Lolia Paulina

De Wikipedia
Lolia Paulina
Vida
Nacimientu circa 15
Nacionalidá Antigua Roma
Muerte 49 (33/34 años)
Causa de la muerte suicidiu
Familia
Padre Marco Lolio
Madre Volusia Saturnina
Casada con Publio Memio Régulo (es) Traducir
Calígula
Hermanos/es Lollia Saturnina
Pueblu Dinastía Xulio-Claudia
Oficiu política
Cambiar los datos en Wikidata

Lolia Paulina[lower-alpha 1] foi una dama romana del sieglu I, emperatriz consorte pol so matrimoniu con Calígula.

Familia y matrimonios[editar | editar la fonte]

Lolia foi miembru de la gens Lolia. El so padre foi Marcu Lolio, senador consular y fíu del tamién consular Marcu Lolio, y la so madre, probablemente llamada Volusia,[lower-alpha 2] foi hermana del tamién senador consular y prefeutu del pretorio Lucio Volusio Saturnino, fíu de la mesma de Lucio Volusio Saturnino y Nonia Pola (quiciabes d'ende'l cognomen de Paulina).[1] Suelse considerar a Lolia Saturnina la so hermana,[lower-alpha 3] pero cabo la posibilidá de que Paulina fuera hermana de Marcu Lolio Paulino (conocíu por una inscripción de Ostia) y tía de Saturnina.[2] Tuvo casada con Publio Memio Régulo y l'emperador Calígula.[1]

Vida[editar | editar la fonte]

Amasó una considerable fortuna al traviés de los heriedos de los sos parientes cercanos. El so primer home, Publio Memmio Regulo, foi consul suffectus en 31 y gobernador provincial. Tácito descríbelu como un home de gran dignidá ya influencia. Calígula llamar a la capital tando casada, pos s'atopaba na provincia que'l so home taba gobernando. L'interés del emperador pola muyer yera consecuencia d'un comentariu qu'escuchara sobre la guapura de la so güela.

En obligándola a divorciase de Regulo, casóse con ella en 38. Seis meses dempués divorciáronse por causa de la infertilidad de Paulina. Una vegada separaos, l'emperador prohibir besase o chase con otru home. Añós más tarde convertiríase na rival de la hermana del so ex-home, Agripina la Menor, al ser considerada como esposa pol emperador Claudio. En 49, Agripina acusar de bruxería. Al nun consiguir una audiencia imperial, les sos propiedaes fueron confiscadas y viose obligada a abandonar Italia.

Tácito escribe que Paulina viose obligada a suicidase so la mirada d'un comandante de la Guardia Pretoriana. Al paecer, dichu pretorianu fuera contratáu por Agripina.

La Naturalis Historia de Pliniu'l Vieyu describir como un exemplu de ostentación; al paecer llevaba a cada cena xoyes por un valor de de cuarenta millones de sestercios. Nun s'alzó un sepulcru nel so honor hasta'l reináu del emperador Nerón.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Notes[editar | editar la fonte]

  1. En llatín, Lollia Paullina.
  2. El so nome nun quedó rexistráu.[1]
  3. Asina lo reconoz Kavanagh mentando a Groag, Weynand y Syme.[1]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Kavanagh, 2001, p. 229.
  2. Kavanagh, 2001, p. 231.

Bibliografía[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Livia Orestila
Emperatriz romana
38
Socesor:
Milonia Cesonia