Puertos del Estáu

De Wikipedia
Puertos del Estáu
organismu públicu
Llocalización
Sede Madrid
Direición España
Historia
Fundación24 payares 1992
Sector
Industria puertu
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Puertos del Estáu ye un ente públicu empresarial dependiente del Ministeriu de Fomentu d'España, con responsabilidaes globales sobre'l conxuntu del sistema portuariu de titularidá estatal. Ta encargáu de la execución de la política portuaria del Gobierno de la Nación y de la coordinación y control d'eficiencia del sistema portuariu, formáu por 28 Autoridaes Portuaries qu'alministren los 46 puertos d'interés xeneral.

L'Artículu 149» de la Constitución Española, referente a les Competencies Esclusives del Estáu», nel so puntu 20 fai referencia direuta a la titularidá de puertos y aeropuertos d'interés xeneral.

Funciones[editar | editar la fonte]

A Puertos del Estáu correspuénden-y les siguientes competencies, so la dependencia y supervisión del Ministeriu de Fomentu:

  • La execución de la política portuaria del gobiernu y la coordinación y el control d'eficiencia del sistema portuariu de titularidá estatal, nos términos previstos nesta Llei.
  • La coordinación xeneral colos distintos órganos de l'Alministración Xeneral del Estáu qu'establecen controles nos espacios portuariu y coles maneres de tresporte nel ámbitu de competencia estatal, dende'l puntu de vista de l'actividá portuaria.
  • La formación, la promoción de la investigación y el desenvolvimientu teunolóxicu en materies venceyaes cola economía, xestión, loxística ya inxeniería portuaries y otres rellacionaes cola actividá que se realiza nos puertos.
  • La planificación, coordinación y control del sistema de señalización marítima español, y el fomentu de la formación, la investigación y el desenvolvimientu teunolóxicu nestes materies. La coordinación en materia de señalización marítima va llevar a cabu al traviés de la Comisión de Faros, que la so estructura y funcionamientu va determinar pol Ministeriu de Fomentu.

Modelu portuariu español[editar | editar la fonte]

El Real Decretu Llexislativu 2/2011, de 5 de setiembre, pol que s'aprueba'l testu refundíu de la llei de puertos y de la marina mercante, estrema ente los puertos de titularidá autonómica (básicamente los puertos pesqueros, deportivos y d'abelugu), que dependen del gobiernu de la Comunidá Autónoma onde tán allugaos, y los puertos de titularidá estatal, esto ye, los puertos calificaos como d'interés xeneral por axuntar dalguna de les siguientes carauterístiques:

Carauterístiques de los puertos d'interés xeneral[editar | editar la fonte]

  • Efectuar nellos actividaes comerciales marítimes internacionales.
    • Sirven a industries d'importancia estratéxica pa la economía nacional.
  • El volume añal y les carauterístiques de les sos actividaes comerciales marítimes algamen niveles abondo relevantes, o respuenden a necesidaes esenciales de l'actividá económica xeneral del Estáu.
  • Les sos especiales condiciones téuniques o xeográfiques son esenciales pa la seguridá del tráficu marítimu.

Integrantes de Puertos del Estáu[editar | editar la fonte]

El Sistema Portuariu español de titularidá estatal ta integráu por 46 puertos d'interés xeneral, xestionaos por 28 Autoridaes Portuaries, que la so coordinación y control d'eficiencia, correspuende al Organismu Públicu Puertos del Estáu, órganu dependiente del Ministeriu de Fomentu que tien atribuyida la execución de la política portuaria del Gobiernu. L'actividá portuaria y el tresporte marítimu apurren un 20% al PIB del sector de tresportes. La Llei dota al sistema portuariu español de los preseos necesarios p'ameyorar la so posición competitiva nun mercáu abierto y globalizao, estableciendo un réxime d'autonomía de xestión de les Autoridaes Portuaries, que tienen d'exercer la so actividá con criterios empresariales.

Modelu d'Autoridá Portuaria[editar | editar la fonte]

Dientro d'esti marcu, preténdese que la xestión de los puertos d'interés xeneral respuenda al llamáu modelu "landlord", nel que l'Autoridá Portuaria llindar a ser un provisor d'infraestructura y suelu portuariu y a regular l'usu d'esti dominiu públicu, ente que los servicios son emprestaos fundamentalmente por operadores privaos en réxime d'autorización o concesión.

Puertos xeneradores de riqueza[editar | editar la fonte]

Per otra parte, la función de los puertos enche'l so tradicional papel como meros puntos d'embarque o desembarque de mercancíes y pasaxeros pa convertise en centros nos que s'alluga toa una serie d'actividaes que xeneren valor añadíu a la mercancía, dafechu integraos nes cadenes loxístiques y intermodales.

Estructura del sistema portuariu[editar | editar la fonte]

El Sistema Portuariu español de titularidá estatal ta integráu por 46 puertos d'interés xeneral, xestionaos por 28 Autoridaes Portuaries, que la so coordinación y control d'eficiencia correspuende al Organismu Públicu Puertos del Estáu.

Autoridaes portuaries[editar | editar la fonte]

El Puertu de Santander.

Les 28 autoridaes portuaries son:

 

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]