Josefa de Óbidos

De Wikipedia
Josefa de Óbidos
pintor de cámara (es) Traducir

Vida
Nacimientu Sevilla1630[1]
Nacionalidá España
Reinu de Portugal
Muerte Óbidos (es) Traducir[2]22 de xunetu de 1684[3] (53/54 años)
Familia
Padre Baltazar Gomes Figueira
Familia
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu pintoraartista
Seudónimos Josefa de Óbidos
Xéneru artísticu bodegón (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Josefa de Ayala Figueira, más conocida como Josefa de Óbidos (1630Sevilla – 22 de xunetu de 1684Óbidos (es) Traducir), ye la más destacada pintora de la segunda metá del XVII portugués, y unu de los pocos casos de muyeres que destacaron na pintura en tola historia del arte universal de la edá moderna.

Contestu[editar | editar la fonte]

Hacia l'añu 1626, cuando Portugal y España taben unificaos, Baltasar Gómez Figueira, natural de Óbidos y segundón d'una familia acomodada, coló a Sevilla con mires d'ingresar na carrera militar, pero acabó ganándose la vida nel taller del pintor Francisco Herrera'l Viejo onde s'ocupaba de faer les pintures y preparar les teles.

Biografía[editar | editar la fonte]

En Sevilla casó con Catalina de Ayala Camacho, naciendo siete hijos d'esti matrimoniu, ente ellos una neña, Josefa, bautizada na parroquia de San Vicente'l 20 de febreru de 1630, siendo apadrinada por Francisco d'Herrera'l Viejo.[4] El matrimoniu torna a Portugal arriendes de la restauración de la independencia nacional, Josefa va permanecer seis años más en Sevilla al pie de el so padrín, teniendo asina oportunidá d'entrar en contautu col mundu del arte y dar muestres tempranes d'unes dotes pictóriques que foi desenvolviendo de manera autodidacta.

A los catorce años instalarse en Óbidos al pie de los sos padres. A los dieciséis, ingresa nel conventu de Santa Ana de Coímbra cola intención, a lo que paez, de profesar. Tres años dempués recibe l'encargu de realizar dellos grabaos pa una edición de los Estatutos de la Universidá de Coímbra. A estos grabaos deberá la so fama inicial.

En 1653 abandonó'l conventu, por causes que se desconocen, tornando a la casa paterna. Y, cosa dafechu inusual pa una muyer de la so dómina, decide dedicase a la pintura. Pocu van tardar en llove-y encargos de conventos ya ilesies. Hai obres sos, por casu, nel monesteriu de Alcobaça o nel monesteriu de los Jerónimos de Lisboa; según pidimientos por que realice semeyes, ente ellos los de la familia real, polos que se fixo bien famosa.

Llegar más de cien de les sos obres ente les que merecen destacars los sos cuadros de flores y les naturaleces muertes que formen la serie llamada «de los Meses». Na so producción, tanto estilística como temáticamente, nótase una fuerte influencia de Zurbarán matizada por un personal estilu inocente.

Morrió en Óbidos en 1684, a los 50 años. Foi soterrada na ilesia de San Pedro d'esta llocalidá.

Crítica[editar | editar la fonte]

La ciudá de Obidos, un pequeñu pueblu nes contornes de Lisboa foi un centru d'arte bien activo nel sieglu XVII, gracies a una pequeña nobleza que sofitaba la restauración de la Casa de Braganza. Ellí entamóse una corte artístico y lliterario. Nesti ambiente, el trabayu de Josefa da Obidos ye vistu como una imitación claro y cercano de les coses naturales. Hai quien allaba la so capacidá, la so guapura, la so honestidá y simpatía. Invéntase una biografía con viaxes n'Italia y en Flandes y describir como una pintora de flores y oxetos inanimaos, pero Almeida Garett describir como una gran retratista y tamién ye grabadora, escultora, alfareru y realiza miniatures. Pa Didier Ryckner el so trabayu avera Claude Vignon.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «RKDartists» (neerlandés). Consultáu'l 14 payares 2022.
  2. URL de la referencia: https://aarteemportugal.blogspot.com/2011/01/josefa-de-ayala-dita-josefa-de-obidos.html. Data de consulta: 14 agostu 2020.
  3. «RKDartists» (neerlandés). Consultáu'l 23 agostu 2017.
  4. The Sacred and the Profane: Josefa De Obidos of Portugal, National Museum of Women in the Arts, 1997, ISBN 972758005X, páxs. 20-21.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Artículu de Víctor Serrao sobre Josefa de Óbidos (en portugués).
  • De Óbidos, Josefa; National Museum of Women in the Arts (1997). De Óbidos, Josefa; National Museum of Women in the Arts (1997). Ministério da Cultura, Gabinete das Relações Internacionais: The Sacred and the Profane: Josefa de Óbidos of Portugal. ISBN 9789727580057.