José López-Cuervo Rodríguez

De Wikipedia
José López-Cuervo Rodríguez
Vida
Nacimientu La Pola Siero1788
Nacionalidá España
Muerte Loja1850 (61/62 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu militar
Serviciu militar
Lluchó en Guerra de la Independencia Española
Cambiar los datos en Wikidata

Joseph Antonio López-Cuervo de Rodríguez (1788La Pola Siero – 1850Loja) foi un militar asturianu.

Biografía[editar | editar la fonte]

Fíu de Joseph López Cuervo de Merediz y de doña Bentura Rodríguez Morilla. Bautizáu na Parroquia de San Pedro Apóstol de La Pola Siero, Siero

Empezó la so carrera militar en 1808, cuando cuntaba 20 años, perteneció como soldáu distinguíu al reximientu de Caballería de Borbón. El 19 de xunetu d'esi añu participó na Batalla de Bailén. En febreru de 1809 ye nomáu cadete, pasando al Reximientu de Caballería del Rei, consiguiendo l'empléu de portaestandarte el 19 de marzu y d'alférez el primeru de xunetu d'esi mesmu añu. Participó na Batalla de Talavera el 27 y 28 de xunetu de 1809, onde cayó'l so caballu nuna cabiana recibiendo una contusión nel pechu. El 6 d'agostu topar nel ataque al El Puente del Arzobispo (Toledo), retirándose enfermu al Hospital de Trujillo por causa de les firíes sufiertes díes antes en Talavera.

En 1810 pasó col so Reximientu de Caballería del Rei dende la Real Isla de León al condáu de Borrina (Huelva) nel cual fixo la so campaña, participando nes aiciones de Villarrasa (28 d'agostu) y Trigueros (16 y 17 de setiembre). Pasó d'alférez a la Brigada de Carabineros Reales el 20 d'avientu de 1810. Participó na aición de Villanueva de Castillejos (Condáu de Borrina) el 29 de xineru de 1811 pola que-y consideró S.M. Beneméritu de la Patria por Real Orde 11 de febreru de 1811. Movimientos del Reximientu sobre'l Tajo y aición de Baza el 12 de mayu de 1812. El 30 de xineru de 1813 (a los 25 años) llogra'l grau de Teniente.

Sellu Carabineros Reales.

N'abril solicita un destín a Méxicu como Capitán de Dragones, onde tien familia, lo que nun se-y concede.

El 27 de mayu de 1816 concédese-y llicencia pa casóse con Doña Vicenta de Narváez y Porcell, fía de don José Manuel de Narváez y Chacón y de doña María Antonia Porcel y Muzarrieta, y tía del Xeneral Ramón María Narváez y Campos

Siguió de Teniente hasta'l 7 de marzu de 1819, fecha en que se-y expedir el retiru que solicitó alegando haber quedáu imposibilitáu pa siguir na Carrera Militar por resultes de la Batalla de Talavera (1809). En 1831 yera Teniente Coronel Graduáu retiráu y Visitador de propios y arbitrios de la provincia d'Estremadura.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Heráldica y xenealoxía nel Reinu de Xaén. Andrés Nicás Moreno. Institutu d'Estudios Giennenses, 1997, PAG 99

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]