Virginia Centurione Bracelli

De Wikipedia
Virginia Centurione Bracelli
Vida
Nacimientu Xénova2 d'abril de 1587[1]
Nacionalidá República de Xénova
Muerte Xénova15 d'avientu de 1651[1] (64 años)
Familia
Padre Giorgio Centurione
Oficiu relixosa cristiana
Santoral
15 d'avientu
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Cambiar los datos en Wikidata

Virginia Centurione Bracelli (2 d'abril de 1587Xénova – 15 d'avientu de 1651Xénova) foi una rica y nueva vilba que se dedicó a obres de caridá; foi la fundadora de la congregación relixosa católica de les Hermanes de La nuesa Señora del Abellugu nel Monte Calvariu, conocíes como Brignoline, con sede en Xénova, y les Fíes de La nuesa Señora nel Monte Calvariu, con sede en Roma.

Biografía[editar | editar la fonte]

Orixe y formación[editar | editar la fonte]

De noble y rica familia, la fía de Giorgio Centurione, dux de la República de Xénova nel bieniu 1621-1622, recibió una educación relixosa. Los padres queríen pola so educación que-y dexara lleer obres de la lliteratura y enseñárase-y llatín. La so madre morrió llueu y el so padre, según el costume de la dómina, prometió en matrimoniu a Gaspare Grimaldi Bracelli, únicu herederu d'una familia rico y noble.[2]

Matrimonio[editar | editar la fonte]

Virginia contrái matrimoniu'l 10 d'avientu de 1602, con Gaspar Grimaldi Bracelli. En 1606 el prometíu de Virginia, Gaspar Bracelli, púnxose bien enfermu de los pulmones y los médicos encamentáron-y un clima más saludable; polo que se treslladó a Alexandría, en casa d'unos primos.El so maríu morrió'l 13 de xunu, a los 24 años, dexándola viuda a los 20 años.[3]

Buscando la collaboración de la madre de Gaspare, Giorgio Centurione fixo de nuevu los planes de boda de la so fía, impulsáu pol deséu de convertise en dux, pero Virginia negar a les nueves pretensiones del so padre.

Les actividaes de asistencia[editar | editar la fonte]

Virginia Centurione fundó dalgunes escueles y colexos, y ayudó con recursos propios a delles families precisaes por que los sos fíos pudieren dir a la escuela.

Mientres a guerra francu-piamontesa de 1625, ente la República de Xénova y el ducáu de Saboya, que foi sofitáu por Francia, el desemplegu y fame llegó a la nación. Xénova foi invadida por inmigrantes que buscaron abellugu na ciudá fuxendo de los territorios ocupaos. Virginia siguió comprometida coles sos obres de caridá por aciu la organización de l'asistencia espiritual y material a los refuxaos, ya inclusive de dalgunos prisioneros de guerra.[3]

N'agostu de 1625 morrió tamién la suegra, y en 1630 Virginia empezó l'actividá de la hospitalidá y asistencia de les neñes probes. Al crecer el númberu de mozos que yeren acoyíes nel so palaciu, pa les qu'en principiu acutó'l áticu, tuvo que buscar un local más ampliu. La duquesa Placida Spinola, de quien yera bien amiga, concediólu emprestáu, depués n'arriendu, el monesteriu de Monte Calvariu que mercara a los flaires franciscanos.

El 14 d'abril de 1631, salió de la casa de Via Lomellini y camudóse coles moces al conventu de Monte Calvariu, al que más tarde llamó «Abellugu del Monte Calvariu». Cuando'l conventu de Monte Calvariu fíxose insuficiente pa munchos pidimientos, Virginia fundó dos nueves cases. En menos de trés años la obra cuntaba yá con trés cases y trescientes nueves.

Pa faer frente a les dificultaes económiques recurrió a la familia, especialmente al so hermanu Francesco, xefe del Exércitu pontificiu). Igualmente pidió ayuda a la "Oficina de los Probes" y a otru benefactores, que víen na so obra una oportunidá pa les moces que nun teníen les condiciones abondes pa salir alantre.

Na primer metá del sieglu XVII había en Xénova diverses instituciones públiques d'asistencia a la población, ente elles la "Oficina de los probes" y la "asociación de les "Ocho señores de la misericordia"; esti postreru atopar nun estáu de descomposición, polo que yera casi imposible atopar ocho persones dispuestes a faese cargu de los ocho distritos en que s'estremaba la ciudá. Virginia foi convidada a ser parte d'ella y dióse-y un barriu probe nel que vivíen más de seiscientes families. Decidió reorganizar la distribución d'ayuda d'una manera qu'en realidá llegara a los probes: preparó y espunxo a l'asociación un programa d'asistencia. Amás, foi capaz de comprometer a la nobleza xenovesa por que-y ufiertaren los medios necesarios pal programa ya inclusive la so collaboración. D'esa manera, surdió l'asociación de les Cien Señores de la Misericordia proteutores de los Probes de Xesucristo, conocíes tamién como les Cien Señores de la Caridá, que trabayaron xunto con otros voluntarios nos distintos distritos de la ciudá. En 1634 Virginia escribió una regla pa la nueva Congregación. A pesar de la fervencia inicial, les congregación nun duró enforma.[3]

Virginia dedicóse entós a la reorganización del lazareto de Xénova, utilizáu fora de los periodos de peste, pa l'atención de muyeres, neños, vieyos ya inválidos. Llogró amás qu'un porcentual del ingresu del lazareto, dedicar a los trabayadores del mesmu.

Los cuarenta hores»[editar | editar la fonte]

Mientres los antroxos, Virginia redescubrió la esistencia de les Compañíes de penitencia», entamó delles procesiones y la consagración de la República a la Virxe Santísima el 25 de marzu de 1637.[3]

Ella mesma fundó la institución de les cuarenta hores escontra finales de 1642, que sirvió p'alicar la fe de los fieles y pa la promoción de l'adoración eucarística. El cardenal Stefano Durazzo, arzobispu de la ciudá, concedíu'l permisu namái nel casu que Virginia Centurione comprometer a curiar de la pureza de les ilesies onde esposición del Santísimu Sacramentu.[3]

Una sede definitiva[editar | editar la fonte]

Col pasu del tiempu, y esmolecida pola so salú, Virginia quixo da-y sede propia a les nueves acoyíes nel Monte Calvariu. La primer idea yera mercar esa casa, sicasí'l preciu yera demasiáu altu pa les sos posibilidaes. Asina que decidió mercar una casa nel barriu de Carignano. Impulsáu polos familiares, quines tamién taben esmolecíos pola so salú, decidió asegurar el futuru de la obra, pidiendo al Senáu de la República, la asignación de proteutores públicos. El Senáu aceptó y nomó el 3 de xunetu de 1641, dellos proteutores que mercaron la casa de Carignano y tomaron so la so tutela l'alministración del Abellugu, imponiendo llendes de l'actividá de Virginia, qu'empezara a construyir un nuevu local. La fecha de reconocencia oficial foi'l 13 d'avientu de 1635. Ella treslladóse a la nueva casa, coles moces de la casa de Bisagno y les del monte Calvariu.[3]

Hermanes de La nuesa Señora del Abellugu del Monte Calvariu[editar | editar la fonte]

Yá en 1633, escribiendo a un amigu, Virginia había dichu que treslladaba a la casa de Bisagno, namái aquelles moces que pensaben sirvir al nuesu Señor pa tola vida. En 1641, el relixosu capuchino Mattia Bovoni asumió'l lideralgu espiritual de la comunidá de Carignano, quien darréu se dio cuenta de la bondá de la fundación. Pa garantizar la so continuidá, suxurió a Virginia escoyer a los meyores de les sos «fíes» pa formar una comunidá que pudiera siguir el so trabayu. Les moces viviríen según el modelu de los terciarios franciscanos, como «vírxenes seglares». El 2 de febreru de 1642, les nueves escoyíes, profesaron como terciaries franciscanes, nun fixeron votu relixosu, pero sí fueron obligaes a la obediencia a los superiores, esto ye, a la madre» y a los proteutores». En 1643 morrió Mattia Bovoni.

La Regla» de les fíes» de Virginia, foi escrita mientres los años 1644 y 1650, y nella díxose que toles cases yeren la única obra de La nuesa Señora del Abellugu, so la direición y alministración de los proteutores»; confirmóse la división ente les fíes» col hábitu (hermanes y novicies) y les fíes» ensin hábitu; toes elles teníen de vivir ensin votos, pero na obediencia y la probeza. En 1645 unvió, a pidimientu del Senáu, a les primeres ventitrés "fíes" al hospital de Pammatone. En 1650, la Oficina de los Probes pidiólu qu'unviara hermanes pa dirixir el llaboratoriu internu del Lazareto.

Los últimos años[editar | editar la fonte]

Los últimos años de vida de Virginia viéronse marcaos pola murnia de ver qu'ente'l so hermanu Francesco y el so cuñáu; xeneráronse reñes y pleitos qu'acabaron en gran parte'l patrimoniu de los suegros. Amás del fracasu financieru del home de la so fía Isabella. Con too y con eso en 1647, tuvo fuercies necesaries pa mediar y llograr la conciliación ente l'arzobispáu y el Gobiernu de la República, envolubraos nuna disputa por cuestiones de prestíu.

En 1649, tres una grave enfermedá, Virginia pidió y llogró que los trés proteutores» sumárase-yos un cuartu, el marqués Emmanuele Brignole. Gracies a ello y la gran collaboración qu'ésti emprestó a la congregación, en delles rexones d'Italia a les relixoses conocióse-yos col nome de «hermanes brignolines».

Virginia Centurione morrió na casa de Carignano el 15 d'avientu de 1651, a los 64 años d'edá, por causa de una pulmonía.[4] Foi soterrada na ilesia del conventu de Santa Clara d'Asís, permaneciendo ellí unos 150 años.

Cultu[editar | editar la fonte]

El cuerpu casi incorruptu de Virginia Centurione Bracelli, calteníu en casar madre de Xénova

Nel 1661, diez años dempués de la so muerte, Emmanuele Brignole escribió un llibru sobre la sierva de Dios» Virginia, declarando nél, qu'ella «vivió nel serviciu a Dios perfectamente, nunca pensó nel so propiu prestu, y dedicóse por entero a Dios y al próximu».

El 20 de setiembre de 1801, el so cuerpu foi desenterráu, curiosamente topáu incorruptu,[5] y treslladáu del conventu de Santa Clara a casar madre de la congregación. Nos años 1980 realizóse una nueva exhumación, por cuenta de la apertura del procesu de beatificación, en presencia del arzobispu de Xénova, cardenal Giuseppe Siri.

Güei los restos de la santa caltener en casar madre de les «brignolinas», que dende mediaos del sieglu XIX atopar nel barriu xenovés de Marassi.

Beatificación[editar | editar la fonte]

Virginia Centurione foi beatificada pol papa Xuan Pablo II el 22 de setiembre de 1985 en Xénova, na Plaza de la Victoria, mientres la visita pastoral a la ciudá y a l'archidiócesis. Les pallabres del pontífiz pretendíen asitiar a la nueva beata como un exemplu a siguir pa los cristianos católicos y pa los homes y muyeres que desinteresaos de si mesmos, dedicar al serviciu de los más precisaos:

Virginia dedicar dende'l principiu a les mocines abandonaes de la so ciudá, por que nun se convirtieren en víctimes, de la miseria social, de la miseria moral, entá más humillante. Col fin d'asegurar pa elles cuanto yera necesariu pa una vida digna, agospiar primero na so casa, y fíxose a sigo mesma, entá siendo de la nobleza, una mendicante. La pasión de la caridá conducir entá metanes una sociedá noble, rica, celosa de los mesmos privilexos, a asonsañar al Cristu, que «siendo ricu fíxose probe por nós»
Xuan Pablo II, homilía de la beatificación.[6]

El gran tapiz de la beatificación, asitiáu detrás del papa mientres la ceremonia, ye obra del pintor italianu Corrado Mazzari.

Canonización[editar | editar la fonte]

Aprobáu'l milagru riquíu pol procesu de canonización na Ilesia católica, la beata foi canonizada pol mesmu Papa el 18 de mayu de 2003 en Roma, na Plaza de San Pedro. La so fiesta afitar nel 15 d'avientu.

Mandáu[editar | editar la fonte]

La obra realizada por Virginia Centurione permanez hasta'l presente. Anque col tiempu la obra realizada por ella, desenvolver en dos congregaciones relixoses: les Hermanes de La nuesa Señora del Abellugu nel Monte Calvariu, con sede en Xénova, y les Fíes de La nuesa Señora nel Monte Calvariu, con sede en Roma.[7] Según el papa Xuan Pablo II «el so exemplu de valiente fidelidá evanxélica sigui exerciendo una fuerte fascinación tamién sobre les persones del nuesu tiempu».[8]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Ökumenisches Heiligenlexikon. Ökumenisches Heiligenlexikon ID: V/Virginia_Centurione_Bracelli.html. Apaez como: Virginia Centurione Bracelli.
  2. Cf. Beato Virginia Centurione Bracelli (1587-1652) (n'italianu), Roma 1985, p. 2-3.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 3,5 Cf. «Santa Virginia Centurione, vilba de Bracelli (1587-1652)», En: Vatican, consultáu'l 19 de marzu de 2015.
  4. Cf. Famiglia Cristiana, Santa Virginia Centurione Bracelli (n'italianu), consultáu'l 19 de marzu de 2015.
  5. Cf. Antoine Marie, Carta espiritual, Abadía de San José de Clairval - Francia, consultáu'l 19 de marzu de 2015.
  6. Cf. Xuan Pablo II, Omelia della beatificazione di madre Virginia Centurione Bracelli (22 de setiembre de 1985), Piazza della Vittoria - Genova, consultáu'l 19 de marzu de 2015.
  7. Cf. «Santo Virginia Centurione Bracelli», en: Santi y beati, consultáu'l 19 de marzu de 2015.
  8. Cf. Xuan Pablo II, Homilía na misa de canonización de cuatro beatos (18 de mayu de 2003), consultáu'l 19 de marzu de 2015.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • S. A. Squarciafico, Embrione della vita di Virginia, figlia di Giorgio Centurione (già) duce y moglie di Gasparo Grimaldo dei signori Bracelli, Archivio Rifugio, Ms. B nr.22
  • Padre Antero di San Bonaventura, Vita della Serva di Dio Virginia Centurione Bracelli, Torino, 1864 (n'italianu)
  • A. M. Centurione, Vita di Virginia Centurione Bracelli, Tipografia Arcivescovile, Genova, 1873 (n'italianu)
  • L. Traverso, Vita di Virginia Centurione Bracelli, Ancora, Genova, 1939 (n'italianu)
  • Sacra Congregatio pro Causis Sanctorum, Positio super introductione causae et super virtutibus ex officio exarata servae Dei Virginiae Centurione Bracelli, Roma, 1971 (n'italianu)
  • Franco Stano, Virginia Centurione Bracelli, a lei Genova rispose, Edisigma, Genova, 1985 (n'italianu)
  • Gianluigi y R. Magaglio, Virginia Centurione Bracelli, antesignana realizzatrice dei moderni metodi di intervento sociu-assistenziale, Edisigma, Genova, 1985 (n'italianu)
  • Maria Romanelli, Virginia Centurione Bracelli. Protagonista scomoda di una storia del seicento genovese, Marietti, Genova, 1992, ISBN 88-211-9967-3 (n'italianu)
  • R. Carapelli, La pittrice Adelina Zandrino, una importante illustratrice dimenticata, in "Santini et similia", a. VII, n. 27, gennaio-marzu 2002, pp. 40-42 (n'italianu)

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]