Deteutor de fumu

De Wikipedia
Detector ópticu.
Detector ópticu de fumu con certificáu EN 54-7.

Un detector de fumu ye una alarma que detecta la presencia de fumu nel aire y emite una señal acústica avisando del peligru de quema. Atendiendo al métodu de detección qu'usen pueden ser de dellos tipos:

  • Detectores iónicos: utilizaos pa la detección de gases y fumos de combustión que nun son visibles a güeyu.
  • Detectores ópticos: detecten los fumos visibles por aciu l'absorción o espardimientu de la lluz.

Cuando l'aparatu atópase conectáu con una central qu'activa les alarmes visuales o sonores denominar «detector de fumu». Sicasí, un aparatu individual que recibe la so enerxía al traviés de bateríes y qu'actúa de forma independiente d'una central denominar alarma de fumu».

Historia[editar | editar la fonte]

En 1902 George Andrew Darby, inxenieru lletricista de Birmingham, Inglaterra, patentó l'indicador llétricu de calor y l'alarma de quemes». L'aparatu indicaba cualquier cambéu de temperatura nel llugar onde taba asitiáu. Funcionaba por aciu un circuitu llétricu que se cerraba si la temperatura superaba una llende, faciendo sonar una alarma. Básicamente ye'l principiu de funcionamientu de los termostatos. Por aciu meyores socesives del diseñu llegar a los actuales detectores de fumu.

Na actualidá, ye posible atopar detectores de fumu qu'inclúin un detector de monóxidu de carbonu (CO).

Tipos[editar | editar la fonte]

Detector ópticu/fotoeléctricu[editar | editar la fonte]

Partes del detector ópticu/fotoeléctricu.

Pueden ser de tres tipos, según detecten el fumu por escurecimientu o por dispersión del aire nun espaciu.

  • De rayu infrarroxu: tán compuestos por un dispositivu emisor y otru receptor. Cuando s'escurez l'espaciu ente ellos debíu al fumu, solo una fracción de la lluz emitida algama al receptor, provocando que la señal llétrica producida por ésti seya más débil y actívese l'alarma.
  • De tipu puntual: nellos, emisor y receptor atópense agospiaos na mesma cámara, pero nun se ven al formar les sos exes un ángulu mayor de 90º y tar dixebraos por una pantalla, de manera que'l rayu emitíu nun algamar el receptor. Cuando entra fumu na cámara, el fexe de lluz emitíu se refracta nes partícules de fumu y puede algamar al receptor, activándose l'alarma. Ye la teunoloxía más utilizada na actualidá.
  • De láser: detecten escurecimientu d'una cámara de aglutinación con teunoloxía láser.

Amás, dientro de los detectores ópticos/fotoeléctricos, hai dos tipos de teunoloxíes: detectores análogos y detectores dixitales (estes teunoloxíes atopar nos sistemes convencionales y direccionables).

Detector ópticu análogu: esti detector tien la teunoloxía más senciella. Ta cubicáu con resistencies electróniques. Nun tien nengún software dientro del dispositivu pa faer verificaciones. Nun ta diseñáu pa verificar si realmente ye fumu o si ye polvu o suciedá. Esti sistema, cuando algama los parámetros d'opacidá, actívase.

Detector ópticu dixital: esti detector inclúi un pequeñu software que, por aciu cálculos matemáticos, verifica con delles variables si ye fumu o suciedá, realizando un autu-verificación antes d'activase y unviar la señal al panel de control.

Detector iónicu[editar | editar la fonte]

Esti tipu de detector ye más baratu que l'ópticu y puede detectar partícules que son demasiáu pequeñes pa influyir na lluz. La cámara d'ionización d'estes alarmes contién una ínfima cantidá (menos de 1 microgramu) d'americio-241 (241Am), qu'emite radiación alfa. Esti isótopu radioactivu emite partícules alfa (nucleos d'heliu d'alta enerxía) mientres sieglos. Por cuenta de la gran capacidá de ionizar l'aire de les partícules alfa, solo una fueya de papel o unos 7 cm d'aire son abondos p'absorbeles. La radiación pasa al traviés d'una cámara abierta al aire na que s'atopen dos electrodos, dexando una pequeña y constante corriente llétrica. Si entra fumu nesa cámara amenorga la ionización del aire y la corriente mengua o inclusive s'ataya, colo que s'activa l'alarma. Cuando'l fumu entra na cámara d'ionización, les partícules alfa queden práuticamente inmovilizaes polos productos de la combustión, menguando notablemente la corriente llétrica. El funcionamientu d'esti detectores basar nel amenorgamientu de la conductividá del aire. Una cámara del detector dexa'l contautu ente'l Americio y l'ambiente. Dichu aire ye ionizado pola presencia de partícules alfa provenientes de la desintegración de los nucleos de 241Am y vuélvese, por tanto, conductor, cerrando asina un circuitu. La presencia d'otres partícules non ionizadas amenorga la conductividá dientro de la cámara, ataya'l circuitu, y dexa que suene l'alarma. Hai de solliñar que la cantidá de Americio presente n'esti detectores nun pon en peligru la salú de los inquilinos. A pesar de que se prohiba'l so comercialización el fechu de tener unu instaláu nun significa incurrir nun delitu. Estes alarmes fueron retiraes del mercáu por cuenta de que la so xestión como residuos yera especial y más cara de lo normal.

Detector fotoeléctricu inalámbricu[editar | editar la fonte]

Detectores inalámbricos n'Estaos Xuníos[editar | editar la fonte]

Nos Estaos Xuníos comercialícense alarmes fotoeléctriques autónomes con bateríes pa usu domésticu. La responsabilidá total esta nel dueñu de la vivienda y la verificación tien de faela frecuentemente.

Los fabricantes encamienten verificar esti tipu d'alarma cada seis meses.

Delles alarmes inalámbriques tienen un botón pa verificar que les bateríes activen l'alerta.

Detectores inalámbricos según normativa europea[editar | editar la fonte]

El detectores fotoeléctricos tienen de ser supervisaos según la normativa europea.

Los fabricantes de sistemes de intrusión (sistemes antirrobo) tán ufiertando dientro del sistema de intrusión detectores fotoeléctricos inalámbricos, pero estos sistemes nun tán certificaos cola normativa EN 54. La mayoría d'estos sistemes nun tán supervisaos. El sistema nun puede verificar el bon funcionamientu de los detectores.

Anguaño, los fabricantes de sistemes de detección de quemes tán trabayando en detectores fotoeléctricos y de temperatura con un módulu qu'unvia y recibe señales del detector por que sían supervisaos.

Normativa[editar | editar la fonte]

Por que el detectores de fumu puedan ser instalaos n'Europa tienen de tar certificaos con EN 54-7 Detectores de fumu. Esta norma ye obligatoria pa la comercialización de tolos productos contra quemes na Xunión Europea.[1]

Na normativa NFPA72 Sistemes de detección de quemes, el detector tien de tar marcáu con UL268 que correspuende a la certificación pa Detectores de Fumu.

EN 54 Estándar Européu pa Detectores de Fumu[editar | editar la fonte]

Los productos de detección de quema tienen la normativa europea EN 54 Sistema de Detección y Alarma de Quemes que ye obligatoria pa la comercialización ya instalación d'estos productos en cualquier país de la Xunión Europea (XE).

La EN 54 parte 7 ye obligatoria pal detector de fumu.

El Comité Européu de Normalización.(CEN) tuvo desenvolviendo los estándares europeos pal llibre movimientu de mercancíes nos países de la O. Y..

EN 54 ye llargamente reconocida alredor del mundu.

Certificáu EN 54 ten de ser anováu añalmente[editar | editar la fonte]

El certificáu EN 54 ye emitíu pa cada productu. Esti certificáu tien d'anovase añalmente.

Si'l certificáu EN 54 tien más d'un añu dende la fecha d'emisión. Esti certificáu caducó y nun ye un certificáu válidu.

Los fabricantes de productos de detección de quemes nun pueden comercializar, nin instalar productos con certificaos caducaos en nengún país de la Xunión Europea (XE).[1][2]

Cobertoria de Detectores fotoeléctricos según normativa EN54 (m²)[editar | editar la fonte]

Superficie del llocal (m²) Tipu de Detector Altor del llocal (m) Rimada ≤20º Rimada >20º
Sv(m²) Dmáx (m) Sv (m²) Dmáx(m)
SL ≤80 EN54-7 ≤12 80 6,6 80 8,2
SL >80 EN54-7 ≤6 60 5,7 90 8,7
6< h ≤ 12 80 6,6 110 9,6
SL ≤30 EN54-5 Clase A1 ≤7,5 30 4,4 30 5,7
EN54-5, Clase A2,B,C,D,F,G ≤ 6 30 4,4 30 5,7
SL >30 EN54-5 Clase A1 ≤7,5 20 3,5 40 6,5
EN54-5 Clase A2,B,C,D,Y,F,G ≤6 20 3,5 40 6,5
  • EN54-7, Correspuende al detector fotoeléctricu /fumu.
  • EN54-5, Correspuende al detector térmicu /temperatura.
  • SL = Superficie local.
  • Sv(m²) = Superficie máxima que puede protexer un detector.
  • Dmáx (m) = Distancia Máxima (Radio de la circunferencia dende'l puntu d'allugamientu del detector).
  • La información en negrina ye la información estándar del cubrimientu del detector. El detector fotoeléctricu cubre 60 m² y el detector de temperatura 20 m². L'altor dende'l suelu tamién ye importante na instalación de los detectores.[3]

Caltenimientu[editar | editar la fonte]

Los sistemes de detección de quema riquen caltenimientu.

El detectores fotoeléctricos considérense los elementos que más precisen caltenimientu nel sistema de detección de quemes. El detector fotoeléctricu ta diseñáu pa detectar el fumu dientro d'una cámara con unu o dos ledes ópticos qu'informen cuando hai fumu. El problema con esti tipu de detector ye que'l polvu o suciedá pueden llegar a lleese como fumu, creáu falses alarmes. Por esta razón hai que faer un plan de caltenimientu pa llimpiar les cámares de los detectores fotoeléctricos pa calteneles llimpies y evitar falses alarmes nel sistema.

Anguaño los sistemes direccionables pueden variar la sensibilidá del detector y puede lleese el porcentaxe de suciedá de cada detector nel panel de quema, ayudando a embrivir les falses alarmes.

Escoyer el detector fayadizu[editar | editar la fonte]

Mientres el diseñu del sistema de detección de quemes ye importante escoyer correutamente'l tipu de detector.

Nes cocines tienen d'instalase detectores de temperatura. Nun tienen d'instalar se detectores fotoeléctricos porque'l vapor caliente activaría los sensores al abrir un fornu caliente.

En llugares onde se xenera enforma polvu o partícules pequeñes ye importante analizar si ye conveniente la instalación de detectores fotoeléctricos o crear un plan de caltenimientu d'alta frecuencia pa caltener los dispositivos detectores en condiciones óptimas.

El sistema de detección de quema rique un bon diseñu, instalar el cable col calibre fayadizu y siguir los encamientos del fabricante pa evitar fallos dempués de la instalación del sistema.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Comité Européu de Normalización. «Fire detection and fire alarm systems - Published standards» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 20 de mayu de 2013. Consultáu'l 28 d'avientu de 2012.
  2. British Standards Institution (2001) BS EN 54-11:2001 - Fire detection and fire alarm systems. Manual call points (n'inglés). ISBN 0580371026.
  3. AENOR (2014) XUNE 23007-14:2014 - Sistemes de detección y alarma de quemes. Parte 14: Planificación, diseñu, instalación, puesta en serviciu, usu y caltenimientu.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]