María Pita

De Wikipedia
María Pita
Vida
Nacimientu Santiago de Sigrás (es) Traducircirca 1565
Residencia A Coruña
Muerte Cambre21 de febreru de 1643[1] (77/78 años)
Estudios
Llingües falaes gallegu
Oficiu comerciante
Cambiar los datos en Wikidata

María Mayor Fernández de Cámara y Pita (circa 1565Santiago de Sigrás (es) Traducir – 21 de febreru de 1643Cambre), conocida como María Pita, foi una heroína de la defensa d'A Coruña en 1589 escontra la Espedición Drake-Norreys.

Historia[editar | editar la fonte]

El 3 de mayu de 1589 les tropes ingleses lleguen a La Coruña empobinaes pol almirante y antiguu corsariu sir Francis Drake.

L'ataque forma parte de la estratexa que caltién la reina d'Inglaterra Sabela I pa desaposiar del tronu de Portugal a quien fuera'l so cuñáu y posterior refugáu pretendiente: el rei Felipe II (Rei d'España dende 1556 y de Portugal dende 1580)

Diverses versiones afataron los fechos d'esti llexendariu personaxe.[2]

Los ingleses, abarganando la ciudá de La Coruña, abrieron una fienda na muralla y empezaron l'asaltu de la ciudá vieya. Mientres el mesmu, maten a Gregorio de Rocamunde,[3] l'home de María Pita; ella, enllena de rabia, arrampuña la llanza de la bandera inglesa y, cola mesma, matu al alférez que dirixía l'asaltu. Yera l'hermanu del almirante Francis Drake.[ensin referencies] Esto desmoralizó a la tropa inglesa, compuesta por 12.000 efectivos y provocó la so retirada. La tradición diz qu'esti fechu llevar a cabu al berru (en gallegu) de "Quen teña honra, que me siga" (qu'en castellán significa: "quien tenga honor/honra que me siga").

Una vegada acabada la batalla, María Pita ayudó a recoyer los cadabres y a curiar de los mancaos. Xunto con ella, otres muyeres de La Coruña ayudaron a defender la ciudá; ta documentáu el casu d'Inés de Ben, que foi mancada na batalla.[4]

María Pita tuvo casada cuatro veces y tuvo cuatro fíos. Al enviudar per última vegada, el rei Felipe II concedió-y una pensión qu'equivalía al sueldu d'un alférez más cinco escudo mensuales y concedió-y un permisu d'esportación de mules d'España a Portugal.

Casa Muséu de María Pita[editar | editar la fonte]

La Casa Muséu de María Pita de La Coruña recuerda la vida d'esta heroína. Nel recintu qu'ocupa llevantar nel sieglu XVI una vivienda propiedá del primer home de María Pita, Juan Alonso de Rois, atopándose esta vivienda en callar Ferreríes nᵘ24 según la numberación antigua, y anguaño nel nᵘ28 yá que nel sieglu XIX volvió numberase dicha cai.

S'estructura en cuatro sales:

  • Planta Baxa: Na que s'espón información básica sobre la ciudá nos sieglos XVI y XVII.
  • Casa de María Pita "a vella": Recreación de la tienda y cuartu principal de la casa de los sos padres.
  • Sala nivel 2: Información sobre'l papel xugáu por A Coruña nes rellaciones internacionales de la dómina.
  • Sala nivel 3: Nel que s'analicen les rellaciones ente España ya Inglaterra y los fechos que llevaron al ataque de la ciudá d'A Coruña nel añu 1589. Nuna segunda parte espónse una panorámica de la trayeutoria de la vida de María Pita.

La estatua[editar | editar la fonte]

Na Plaza de María Pita, na ciudá de La Coruña y onde s'atopa asitiáu'l conceyu de la ciudá, llevantóse un monumentu n'honor de María Pita. La obra, acabada en bronce, foi concebida por Xosé Castiñeiras, y nella represéntase a la heroína cola llanza cola que mató al alférez inglés mientres cueye cola otra mano'l cuerpu ensin vida del so home, Gregorio de Racamonde. L'altor total de la obra ye de 9,31 metros, compuesta por una plataforma de pasos de 45 cm, un pedestal de 5,56 m y una escultura de 3,30 metros. El so pesu ye de 30 tonelaes.[5]

Otros[editar | editar la fonte]

  • Iberia tien un Airbus A340 pa rutes intercontinentales bautizáu col so nome.
  • La empresa de tresporte interurbanu Castromil (Monbus) tien un autobús bautizáu "María Pita".
  • Esiste en La Coruña un hotel de la cadena Meliá que'l so nome ye "María Pita"

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Perelló Renedo, Esteban (2000). María Pita y dezaseis dias de maio. Hércules ediciones.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]