Louis Couturat

De Wikipedia
Louis Couturat
Vida
Nacimientu IX Distritu de París17 de xineru de 1868[1]
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Residencia Francia
Muerte Ris-Orangis3 d'agostu de 1914[1] (46 años)
Sepultura Q64172739 Traducir[2]
Causa de la muerte accidente de tráficu
Estudios
Estudios École normale supérieure
Universidá de París
Tesis '
Llingües falaes esperantu
Ido
francés[3]
Alumnu de Alphonse Darlu
Oficiu filósofu, matemáticu, llingüista, historiador de les matemátiques, profesor universitariu, idista (es) Traduciresperantista
Emplegadores Universidá de Toulouse
Collège de France
Influyencies Gottfried Leibniz y Bertrand Russell
Cambiar los datos en Wikidata

Louis Couturat (17 de xineru de 1868IX Distritu de París – 3 d'agostu de 1914Ris-Orangis) foi un filósofu, lóxicu, llingüista y matemáticu francés. Estudió filosofía y matemática na Escuela Normal Superior y foi depués profesor na Universidá de Toulouse y nel Colexu de Francia. Foi en Francia unu de les precursores de la lóxica simbólica, qu'empezara a espublizase nesti país poco primero de la Primer Guerra Mundial gracies a los trabayos de Charles Peirce, Giuseppe Peano y especialmente por cuenta de los Principia Mathematica de Alfred North Whitehead y Bertrand Russell, esti postreru amigu personal de Couturat. Concibió la lóxica simbólica como un preséu pal perfeccionamiento de les matemátiques y de la filosofía, integrando asina la corriente llamada loxicismu . Nesti aspeutu, opúsu-se a Henri Poincaré, quien antemanó de la mesma en intuicionismo de Browers. Couturat contribuyó coles mesmes al desenvolvimientu del llinguaxe artificial ido, una variante del esperantu. Morrió nun accidente de tráficu.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: MacTutor History of Mathematics archive. Data de consulta: 22 agostu 2017.
  2. URL de la referencia: https://laroche-saint-cydroine.a3w.fr/DetailElement.aspx?numStructure=80947&numElement=187750&numRubrique=491771.
  3. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]