Política d'Indonesia

De Wikipedia

Gobiernu[editar | editar la fonte]

Indonesia ye una república presidencialista. Al añu siguiente'l sistema federal d'Indonesia foi abolíu y el país convertir nuna república unitaria.

Tres constituciones provisionales definieron la forma del gobiernu d'Indonesia. La primera foi proclamada en 1945; la segunda foi promulgada en febreru de 1950 y la tercera foi aprobada, n'agostu de 1950, pola Cámara de Representantes. En 1959 restablecióse la Constitución de 1945 por aciu un decretu presidencial.

Poder executivu[editar | editar la fonte]

Según la Constitución de 1945, el principal poder executivu d'Indonesia ye'l presidente, escoyíu por un plazu de cinco años pol votu popular. Enantes yera designáu por un cuerpu nacional denomináu l'Asamblea Consultiva del Pueblu, que realiza parte de les funciones parllamentaries del país.

El presidente, que puede ser escoyíu mientres dellos periodos, tien un ampliu poder y puede gobernar por decretu; tamién noma y preside el gabinete de ministros.

Poder llexislativu[editar | editar la fonte]

El poder llexislativu n'Indonesia mora nel Conseyu de Representantes, que tien d'aprobar toles lleis y tien derechu a presentar proyeutos de llei por que sían ratificaos pol presidente. El Conseyu ta formáu por 400 miembros direutamente escoyíos y 100 nomaos. L'Asamblea Consultiva del Pueblu ta compuesta polos miembros del Conseyu y 500 miembros más que son delegaos rexonales y representantes de grupos profesionales (como llabradores, homes de negocios, intelectuales y muyeres). Les principales funciones de l'Asamblea son determinar les llinies xenerales de la política del gobiernu y del Estáu. La Constitución rique que l'Asamblea axúntese siquier cada cinco años y que'l Conseyu convóquese una vegada al añu.

Poder xudicial[editar | editar la fonte]

Los casos criminales y civiles xulgar en tribunales de distritu distribuyíos por toa Indonesia. Les apelaciones realicen ante los tribunales supremos allugaos nes 14 ciudaes más importantes; el tribunal d'apelación final ye'l Tribunal Supremu, que tien la so sede en Yakarta. Les lleis del Códigu Penal aplicar en toa Indonesia. Nos casos de xurisdicción civil, sicasí, los indonesios son xulgaos según una llei consuetudinaria non codificada (Llei de Adat), ente que los occidentales y asiáticos d'orixe o antepasaos estranxeros tán suxetos a un sistema basáu nos códigos civiles continentales europeos.

Gobiernu llocal[editar | editar la fonte]

Caúna de les 33 provincies y distritos ta alministrada por un gobernador y por cuerpos alministrativos y llexislativos locales.

Partíos políticos[editar | editar la fonte]

Indonesia tien trés partíos políticos importantes. El de mayor entidá ye Golongan Karja (GORKA, Grupos Funcionales, fundáu en 1964), una alianza d'organismos que representen a los trabayadores, llabradores, la mocedá y otros grupos económicos. Otres agrupaciones son el Partíu de la Unidá pal Desenvolvimientu (1973), que tien una fuerte orientación musulmana, y el pequeñu Partíu Democráticu d'Indonesia (1973), una coalición de grupos cristianos y nacionalistes.

Salú y servicios sociales[editar | editar la fonte]

La escasa alimentación, les viviendes atarraquitaes, l'ausencia d'hixene y les agües non potables confieren entá mayor gravedá a los serios problemes de salú colos que s'enfrenta la población d'Indonesia. El gobiernu empecipió programes que tienen como finalidá amontar les normatives sobre salú y qu'intenten apurrir soluciones a los problemes d'adicción a los narcóticos y a la prostitución y traten de consiguir la readaptación de los soldaos desmovilizados. La esperanza de vida yera, a finales de la década de 1980, de 55 años pa los homes y 58 años pa les muyeres; l'índiz de mortalidá infantil yera de 83‰. A finales d'esa mesma década Indonesia cuntaba con unos 21.500 médicos y más de 112.000 cames d'hospital.

Fuercies armaes d'Indonesia[editar | editar la fonte]

Les Fuercies Armaes d'Indonesia unificar en 1967 y sometiéronse al control del ministru de Seguridá y Defensa. Dende entós la institución militar exerció una autoridá decisiva. L'Exércitu del país, l'Armada y les Fuercies Aérees cunten con un total de 274.500 persones.

Ver tamién[editar | editar la fonte]


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]