Adelaida de Tours

De Wikipedia
Adelaida de Tours
Vida
Nacimientu Tours820
Muerte Tours866 (45/46 años)
Familia
Padre Hugo de Tours
Madre Ava de Morvois
Casada con Roberto el Fuerte (es) Traducir
Conrado I de Borgoña (es) Traducir ( – 862 (Gregorianu))[1]
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Casa de Welf (es) Traducir
Dinastía Conradina (es) Traducir
Dinastía Robertina (es) Traducir
Dinastía de los Capetos
Cambiar los datos en Wikidata

Adelaida de Tours o Adelais d'Alsacia (circa 820Tours – circa 866Tours) foi una de les fíes de Hugo de Tours y la so esposa Ava. El so nome figura como Adelais o Aelis, y tiende a confundise con Adelaide, una de les fíes del rei Lluis I de Francia, nacida en 799.

Adelais foi oxetu d'aponderamientos d'almiración pola so destacada posición y guapura, como'l fechu pol monxu EHeiric d'Auxerre que la describió como «gloriosa de los títulos d'una pernomada nacencia, tenía una dignidá bien maxestosa que nun yera inferior a la rellumada de la so raza».[4]

Adelais foi dada en matrimoniu al conde Conrado I de Borgoña, hermanu mayor de la emperatriz Judith de Baviera la segunda esposa del rei Lluis I de Francia, teniendo por fíu a Hugo l'Abá. Tamién se -y tribuye ser madre de Conrado II, duque de Borgoña, y de Güelfo I de Baviera, como lo reza una lleenda de la posterior caña de Suabia de la Casa de Welf.

A la muerte de Conrado, Adelais foi la esposa de Roberto'l Fuerte,[5], con quien tuvo por fíos a Eudes de Francia y Roberto I de Francia.

El nietu de Roberto foi Hugo Capeto, el primer rei de la Dinastía de los Capetos.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Identificador de persona en The Peerage: p886.htm#i8858. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  2. Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  3. Afirmao en: La Préhistoire des Capétiens. Autor: Christian Settipani. Llingua de la obra o nome: francés. Data d'espublización: 1993.
  4. Ex Heirici Miraculorum S. Germani llibro II, Monumenta Germaniae Historica SS XIII, Llibru en llinia [1] Páx. 401. Coniunx illi erat Adheleid a nome, primorum et ipsa natalium perinde titulis gloriosa, quippe quae avitia antiquorum procerum natural propagine, splendorem generis augustissimae aequiperabat stemmate dignitatis.
  5. Bradbury. p. 24.
  • Bradbury, Jim. (2007). Continuum Books: The Capetians: Kings of France, 987-1328.. ISBN 978-1-85285-528-4