Honoré-Armand de Villars

De Wikipedia
Honoré-Armand de Villars
5. Sillón 18 de la Academia Francesa (es) Traducir

16 agostu 1734 - mayu 1770
Claude Louis Hector de Villars (es) Traducir - Étienne-Charles de Loménie de Brienne (es) Traducir
Q105744394 Traducir

1734 - 1770
Vida
Nacimientu París4 d'ochobre de 1702[1]
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Residencia Hôtel d'Esmivy de Moissac (en) Traducir
Muerte Aix-en-Provencemayu de 1770[2] (67 años)
Familia
Padre Claude Louis Hector de Villars
Madre Jeanne-Angelique de la Roque de Varengeville
Casáu con Amable Gabrielle de Noailles (1721 – )[3]
Fíos/es
Pueblu House de Villars (en) Traducir
Estudios
Llingües falaes francés
Oficiu militar
Premios
Miembru de Academia Francesa[5]
Academy of Sciences, Letters and Arts of Marseille (en) Traducir
Académie des sciences, agriculture, arts et belles-lettres d'Aix (es) Traducir
Serviciu militar
Graduación Q45921314 Traducir
Lluchó en Guerra de Socesión polaca
Cambiar los datos en Wikidata

Honoré-Armand, duque de Villars, duque y par de Francia, príncipe de Martigues, Grande d'España, caballeru de la Orde del Toisón d'Oru, Vizconde de Melun, Marqués de la Melle, conde de Rochemiley, nació en París el 4 d'ochobre de 1702 y morrió n'Aix en mayu de 1770.

Foi'l fíu de Claude Louis Hector de Villars y de Jeanne-Angélique Rocque de Varengeville, y nietu de Pierre de Villars. Casar en 1721 con Atentu-Gabrielle de Noailles, fía d'Adrien Maurice de Noailles. Tuvo una fía'l 18 de marzu de 1723, Aimable-Angélique de Villars.

Dueñu d'un Campu de Reximientu de Caballería, Brigadier de los exércitos del Rei, sirvió n'Italia en 1733 so les órdenes del so padre. Llevó la noticia de tomar del Castiellu de Milán pal Rei.

Foi miembru de l'Academia francesa, onde asocedió al so padre na siella 18 el 16 d'agostu de 1734. Foi Gobernador xeneral de les rexones y condáu de Provenza y de la Tour du Bouc, coles mesmes, siguiendo al so padre dende 1734 hasta la so muerte.

La vida en Provenza[editar | editar la fonte]

Moró en Provenza, foi proteutor de l'Academia de Marsella y diba raramente a l'Academia francesa; foi amigu de Voltaire, d'Alembert y Duclos.

En 1750, l'entós gobernador de Provenza, mercóse una casona particular nel actual paséu Mirabeau, construyida en 1710 por Louis d'Esmivy de Moissac, asesor nel Tribunal de Cuentes. Esta casona taba construyida sobre una parcela de prestíu, destinada dende 1664 a ser una "casa del gobiernu". Pero'l duque de Vendôme, gobernante a quien diera'l terrén, prefirió finalmente l'aislamientu del llugar de los Franciscanos onde edificó'l so famosu pabellón.[6]

La fachada terminada en 1757, pol duque de Villars, de Georges Vallon: los cuatro columnes, qu'arrodien la entrada son monumentales, coles de la Casona de Ville y de la Universidá, los únicos que tán xustamente nel espaciu municipal - signu y privilexu del gobernador. La escalera a una bella rampla qu'afataba les armes de Villars (robaes en 1980).[7] Dempués llamóse Casona de Villars.

Pero Honoré Armand vivió pocu en Aix. Nun foi bien recibíu pola población nin polos dirixentes, incluyendo al Parllamentu de Provenza. Esti estigma deber a que representaba al rei. Esta actitú regia eriza a una provincia na última parte de Francia, un pocu rebalbu, onde'l conde de Mirabeau foi escoyíu representante del Tercer Estáu. Honoré-Armand va más de cutiu a Marsella.

Los últimos años[editar | editar la fonte]

Pol so testamentu del 27 de xunu de 1765, Honoré Armand, duque de Villars, gobernador de Provenza manda a la villa de Aix-en-Provence una suma importante, destinada a la creación de delles instituciones: una biblioteca pública, un xardín botánicu, un gabinete d'antigüedaes y medayes, y una escuela de dibuxu. Esta escuela foi darréu instalada na Capiya de los Dames, dependencia del Colexu borbónicu.

Él mandó igualmente la estatua del so padre, Louis Hector, mariscal de Francia y triunfante de Denain, realizada pol escultor Nicolas Coustou, por que decorara la sala de la primer biblioteca pública. Guardada nel conventu benedictín dempués de la Revolución, la escultura cai nel olvidu hasta 1812, cuando s'asitia enriba de la escalera principal del Conceyu.

La so única fía, rápido viuda, terminó los sos díes nel conventu.

Homosexualidá[editar | editar la fonte]

Recibió'l llamatu de "amigu del home" yá que el so homosexualidá yera de conocencia pública.[8]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: The Peerage. Identificador de persona en The Peerage: p58857.htm#i588567. Apaez como: Brigadier Honoré-Armand de Villars, 2nd Duc de Villars. Autor: Darryl Lundy. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Biblioteca Nacional de Francia. «catálogo general de la Biblioteca Nacional de Francia» (francés). Biblioteca Nacional de Francia. Consultáu'l 1r abril 2017.
  3. Identificador de persona en The Peerage: p58857.htm#i588567. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  4. Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  5. «Academia Francesa» (francés). Consultáu'l 2 xunu 2022.
  6. Évocation du viel Aix-en-Provence, André Bouyala d'Arnaud, Les Éditions de Minuit, 1964, p. 179-180 (en francés)
  7. Aix-en-Provence et le Pays d'Aix, Jean Paul Costu, Édisud, 1981, p. 107-108 (en francés)
  8. Bachaumont nota, dans les sos Memories (5 de mayu de 1770), que « Acúsase-y d'un defectu que se punxera de moda na corte, que-y valió l'aclamación estensa como puede vese na Doncella. » N'efeutu, Voltaire, nes primeres ediciones de La Doncella d'Orleans igual qu'él, el marqués de Thibouville foi acusáu del mesmu defectu, nos versos siguientes :

    Tels on a vu Thibouville et Villars, Imitateurs
    du premier des Césars, Tout
    enflammés du feu qui les possède, Tête
    baissée attendre un Nicomède;
    Et seconder, par de fréquents écarts, les
    vaillants coups de leurs laquais picards.

    Estos fueron vistos, Thibouville y Villars, Imitatadores
    del primeru de los Césares, Totalmente
    engafaos pol fueu que-yos tener, Musgu esperar
    un Nicomedes;
    Y de segundes, poles frecuentes fiendes, Los
    golpes poderosos de los sos llacayos pícaros.


Predecesor:
Claude Louis Hector, duc de Villars
Siella 18
Academia francesa

1734-1770
Socesor:
Étienne-Charles de Loménie de Brienne