Qahhor Mahkamov

De Wikipedia
Qahhor Mahkamov
1. Presidente de Taxiquistán

30 payares 1990 - 31 agostu 1991 - Qadriddin Aslonov (es) Traducir
First Secretary of the Communist Party of Tajikistan (en) Traducir

1985 - 31 agostu 1991
Rahmon Nabiyev
Vida
Nacimientu Khujand16 d'abril de 1932[1]
Nacionalidá Bandera de Taxiquistán Taxiquistán
Bandera de la Xunión Soviética Xunión Soviética
Muerte Duxambé8 de xunu de 2016[1] (84 años)
Estudios
Estudios Universidá de Mines de San Petersburgu
Oficiu inxenierupolíticu
Premios
Miembru de Buró Político del Comité Central del Partido Comunista de la Unión Soviética (es) Traducir
Creencies
Relixón islam
Sunismu
Partíu políticu Partíu Comunista de la Xunión Soviética
Cambiar los datos en Wikidata

Qahhor Mahkamov (en tayiko: Қаҳҳор Маҳкамов;[2] Khujand, 16 d'abril de 1932-8 de xunu de 2016)[3] foi un políticu tayiko que foi'l primer presidente de Taxiquistán.

Biografía[editar | editar la fonte]

Mahkamov nació nuna familia de clase obrera na nortiza ciudá de Khujand el 16 d'abril de 1932. Graduóse na Dushanbe Industrial Technicom en 1950 y nel Institutu de Leningráu de Mountain Mining en 1953 con un títulu n'inxeniería. Trabayó como profesor, inxenieru xefe y direutor d'una mina en Isfara. En 1957 convertir en miembru del Partíu Comunista de la Xunión Soviética y rápido abrióse pasu nes altes files del Partíu Comunista de Taxiquistán, convirtiéndose en xefe del prestixosu Comité de los Representantes de los Trabayadores de Leninabad. En 1963, Mahkamov foi nomáu miembru del Comité Central del Partíu Comunista de Taxiquistán y dende 1963 hasta 1982 foi Xefe del Serviciu de Planificación Central y Vice-Direutor del Gabinete de Ministros de Taxiquistán, una de les más altes posiciones de poder de la república. El 26 d'abril de 1982 asumi como Primer Ministru de Taxiquistán#Presidentes del Conseyu de Ministros Presidente del Conseyu de Ministros (Primer Ministru), cargu qu'ocupa hasta'l 26 de xineru de 1986.

Líder de Taxiquistán[editar | editar la fonte]

En 1985 Rahmon Nabiyev foi arreyáu nun escándalu de corrupción y Mahkamov foi escoyíu p'asocede-y como primer secretariu del Partíu Comunista de Taxiquistán. El mandatu de Mahkamov foi unu de los más aturbolinaos na historia de la república. La so llegada al poder coincidió cola de Mijail Gorbachov y el advenimiento de la Perestroika y la Glasnost. Mientres el gobiernu de Mahkamov, Taxiquistán rexistró un ascensu del nacionalismu, que remató cola aprobación de la 1989 Llei sobre l'idioma que designa tayiko l'idioma oficial de la república. Esta llei provocó una gran medrana ente la población y l'éxodu de la población d'Asia non-central empezó, especialmente de los grupos étnicos rusos, xudíos y alemanes.

La mayor amenaza pal poder de Mahkamov producir mientres los disturbios de febreru 1990 en Dushanbe que solmenaron la capital. Mozos taxiquistaninos enfrentar colos non taxiquistaninos y llibráronse batalles nes cais de Dushanbe ente manifestantes y policías y soldaos, dando como resultáu decenes de muertos. Mahkamov supervisó una ofensiva contra los fundamentalistes islámicos y se dipuso un enllargáu toque de queda. Desempeñóse como Presidente del Presidium del Sóviet Supremu (xefe d'Estáu) del 12 d'abril al 30 de payares de 1990. Como parte de les reformes polítiques que Gorbachov taba instituyendo el Sóviet Supremu de Taxiquistán noma a Mahkamov como primer Presidente de Taxiquistán el 30 de payares de 1990. La cayida de Mahkamov del poder llegó n'agostu de 1991 cuando sofitó'l fallíu golpe d'agostu de la llinia dura en Moscú. Los manifestantes salieron a les cais y esixeron la destitución de Mahkamov del poder y el 31 d'agostu 1991, arrenunció a los sos cargos de Presidente y Primer Secretariu. Mahkamov depués retiróse de la política y sentóse nel banquín mientres la inestabilidá política que siguió y la Guerra Civil en Taxiquistán.

En 2000 Mahkamov foi nomáu miembru de l'Asamblea Nacional de Taxiquistán pola orde del presidente Emomali Rahmon.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Find a Grave. Identificador Find a Grave: 164140463. Apaez como: Qahhor Mahkamov. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. El nome tamién apaez como Kahar Mahkamov na bibliografía, como treslliteración de la forma rusa (Кахар Махкамович Махкамов ) del so nome tayiko.
  3. Tajikistan's First President Dies, Aged 84

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
cargu creáu
Presidente de Taxiquistán

1990 - 1991
Socesor:
Rahmon Nabiyev