Daniela Tarazona

De Wikipedia
Daniela Tarazona
Vida
Nacimientu Ciudá de Méxicu23 de xunu de 1975[1] (48 años)
Nacionalidá Bandera de Méxicu Méxicu
Estudios
Estudios Universidad Iberoamericana (es) Traducir
Llingües falaes castellanu[2]
Oficiu escritoraperiodista
Premios
Cambiar los datos en Wikidata

Daniela Tarazona (23 de xunu de 1975Ciudá de Méxicu) ye una escritora mexicana.

Biografía[editar | editar la fonte]

Tarazona ye narradora y ensayista. Estudió la llicenciatura en Lliteratura llatinoamericana na Universidá Iberoamericana y el so trabayu de titulación foi sobre la novela La hora de la estrella de Clarice Lispector. Realizó los cursos de posgráu en vanguardia y postvanguardia na lliteratura española ya hispanoamericana na Universidá de Salamanca. Foi xefa de redaición del suplementu Fueya per fueya del periódicu Reforma y foi collaboradora de les revistes Luvina, Letras Libres, Crítica y Renacimientu (Sevilla, España) y de los suplementos Llaberintu del periódicu Mileniu Diariu y L'Ánxel del periódicu Reforma. Nel periodu 1999-2001 foi becaria de la AECID y nel periodu 2006-2007 foi beneficiaria del programa Nuevos Creadores del FONCA na categoría novela.[4] Daniela Tarazona ye autora de dos noveles: L'animal sobre la piedra, publicada en Méxicu pola editorial Almadía (2008) y n'Arxentina pola editorial Entropía (2011), y El besu de la llebre, publicada por Alfaguara, que resultó finalista del premiu Les Américas (Puertu Ricu) en 2013. En 2009, Nostra Ediciones publicó'l so ensayu tituláu Clarice Lispector, so la Coleición Pa Entender. Mientres la Feria Internacional del Llibru de Guadalaxara, en 2011, foi reconocida como unu de los 25 secretos lliterarios d'América Llatina. Nel periodu 2011 a 2013 foi parte del Sistema Nacional de Creadores d'Arte en Méxicu.[5]

L'animal sobre la piedra (2008)[editar | editar la fonte]

La tema de la esraizadura y el tarrecible desconsuelu que causa la muerte de los padres ye recurrente na lliteratura, una muestra d'ello ye la novela de Simone de Beauvoir, Una muerte bien duce, na que s'enceta la perda d'una madre dende la perspeutiva de la so fía, al igual que lu fai l'autora mexicana. Esta perda y esi dolor son el puntu d'arranque de la primer novela publicada por Daniela Tarazona, na que Irma la protagonista, viaxa a la sablera pa recuperar l'aselu y la cordura, sicasí, al poco tiempu ye invadida por un mieu irracional a los espacios abiertos y a les aves por quien se siente reparada. Mientres el viaxe empieza a tresformase: ye la perda de la piel la metáfora del cambéu y el desprendimientu. Llueu conoz a un home y a la so mascota, un osu formigueru, que se van convertir nos sos compañeros. La metamorfosis avanza: al resfregar los párpagos, va notar que perdió les pestañes. El cuerpu de Irma sabe qu'empieza un procesu que lu llevará a convertise nun reptil.[6]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Enciclopedia de la Literatura en México. ID en ELEM: 2255. Apaez como: Daniela Tarazona. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: castellanu.
  2. Afirmao en: catálogu de la Biblioteca Nacional Checa. Identificador NKCR AUT: xx0221957. Data de consulta: 1r marzu 2022.
  3. URL de la referencia: https://www.udg.mx/es/noticia/daniela-tarazona-ganadora-del-premio-de-literatura-sor-juana-ines-de-la-cruz-2022. Data de consulta: 31 ochobre 2022.
  4. «Enciclopedia de la Lliteratura en Méxicu» (castellanu). Consultáu'l 24 de setiembre de 2016.
  5. . Schavelzon Graham. Consultáu'l 24 de setiembre de 2016.
  6. «Escribo dende les veres, siempres a puntu de cayeme». Páxina 12 (5 d'avientu de 2011). Consultáu'l 24 de setiembre de 2016.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]