Ignacio Urbieta 143 50 31 62
José Antonio Irulegi 112 45 29 38
Bernd Krauss 99 40 32 27
10º José Berraondo 91 43 19 29

Estadístiques en competiciones UEFA[editar | editar la fonte]

Temporada Tornéu Ronda Club Casa Visita Global
1974–75 UEFA Cup 1/32 Bandera de Chequia TJ Baník Ostrava OKD 0–1 0–4 0-5
1975–76 UEFA Cup 1/32 Grasshopper-Club Zürich 1–1 3–3 4-4
1/16 Bandera de Inglaterra Liverpool_FC 1–3 0-6 1-9
1979–80 UEFA Cup 1/32 Bandera d'Italia Inter de Milán 2–0 0–3 2-3
1980–81 UEFA Cup 1/32 Bandera d'Hungría Újpest Dózsa SC 1–0 1–1 2-1
1/16 Bandera de Chequia Zbrojovka Brno 2–1 1–1 3-2
1/8 Bandera de Bélxica KSC Lokeren 2–2 0–1 2-3
1981–82 UEFA Champions League 1/16 Bandera de Bulgaria PFC CSKA Sofia 1–0 0–0 1-0
1982–83 UEFA Champions League 1/16 Bandera d'Islandia Knattspyrnufélagið Víkingur 3-2 1-0 4-2
1/8 Bandera d'Escocia Celtic Glasgow 2–0 1–2 3-2
1/4 Bandera de Portugal Sporting Lisboa 0-1 2–0 2-1
1/2 Bandera d'Alemaña Hamburger SV 1-1 1–2 2-3
1987–88 Recopa d'Europa de fútbol 1/16 Bandera de Polonia Śląsk Wrocław 2–0 0–0 2–0
1/8 Bandera de Bielorrusia FC Dinamo Minsk 1–1 0–0 1–1
1988–89 UEFA Cup 1/32 Bandera de Chequia Dukla Praga 2-1 2–3 4–4
1/16 Bandera de Portugal Sporting de Lisboa 0–0 2–1 2–1
1/8 Bandera d'Alemaña 1.FC Colonia 1–0 2–2 3–2
1/4 Bandera d'Alemaña VfB_Stuttgart 1–0 0–1 1–1
1990–91 UEFA Cup 1/32 FC Lausanne-Sport 1-0 2–3 3–3
1/16 Partizan Belgráu 1–0 0–1 1–1
1992–93 UEFA Cup 1/32 Bandera de Portugal Vitória Guimarães 2–0 0–3 2–3
1998–99 UEFA Cup 1/32 Bandera de Chequia AC Sparta Prague 1–0 4–2 5–2
1/16 Bandera de Rusia Dynamo Moscow 3–0 3–2 6–2
1/8 Atlético de Madrid 2–1 1–4 3–5
2003–04 UEFA Champions League Grupu D Bandera d'Italia Juventus 0–0 2–4 2ᵘ Llugar
Bandera de Turquía Galatasaray 1–1 2–1
Bandera de Grecia Olympiacos 1–0 2–2
1/8 Bandera de Francia Lyon 0–1 0–1 0–2
2013–14 UEFA Champions League Play-off Bandera de Francia Lyon 2–0 2–0 4–0
Grupu E |

Bandera de Inglaterra Manchester United

0–0 0–1 4º Llugar
Bandera d'Alemaña Bayer Leverkusen 0–1 1–2
Bandera de Ucraína Shakhtar Donetsk 0–2 0–4
2014–15 UEFA Europa League Clasificatoria 3 Bandera d'Escocia Aberdeen 2–0 3–2 5–2
Play-off Bandera de Rusia FC Krasnodar 1–0 0–3 1–3
2017–18 UEFA Europa League Grupu L Bandera de Noruega Rosenborg 4–0 1–0 2ᵘ Llugar
Bandera de Rusia Zenit 1–3 1–3
Bandera de Macedonia del Norte Vardar 3–0 6–0
1/16 Bandera de Austria Salzburgu 2–2 ?–? ?–?

Afición[editar | editar la fonte]

Aficionáu de la Real

Según una encuesta del CIS realizada en 2007, yera'l 11º equipu que más aficionaos tenía n'España. Un 1,3% de la población española sería, según felicidá encuesta, siguidora de la Real Sociedad. Otru 1,5% de la población simpatizaría con esti equipu, entá ensin ser este'l so primer equipu.[28]

El club cunta con 27.000 abonaos, percima de la metá de los equipos de la Primer División; de la mesma, ta percima de la media en númberu d'abonaos relativos, esto ye, comparándolos col censu demográficu de la ciudá na que s'asitia. N'abril de 2011, el premiu "Xugador Nᵘ12" de la LFP foi dau a la Real Sociedad como reconocencia a la so gran afición pol so papel na temporada del ascensu (2010-11).[29]

En setiembre de 2011, esistíen 114 peñes d'aficionaos de la Real Sociedad formalmente establecíes y reconocíes pol club na so páxina web. La so distribución xeográfica ye la siguiente:[30]

Otros datos d'interés[editar | editar la fonte]

Eduardo Chillida, escultor. Xugó na Real nos años 1940.
  • La Real Sociedad ye'l sestu equipu que más internacionales apurrió a la seleición de fútbol d'España: 19. Supéren-y el FC Barcelona, Real Madrid, Athletic Club, Atlético de Madrid y Valencia CF.
  • La Real tien l'honor de cuntar nes sos files col xugador más veteranu qu'enxamás trió un terrén de xuegu na Primer División española. Trátase del entrenador inglés Harry Lowe, que se vio obligáu a xugar de manera escepcional un partíu lligueru na temporada 1933-34, cuando cuntaba con 48 años d'edá.[33]
  • Una ponte de la ciudá de San Sebastián sobre'l ríu Urumea ta dedicáu al club dende 2010.[34]
  • L'escultor Eduardo Chillida y el cineasta Elías Querejeta fueron xugadores de la Real Sociedad na so mocedá.
  • L'alliniación histórica ideal ye: Arconada, Celayeta, Kortabarria, Gorriz, Olaizola, Xabi Alonso, Karpin, Zamora, Nihat, Satrustegi y López Ufarte.
  • Darko Kovacevic ye'l xugador estranxeru con más partíos (256 en dos etapes, 3 temporaes 96-99 y seis ente 2002-2007 9 temporaes en total) y más goles (107 en toles competiciones).
  • Nihat Kavheci y Valery Karpin son los únicos estranxeros na alliniación ideal histórica del equipu (142 partíos y 58 goles). El restu, salvu Xabi Alonso en cuenta del so padre "Periko" son los titulares de la Real Sociedad que ganó la Lliga en Xixón l'añu 1981.
  • La Real ye l'equipu que tien el récor de partíos siguíos con espulsiones nel equipu contrariu, 8. Los últimos años foi l'equipu con menos tarxetes de tola lliga, gracies al so xuegu llimpiu.

Categoríes inferiores[editar | editar la fonte]

Real Sociedad B[editar | editar la fonte]

La Real Sociedad de Fútbol B, conocíu popularmente como'l Sanse, ye l'equipu filial del club. Foi fundáu en 1951 col nome de San Sebastián C.F. Anguaño xuega nel Grupu II de la Segunda División B, y la temporada 2015/2016 ye la sesta consecutiva na categoría tres l'ascensu de la temporada 2009/2010.

Equipu femenín[editar | editar la fonte]

L'equipu de fútbol femenín de la Real Sociedad foi creáu nel añu 2004, xubiendo a la Superliga nel añu 2005.

Historial[editar | editar la fonte]

  • Temporada 2006/2007: Primer División (9º con 27 puntos)
  • Temporada 2008/2009: Primer División (10º con 33 puntos)
  • Temporada 2009/2010: Grupu A de primer División (3º con 30 puntos)
  • Temporada 2010/2011: Grupu A de primer División (1º con 34 puntos)
  • Temporada 2011/2012: Primer División (7º con 62 puntos)
  • Temporada 2012/2013: Primer División (10º con 33 puntos)
  • Temporada 2013/2014: Primer División (7º con 40 puntos)
  • Temporada 2014/2015: Primer División (11º con 30 puntos)
  • Temporada 2015/2016: Primer División (5º con 53 puntos)
  • Temporada 2016/2017: Primer División (8º con 42 puntos)

Otres seiciones[editar | editar la fonte]

La Real Sociedad ye coles mesmes un club de calter polideportivu. Al marxe de la so seición principal de fútbol, el club cunta con otros cuatro seiciones profesionales: atletismu, ḥoquei yerba, pelota vasca y actividaes subacuátiques.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Filmografía[editar | editar la fonte]

Notes y referencies[editar | editar la fonte]

  1. «La Real cierra la selmana con 25.769 socios». El Diario Vasco (11 de setiembre de 2010). Consultáu'l 25 de marzu de 2011.
  2. Historia de la Real Sociedad, dómina dorada diariovasco.com
  3. La Real torga al Barça iguala-y el so récor de 32 partíos invictu marca.com
  4. El récor lligueru ye y va ser de la Real Sociedad mundodeportivo.com
  5. Una campaña anticaída de socios na Real marca.com
  6. Encuesta CIS cis.es
  7. El Mundo Deportivo (15-11-11): El txuri-urdin quédase mudu
  8. Afaya'l nuevu Anoeta youtube
  9. Páxina oficial de la Real Sociedad (ed.): «Palmarés de la Real Sociedad». Consultáu'l 12 de xineru de 2017.
  10. deportivu, Estadiu. Los motivos polos que Rubén Pardo vuelve a casa. http://www.estadiodeportivo.com/betis/2017/06/15/motivos-ruben-pardu-vuelve-casa/109110.html. Consultáu'l 27 de xunetu de 2017. 
  11. (en castellanu) Real Sociedad: La Real Sociedad fai oficial el fichaxe de Diego Llorente pa los próximos cinco años - Marca.com. Marca.com. https://www.marca.com/futbol/real-sociedad/2017/06/26/59514bff268y3y374f8b461c.html. Consultáu'l 27 de xunetu de 2017. 
  12. AS, Diariu (12 de xunetu de 2017) (en castellanu). Oficial: Januzaj robla hasta 2022 cola Real Sociedad. AS.com. https://futbol.as.com/futbol/2017/07/12/primer/1499881642_382212.html. Consultáu'l 27 de xunetu de 2017. 
  13. «Alberto De la Bella vuelve a la Real Sociedad» (castellanu). Consultáu'l 27 de xunetu de 2017.
  14. . Consultáu'l 31 de xineru de 2018.
  15. (en castellanu) Mikel González ficha pol Zaragoza - mundodeportivo.com. mundodeportivo.com. http://www.mundodeportivo.com/futbol/real-sociedad/20170829/43909090513/mikel-gonzalez-ficha-por-el-zaragoza.html. Consultáu'l 29 d'agostu de 2017. 
  16. (en castellanu) Alavés: Héctor Hernández, refuerzu pa la defensa del Alavés - Marca.com. Marca.com. https://www.marca.com/futbol/alaves/2017/06/11/593d4bcee5fdeaf0758b45d3.html. Consultáu'l 27 de xunetu de 2017. 
  17. El Leganés llogra la cesión de Joseba Zaldua, llateral derechu de la Real Sociedad. Mundo Deportivo. http://www.mundodeportivo.com/futbol/20170704/423890072669/el-leganes-llogra-la-cesion-de-joseba-zaldua.html. Consultáu'l 27 de xunetu de 2017. 
  18. (en castellanu) Real Sociedad: La Real vence a Srdjan Babic a la Estrella Colorada de Belgráu - Marca.com. Marca.com. https://www.marca.com/futbol/real-sociedad/2017/07/07/595fb9cde5fdeafa6a8b467y.html. Consultáu'l 27 de xunetu de 2017. 
  19. (en castellanu) Hervías ficha pol Eibar y va salir dexar Marca.com. Marca.com. https://www.marca.com/futbol/eibar/2017/07/05/595cai73y5fdead4788b4583.html. Consultáu'l 27 de xunetu de 2017. 
  20. (en castellanu) Mercáu de fichaxes: El Real Zaragoza cierra'l fichaxe de Alain Oyarzun - Marca.com. Marca.com. https://www.marca.com/futbol/mercáu-fichaxes/2017/07/06/595y6f9346163f483f8b45a2.html. Consultáu'l 27 de xunetu de 2017. 
  21. «Rescisión de contratu» (castellanu). Consultáu'l 27 de xunetu de 2017.
  22. Oficial: Yuri, nuevu xugador del PSG. Mundo Deportivo. http://www.mundodeportivo.com/futbol/real-sociedad/20170707/423951805211/oficial-yuri-nuevu-jugador-del-psg.html. Consultáu'l 27 de xunetu de 2017. 
  23. Markel Bergara yá lluz como azulón. Mundo Deportivo. http://www.mundodeportivo.com/futbol/real-sociedad/20170718/424202460561/markel-bergara-yá-lluz-como-azulon.html. Consultáu'l 27 de xunetu de 2017. 
  24. contratu-de-ander-bardaji-que-ficha-por-el-huesca.html La Real rescinde'l contratu de Ander Bardají, que ficha pol Huesca. Mundo Deportivo. http://www.mundodeportivo.com/futbol/real-sociedad/20170724/4361020057/la-real-rescinde-el contratu-de-ander-bardaji-que-ficha-por-el-huesca.html. Consultáu'l 27 de xunetu de 2017. 
  25. «Principiu acordies cola Real pa la cesión de David Concha» (castellanu). Consultáu'l 27 de xunetu de 2017.
  26. «Gaztañaga va ser nuevu xugador del Nàstic; Dongou, confirmáu» (castellanu). Consultáu'l 22 d'agostu de 2017.
  27. «cinco-anos-y-una-clausula-de-80-millones.html Iñigo Martínez ficha pol Athletic» (castellanu).
  28. Barómetru de mayu de 2007. Centru d'Investigaciones Sociolóxiques.
  29. La LFP premia a la enchida de la Real Sociedad como la meyor de la 2009/10 diariovasco.com
  30. Real Sociedad (ed.): «Peñes de la Real Sociedad». Consultáu'l 29 de xunu de 2010.
  31. «Lliga de Fútbol Profesional». Consultáu'l 9 de febreru de 2008.
  32. [1]
  33. partíu-de-lliga-con-43-a%C3%B1vos_151199.html
  34. El Diario Vasco (29-7-10): El Plenu aprueba mañana'l nome de Ponte de la Real Sociedad

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]