DualShock

De Wikipedia
Ficha de softwareDualShock
Desendolcador(es) Sony Interactive Entertainment
Tipu serie de construcción (es) Traducir
Dual Analog (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

DualShock ye'l mando de control analóxicu de PlayStation. Diseñóse sobre'l yá esistente mandu analóxicu de Sony Playstation (qu'añade 2 sticks analóxicos en comparanza col mandu orixinal) añader función de vibración interna y función de botón a los sticks, que al primilos tomen la función de los botones L3 (pal stick esquierda) y R3 (pal derechu), amás de forralos con goma p'ameyorar l'agarre. Xeneralmente, el stick esquierdu utilízase siempres pal movimientu y el derechu tien un usu indefiníu (Anque munches vegaes utilizar pa mover la cámara). A lo llargo de la historia de les consoles de sobremesa de Sony, conocíes como PlayStation, esistieron una gran variedá de mandos pa elles.

Modelos[editar | editar la fonte]

DualShock[editar | editar la fonte]

Primer modelu del DualShock

El mandu ye un elementu bien importante pa xugar dellos xuegos de PlayStation o PlayStation 2, como por casu Ape Escape (que riquía l'usu de DualShock pa poder xugar), Crash Bandicoot: Warped, Spyro the Dragon, Tekken 3 o Gran Turismo.

El mandu DualShock comercializóse pel branu de 1997 siendo'l videoxuegu Gran Turismo el so promotor, sustituyendo asina al mandu de control dixital qu'incluyía oficialmente la Playstation. Sicasí, nun foi'l primer mandu n'incluyir vibración, yá qu'en payares de 1996 dicha función foi añadida al mandu de Nintendo 64 col accesoriu esternu Rumble Pak con un motor de vibración. Sony diseñó'l DualShock pa andar a la tema col Rumble Pak de Nintendo, instalando'l dispositivu de vibración dientro del propiu mandu y dotándo-y de 2 motores de distintes intensidaes en llugar d'un solu motor (D'ende la procedencia del so nome "Dual-Shock").

DualShock 2[editar | editar la fonte]

Mandu DualShock 2 de la consola PlayStation 2 (Slim y Fat).

Cola PlayStation 2, el DualShock 2 (nun confundir col Analog Controller para PS2 ensin vibración SCPH-10520) Controlador Analóxicu (SCPH-10010) incluyida nella yera exactamente'l mesmu modelu, per fora, que'l controlador DualShock orixinal, pero de color negru y el logotipu "DualShock 2". Internamente amenorgaron el so pesu y tolos botones (sacante'l Select, Start, manera Analóxica, y los botones L3 y R3) funcionaben analógicamente, dexando detectar la diferencia de presión aplicada d'hasta 8 bits de rangu nos botones. El mandu DualShock 2 ye compatible con tolos xuegos de la consola PlayStation.

Sixaxis y DualShock 3[editar | editar la fonte]

Mandu Dualshock 3, control actual de la PlayStation 3.

Na PlayStation 3 llegó una importante revolución nel aspeutu de controladores pa consoles de Sony. El mandu añadió la función de detección del movimientu y vibración. A esti primer mandu llamóse-y Sixaxis, nome que significa «seis eje» faciendo referencia a los seis (six) exes (axis) de detección de movimientu (3 pa movimientos posicionales nel espaciu por aciu acelerómetros y 3 pa la detección de rotación). Más tarde, por cuenta de les crítiques de los usuarios escontra la falta de vibración, fíxose una revisión del mandu col nome DualShock 3, qu'añade la función de vibración de nuevu al mandu:

Carauterístiques:

  • Tien función inalámbrica al traviés de Bluetooth, con batería de litiu d'aproximao 30 hores d'autonomía, cargándose al traviés d'un cable USB-miniUSB. Amás puede conectase a la consola al traviés del mesmu cable, ensin necesidá d'usar la función inalámbrica.[1]
  • Los botones R2 y L2 son agora gatíos analóxicos.
  • Al igual que na PSP, añadióse'l Botón Home (Botón PS) nel centru del mandu, similar al botón Xbox Guide del mandu de la Xbox 360.
  • Tien cuatro leds na parte delantera, que dexen saber en qué puertu ta conectáu.
  • Ameyoróse la so sensibilidá con al respective del so predecesor.
  • Introduciéronse seis graos de llibertá.
«Mando bumerán presentáu'l 2005 y oficialmente abandonáu».

De primeres diseñóse un mandu con forma de Bumerán pero foi abandonáu, volviendo al diseñu tradicional del DualShock.

La diferencia col Control Remotu Wii (o WiiMote) ye que'l mandu de la PlayStation 3 usa un chip pa detectar los vuelcos del mesmu, ente que'l mandu de la Wii usa un sistema de chip xiroscopiu pa sentir movimientos de desplazamientu, entorno y estreme allugamientu al apuntar gracies a los infrarroxos emitíos por una barra que puede asitiase enriba o debaxo de la televisión.

Gracies a que Sony llegó a un alcuerdu sobre unes patentes cola empresa inventora del sistema de vibración (Immersion), presentóse oficialmente la revisión del Sixaxis, llamada DualShock 3,[2] que vuelve tener la función de vibración. Llanzar pa payares del 2007 en Xapón, en primavera de 2008 en Norteamérica y el 4 de xunetu de 2008 n'Europa. Añadióse la teunoloxía Touch sense, que dexa la vibración independiente de los dos motores de vibración, usar distintes potencies, cimblando más o menos fuerte dependiendo de la situación, y poder cimblar en delles rabaseres siguíes.[3] [4] [5]

Munchos de los xuegos que fueron desenvueltos col Sixaxis fueron actualizaos al traviés de PlayStation Network pa poder usar la vibración del nuevu mandu, al igual qu'estrenaos a partir del so llanzamientu, que fueron compatibles dende'l principiu.

DualShock 4[editar | editar la fonte]

Imaxe oficial del DualShock 4

DualShock 4 foi anunciáu'l 20 de febreru de 2013 y foi llanzáu'l 15 de payares de 2013 xunto cola PlayStation 4, na conferencia PlayStation Meeting, xunto cola confirmación de la PlayStation 4. Ye'l primer mandu de la llinia DualShock en camudar significativamente el so diseñu, presentando un diseñu más arrondáu que los sos predecesores. Presenta un panel táctil paecíu al usáu na PlayStation Vita. Tien un diseñu más ergonomico, xunto con una barra de lluz LED na so parte frontal, que camuda de color d'alcuerdu al númberu de xugador (Xugador 1 azul, xugador 2 colloráu, xugador 3 verde, xugador 4 moráu), tomando los cuatro colores de los botones emblemáticos de Playstation; amás en xuegos d'un solu xugador dexar a los desarrolladores camudar el color o la intensidá del LED pa crear efeutos rellacionaos col xuegu, como por casu cuando'l xugador recibe dañu. Hai de solliñar que'l Mandu camuda a naranxa cuando se coneuta a cualquier dispositivu con Bluetooth o per mediu de USB. Amás inclúi un pequeñu altavoz nel centru penriba del botón PS, dando nicios al xugador en dellos xuegos, eventos significativos per mediu d'un soníu como golpes, apertura de puertes, estáu de vida, ameyorando la esperiencia d'inmersión nel xuegu.

Los botones Start y Select fueron remplazados por un solu boton Options. El DualShock 4 tamién cunta con un botón "Share" (Compartir) que dexa al usuariu faer grabaciones de lo que xuega o faer streaming al traviés de Twitch, Ustream y YouTube. Tamién el mandu ye compatible cola PlayStation 3 y accesible pa cualquier xuegu.

Cola salida de PlayStation 4 Slim y PlayStation 4 Pro se rediseñó el mandu de DualShock 4, conocíos como DualShock V2 (CUH-ZCT2), que presentaben un llixeru cambéu, qu'agora la lluz led nótase al traviés del panel táctil del mandu.

Referencies[editar | editar la fonte]