Rodrigo Carazo Odio

De Wikipedia
Rodrigo Carazo Odio
38. Presidente de Costa Rica

8 mayu 1978 - 8 mayu 1982
Daniel Oduber Quirós - Luis Alberto Monge
Vida
Nacimientu Cartago27 d'avientu de 1926[1]
Nacionalidá Bandera de Costa Rica Costa Rica
Muerte San Xosé9 d'avientu de 2009[2] (82 años)
Causa de la muerte insuficiencia cardiaca
Familia
Casáu con Estrella Zeledón Lizano (1947 – 2009)
Fíos/es Rodrigo Alberto Carazo Zeledón
Estudios
Estudios Universidá de Costa Rica
Llingües falaes castellanu[3]
Oficiu políticueconomista
Premios
Creencies
Relixón catolicismu
Partíu políticu Partido Unidad Social Cristiana (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Rodrigo Carazo Odio (27 d'avientu de 1926Cartago – 9 d'avientu de 2009San Xosé) foi un economista y políticu costarricanu, diputáu de 1966 a 1970 y Presidente de Costa Rica de 1978 a 1982. Electu por aciu la Coalición Unidá, alianza qu'apiguraba a casi tola oposición contraria al Partíu Lliberación Nacional, del cual el mesmu Carazo foi miembru pero dixebrar tres desavenencies cola dirigencia, especialmente con José Figueres.[4] Carazo presidió unu de los gobiernos más polémicos y mientres el so xestión sobreviénose una gran cantidá de crisis económiques y polítiques. Simpatizante de les idees progresistes y d'esquierda, Carazo rompió con mandatos xiraos pol Fondu Monetariu Internacional y el Bancu Mundial y autorizó al Frente Sandinista de Lliberación Nacional a operar en territoriu costarricense na so llucha contra'l dictador nicaraguanu Anastasio Somoza, lo qu'encrespó les tensiones ente los dos vecinos. La so rotura colos organismos económicos internacionales y la so cercanía al sandinismo esfreció les sos rellaciones con Washington lo cual, sumáu a una xubida internacional de los precios del petroleu, provocó una severa escasez de productos de primera necesidá.[5]

Una vegada terminada la so xestión, Carazo convertir n'unu de los mayores críticos del neolliberalismu y al capitalismu selvaxe, foi opositor al Tratáu de Llibre Comerciu con Estaos Xuníos ya impulsó una coalición progresista que fixera frente a la candidatura d'Óscar Arias Sánchez y de Laura Chinchilla Miranda, anque esto nun se llogró. El so fíu, Rodrigo Alberto Carazo Zeledón foi primer defensor de los Habitantes y diputáu pol Partíu Aición Ciudadana.

Datos personales[editar | editar la fonte]

Fíu de Mario Carazo Paredes y Julieta Odiu Cooper. Casóse'l 16 d'abril de 1947 en San Xosé, Costa Rica, con Estrella Zeledón Lizano, fía de Jorge Zeledón Venegas y María Lizano Matamoros, descendiente del Presidente Saturnino Lizano Gutiérrez. Llicencióse en Ciencies Económiques na Universidá de Costa Rica.

Carrera política[editar | editar la fonte]

Foi xerente fundador del Institutu Nacional de Vivienda y Urbanismu ente 1954 y 1959 y direutor del Bancu Central ente 1960 y 1965. En 1966 entró al Congresu, pal cuatrieniu 66-70 y nel primer añu foi presidente de l'Asamblea Llexislativa.

Cuatro años dempués, en 1974, llanzar por primer vegada en busca de la Presidencia de la República, sol Partíu Renovación Democrática, sicasí, pierde les eleiciones frente al liberacionista Daniel Oduber Quirós. Un gobiernu dempués, sol nuevu partíu Coalición Unidá, gana les eleiciones frente al contendor liberacionista, Luis Alberto Monge Álvarez.

La so alministración foi bien polémica y el país viose enfrentáu con una grave crisis económica. La decisión de dexar que nel país operara'l Frente Sandinista de Lliberación Nacional punxo a Costa Rica en cantu d'una guerra con Nicaragua.

Presidente de la República Política interna =[editar | editar la fonte]

La so alministración tuvo cargada por un ideal: la defensa de la soberanía nacional.[ensin referencies]

Esa posición desaguó na espulsión del Fondu Monetariu Internacional (FMI) y apinó la crisis económica mientres la década de los 80, especialmente la repentina devaluación del colón en setiembre de 1980.

Mientres el so xestión fundóse la Universidá pa la Paz, una institución dedicao y centrao nel estudiu y la promoción de la paz mundial.

El so gobiernu tamién se concentró en promover la industria petroquímica del país y empezó la esploración y escavación cerca de la cordal de Talamanca. Nel sector enerxéticu, el so gobiernu inauguró la planta hidroeléctrica nel Llagu Arenal. El gobiernu de Carazo tamién reguló les escavaciones d'oru na rexón meridional del país. Asocedió-y Luis Alberto Monge. Darréu foi Rector de la Universidá pa la Paz.

Política esterior[editar | editar la fonte]

Nel frente internacional, Carazo tuvo que tratar principalmente colos cambeos radicales que'l país vecín de Nicaragua taba pasando. Nicaragua tuviera sol control de la dictadura de Somoza mientres décades y Costa Rica oponer a tal réxime dictatorial. A midida que el movimientu sandinista aumentó nel deceniu de 1970, Nicaragua tuvo que faer frente a los disturbios civiles y los pequeños enfrentamientos armaos.

Costa Rica sofitó'l gobiernu de cualesquier poder que fora en contra de la familia Somoza, polo que dieron el so respaldu a los insurxentes sandinista. Munches de les batalles tuvieron llugar na rexón fronteriza ente Nicaragua y Costa Rica. Carazo alvirtió'l gobiernu de Somoza a permanecer del so llau de la frontera delles vegaes. El gobiernu tamién empecipió planes pa crear una fuercia de defensa pa lluchar contra'l presidente nicaraguanu en cualquier intentu d'ataque pa invadir territoriu costarricense. Los ataques finalmente terminaron en 1979 una vegada que los sandinistas tomaron el control del país y Anastasio Somoza Debayle foi exiliáu.

Más tarde, en 1982, colos sandinistas gobernando Nicaragua, la Central Democrática de la OEA formar en San José col respaldu de los EEXX. El so oxetivu yera aisllar a Nicaragua del restu de Centroamérica, yá que había un réxime comunista nel poder.

Política económica[editar | editar la fonte]

El gobiernu de Carazo viose afeutáu pola inestabilidá económica y el malestar social. Al llegar al poder, heredó delles empreses públiques en situación precaria, resultancia del fallíu estáu empresariu que promulgaron los gobiernos anteriores, lo que desaguó nuna gran delda, coles mesmes, mientres la so presidencia, hubo una grave recesión económica mundial. [ensin referencies] Los precios del petroleu atopar en máximos históricos y el valor del cultivu principal costarricense, el café, foi menguando. Contra'l conseyu del Fondu Monetariu Internacional (FMI), Carazo da instrucciones al Bancu Central de Costa Rica pal llogru de préstamos en gran midida col fin de caltener el valor del colón, la moneda local, cola esperanza de qu'una recuperación económica taba al algame de la mano. Esta política eventualmente convertir en insostenible, llevando a una repentina cayida en setiembre de 1980. La pesada carga de la delda que'l bancu central adquirió contribuyó a les tases d'inflación de Costa Rica...

Infraestructura y tresportes[editar | editar la fonte]

Mientres el gobiernu de Carazo constrúyese muncha infraestructura, como la carretera de San Xosé a Limón, la Circunvalación y la Costanera (obra de llastre)y parte de la carretera de San José a Caldera, según Puerto Caldera nel Pacíficu, Moín y el Muelle Alemán en Limón y reconstrúyese y electrifícase la llinia ferrial ente Limón y Guapiles, según la estensión de llinia ferrial ente Guapiles y Ríu Fríu de Sarapiquí.

Ye l'únicu presidente del país que la so obra vial y d'infraestructura contién les tradicionales plaques d'alministración presidencial: col detalle d'un mapa de Costa Rica y en cuenta de el so apellíu, cada placa conmemora: "Construyíu pol Pueblu".

Post-presidencia[editar | editar la fonte]

Dempués de terminar la so alministración en 1982, Carazo convertir nun conocíu críticu del Fondu Monetariu Internacional y otres instituciones financieres mundiales. Lluchó enérxicamente contra l'aprobación del Tratáu de Llibre Comerciu colos Estaos Xuníos y Centroamérica (CAFTA - Central American Free Trade Agreement).

Nos sos últimos años, Rodrigo Carazo lideró les plátiques de dirixentes políticos anti-neolliberales n'ares de la conformanza d'una coalición política denominada Patria Xunida contraria al bipartidismu tradicional y al neolliberalismu.[6]

Morrió'l miércoles 9 d'avientu de 2009 a la 1:30 pm por entueyos cardiacos depués de 15 díes de ser interveníu quirúrgicamente col fin d'asitia-y 4 bypass coronarios.[7]

Precedíu por:
Daniel Oduber
1974-1978
41º Presidente de Costa Rica
1978-1982
Asocedíu por:
Luis Alberto Monge
1982-1986
Precedíu por:
Carlos Espinach Escalante
1962-1966
Diputáu de l'Asamblea Llexislativa de Costa Rica (1º puestu per San José)
1966-1970
Asocedíu por:
Daniel Oduber
1970-1974

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  2. URL de la referencia: http://news.xinhuanet.com/english/2009-12/10/content_12621991.htm.
  3. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  4. Hernández Naranxal, Gerardo Reseña de les eleiciones presidenciales de 1974.Atles Eleutoral. Universidá de Costa Rica.
  5. Rodríguez Vega,
  6. El País
  7. Falla en tres órgano causó muerte a ex-presidente Carazo Archiváu el 13 d'avientu de 2009 na Wayback Machine.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]