Paola Frassinetti

De Wikipedia
Paola Frassinetti
Vida
Nacimientu Xénova3 de marzu de 1809[1]
Nacionalidá Bandera d'Italia Reinu d'Italia  (17 marzu 1861 -  9 febreru 1882, 11 xunu 1882)
Muerte Roma11 de xunu de 1882[1] (73 años)
Causa de la muerte neumonía
Oficiu relixosa cristianamonxa
Santoral
11 de xunu
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Orde relixosa Orde de Predicadores
Cambiar los datos en Wikidata

Paola Frassinetti (3 de marzu de 1809Xénova – 11 de xunu de 1882Roma) foi una relixosa italiana, fundadora de la congregación de les Hermanes de Santa Dorotea. En 1984 foi proclamada santa pol papa Juan Pablo II.

Biografía[editar | editar la fonte]

Paula Frassinetti ye fía de Dios dende'l día de la so nacencia, el 3 de marzu de 1809, recibiendo'l Bautismu esti mesmu día na Parroquia de San Esteban de Xénova, la so ciudá natal.

Naz dempués de José y Francisco. Paula crez serena na casa paterna, que se va ver allegrada dempués cola nacencia de Juan y Rafael. La so madre ye l'exemplu más vivu de virtú y la pequeña ábrese delicadamente a la gracia divina qu'obra nella maravíes. Según el plan de Dios, Angela, la so bona madre nun va tener tiempu de ver los proyeutos de Dios sobre la so fía. Va Morrer dexando a Paula, inda na edá del xuegu, al cuidu de la casa. Son díes de desorientación y dolor. Paula tien 9 años.

Nun s'aforra fatigues y tien col so padre, Juan Bautista, y colos sos hermanos atenciones amoroses y delicaes, que-y esixen non pocos arrenuncios y sacrificios.

La so Primer Comunión y el sacerdociu del so hermanu José son momentos de fonda reflexón pa ella, que yá siente nel so corazón la llamada divina.

Na familia apriende a lleer y a escribir y recibe la base de la so formación. El so hermanu José, avanzáu yá nos estudios de Teoloxía, fála-y de les coses de Dios y Paula escucha y acueye la pallabra de Dios qu'enfusa nel so corazón. Percibe la llamada pa siguir más de cerca al Señor y nella resonen fondamente les pallabres del Maestru: «Quién ama al so padre y a la so madre más qu'a mi, nun ye dignu de mi».

Pero... hai un pero. El so padre nun ta d'alcuerdu: ¿Qué va faer ensin el so Paulina? Y Paula vese obligada a acallantar esi deséu, esperando la hora de Dios. Y llega la ocasión.

A los 19 años esperimenta un momentu de cansanciu dáu'l ritmu de vida agobiante al tener que desempeñar el papel de madre na familia.

El so hermanu #Don José, yá Párrocu d'un pueblecito de la mariña #ligur #agospiar mientres dalgún tiempu. L'aire puro de Quintu ye un bon remediu pa la so salú delicada. La vida na parroquia ye pa ella un campu d'aprendizaxe d'obres de bien, y adulces, col so cordial afabilidad va atraer a les moces d'aquel llugar. Tolos domingos van al campu a falar de Dios. Los alcuentros #repitir con frecuencia y el diálogu #estender a otres mocines. Paula revéla-yos el secretu d'una vida dedicada totalmente al Señor y afaya les sos aptitúes y la so vocación d'educadora. En redol a ella forma un grupu comprometíu que vive en comunión d'amor. Na so mente se clarifica la idea d'un nuevu Institutu: asina-y lo confía al so hermanu D. José.

Llueu, a pesar de les torgues y sufrimientos, l'ideal va ser realidá. Son seis les compañeres que superen los primeros momentos, tan difíciles. Paula ta decidida. Nel signu de la cruz ta l'empiezu de la so obra, aquella cruz qu'ella va amar mientres tola so vida y que-y fadrá esclamar: «Quien más se sacrifica, más ama».

Asina, el 12 d'agostu de 1834, nel Santuariu de San Martino in Albaro, siete nuevos ufierten la so vida a Dios. La Misa #celebrar el so hermanu D. José que les preparara pa esi pasu tan importante. Son felices; poques hores dempués, pondríen la primer piedra del so Institutu; empezaríen a vivir en comunidá, sofitándose na única riqueza: Xesucristu. En realidá, nun tienen nada, son probes na casina de Quintu qu'escoyeron como primer morada.

Abren una Escuela pa les neñes más probes y asina tienen que trabayar entá de nueche, pa sobrevivir. Nun falta l'entusiasmu, y de ende los primeros ésitos de la Escuela. Pero los caminos del Señor nun son los nuesos caminos: los sufrimientos representen pa Paula la prueba de la Voluntá de Dios. El cólera infesta Xénova y les sos fíes tán en primer fila pa llevar ayuda y consuelu.

En 1835, un sacerdote de la rexón de Bérgamo, D. Lucas Passi, amigu de D. José, conociendo'l celu apostólicu de Paula, propón-y acoyer nel so Institutu la Pía Obra de Santa Dorotea, fundada por él col fin d'averase a los mozos más probes y precisaos nel so ambiente de vida y trabayu. Paula percibe na orixinalidá d'esa obra la so llinia educativa y la dimensión apostólica de la so consagración y por eso nun #duldar n'integrala nes actividaes del so Institutu. Les sos fíes nun se llamaren yá «Fíes de la Santa Fe» sinón Hermanes de Santa Dorotea.

Ye un momentu importante pa la vida d'aquella comunidá que ve concretase la so inspiración orixinal: «tar planamente disponibles nes manes de Dios pa evanxelizar al traviés de la educación, dando preferencia a los mozos y a los más probes».

Surden nueves cases en Xénova y dempués nel centru de la cristianidad. Apenes siete años dempués de la fundación, el 19 de mayu de 1841, Paula #atopar en Roma, acompañada de dos novicies. Tamién equí surden nueves dificultaes: la primer casa tien dos pequeñes habitaciones asitiaes sobre un establu nel caleyón de los Santos Apóstoles. Paula acepta tou, espéra-y una gran pagu: va ser recibida pol Papa Gregogio XVI que se complaz nel llabor de los sos Doroteas. Ye feliz: faló-y el Señor.

Les incomodidades y los sufrimientos aumenten: probeza y enfermedaes aflixen a aquelles heroiques hermanes que nun tienen una moneda pa les sos necesidaes.

En 1844 el Papa confía a Paula la direición del Conservatoriu de Santa María del Abellugu, en San Onofrio. La madre con dulzura y caridá da al ambiente un nuevu aspeutu y una orientación decisiva pal futuru de la Institución. Pola so presencia nella, la casa de San Onofrio va ser la sede generalicia.

El 1846, un espíritu antirrelixosu, más qu'un pensamientu políticu invade Italia. En Xénova son escorríes tamién les Doroteas. Les fíes de Paula viven momentos de fuerte persecución. La torbonada llega tamién a Roma: Pío IX, socesor de Gregorio XVI, vese obligáu a abellugase en Gaeta. Cardenales, Obispos y Prelaos #alloñar de la capital. Paula permanez sola al mandu de una comunidá numberosa y con fe desacobardada supera aquellos momentos dramáticos.

La umbada asélase. Ye l'añu 1850. Paula llogra la tan deseyada audiencia con Pío IX, que para ella ye como un padre. Va a Gaeta emburriada pol gran amor al Papa y a la Ilesia, recordando asina'l xestu de Santa Catalina de Siena.

Empieza la última etapa de la vida de la Fundadora, que podemos definir como'l periodu de la gran espansión, yá que l'Institutu, amás de consolidase en Liguria y nos Estaos Pontificios, estiende la so obra al restu d'Italia y del mundu. De fechu surden en Roma dellos Centros educativos y Paula empecipia los trámites p'abrir una casa en Nápoles, un internáu en Bolonia y un orfanatu en Recanati.

En 1866 colen les primeres hermanes misioneres a Brasil. Nel mesmu añu otra meta prometedora: Portugal.

Paula anima a les sos fíes: «El Señor enllénevos del so Espíritu y conviértavos n'otres tantes llapaes enceses qu'onde toquen encienden el fueu del amor de Dios», diz-yos.

Les dificultaes nun cesen nel camín de los santos. Paula ye una muyer de gran fe «El Señor quiernos sofitaes namái n'El y si tuviéramos un pocu más de fe, cuanto más seles taríamos metanes les moliciones».

Vive l'abandonu completu a la Voluntá de Dios única perlla que tenemos de buscar» - diz ella - y que constitúi la so paraiso: «Voluntá de Dios, yes el mio paraiso».

En 1878 muerri Pío IX, el Papa que nos sos numberosos alcuentros cola Fundadora, tuvo siempres pallabres d'estima y d'aliendu pa la so obra apostólica.

Paula siente que la so entamanada vida terrenal va acabar. Son les primeres hores del 11 de xunu de 1882. Ta sele.

La so muerte ye duce, sele y dexa entever les ayalgues de la so vida. Invoca a la Santísima Virxe a quien tantu amó siempres: «Señora mia, recuerda que soi la to fía».

8 de xunu de 1930, Paula ye Beatificada!

11 de marzu de 1984: güei les campanes de San Pedro repiten el so toque festivu p'anunciar que Paula ye Santa.

L'himnu de fiesta llega a les llendes del mundu onde les Doroteas trabayen pola gloria de Dios y l'espansión del so Reinu:

Europa: España, Inglaterra, Italia, Malta, Portugal y Suiza.

América del Norte: Estaos Xuníos.

América llatina: Brasil y Perú.

Africa: Angola y Mozambique.

Asia: Taiwan.

Y Paula «permanez viva na Congregación al traviés del espíritu fondu que lu anima: buscar siempres y en tou la mayor gloria de Dios nel mayor serviciu a los homes». (Cons. l).

Cultu[editar | editar la fonte]

Beatificada por Papa Pío XI el 8 de xunu de 1930, foi canonizada por Juan Pablo II el 11 de marzu de 1984, poro, ye venerada como santa pola Ilesia católica que la celebra'l 11 de xunu o'l 12 del mesmu mes.

El so cuerpu incorruptu puede vese sol altar de la Capiya de les Doroteas na “Salita de Sant'Onofrio n 38" en Roma.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • R.Rossetto, Paola Frassinetti, in punta di piedi, EMP, Padova 1984
  • Luca Ponte, -y genovesi, Fratelli Frilli Editori, Genova 2008

Ver tamién[editar | editar la fonte]

  • Santos canonizaos por Juan Pablo II

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: BeWeb. Identificador BeWeb de persona: 2806. Data de consulta: 14 febreru 2021.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]