Dési Bouterse

De Wikipedia
Dési Bouterse
presidencia temporal d'Unasur

30 agostu 2013 - 4 avientu 2014
Ollanta Humala - Tabaré Vázquez
9. presidente de Surinam

12 agostu 2010 - 16 xunetu 2020
Ronald Venetiaan - Chan Santokhi (es) Traducir
Vida
Nacimientu Domburg13 d'ochobre de 1945[1] (78 años)
Nacionalidá Bandera de Surinam Surinam
Bandera de Países Baxos Reinu de los Países Baxos
Llingua materna neerlandés
Familia
Casáu con Ingrid Bouterse-Figueira (en) Traducir (1970 – )
Ingrid Bouterse-Waldring (en) Traducir (1990 – )[2]
Fíos/es Dino Bouterse
Estudios
Estudios Royal Military School (en) Traducir
Llingües falaes neerlandés
Oficiu políticumilitar
Premios
Miembru de National Military Council (en) Traducir
Serviciu militar
Graduación Teniente coronel
Lluchó en El golpe de los sargentos (es) Traducir
Creencies
Relixón Pentecostalismo (es) Traducir
Partíu políticu Partido Nacional Democrático (es) Traducir
Megacombinatie (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Desiré «Dési» Delano Bouterse (13 d'ochobre de 1945Domburg) ye un políticu surinamés. Nació'l 13 d'ochobre de 1945, nel pequeñu caserío de Domburg, nel distritu de Wanica, y empezó el so trabayu nel Exércitu como instructor deportivu. Encabezó un golpe d'Estáu en 1980 conocíu como el golpe de los sarxentos, nel que derrocó a Johan Ferrier, el primer presidente de Surinam y que fuera escoyíu nes urnes, dempués de lo que convirtióse nel xefe de gobiernu de facto hasta 1987.[3] Pertenez al Partíu Nacional Democráticu (PND).

En 1990 derrocó xunto con Ivan Graanoogst y Roy Horb al presidente Ramsewak Shankar. En 1999 foi acusáu pol gobiernu neerlandés de ser culpable pol asesinatu de 15 persones n'avientu de 1982 conocíu como los asesinatos d'avientu, según por tráficu de cocaína.[3] La consiguiente orde de captura internacional na so contra tórga-y salir del país. En Surinam sicasí nun foi condergáu. Nes eleiciones del 25 de mayu de 2010 llanzar pol so partíu, el PND, y llogró la victoria con 23 de los 50 escaños (el miembru númberu 51 del parllamentu foi Ronald Venetiaan que'l so cargo como presidente nun podría combinase cola función de parllamentariu) y el 12 d'agostu de 2010 asumió la presidencia del so país.

Biografía[editar | editar la fonte]

Primeros años[editar | editar la fonte]

Desiré Delano Bouterse nació nel pequeñu pueblu de Domburg nel estáu de Wanica, Surinam el 13 d'ochobre de 1945. El mozu Bouterse se crio cola so madre y el so padre adoptivu René. Estudió na escuela cimera de comerciu de Paramaribu onde llogró un diploma. Trabayó nel departamentu de transmigración d'obres públiques y tresporte onde participó nel reasentamiento de los cimarrones que tuvieron que dar pasu a la construcción del Banzáu Brokopondo.

Na so adolescencia conoció a Ingrid Figueira. En 1968 la so familia viaxa a los Países Baxos, estableciéndose na ciudá de Dordrecht onde Bouterse trabayó na cuenta de Fillips, deseyando ardientemente la formación na academia de deportes. Completó'l so serviciu militar y darréu robló como suboficial na escuela real de Weert. Bouterse sobresalió como'l meyor deportista del equipu de baloncestu militar neerlandés. Convertir n'instructor deportivu y vivió en ciudaes distintes como Havelterberg y Steenwijk.

En 1970 casóse con Ingrid Figueira, teniendo 2 fíos de nome Peggy y Dino. En habiéndose casáu, la pareya camudar a la base naval de Seedorf n'Alemaña. Al tar curtiu de dineru viende revistes y fai ximnasia pa les muyeres, pero en 1974 y xunto con un grupu de compañeros militares faen en Seedorf una serie de televisión llamada Al cuidu de la Vida, que tenía como oxetivu recaldar dineru pa los neños con cáncer.

El 11 de payares de 1975 y antes de la independencia de Surinam, la familia vuelve al país y Bouterse ayuda a construyir l'Exércitu Militar. En 1979, Roy Horb convídalu a ser el líder del sindicatu del nuevu exércitu. En 1980, Horb vuelve convidalu a ser parte d'un golpe d'estáu contra'l presidente Johan Ferrier y el vicepresidente Henck Arron.

Dictadura militar (1980 - 1988)[editar | editar la fonte]

El Golpe de los Sarxentos[editar | editar la fonte]

El nome de Bouterse xunir al del réxime militar que controló'l país dende 1980 hasta principios de los años 1990, y al de la guerra civil, los asesinatos d'avientu asocedíos en 1982 y los sucesos na aldega de Moiwana en 1986.[3] Dende aquel momentu, rellacionóse-y repitíes vegaes col tráficu illegal de drogues. En febreru'l Conseyu Nacional Militar, lideráu pol comandante Desi Bouterse derroca al Primer Ministru, Henck Arron. Seis meses dempués dimite'l Presidente, Johan Ferrier, y Bouterse toma'l poder temporalmente dende'l 13 d'agostu esi mesmu añu, hasta'l 15 del mesmu mes de 1980, cuando'l Conseyu Nacional Militar pon a Hendrick Rudolf Chin A Sen como Primer Ministru y Presidente.

Gobiernu de Chin A Sen: 1980 - 1982[editar | editar la fonte]

Hendrick Rudolf Chin A Sen, Presidente de facto de Surinam designáu por Bouterse.

A pesar de que Chin A Sen yera nominalmente el Presidente de la República, la xefatura del gobiernu en realidá ostentar Bouterse. En setiembre de 1981, el presidente Chin A Sen anunció un proyeutu de reforma constitucional que llindaría'l papel de les fuercies armaes nacionales al de supervisión dientro del gobiernu. L'exércitu respondió formando'l Frente Revolucionariu Popular, alianza política encabezada por Desi Bouterse y otros dos militares del conseyu militar, Ivan Graanoogst y Roy Horb, según por otros trés líderes d'una asociación estudiantil y de sindicatos.

El 4 de febreru de 1982 Bouterse tomó tolos poderes del estáu, destituyó a Chin A Sen y a tol so gabinete y centró tol poder na so persona, provisionalmente hasta decidise quien se quedaría col poder.[3] El 8 de febreru el Conseyu Nacional Militar escoyó al presidente del congresu L.F. Ramdat Misier como presidente de la República, asocediendo nel cargu a Bouterse, anque esti siguió siendo la figura principal nel poder.

Gobiernu de Misier: 1982 - 1988[editar | editar la fonte]

Desi Bouterse vistíu de Militar mientres la dómina de les solombres (1982).

N'ochobre de 1982 hubo manifestaciones y fuelgues en tol país pola detención de Cyrill Daal, líder del sindicatu De Moerdembond. Bouterse convocó a eleiciones pa una asamblea constituyente para marzu de 1983, siguiendo col gobiernu electu, pero depués penóse del so compromisu. N'avientu d'esi añu les fuercies armaes dirixíes por Bouterse quemaron dellos edificios de la oposición y ente los disturbios fueron asesinaos Daal y otros catorce xefes opositores no que se conoz como Los asesinatos d'avientu.[3]

N'avientu de 1982 declaróse l'estáu d'alarma nacional ya impúnxose la llei marcial. En prevención, los Países Baxos suspendieren la so ayuda, nomóse un conseyu de ministros de mayoría civil dirixíu por Henry Neyhorst, economista moderáu, anque yera Bouterse quién efeutivamente exercía'l poder. Bouterse nun cumplió coles sos promeses de reformes sociales y económiques polo que perdió'l sofitu de los efeutivos partíos políticos d'esquierda y de los sindicatos, los que, xunto a la patronal, esixeron la torna de la constitucionalidá.

El gobiernu dimitió, los Países Baxos y Estaos Xuníos suspendieron les sos rellaciones diplomátiques y el país gobernar por decretu, nomándose un gobiernu predominantemente militar. En xineru de 1983 un intentu de golpe d'estáu, el sestu dende febreru de 1980, acabó cola dimisión de dos tercios de la cúpula del exércitu y la muerte del xeneral Roy Horb. Esi mesmu mes, Bouterse formó un nuevu gobiernu con civiles y militares, y designó como primer ministru al nacionalista Errol Alibux, de la Unión de Trabayadores y Llabradores. Dempués de la invasión d'Estaos Xuníos a Granada, el gobiernu surinamés dio un entorno nes sos rellaciones y pidió a Cuba retirar el so embaxador, según la suspensión de tolos convenios de cooperación roblaos. Nun esfuerciu por amenorgar l'aislamientu de Surinam, el gobiernu integrar al Caricom como observador, y restableció rellaciones con Cuba, Granada, Nicaragua, Brasil y Venezuela.

En febreru de 1983, Errol Alibux, ex-ministru d'asuntos sociales, foi nomáu primer ministru, formándose un conseyu de ministros con miembros de los partíos d'esquierda: Progressieve Arbeiders en Landbowuers Unie (PALU, n'holandés) y el Revolutionaire Volkspartij, que llevantó les restricciones vixentes dende avientu de 1982. En xineru de 1984 hubo manifestaciones y fuelgues a favor del reestablecimientu del orde constitucional y la celebración d'eleiciones llibres, polo que Bouterse viose forzáu a destituyir al conseyu de ministros. Llegar a un alcuerdu colos agitadores y en febreru nomó un nuevu gobiernu con Win Undenhout, ex asesor personal de Bouterse, nel cargu de primer ministru pa realizar un calendariu pal reestablecimientu gradual del orde constitucional

En 1985 llevantóse inclusive la prohibición de los partíos políticos. Pero en 1986 la violencia creció nuevamente nel país. El 29 de payares d'esi añu, una unidá militar especial atacó'l pueblu de Moiwana, amburó la casa del xefe de la oposición armada Ronnie Brunswijk y mató a 35 persones, la mayoría muyeres y neños.

Dende xunetu de 1986, les guerrilles antigubernamentales empobinaes por Ronnie Brunswijk, quien perteneciera al cuerpu de guardia presidencial, atacaron puestos militares na frontera oriental del país, dándose orixe a la Guerra Civil de Surinam. La protesta contra'l presidente venía esta vegada principalmente de los negros bosquimanos por causa de les polítiques restrictives a l'autonomía de la so sociedá tribal, garantizada por alcuerdos roblaos en 1760 poles autoridaes holandeses.

Sabíase que los surinameses exiliaos en Países Baxos, especialmente del Moviemiento pa la Lliberación de Surinam, daben soporte financieru a la guerrilla, conocida como Comandu de la Xungla o Exércitu de Lliberación de Surinam (SLA, sigles n'holandés). Los ataques de la guerrilla contra efeutivos militares ya industries estatales apinar n'agostu y en setiembre de 1986 y desaguaron en duros combates col exércitu. Para payares la mayoría del distritu oriental de Marowijne taba controláu pola guerrilla y tamién l'área cercana al aeropuertu internacional de Zanderij, más tarde llamáu Johan Adolf Pengel. Los ataques guerrilleros a la llocalización minera de Moengo obligaron a clausurar les principales mines de bauxita del país. N'avientu l'exércitu lliberó Moengo, pero les mines siguieron cerraes.

En febreru de 1987 arrenunciaron los cinco ministros y Jules Wijdenbosch, antiguu ministru del interior ya integrante del Standvaste, foi nomáu primer ministru. En marzu d'esi añu'l conseyu de ministros dimitió y el 7 d'abril Bouterse nomó unu nuevu empobináu por Wijdenbosch.

Eleiciones de 1987 y fin de la dictadura[editar | editar la fonte]

La presión popular fíxose tan inaguantable que'l presidente Misier, dirixíu por Bouterse, llamó a eleiciones pa l'aprobación d'una nueva constitución en marzu de 1987. Dellos partíos políticos volvieron a entamar los sos llabores eleutorales. Wijdenbosch reconstruyó'l Standvaste sol nome del Partíu Nacional Democráticu (Surinam). Los principales partíos d'oposición ente ellos el Partíu Nacional de Surinam, el VHP y el KTPI formaron un partíu de coalición llamáu Frente pa la Democracia y el Desarrollu (FDD). La tema de campaña opositora trataba de les midíes económiques tomaes pol gobiernu. Los líderes opositores axuntáronse y roblaron el Tratáu de Leonsberg que se refería a respetar la intención militar y Bouterse comprometer a respetar la resultancia eleutoral. Pa concluyir col civismu eleutoral, Bouterse robló una tregua de non agresión cola guerrilla de Brunswijk mientres les eleiciones. Les eleiciones pa l'aprobación de la nueva asamblea fueron refutadas nes urnes pol 80% del eleutoráu.

Les eleiciones xenerales fueron llevaes a cabu'l 25 de payares de 1987 na celebración del 12 aniversariu de la independencia, faciéndose'l Frente Pa la Democracia y el Desarrollu con 41 de los 51 escaños, el PALU y el PBP con 4 cada unu y el PND con apenes 3. En xineru de 1988 fueron realizaes les eleiciones na asamblea y foi vencedor Ramsewak Shankar como presidente y Henck Arron como primer ministru. El gabinete foi formáu por 14 ministros; dellos d'ellos yeren de la coalición FDD.

Mientres avientu de 1987 Bouterse foi nomáu presidente d'un conseyu militar pa garantizar la transición democrática del poder. Asina acabaron 8 años de dictadura militar o la llamada la era de terror de Surinam.

Segundu golpe d'Estáu[editar | editar la fonte]

El 22 d'avientu de 1990 viaxa a Países Baxos pero la so entrada a Ámsterdam foi refugada pol gobiernu holandés. Al llegar al so país arrenuncia al so puestu de Xefe del Exércitu en protesta contra'l gobiernu de Ramsewak Shankar por non sofitalo y ye nomáu Ivan Graanoogst como'l nuevu xefe del exércitu.

El 24 d'avientu lideró xunto con Ivan Graanoogst y Roy Horb un golpe d'Estáu que depunxo al Presidente electu, Ramsewak Shankar. Mientres los siguientes díes y hasta'l 29 d'avientu d'esi mesmu añu caltuvo la xunta liderada por Graanoogst y depués alcordóse apurrir el poder a Johan Kraag provisionalmente hasta ser llamaes nueves eleiciones. El nuevu presidente unvió-y la solicitú a Bouterse pidiendo que volviera ser xefe del exércitu, Bouterse aceptó la solicitú y siguió como xefe del exércitu.

Eleiciones de 1991 y presidencia de Wijdenbosch[editar | editar la fonte]

Pa les eleiciones que se celebraríen n'agostu de 1991 Bouterse axuntar col so principal rival políticu, Ronnie Brunswijk, pa faer un alcuerdu de cese a les hostilidaes mientres les eleiciones presidenciales, por que'l pueblu pudiera salir y les eleiciones celebrar en paz. Magar la resultancia eleutoral dio la victoria a la coalición del Partíu Progresista y el Partíu Nacionalista (VHP-NPS) con 30 escaños, el partíu Boutersista quedar nel segundu llugar bien distante con 12 escaños.

El partíu de Desi Bouterse, el Partíu Nacional Democráticu, ganó les eleiciones presidenciales de 1996 na segunda vuelta y el candidatu de Bouterse Jules Wijdenbosch llogró la presidencia de Surinam. Bouterse cuntaba con que podía apoderar a Wijdenbosch, pero depués diose cunta que la realidá yera otra. Wijdenbosch amosóse coraxosu ya independiente ante Bouterse y empezó a faese col poder él solo llevando a Surinam a una bancarrota total.

Tres el regresu d'un gobiernu democráticu a Surinam, que dirixeron socesivamente Ronald Venetiaan en dos causes, y Jules Wijdenbosch, Bouterse trató ensin ésitu de tornar al poder, presentándose a les eleiciones. Magar ello, munchos creíen que siguía calteniendo de toes formes una influencia considerable, ente bastidores, na política de Surinam.

Nes eleiciones parllamentaries y presidenciales antemanaes de 2000 postular col sofitu del presidente Jules Wijdenbosch, tres una previa conciliación, y del Partíu Nacional Democráticu. A la fin resulta derrotáu pol candidatu del Frente Nuevu, Ronald Venetiaan con 41 de 51 votos, mientas que Bouterse llogra diez voto. Lo mesmo asocedió nes eleiciones de mayu de 2005, cuando'l candidatu de Bouterse Rashied Doekhie perdió contra Venetiaan na segunda vuelta.

Condena y asesinatos d'avientu[editar | editar la fonte]

En xunetu de 1999, foi condergáu nos Países Baxos a años de cárcel por tráficu de 474 kilogramos de cocaína, según por tráficu de cocaína.[3] Nun llegó a presentase al xuiciu, polo que s'expedir una orde internacional pa detenelu, lo que de fechu-y fai imposible salir de Surinam, que por disposiciones internes nun puede apurrilo, yá que foi xefe d'Estáu. Bouterse reaccionó a la decisión del xuez diciendo que'l testigu principal nel xuiciu foi sobornáu. Anque foi condergáu nos Países Baxos, caltiénse llibre en Surinam.

El gobiernu de Surinam dixo n'avientu de 2003 que se preparar una acusación contra los culpables de los asesinatos del 8 d'avientu de 1982 y en payares de 2007 empezó'l xuiciu. Desque empezara'l xuiciu recibió una gran cantidá de ríxida y en 2012 una llei foi aprobada nel parllamentu de Surinam, que concedía amnistía a los sospechosos de los asesinatos d'avientu. Hasta agora Bouterse nunca foi a los tribunales a pesar de ser l'únicu sospechosu principal.

Bouterse declaró en 2005 que n'avientu de 1982 nun participó nuna decisión que foi tomada pol comandante del batallón Paul Bhagwandas, muertu en 1996.

Camín a la presidencia en 2010[editar | editar la fonte]

Billboard en Paramaribu del Presidente Bouterse y el Vicepresidente Robert Ameerali.

Nes eleiciones celebraes pal 25 de mayu de 2010 Bouterse volvió llanzase como candidatu presidencial, polos problemes económicos que sufría'l país, que'l pueblu atribuyía al partíu de gobiernu, el Frente Nuevu, y al presidente de la República Ronald Venetiaan. El partíu de Bouterse llogró mayoría parllamentaria relativa, cola so promesa d'un gobiernu democráticu, ensin problemes económicos y de una llucha pa integrar a les clases indies del país.

Pa la nueche del 25 de mayu de 2010, les meses eleutorales daben como ganador al candidatu del NDP y tamién del partíu Mega Combinación Desiré Bouterse con 23 votos de 51,[4] llogrando en resume'l 45% de los votos, ente que'l candidatu oficialista del Frente Nuevu Wiston Jessurun llogró 13 votos y l'ex guerrilleru Ronnie Brunswijk 7 votos. Bouterse llogró la victoria gracies al 60% de los mozos que lu víen como'l meyor políticu que podía pone-y frenu a la grave crisis financiera del país. Pa xunetu d'esi mesmu añu'l PND fixo una alianza col partíu de Brunswijk. El 30 de xunetu de 2010 el congresu ratificar como presidente con 40 de los 51 escaños.

Reelección en 2015[editar | editar la fonte]

Nes Eleiciones parllamentaries de Surinam de 2015, el Partíu Nacional Democráticu llogró la mayoría absoluta d'escaños na Asamblea Nacional, lo que dexó a Bouterse ser reelixíu pa un segundu periodu. Ashwin Adhin asumió como'l so nuevu Vicepresidente.

Presidencia[editar | editar la fonte]

Primer gobiernu (2010 - 2015)[editar | editar la fonte]

Protesta en Paramaribu en contra de l'amnistía polos asesinatos d'avientu de 1982.
La oposición nun ye'l nuesu oponente y contemplamos a esta como socios colos que tenemos de cooperar pa llograr una política conxunta. Pido al pueblu a escaecer el pasáu, y convido a la oposición a que trabayemos xuntos pol progresu, y por que xuntos tengamos una Surinam meyor.

El 12 d'agostu de 2010 tomó posesión del cargu na Asamblea Nacional de Surinam gracies a la presidenta del congresu.[3] La posesión presidencial cuntó cola presencia de los ministros de Venezuela, Brasil y Guyana, pero nun cuntó cola presencia del ex-presidente Ronald Venetiaan, quien díes antes dixo que nun participaría en tomar de posesión.

Mientres la posesión Bouterse estimó la presencia estranxera y prometió qu'afitaría los llazos con tolos países cercanos a Surinam. Sicasí, Venetiaan axuntar con Bouterse pa felicitalo en persona pola so victoria.[ensin referencies] Y pal 16 d'agostu d'esi añu formó'l so gabinete de 15 miembros; una d'ellos foi Alice Amafo, quien encabezó'l puestu de ministra d'asuntos sociales. En 2007, ella fuera acusada por malversación de fondos.

El 8 de setiembre de 2010 Bouterse axuntar col presidente del país estremeru de Guyana, Bharrat Jagdeo, en Georgetown p'aldericar la construcción d'una ponte sobre'l ríu Courentine, qu'estrema les dos naciones, p'asina poder facilitar el pasu del comercios esteriores d'un país al otru.[ensin referencies] Amás, foi aldericada la esportación en masa d'arroz a los demás países caribeños.

El 11 de xineru de 2011 el gobiernu holandés suspendió la so ayuda de 3,5 billones de florinos holandeses, por cuenta de les múltiples protestes y el descontentu nacional que se vía en Surinam. Como antigua metrópolis, los Países Baxos apurríen esa ayuda financiera, pero según el gobiernu holandés cometiéronse dellos actos de corrupción.

El programa políticu de Bouterse basar na recuperación de la economía, ellaborando un plan de beneficios que dexaba a los chinos esplotar les tierres del sur del país y la construcción de siquier 2.000 viviendes como base pal 2011.[ensin referencies] En febreru Bouterse tomó la decisión de reconocer a Palestina como estáu independiente.[ensin referencies]

Tamién Bouterse llevó a cabu dende mediaos de xunetu de 2012 una serie de midíes de calter estrictu sobre les sos polítiques contra'l tráficu de droga en Llatinoamérica. Según l'analís d'especialistes, pa 2012, Surinam yera'l puertu suramericanu de mayor tráficu de droga na rexón, unviada esta direutamente a Países Baxos y a los EUA. Bouterse, cola ayuda del presidente Barack Obama y los Estaos Xuníos, llogró amenorgar l'índiz d'esportación de droga n'altos niveles, llográndose asina una mayor capacitación de los aeropuertos surinameses y l'afianzamientu de los llazos económicos y políticos colos EEXX.

Llei d'Amnistía[editar | editar la fonte]

El 22 de marzu de 2012 Bouterse solicitó al parllamentu l'aprobación de la llei d'indultos y amnistía, que sellaría la so acusación en Surinam polos asesinatos d'avientu de 1982. El 23 de marzu el congresu axúntase: de los 51 diputaos (36 de la MC y 15 del NF) solo 24 asistieron. Con esta llei se amnistían tolos delitos cometíos ente'l 1 d'abril de 1980 y el 19 d'agostu de 1992, lo qu'inclúi'l réxime del exmilitar. Tamién se beneficiaríen los asociaos de Bouterse, qu'encabezó un golpe d'Estáu en 1980 y quedóse nel poder hasta 1987. Finalmente'l 5 d'abril nuevamente'l congresu axúntase, aprobando con 28 votos a favor, 12 en contra y 11 n'astención la llei de amnístía pa Bouterse.

Rellaciones esteriores[editar | editar la fonte]

Les axencies oficiales holandeses y el mesmu gobiernu declararon el so descontentu cola asunción al poder de Bouterse. “El nuevu presidente de Surinam nun ye bienveníu en Holanda yá que tien una pena de cárcel pendiente. Holanda va tener solamente les rellaciones puramente necesaries con Bouterse”, manifestó'l ministru de Rellaciones Esteriores neerlandés, Maxime Verhagen, quien amestó que “Países Baxos va xulgar al nuevu gobiernu surinamés según los sos nomamientos, los sos propósitos y les sos decisiones. Les obligaciones adquiríes polos Países Baxos van ser cumplíes ensin restricciones nun siendo que les circunstancies facer imposible”. Sicasí, el país européu ratificó que va caltener les rellaciones diplomátiques, comerciales y los proyeutos de cooperación esistentes cola ex colonia.

Pela so parte, el voceru del Departamentu d'Estáu, Philip Crowley, informó que Washington tresmitiría al nuevu presidente surinamés que si quería caltener bones rellaciones tenía de respetar los principios democráticos y los derechos humanos.[ensin referencies] El 27 de setiembre de 2010 el presidente Bouterse viaxó a Nueva York pa participar na asamblea de la ONX. El presidente anfitrión, Barack Obama, nun lo recibió a él ente los 14 miembros del CARICOM. Pela cueta recibir el secretariu xeneral del CARICOM; los demás miembros fueron sorprendíos por esa actitú.[ensin referencies]

El 28 de payares de 2010 el presidente Dési Bouterse viaxó a Georgetown, Guyana, pa participar nel cambéu de mandu d'Unasur del presidente Rafael Correa d'Ecuador al anfitrión Bharrat Jagdeo.[ensin referencies] Dempués, a les 6:30 de la tarde, el presidente venezolanu Hugo Chávez viaxó a la capital surinamesa, Paramaribu, pa roblar dellos alcuerdos de cooperación venezolanu-surinamesa. Dempués, tanto Bouterse como Chávez intercambiáronse dellos semeyes. De Surinam, Bouterse apurrió un cuadru del Mahatma Gandhi y de Martín Luther King y per parte de Venezuela, Hugo Chávez apurrió una semeya de Simón Bolívar.

Para xineru de 2011 el presidente Bouterse recibió a la nueva presidente del Brasil, Dilma Rousseff nel hotel Torarica. Ende plantegaron el proyeutu d'una carretera transamazónica que diría dende la capital, Paramaribu, hasta l'estáu d'Amapá, en Brasil, coles mires de fomentar la economía ente dambes naciones y la posibilidá d'esplotación de los recursos que s'atopen na zona centro y sur del país.


Predecesor:
Johan Ferrier
Presidente de Surinam
1980
Socesor:
Hendrick Rudolf Chin A Sen
Predecesor:
Hendrick Rudolf Chin A Sen
Presidente de Surinam
1982
Socesor:
Ramdat Misier
Predecesor:
Ronald Venetiaan
Presidente de Surinam
2010 -
Socesor:
'

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 9 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. URL de la referencia: https://www.waterkant.net/suriname/2019/04/24/president-van-suriname-feliciteert-zijn-gudu-op-facebook-met-haar-58ste-verjaardag/.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 3,5 3,6 The Economist "Bouterse is back" 4 de xunu de 2010. Consultáu n'abril de 2011.
  4. Aporrea.org «Tres eleiciones parllamentaries : "Lideralgu de Bouterse en Surinam ye refugáu por intereses imperialistes" » Consultáu'l 12 de xunu de 2010

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]