Miguel del Riego

De Wikipedia
Miguel del Riego
Vida
Nacimientu Tuña[1]12 de xunu de 1781[1]
Muerte Londres[1]27 de payares de 1846[1] (65 años)
Familia
Hermanos/es Rafael del Riego
Oficiu sacerdote católicu
Cambiar los datos en Wikidata

Miguel Eugenio del Riego Flórez (12 de xunu de 1781Tuña – 27 de payares de 1846Londres) foi un sacerdote católicu asturianu, canónigu de la catedral d'Uviéu, traductor y editor. Hermanu de Rafael del Riego, exilióse en Londres tres la restauración del absolutismu n'España en 1823.[2]

Biografía[editar | editar la fonte]

Fíu d'Eugenio Antonio del Riego y Núñez y de Teresa Flórez de Sierra, venía d'una familia fidalga ya ilustrada asturiana, pero d'escasos recursos. Estudió na Universidá d'Uviéu y en 1803 llogró plaza de canónigu na catedral uvieína. Opuestu a la invasión francesa, formó parte de la Xunta asturiana en representación del conceyu de Tinéu y, contra'l paecer de la mayoría del cabildru catedraliciu, sofitó la supresión de la Inquisición alcordada poles Cortes de Cádiz. Col pronunciamientu del so hermanu Rafael en Las Cabezas de San Juan y la restauración del réxime lliberal, l'obispu d'Uviéu, Gregorio Ceruelo de la Fuente, participante del Manifiestu de los Perses, foi deportáu y Domingo Somoza, ayudante del obispáu na so ausencia, designó a Miguel del Riego p'asocedelu nel cargu, a lo que s'opunxo el cabildru. A finales de 1822, cola autorización d'esti, coló a Andalucía cola so cuñada (Teresa del Riego). Al producise la invasión patrocinada pola Santa Alianza buscó abellugu en Xibraltar. D'ehí marchó pa Londres, u se dedicó al negociu de llibros nuna pequeña llibrería. Morrió ellí en 1846 a los 65 años[3] .

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Identificador DBE: 71104/miguel-antonio-del-riego-y-florez.
  2. Carantoña Álvarez, Francisco, «Miguel Antonio del Riego y Flórez», Diccionario biográfico español, Real Academia de la Historia.
  3. «Riego, Miguel del (1781-1846)», Biblioteca Nacional d'España. Datos.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]