Landtag de Liechtenstein

De Wikipedia
Landtag de Liechtenstein
Landtag
Datos xenerales
Tipu parllamentu unicameral
Estáu Bandera de Liechtenstein Liechtenstein
Sede Hohes Haus Liechtenstein (en) Traducir
Formáu por member of the Landtag of Liechtenstein (en) Traducir
Composición
Númberu d'escaños 25
Más información
landtag.li
Cambiar los datos en Wikidata

El landtag del Principáu de Liechtenstein (alemán: Landtag des Fürstentums Liechtenstein), comúnmente referíu como landtag de Liechtenstein (alemán: Liechtensteinischer Landtag), ye'l parllamentu unicameral del Principáu de Liechtenstein, país del centru d'Europa.

Funciones del Parllamentu[editar | editar la fonte]

El Parllamentu de Liechtenstein componer de 25 miembros. Los sos derechos exercer nes sesiones plenaries del Parllamentu, onde tienen llugar inclusive les deliberaciones detallaes sobre proyeutos de llei.

Como n'otros parllamentos, delles xeres se delegan en comités. Cuando comités tán formaos, preparen los proyeutos básicos pa la sesión plenaria y formulen les propuestes pertinentes.

Tolos miembros del Parllamentu realicen el so mandatu de forma paralela a la so participación profesional. Ellos reciben un sueldu añal de 20 000 francos suizos y una compensación diaria de 300 francos (200 per mediu día). Per otra parte, les remuneraciones que reciben de la mesma por xunta, mientres los díes nos trabayos preparatorios. Los miembros del Parllamentu nun puede ser consideraos llegalmente responsables de los enunciaos o observaciones formulaos mientres les sesiones parllamentaries. Gocien d'inmunidá na midida na que namái puede ser deteníu col dictame conforme del Parllamentu mientres el periodu parllamentariu oficial (a menos aprehendido in fraganti).

L'actual presidente del Landtag ye Artur Brunhart (VU).

Presidente del Parllamentu[editar | editar la fonte]

El Presidente y el so suplente son escoyíos na sesión d'apertura del cursu añal parllamentariu. El Presidente fai un llamamientu a les sesiones plenaries mientres l'añu, que les preside y representa al Landtag nel esterior. El vicepresidente represéntalu cuando nun pueda asistir a la sesión plenaria.

La Mesa del Landtag[editar | editar la fonte]

La Mesa ta compuesta pol Presidente, Vicepresidente y los trés voceros de los grupos parllamentarios. El Secretariu del Parllamentu, actúa como asesor. La Oficina asesora al Presidente, sobremanera no referente a l'axenda de les sesiones plenaries, nel que se preparar los presupuestos del Parllamentu y decide sobre los niveles de dotación de personal pa la Secretaría.

La Secretaría[editar | editar la fonte]

Qu'abarca'l secretariu del Parllamentu, el secretariu axuntu y dellos miembros del personal funcionario, les sos principales xeres son la ellaboración de les actes de les sesiones plenaries y xuntes de la comisión, como sofitu al Presidente, miembros del Parllamentu, les comisiones y delegaciones parllamentaries, según p'adquirir información pa los miembros del Parllamentu. Amás, polo xeneral encargar de lleer los proyeutos de llei nes sesiones plenaries. El secretariu y el so suplente son escoyíos pol Parllamentu en sesión pública.

Composición Actual del Landtag[editar | editar la fonte]

  • FBP (Partíu Cívicu Progresista): 10 Diputaos
  • VU (Xunión Patriótica): 8 Diputaos
  • DU (Los Independientes): 4 Diputaos
  • FL (Llista Llibre): 3 Diputaos

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]