Agafia Gruszecka

De Wikipedia
Agafia Gruszecka
Vida
Nacimientu Smolensk1663
Nacionalidá Zarato rusu
Muerte Moscú14 de xunetu de 1681 (xul.) (17/18 años)
Sepultura Ascension Convent (en) Traducir
Causa de la muerte fiebres puerperales (es) Traducir
Familia
Padre Semjon Grušecký
Casada con Teodoro III de Rusia (1680 – )[1]
Fíos/es
Pueblu House of Gruszecki (Lubicz) (en) Traducir
Estudios
Llingües falaes antiguu eslavu oriental
Cambiar los datos en Wikidata

Agafya Semyónovna Grushétskaya , pol. orig. nacido : Agata Siemionovna Gruszecka (rusu: Агафья Семёновна Грушецкая; nació en 1663, morrió'l 14 de xunetu de 1681) yera una noble polaca que perteneció a la familia Gruszecki, crista Lubicz, zarina de Rusia como primer cónyuge del zar Teodoro III de Rusia.

Yera fía del voivoda y boyardo Semión Fiódorovich Gruszecki y la so esposa Maria Ivánovna Zaboróvska. Podía falar y escribir polacu, francés y llatín y taba bien informada sobre l'estilu de vida d'Europa Occidental. Tamién podía tocar el clavicordiu. Foi descrita como tan formosa como "un ánxel del Cielu", con un calter sele. A partir de 1677 vivió col so tíu, Semyón Zaborovsky, que prefería que nun se casara. En 1680, Teodoro, el zar de la dómina, ver mientres una procesión relixosa: cuando s'esmoreció dempués de ver a una bruxa nuna obra de teatru relixosa, él entainó a suxetar y namoróse d'ella. Consciente de que'l so tíu nun deseyaba que se casara, Teodoro proclamó una convocatoria tradicional a toles nobles ensin casar p'axuntase en palaciu y que'l soberanu escoyera esposa, y él escoyer a ella.

El 18 de xunetu de 1680, casóse con Teodoro. Agafya compartió les opiniones radicales del so maríu. Oponer a la influyencia del partíu de Miloslavski, conducíu pola madre y la hermana del so home, y sofitó a Alekséi Lijachov. El pariente del so home, Iván Ilich Miloslavski, esponer a llevantos, lo que causó un conflictu y foi castigáu por Teodoro. Les sos hermanes casóse con príncipes y los sos primos fueron alzaos de rangu por Teodoro. Agafya foi descrita como una zarina anxelical, misericordiosa y lleal a Teodoro y al bienestar del pueblu. Foi la primera en promover l'afaitáu de la barba y l'adopción de ropa occidental na corte rusa. Foi tamién la primera zarina n'esponer el so pelo y usar un vistíu occidental (polacu).

El 11 de xunetu de 1681, la zarina dio a lluz al so fíu, el zarévich Ilyá Fiódorovich, l'herederu esperáu al tronu. Agafya morrió de resultes del partu trés díes depués, el 14 de xunetu, y seis díes dempués, el 21 de xunetu, el zarévich de nueve díes d'edá tamién morrió.

Referencies[editar | editar la fonte]

  • Журнал «Наука и жизнь», № 1 2007 г. — Вознесенский некропль Кремля. (Доктор исторических наук Т. Панова, Н. Синицина, реставратор).
  • Л. Жданов. «Пётр и Софья» (роман).
  • Биография.ру — биографическая энциклопедия (Феодор Алексеевич).
  • Красницкий А. И. (псевдоним — А. Лавинцев). «Царица-полячка» (роман). 1902 г.
  • Валерий Ярхо. «Друг царя, государственный преступник…»
  • Сахаров А. “Пётр I (Династия Романовых)”

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Identificador de persona en The Peerage: p10196.htm#i101957. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  2. Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]