José María Queipo de Llano

De Wikipedia
José María Queipo de Llano
embajador de España en el Reino Unido de Gran Bretaña e Irlanda (es) Traducir

1808 -
Francisco Serralde (es) Traducir - Francisco Bermúdez de Sangro (es) Traducir
diputado en las Cortes de Cádiz (es) Traducir


Diputáu nel Congresu de los Diputaos d'España


diputado a Cortes (es) Traducir

Vida
Nacimientu Uviéu26 de payares de 1786[1]
Nacionalidá España
Muerte París16 de setiembre de 1843[1] (56 años)
Estudios
Estudios Universidá de Salamanca
Llingües falaes castellanu[2]
Oficiu políticu, ministruhistoriador
Llugares de trabayu Madrid
Creencies
Partíu políticu Partíu Moderáu
Cambiar los datos en Wikidata
José María Queipo de Llano y Ruiz de Sarabia retratáu en Los Poetes contemporáneos por Antonio María Esquivel 1846. Muséu del Prado, Madrid.

José María Queipo de Llano y Ruiz de Sarabia (26 de payares de 1786Uviéu – 16 de setiembre de 1843París), VII conde de Toreno, foi un políticu ya historiador español, segundu presidente del Conseyu de Ministros de la historia d'España.

Biografía[editar | editar la fonte]

Cursó los sos estudios d'Humanidaes y Ciencies en Cuenca, Salamanca y Madrid. En 1803 tornó a Asturies onde formó parte como vocal de la xunta revolucionaria mientres la Guerra de la Independencia, pa ser darréu miembru de les Cortes de Cádiz qu'aprobaron la Constitución española de 1812. Foi unu de los sos grandes impulsores y el principal defensor d'un testu constitucional non bien distintu del francés de 1791. Yera un auténticu revolucionariu que quería llindar el poder del Rei fomentando la división de poderes.

En 1814, Toreno se exilia en Londres al llegar Fernando VII otra vegada al poder. Ellí entérase de que Fernando VII -y condergó a muerte y confiscado los sos bienes por rebelde. Dende Londres treslladar a París, onde se va tresformando nun lliberal moderáu que quier encaxar la monarquía dientro d'un marcu constitucional. Tamién vivió en Lisboa y Berlín. Tres l'alzamientu del so cuñáu, Rafael del Riego, el 1 de xineru de 1820 en Las Cabezas de San Xuan, empecípiase'l Trieniu Lliberal, polo que se-y devuelve lo perdío y pasa a ser diputáu y presidente de les Cortes.

Nel so destierru escribió la so primer obra, publicada en Francia en 1832 sobre la Guerra de la Independencia Española. Tres l'amnistía xeneral pola muerte del rei, y al so regresu a España ye nomáu ministru de Facienda nel gobiernu de Franciscu Martínez de la Rosa en 1834, onde nun consiguió llevar a cabu reformes que dexaren el cambéu del sistema financieru y la superación de la crisis económica derivada de la Primer Guerra Carlista. Tres el pasu de Mendizábal, ocupó la Presidencia del Gobiernu'l 7 de xunu de 1835 mientres apenes tres meses na convulsa situación de la rexencia de María Cristina colos llevantamientos lliberales en toa España. Tornó a París en 1840 onde finó en 1843.

Como historiador foi autor de Historia del llevantamientu, guerra y revolución d'España, sobre la Guerra de la Independencia, qu'él vivió en primer persona.[3][4]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Identificador GND: 100567630. Data de consulta: 15 ochobre 2015. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. Moreno Alonso, Manuel (2011). «Conde de Toreno, Historia del llevantamientu, guerra y revolución d'España». Mélanges de la Casa de Velázquez (Casa de Velázquez) 41 (2):  páxs. 250-252. ISSN 2173-1306. http://mcv.revues.org/4163. 
  4. El Conde de Toreno (2008). llevantamientu.pdf Historia del llevantamientu, guerra y revolución d'España, [presentación de Joaquín Varela Suanzes-Carpegna], Madrid: CEPC.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Franciscu Martínez de la Rosa
Presidente del Conseyu de Ministros d'España

1835
Socesor:
Miguel Ricardo d'Álava
Predecesor:
Xosé Imaz Baquedano
Ministru de Facienda

1834-1835
Socesor:
Xuan Álvarez Mendizábal
Predecesor:
Franciscu Martínez de la Rosa
Ministru d'Estáu

1835
Socesor:
Miguel Ricardo d'Álava