Jacques-Louis David

De Wikipedia
Jacques-Louis David
35. Presidente de la Convención Nacional (es) Traducir

5 xineru 1794 - 20 xineru 1794
Georges Couthon - Marc-Guillaume Alexis Vadier (es) Traducir
diputado de la Convención Nacional (es) Traducir

Vida
Nacimientu París[1]30 d'agostu de 1748[2]
Nacionalidá Bandera de Francia Francia [3]
Llingua materna francés
Muerte Bruxeles[4]29 d'avientu de 1825[2] (77 años)
Sepultura grave of Jacques-Louis David (en) Traducir[5]
Cementeriu de Père-Lachaise
Grave of Jacques-Louis David (en) Traducir
Causa de la muerte accidente vascular cerebral
Familia
Padre Louis Maurice David
Madre Marie-Geneviève Buron
Casáu con Marguerite-Charlotte Pécoul (es) Traducir (1782, 1796 – )
Fíos/es
Estudios
Estudios Académie de Saint-Luc (en) Traducir
Universidá de París
Real Academia de Pintura y Escultura (es) Traducir
Escuela Nacional Superior de Belles Artes
Llingües falaes francés[6]
Alumnu de Joseph-Marie Vien
Profesor de François-Édouard Picot
Louis Hersent
Georges Devillers
Henri-François Riesener (es) Traducir
Jean-Baptiste Collet
Albert Paul Bourgeois
Jean Biard
Christoffer Wilhelm Eckersberg
Johan Ludwig Lund (es) Traducir
Jean-Claude Rumeau (es) Traducir
Abel de Pujol
Louis Léopold Robert (es) Traducir
Ignazio Eugenio Maria Degotti (es) Traducir
Jean-Baptiste Isabey (es) Traducir
François Gérard
José de Madrazo (es) Traducir
Antoine-Jean Gros
Édouard Liénard
Jean Baptiste Joseph Wicar (es) Traducir
François Souchon
Juan Antonio Ribera (es) Traducir
Sophie Chéradame (es) Traducir
François Marius Granet (es) Traducir
Louis Prot
Nanine Vallain (es) Traducir
Constance Marie Charpentier (es) Traducir
Adèle Kindt (es) Traducir
Antoine Alexandre Morel
Oficiu pintor, políticudibuxante arquiteutónicu
Llugares de trabayu Bruxeles, París y Roma
Trabayos destacaos Juramento de los Horacios (es) Traducir
Napoleón cruzando los Alpes (es) Traducir
Retrato de Antoine-Laurent Lavoisier y su esposa (es) Traducir
La coronación de Napoleón (es) Traducir
La muerte de Marat (es) Traducir
Premios
Miembru de Real Academia de Pintura y Escultura (es) Traducir
Real Academia d'Artes y Ciencies de los Países Baxos
Academia de Bellas Artes (es) Traducir
Movimientu Neoclasicismu[7]
Xéneru artísticu pintura de historia (es) Traducir
semeya
alegoría (es) Traducir
pintura de paisaxe
pintura relixosa
Creencies
Partíu políticu Jacobinos (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Jacques-Louis David (30 d'agostu de 1748París – 29 d'avientu de 1825Bruxeles) foi un pintor francés de bastante influencia nel estilu neoclásicu. Buscó la inspiración nos modelos escultóricos y mitolóxicos griegos, basándose na so austeridá y severidá, daqué que cuadraba col clima moral de los últimos años del antiguu réxime.

Más tarde David aportó a un activu participante na Revolución francesa según amigu de Maximilien Robespierre; en realidá foi'l líder de les artes so la República Francesa. Encarceláu tres la cayida de Robespierre del poder, más tarde allinióse col advenimiento d'otru réxime políticu, el de Napoleón Bonaparte. Foi nesta dómina cuando desenvolvió la so 'Estilu Imperiu', notable pol usu de colores templaos al estilu venecianu.

Ente los sos numberosos alumnos cabo destacar a Antoine-Jean Gros, Anne-Louis Girodet de Roussy-Trioson y el más conocíu de toos: Jean Auguste Dominique Ingres. Esto fíxo-y ser el pintor más influyente del arte francés del sieglu XIX, especialmente nes pintures académiques.

Primeros años[editar | editar la fonte]

Retrato de David fechu por Antoine-Jean Gros, 1970. Muséu Pushkin, Moscú.

Jacques-Louis David nació nel senu d'una próspera familia en París, el 30 d'agostu de 1748. A la edá de nueve años, el so padre foi asesináu nun duelu y la so madre dexar sol cuidu de los sos tíos François Buron y Jacques-François Desmaisons que yeren unos prósperos arquiteutos. Ellos aseguráronse de que recibiera una escelente educación nel Colexu de les Cuatro Naciones, pero Jacques-Louis David nun foi nunca un bon estudiante: mientres les clases cubría los sos llibros con dibuxos. Llueu manifestó'l so deséu de ser pintor, pero'l deséu de la so madre y los sos tíos yera que fuera arquiteutu.

Finalmente venció les rocees de los sos familiares y foi al taller de François Boucher, máxima figura de la dómina, según pariente alloñáu de David. Boucher, nos sos entamos pintor Rococó, atopar nun periodu más clásicu de la so pintura. Boucher decidió qu'en cuenta de enseñar personalmente a David, podría unvia-y sol tutelaje del so amigu Joseph-Marie Vien qu'adoptara gustos clásicos frente al rococó imperante. Ellí David asistió a la Real Academia de Pintura y Escultura, asitiada no que güei ye'l Louvre.

David intentó ganar el Premiu de Roma, cuatro veces ente 1770 y 1774, que consistía nuna beca pa una estancia de cuatro años na Academia Francesa en Roma. Una d'elles, d'alcuerdu a la lleenda, perder porque nun consultara a Vien, unu de los xueces que daba'l premiu. Otra, porque otros estudiantes tuvieren compitiendo mientres años y Vien pensó que la educación de David podía esperar, non asina la d'esos otros pintores. En protesta, David poner en fuelga de fame. Al quintu intentu, en 1774 David ganar finalmente. Lo más avezáu nesti casu, ye que David asistiera a otra academia enantes de dir a l'Academia en Roma, pero la influencia de Vien dexó-y dir direutamente ellí en 1775, cuando Vien foi nomáu direutor de l'Academia de Francia en Roma.

Yá n'Italia, David pudo aportar de primera mano a les obres maestres y a les ruines de l'antigua Roma. David enllenó ensame de cuadiernos con numberosu material qu'utilizaría mientres el restu de la so vida. Axuntar col influyente pintor neoclásicu Rafael Mengs. Al traviés d'él, introducir nes teoríes pioneres del historiador d'arte Johann Joachim Winckelmann. Mientres la so estancia en Roma, estudió a los grandes maestros, siendo'l so preferíu Rafael. En 1779, David pudo visitar les ruines de Pompeya onde quedó impresionáu acompañáu pol escultor François Marie Suzanne.

Primeres obres[editar | editar la fonte]

Los compañeros de David na Academia atoparon difícil rellacionase con él, pero reconocieron el so xeniu. Dexaron a David que se quedara na Academia Francesa en Roma mientres un añu más, pero dempués de cinco años en Roma, tornó a París. Ellí, atopó quien influyera al so favor, y facer miembru de l'Academia Real. Unvió a l'academia dos pintures, incluyéndose dambes nel Salón de 1781, un gran honor. Foi allabáu por pintores contemporáneos, pero l'alministración de l'Academia Real yera contraria a esta estrella naciente.

Dempués del salón, el rei dexó-y agospiase nel Louvre, un privilexu antiguu y bien deseyáu de los grandes artistes. Cuando'l contratista de los edificios reales, M. Pecol, taba faciendo los oportunos arreglos con David, pidiólu que cásase cola so fía, Marguerite Charlotte. Esti matrimoniu apurrió a David dineru y, col tiempu, cuatro fíos. David tenía alumnos propios, ente 40 y 50, y el gobiernu encargólu que pintara Horacio defendíu pol so padre, pero David llueu decidió: «Namái en Roma puedo pintar romanos». El so suegru apurrió-y el dineru que precisaba pal viaxe, y David coló a Roma cola so esposa y trés de los sos estudiantes, unu de los cualos, Jean-Germain Drouais, yera'l ganador del Premiu de Roma d'esi añu.

Xuramentu de los Horacios de 1784.

En Roma, David pintó'l so famosu Xuramentu de los Horacios. Les temes y motivos repitir n'obres posteriores como El xuramentu del Xuegu de Pelota y la Distribución de les Águiles. Mientres nel Xuramentu de los Horacios y El xuramentu del Xuegu de Pelota se enfatiza la importancia del autosacrificio masculín por el mesmu país y por patriotismu, la Distribución de les Águiles falaría del autosacrificio pol emperador (Napoleón) y l'importancia de la gloria llograda nel campu de batalla.

En 1787, David nun se convirtió nel Direutor de l'Academia Francesa en Roma, una posición que deseyaba ardientemente. El conde encargáu del nomamientu dixo que David yera demasiáu nuevu, pero dixo que-y sofitaría dientro de 6 a 12 años. Esta situación sería una de les munches que fixeron qu'acometiera contra l'Academia n'años futuros.

La muerte de Sócrates (1787).

Pal salón de 1787, David exhibió la so famosa Muerte de Sócrates. «Condergáu a muerte, Sócrates, fuerte, calmu y en paz, alderica la inmortalidá de l'alma. Arrodiáu per Critón, los sos amigos llamentándose y estudiantes, ta enseñando, filosofando, y ello ye que estimando al Dios de la Salú, Asclepio, pol fervinchu de cicuta que-y aseguraría una muerte pacífica… La esposa de Sócrates puede trate llamentándose sola fuera de l'habitación, despidida pola so debilidá. Platón (que nun taba presente cuando morrió Sócrates) ta representáu como un vieyu sentáu a la fin de la cama.» Los críticos compararon el Sócrates cola bóveda de la Capiya Sixtina de Michelangelo y les Estancies de Rafael, y unu, dempués de diez visites al Salón, describir como «perfectu en tolos sentíos». Denis Diderot dixo que paecía que lo copiara de dalgún antiguu baxorrelieve. La pintura taba bien na fola del clima políticu de la dómina.

Los lictores lleven a Brutu'l cuerpu de los sos fíos, 1789, oleu sobre llenzu, 323 x 422 cm, Muséu del Louvre, París.

Como siguiente pintura, David executó Los lictores lleven a Brutu'l cuerpu de los sos fíos. La obra resultaba bien curiosa pa la dómina. Antes de l'apertura del Salón, empezara la Revolución francesa. Estableciérase l'Asamblea Nacional y cayera la Bastilla. La corte real nun quería propaganda ximelgando al pueblu, asina qu'había que comprobar toles obres primero que se colgar. Delles semeyes de xente famoso prohibiéronse, como'l d'un químicu que resultaba ser miembru d'un partíu que nun gociaba de favor. Cuando los periódicos rellataron que'l gobiernu nun dexara que s'amosara Los lictores lleven a Brutu'l cuerpu de los sos fíos, el pueblu enraxonóse, y los realistes vencieron. El cuadru colgar na esposición, protexíu por estudiantes d'arte. La pintura representa a Lucio Xunu Brutu, el líder romanu, llamentándose polos sos fíos. Los fíos de Brutu intentaren derrocar al gobiernu y restaurar la monarquía, asina que'l padre ordenó la so muerte pa caltener la república. Asina, Brutu resultaba ser l'heroicu defensor de la república, anque-y costara'l so propia familia. A la derecha, la madre sostién a los sos dos fíes, y la güela ver nel estremu derechu, angustiada. Brutu siéntase a la izquierda, solo, murniu, pero sabiendo que lo que fizo ye lo meyor pal so país. Tola pintura yera un símbolu republicanu, y obviamente tuvo un inmensu significáu nestos tiempos en Francia.

La Revolución[editar | editar la fonte]

Al empiezu, David sofitó la Revolución, siendo amigu de Robespierre y miembru del club xacobín. Mientres otros abandonaben el país en busca de nueves y meyores oportunidaes, David quedar p'ayudar a destruyir el vieyu orde; foi un regicida que votó na Asamblea Nacional a favor de la execución de Lluis XVI. Nun ye seguro por qué lo fixo, pos había más oportunidaes pa él so un rei que col nuevu orde; dalgunos suxuren que l'amor de David polo clásico fíxo-y abrazar tou lo d'aquel periodu, incluyíu un gobiernu republicanu.

Otros creen que la clave de la carrera revolucionaria del artista ta na so personalidá. De xuru, la sensibilidá artística de David, el so temperamentu cambiadizu, emociones volátiles, encesu entusiasmu y fiera independencia ayudaríenlu a volvese contra l'orde establecíu pero nun espliquen con plenitú la devoción que sintió escontra'l réxime republicanu. Nin lo faen les vagues afirmaciones d'aquellos qu'aportunen na so «poderosa ambición... y inusual enerxía de voluntá» realmente xustifiquen les sos conexones revolucionaries. Aquellos que lo conocieron sostienen que foi'l so «arrogante ardor», alto idealismu y benevolente, anque dacuando fanáticu, entusiasmu más que l'egoísmu y los celos, los que motivaron les sos actividaes mientres esti periodu.

Llueu, David volvió los sos llamentos críticos escontra l'Academia Real de Pintura y Escultura. Esti ataque foi probablemente causáu primero de too pola hipocresía de la organización y la so oposición personal contra la so obra, como pudo trate en momentos anteriores de la vida de David. L'Academia Real taba llena de realistes, y l'intentu de David de reformala nun sentó bien a los miembros. Sicasí, la suerte taba echada contra esti símbolu del antiguu réxime, y l'Asamblea Nacional ordenó que fixera cambeos p'afaese a la nueva constitución.

El xuramentu del Xuegu de Pelota (esbozos de 1791), Muséu nacional del castiellu de Versalles.

David empezó entós a trabayar en daqué que más tarde-y escorrería: propaganda pa la nueva república. La pintura de David de Brutu amosar mientres la obra Brutu de Voltaire. El públicu respondió con un polveru d'aprobación. El 20 de xunu de 1790 celebróse l'aniversariu del primer actu de rebeldía contra'l rei, El xuramentu del Xuegu de Pelota. Ellí taba David. Esperando conmemorar l'acontecimientu nuna pintura, los xacobinos, revolucionarios qu'acostumaben a axuntase nel monesteriu xacobín, decidieron escoyer al pintor «que'l so xeniu antemanó la revolución». David aceptó, y empezó a trabayar nun llenzu colosal. La pintura nunca se terminó por completu, por cuenta del so inmensu tamañu (10,67 metros por 10,97 m) y porque dalgunes de les persones que teníen d'apaecer representaes sumieron mientres el reináu del Terror reináu del Terror. Pero esisten dellos dibuxos acabaos y partes del llenzu orixinal tamién se caltienen, amosando figures desnudes con cabeces totalmente pintaes.

Cuando Voltaire morrió en 1778, la Ilesia negó-y un entierru eclesiásticu y el so cuerpu foi soterráu cerca d'un monesteriu. Un añu dempués, los vieyos amigos de Voltaire empezaron una campaña pa consiguir que'l so cuerpu fuera soterráu nel Panteón, una y bones la propiedá de la Ilesia fuera confiscada pol gobiernu francés. En 1791 nomaron a David por que presidiera el comité organizador de la ceremonia, un desfile al traviés de les cais de París hasta'l Panteón. A pesar de l'agua, y de la oposición de los conservadores basándose na cantidá de dineru que se diba a gastar nel eventu, la procesión celebróse. Hasta 100.000 persones vieron cómo llevaben al Padre de la Revolución» al so llugar de descansu. Foi la primera de les munches fiestes que David entamó pa la república. Siguió entamando celebraciones pa los mártires que morrieron combatiendo a los realistes. Estos funerales recordaben les fiestes relixoses de los paganos griegos y romanos y munchos ver como saturnales.

En 1791, el Rei intentó abandonar el país, pero tando a menos de 50 km de la frontera suiza foi arrestáu. Lluis XVI fixera pidimientos secretos al emperador José II d'Austria, hermanu de María Antonieta, por que lo repunxera nel tronu. Esto concedióse-y, y Austria amenació a Francia nel casu de que la pareya real resultara mancada. Como reacción, el pueblu arrestó al Rei. Cuando la nueva Convención Nacional tuvo la so primer xunta, David taba sentáu colos sos amigos Jean-Paul Marat y Robespierre. Na convención, David llueu se ganó'l llamátigu de «feroz terrorista». Robespierre esixó la muerte del rei. La Convención Nacional enxuició al rei Lluis XVI y David votó a favor de la muerte del Rei. La muyer de David, que yera realista, divorciar d'él por esti motivu.

Cuando Lluis XVI foi executáu'l 21 de xineru de 1793, morriera yá otru home — Louis Michel Le Peletier de Saint-Fargeau. Le Peletier foi asesináu'l día anterior por un guardaespaldes realista, como vengación por votar a favor de la muerte del Rei. David foi l'encargáu d'entamar el funeral, y pintó Le Peletier asesináu. Nesti cuadru ve la espada del asesín colgada por una sola hebra de clina de caballu sobre'l cuerpu de Le Peletier, un conceutu inspiráu pola proverbial espada de Damocles, qu'ilustraba la inseguridá del poder y la posición. Esto sorrayaba'l valor de Le Peletier y los sos compañeros en rellación col rei opresor. La espada traviesa un cachu de papel sobre'l que ta escritu «Yo voto la muerte del tiranu», y como tributu, nel estremu derechu del cuadru, David asitió la inscripción «David a Le Peletier. 20 de xineru de 1793». El cuadru foi más tarde destruyíu pola fía realista de Le Peletier, y namái se conoz por un dibuxu, un grabáu, y descripciones contemporánees. Sicasí, esta obra foi importante na carrera de David, porque foi la primer pintura acabada de la Revolución francesa, fecha en menos de tres meses, y una obra al traviés de la cual él empecipió'l procesu de rexeneración que siguiría con La muerte de Marat.

La muerte de Marat (1793).

Marat, periodista y parllamentariu revolucionariu, unu de los principales impulsores del Terror y amigu de David, foi asesináu'l 13 de xunetu de 1793 por Carlota Corday. David de nuevu entamó un funeral espectacular, y Marat foi soterráu nel Panteón. Al morrer nuna bañera, David quería que'l so cuerpu tuviera somorguiáu na bañera mientres la procesión funeraria, pero'l cuerpu empezara a putrefactarse. En llugar d'ello, el cuerpu de Marat foi dacuando alboráu con agua cuando la xente diba ver el so cuerpu, llenu de firíes enormes. La muerte de Marat quiciabes seya la obra de David más conocida. Al presentar la pintura a la Convención, dixo: «Ciudadanos, , el pueblu llamaba de nuevu al so amigu; la so voz afarada foi oyida: David, cueye los tos pinceles..., venga a Marat... Oyí la voz del pueblu. Obedecí.» David tuvo que trabayar con rapidez, pero la resultancia foi una imaxe simple y poderosa.

Dempués d'executar al Rei, españó la guerra ente la nueva república y virtualmente tou gran poder d'Europa, y les guerres nes que Francia tuvo que lluchar colaron mal. El Comité de Salú Pública taba encabezáu por Robespierre. El comité yera severu; María Antonieta foi condergada a la guillotina, acontecimientu conseñáu nun famosu dibuxu de David. Mientres el reináu del Terror, David entamó la so última celebración: el festival del Ser Supremu. Robespierre diérase cuenta de la estraordinaria ferramienta propagandístico que yeren estes manifestaciones revolucionaries, y decidió crear una nueva relixón, entemeciendo idees morales cola república, basándose n'idees de Rousseau, con Robespierre como'l nuevu sumu sacerdote. Adoctrinaríase al traviés d'estes conmemoraciones, llamaes fêtes. El día señaláu, 20 de pradial (pol nuevu calendariu republicanu francés, Robespierre pronunció un discursu, baxó unos pasos, y con una antorcha que-y apurrió David, incineró una imaxe sobre cartón simbolizando l'ateísmu, revelando una imaxe de la sabiduría debaxo d'él. La festividá entainó la cayida del «Incorruptible».

Llueu, la guerra empezó a dir bien; tropes franceses colaron al traviés de Bélxica, y yá nun esistía la urxencia que xustificó la creación del Comité de Salú Pública. Entós, conspiradores arrestaron a Robespierre na Convención Nacional y lo guillotinaron, acabando asina'l reináu del terror nel que fueron executaes miles de persones. Mientres el so arrestu, David glayó al so amigu «si bebes cicuta, yo beber contigo». Dempués d'esto, supónse qu'él cayó enfermu, y nun allegó a la sesión de tarde, por cuenta de un dolor d'estómagu», lo que lu salvó de ser guillotinado xunto a Robespierre.

Direutoriu[editar | editar la fonte]

El raptu de les sabines, 1799, oleu sobre llenzu, 385 x 522 cm, Muséu del Louvre, París.

La muerte de Robespierre punxo fin al periodu de terror y entróse na última fase de la Revolución francesa: el Direutoriu, que les sos autoridaes ordenaron l'arrestu y encarcelamientu de David.

Tando na cárcel, David pintó la so autorretratu, más nuevu de lo que realmente yera. Retrató igualmente al so carceleru. Dempués de que'l so muyer visitar en prisión, David concibió la idea de rellatar la historia de les Raptu de les sabines sabines. Dizse que El raptu de les sabines (acabáu en 1799), qu'en realidá representa un momentu posterior: la paz al interponese les sabines ente los combatientes, pintar n'honor a la so esposa, siendo la tema de la obra l'amor que prevalez sobre'l conflictu. La pintura tamién foi vista como un ruegu a la xente por que se xunieren de nuevu dempués de la fase sangrienta de la Revolución.

Esta obra tamién fixo qu'atraxera l'atención de Napoleón. La historia de la pintura ye la siguiente: «Los romanos secuestraren a les fíes de los sos vecinos, los sabinos. Pa vengase por esti raptu, los sabinos atacaron Roma, anque non de manera inmediata - yá que Hersilia, fía de Titu Taciu, el líder de los sabinos, casárase con Rómulo, el líder romanu, y yá tuviera dos fíos con él mentanto. Equí vese a Marsilia ente'l so padre y el so home de la que pide a los guerreros de dambos llaos que nun dixebren a les muyeres de los sos maríos o a madres de los sos fíos. Otres muyeres sabines xunir nes sos exhortaciones». Mientres esta dómina, los mártires de la revolución fueron sacaos del Panteón y soterraos en terrén común, y destruyéronse estatues revolucionaries. Cuando David foi finalmente lliberáu, el país camudara. La so esposa consiguió que lu sacaren de prisión, y él escribió cartes a la so anterior esposa, y díxo-y que nunca dexara de querela. volvió casase con ella en 1796. Finalmente, dafechu restauráu na so posición, coyó de nuevu alumnos y retiróse de la política.

Napoleón[editar | editar la fonte]

Napoleón cruciando los Alpes (1801).

Nuna de les grandes coincidencies de la historia, la íntima asociación de David col Comité de Salú Pública mientres el Terror dio como resultáu que roblara la muerte d'un tal Alexandre de Beauharnais, un pequeñu noble. La vilba de Beauharnais, Rose-Marie Josephe de Tascher de Beauharnais sería más tarde conocida mundialmente como Josefina Bonaparte, Emperatriz de los Franceses. Foi la so coronación pol so home, Napoleón I, la que David representó tan memorablemente na Coronación de Napoleón y Josefina, 2 avientu de 1804.

David almirara a Napoleón dende'l so primer alcuentru, impresionáu poles traces clásicos del daquella Xeneral Bonaparte. Pidiendo que l'ocupáu y provecíu xeneral posara pa él, David foi capaz de llograr un esbozu de Napoleón nel añu 1797. David documentó la cara del conquistador d'Italia, pero la composición completa del Xeneral Bonaparte sosteniendo'l tratáu de paz con Austria quedó ensin acabar. Napoleón tenía a David n'alta estima, y pidió-y que lo acompañara a Exiptu en 1798, pero David refugó la proposición, sosteniendo que yera demasiáu vieyu p'aventures y nel so llugar unvió al so estudiante, Antoine-Jean Gros.

Dempués del esitosu golpe d'estáu de Napoleón nel añu 1799, como Primer Cónsul encargó a David que conmemorara'l so coraxosu encruz de los Alpes. El pasu del San Bernardo dexó-y a los franceses sorprender al exércitu austriacu y llograr la victoria na batalla de Marengo el 14 de xunu de 1800. Anque Napoleón cruciara los Alpes sobre una mula, pidió que se-y retratara «sele sobre un fieru caballu». David cumplió col Retrato ecuestre de Bonaparte nel monte San Bernardo. Dempués de la proclamación del Imperiu en 1804, David convertir nel pintor de corte oficial del réxime.

La consagración de Napoleón y la coronación de Josefina, (1806).

Una de les obres qu'encargaron a David foi La coronación de Napoleón en Notre Dame. A David dexáron-y ver l'acontecimientu. Fixo que-y llevaren planos de Notre Dame y los partes na coronación allegaron al so estudiu pa posar individualmente, anque nunca l'Emperador (la única vegada que David llogró un posáu d'él foi 1797). David consiguió que posaren privadamente para él la Emperatriz Josefina y la hermana de Napoleón, Carolina Murat, al traviés de la intervención del enantes patrón de les artes, Mariscal Joaquín Murat, el cuñáu del Emperador. Pal fondu, David fixo que'l coru de Notre Dame como personaxes extras. El Papa posó pa la pintura, y de fechu bendixo a David. Napoléon allegó a ver al pintor, quedóse mirando fijamente el llenzu mientres una hora y dixo «David, te rindo homenaxe». David tuvo que refaer delles partes de la pintura por cuenta de dellos caprichos de Napoleón, y por esta pintura, David recibió namái 24.000 francos.

Exiliu[editar | editar la fonte]

Dempués de que los Borbones tornaren al poder, David atópase na llista de proscritos por revolucionarios y bonapartistas, pos votara a favor de la execución de Lluis XVI y probablemente tuvo daqué que ver cola muerte de Lluis XVII. El nuevu rei borbón, Lluis XVIII, sicasí, amnistiólu ya inclusive-y ufiertó un cargu como pintor de corte. David refugó la so ufierta, prefiriendo en llugar d'ello exiliase en Bruxeles, Bélxica. Ellí, pintó Amor y Psique (1817) y vivió hasta los sos últimos díes tranquilamente cola so esposa, cola que se volviera a casar. Mientres esti tiempu, dedicóse principalmente a cuadros a escala menor d'escenes mitolóxiques y semeyes de bruselenses y emigraos napoleónicos, como El xeneral Gérard (1816).

Marte desarmáu por Venus y les Gracies (1824).

La so postrera gran obra, Marte desarmáu por Venus y les Gracies empezar en 1822 y acabar l'añu anterior a la so muerte. «David quería superase una vegada más. N'avientu de 1823, escribió:

Esta ye la última pintura que deseyo pintar, pero quiero superame nella. Voi Poner el datu de los mios 75 años nella y dempués nunca volveré coyer el pincel

La tema tomar de la mitoloxía griega... David foi fiel a la lleenda... El coloríu ye tresllúcidu y perlado, como una pintura sobre porzolana.»

La pintura amosóse primero en Bruxeles y depués foi unviada a París, onde los que fueren alumnos de David allegaron en gran númberu a ver la pintura. El espositores llograron un beneficiu netu de 13.000 francos, lo que significa qu'hubo más de 10.000 visitantes, un númberu bien alzáu pa la dómina.

Cuando David salía del teatru, foi cutíu por un carruax y morrió más tarde de deformaciones nel corazón, el 29 d'avientu de 1825. Dempués de la so muerte, dalgunos de les sos semeyes vender en puya en París, por precios bien baxos. El so famosu llenzu de Marat amosar nuna sala especial retirada, pa non enfurecer al públicu. Nun se dexó que'l cuerpu de David tornara a Francia, a pesar de los pidimientos de la so familia, pola intervención que David tuvo na execución de Lluis XVI y polo tanto foi soterráu en Bruxeles, pero'l so corazón foi lleváu a Père Lachaise, París.

Obres[editar | editar la fonte]

Les sos principales obres son:

Galería[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies y notes de pies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 11 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. 2,0 2,1 «RKDartists» (neerlandés). Consultáu'l 24 agostu 2017.
  3. «llista d'artistes del Muséu Nacional de Suecia» (12 febreru 2016). Consultáu'l 27 febreru 2016.
  4. Afirmao en: RKDartists. RKDartists: 20163. Llingua de la obra o nome: neerlandés.
  5. URL de la referencia: http://doc.patrimoine.brussels/REGISTRE/AG/013_004.pdf.
  6. Identificador CONOR.SI: 16366691. Afirmao en: CONOR.SI.
  7. URL de la referencia: http://vocab.getty.edu/page/ulan/500115221.
Bibliografía
  • Borde, Philippe, David, ed. Hazan, París (1988)
  • Brookner, Anita, Jacques-Louis David, Chatto & Windus (1980)
  • Chodorow, Stanley, et al. The Mainstream of Civilization. New York: The Harcourt Press (1994) pg. 594
  • Crow, Thomas, Emulation. Making artists for Revolutionary France, ed. Yale University Press, New Haven Londres (1995)
  • Delécluze, Y., Louis David, son école et son temps, París, (1855) reedición Macula (1983)
  • Dowd, David, Pageant-Master of the Republic, Lincoln, University of Nebraska Press, (1948)
  • Johnson, Dorothy,Jacques-Louis David. New Perspectives, Newark (2006)
  • Lajer-Burcharth, Ewa, Necklines. The art of Jacques-Louis David after the Terror, ed. Yale University Press, New Haven Londres (1999)
  • Lee, Simon, David, ed. Phaidon, Londres (1999)
  • Lévêque, Jean-Jacques, Jacques-Louis David ed. Acr París (1989)
  • Leymarie, Jean, French Painting, the 19th century, Cleveland (1962)
  • Lindsay, Jack, Death of the Hero, Londres, Studio Books (1960)
  • Malvone, Laura, L'Évènement politique en peinture. A propos du Marat de David en Mélanges de l'Ecole française de Rome. Italie et Méditerranée 106, 1 (1994)
  • Monneret, Sophie Monneret, David et Le néoclassicisme, ed. Terrail, París (1998)
  • Noël, Bernard, David, ed. Flammarion, París (1989)
  • Rosenberg, Pierre, Prat, Louis-Antoine, Jacques-Louis David 1748-1825. Catalogue raisonné des dessins, 2 volúmenes, ed. Leonardo Arte, Milán (2002)
  • Rosenberg, Pierre, Peronnet, Benjamin, Un álbum inédit de David en Revue de l'art, n°142 (2003-4), páxs.45-83 (completa la referencia previa)
  • Sahut, Marie-Catherine & Régis Michel, David, l'art et Le politique ed. Gallimard-Découvertes et RMN París (1988)
  • Sainte-Fare Garnot, N., Jacques-Louis David 1748-1825, Paris, Ed. Chaudun (2005)
  • Schnapper, Antoine, David témoin de son temps, Office du Livre, Friburgu, (1980)
  • Thévoz, Michel, Le théâtre du crime. Essai sur la peinture de David, ed. de Minuit, París (1989)
  • Vanden Berghe, Marc, Plesca, Ioana, Nouvelles perspectives sur la Mort de Marat : ente modèle jésuite et références mythologiques, Bruxeles (2004) / New Perspectives on David's Death of Marat, Bruxeles (2004) - online on www.art-chitecture.net/publications.php[1]
  • Vanden Berghe, Marc, Plesca, Ioana, Lepelletier de Saint-Fargeau sur son lit de mort par Jacques Louis-David : saint Sébastien révolutionnaire, miroir multiréférencé de Rome, Bruxeles (2005) - online on www.art-chitecture.net/publications.php[2]
  • David contre David, actes du colloque au Louvre du 6-10 décembre 1989, ed. R. Michel, París (1993)
  • Jacques-Louis David's Marat, ed. por William Vaughan & Helen Weston, Cambridge (2000)
  • The Death of Socrates, acc. 29 de xunu de 2005. Nueva York Med.
  • Jacques-Louis David, en An Abridged History of Europe, acc. 29 de xunu de 2005
Filmografía

Danton (A. Wajda, Francia, 1982) - Drama históricu (munches escenes inclúin a David como un personaxe ensin falar mirando y dibuxando. Centrar nel periodu del Terror).

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Precedíu por:
Georges Couthon
Presidente de la Convención Nacional
5 de xineru - 20 de xineru de 1794
Asocedíu por:
Marc-Guillaume-Alexis Vadier