Melania la Vieya

De Wikipedia
Melania la Vieya
Vida
Nacimientu Roma y Hispaniacirca 350 (greg.)
Muerte Xerusalén410 (59/60 años)
Familia
Casada con Valerio Máximo Basilio (es) Traducir
Fíos/es Publícola
Familia
Estudios
Llingües falaes llatín[1]
Oficiu abadesa, monxaermitaña
Llugares de trabayu Antigua Roma y Imperiu Bizantín
Santoral
26 de xineru
Cambiar los datos en Wikidata

Santa Melania la Vieya, Melania la Vieya o Melania la Mayor (circa 350 (greg.)Roma y Hispania – circa 410Xerusalén) ye una santa cristiana de les Madres del desiertu que tuvo gran influencia nel movimientu ascéticu cristianu que surdió darréu a que l'emperador Constantín fixera del cristianismu la relixón oficial del Imperiu Romanu.

Yera güela de santa Melania la Moza y prima de Paulino de Nola, que na so Carta 29, dirixida al so amigu Sulpicio Severu referir a Melania.

Vida[editar | editar la fonte]

Melania, fía del cónsul romanu Marcelino y de una rica dama hispana, nació en Hispania. Yera nieta per parte paterna d'Antonio Marcelino, cónsul nel añu 341, polo que pertenecía a la gens Antonia.

Casar a los catorce años col prefeutu romanu Valerio Máximu Basilio pela redolada de Roma. Cuando tenía venti años, perdió al so home y a dos de los sos trés fíos, por enfermedá.[2] Melania treslladóse entós a Roma col fíu sobreviviente, Valerio Publícola (Publicola o Poplicola), y convirtióse al cristianismu, tomando entós el resolución de consagrase a Dios.

Dexó al so fíu Publícola al cuidu de persones prudentes y piadoses que curiaríen de la so educación y partió escontra Alexandría con otres dames pa estudiar los movimientos cristianos del desiertu. Partió parte de la so fortuna ente los precisaos y vivió mientres un añu na zona desértica d'Exiptu. Ellí visitó'l centru monásticu de Nitria y n'Alexandría conoció a Rufino, monxu y exéxeta que conocía a Jerónimo de Estridón dende Roma, a Pambo y a Dídimo el Ciegu.

Cuando, a la muerte del obispu Atanasio d'Alexandría nel añu 373, desamarróse una persecución contra la herexía arriana, qu'apoderaba n'Exiptu, munchos de los monxos y obispos fueron exiliaos a Palestina. Melania foi escontra allá p'ayudar y dizse que los visitaba en prisión, pela nueche, amarutada.

Dempués de que los monxos fueren puestos en libertad cinco años dempués (Ruether), Melania llegó a Xerusalén, onde fundó con Rufino un monesteriu de monxos y otru de monxes nel Monte de les Olivares.[3]

El monesteriu femenín, asitiáu cerca del Santuariu de l'Ascensión, llegaría a allugar hasta 50 vírxenes, con quien compartiría una vida regular y penitente. Dispondría anexu, una hospedería pa precisaos y pelegrinos. Ellí conocería a la pelegrina Egeria, de Hispania, como ella, con quien caltendría una estrecha amistá y a Evagrio el Monxu.

Nel 399 partiría a Roma pa ver al so fíu, quien se casara con Ceyonia Albina (nacida escontra 368), fía de Ceyonio Rufio Albino, onde influyiría a la fía del matrimoniu, tamién llamada Melania, que sería conocida como Melania la Nueva y que la llevaría tamién a siguir la vocación relixosa de la so güela. Tamién convertiría al cristianismu a parte de la familia, como a Furcio Aproniano, home de la so sobrina Avita.

Tornó a Palestina nel añu 404 y morrió nel añu 410 en Xerusalén.

Implicaciones[editar | editar la fonte]

Ta considerada como santa. La so festividá celébrase'l 8 de xunu.

Por cuenta de la so implicación como pro-origenista nel discutiniu de la década de 390, Jerónimo foi especialmente bederre con ella, inclusive faciendo xuegos de pallabres col so nome, llamándola "negra de nome y negra de naturaleza." (Jerónimo intentaría expurgar les anteriores pródigues allabancies de Melania escontra él nos sos escritos). Son de notar los aponderamientos escontra ella de San Agustín d'Hipona y San Paulino de Nola.

Santa Melania la Vieya ta más considerada na Ilesia Ortodoxa. Foi mentora espiritual d'Evagrio Pónticu, a quien allugaría en Xerusalén y que más tarde sería l'autor de la Filocalia ortodoxa. Convenceríalu pa dir a Exiptu a xunise a los ascetes del desiertu, lo que llevaría a caltener una correspondencia con él mientres estavo ellí (Les sos cartes tán publicaes n'alemán sol títulu de "Cartes del Desiertu").

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: catálogu de la Biblioteca Nacional Checa. Identificador NKCR AUT: uk20191036923. Data de consulta: 1r marzu 2022.
  2. Paladiu de Galacia. Historia Lausiaca
  3. Gross, Ernie. This Day in Religion. New York:Neal-Schuman Publications, 1990. ISBN 1-55570-045-4.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Rosemary Ruether, "Mothers of the Church: Ascetic Women in the Late Patristic Age," in Women of Spirit: Female Leadership in the Jewish and Christian Traditions, Rosemary Ruether and Eleanor McLaughlin, eds., New York, Simon and Schuster, 1979.
  • Christian Settipani. Continuité gentilice et continuité sénatoriale dans les familles sénatoriales romaines à l'époque impériale (2000).