Felipa de Souza

De Wikipedia
Felipa de Souza
Vida
Nacimientu Tavira1556 (greg.)
Nacionalidá Reinu de Portugal
Llingua materna portugués
Muerte Brasil1600 (43/44 años)
Estudios
Llingües falaes portugués
Oficiu activista
Cambiar los datos en Wikidata

Filipa de Sousa (1556 (greg.)Tavira – 1600Brasil) foi condergada por «práutiques nefandas» pola Inquisición na colonia portuguesa de Brasil. Diose'l so nome al premiu de los Derechos humanos de la Comisión Internacional Gai y Lésbica de Derechos Humanos (International Gay and Lesbian Human Rights Commission).

Vida[editar | editar la fonte]

Inda en Portugal, De Sousa foi espulsada por sodomía d'un conventu de monxes. Llegó a Brasil en fecha inorada. Vilba, alfabetizada (fechu pocu común na dómina), casar en segundes nupcias con Francisco Pires, albañil d'oficiu, en Salvador de Bahia.

En 1591, la Inquisición portuguesa empezó a visitar el nordeste de Brasil. El so centru taba en Salvador de Bahia, daquella capital de la colonia. El 20 d'agostu de 1591, Paula de Sequeiro, una cristiana vieya de 40 años, acusada de posesión d'un llibro prohibíu, foi una de les primeres en confesar los sos pecaos ante la Inquisición. Na so confesión al padre Heitor Furtado de Mendonça mentó a la viuda Filipa de Sousa como daquién cola que compartiera munchos momentos de pasión corporal y afirmaba que recibía d'ella cartes d'amor dende faía dos años.

Tando ela confessante em sua casa nesta cidade, veio a ela a dita y dambes tiveram ajuntamento carnal uma com a outra por diante y ajuntando seus vasos naturais um com o outro, tendo deleitação y peracabando com efeito o cumprimento natural de dambos as partes como se propriamente foram homem com mulher.
Tando la confesante na so casa nesta ciudá, vieno a ella la mentada y dambes tuvieron conceyu carnal una cola otra per delantre y axuntando los sos vasos naturales unu col otru, teniendo delectación y peracabando con efectu'l cumplimientu natural de dambes partes como si puramente fueren home con muyer.

Conscientes de que'l crime vergonzoso y anormal de la sodomía» taba castigáu cola pena de muerte, pero que les confesiones espertaben la simpatía de los inquisidores, munches muyeres, llevaes pola llerza, confesaron rellaciones con De Sousa.

Na dómina había 29 muyeres acusaes del mesmu delitu na capitanía de Bahia. De Sousa tuvo de llevantar muncha rocea nel pueblu que yera Salvador, yá que foi la única de les acusaes que tuvo qu'apaecer ante'l tribunal. Mientres el xuiciu confesó tener rellaciones íntimes con De Sequeiro y declaró ensin vergüenza qu'esa rellación ufiertara enforma amor y ciñu corporal.

Foi declarada culpable y la so pena foi más leve que la que -y cayera n'Europa pa un delitu similar. El 4 de xineru de 1592 foi condergada al exiliu. Descalza, vistida con una senciella túnica y llevando una vela encendida na mano tuvo qu'escuchar los sos delitos na catedral, depués foi arreyada a la picota y flaxelada de forma pública, faciendo d'exemplu pa tolos habitantes. Como penitencia, foi-y ordenáu ayunar pan y agua quince vienres y nueve sábados. Dempués foi espulsada del estáu de Bahia, llevándose «los sos vicios y mala reputación». Amás d'estos castigos, el deshonor y l'humildación pública, tuvo que pagar los costos del xuiciu, 992 réis, lo qu'equivalía al sueldu mensual d'un marineru o tres meses d'un trabayador.

La so acusadora tuvo una pena más leve, créese que por ser esposa del provisor de Facienda, foi condergada a namái 6 díes de prisión y al pagu de 50 cruciaos de multa, según a dos aparición públiques como rea, amás de delles penitencies.

La hestoria foi afayada pol profesor y antropólogu brasilanu Luiz Mott.

Homenaxes[editar | editar la fonte]

Nel so honor, por ser la muyer más humildada y castigada del Brasil colonial, en 1998 diose'l so nome a la ONG Felipa de Souza.

Pola mesma razón, la Comisión Internacional Gai y Lésbica de Derechos Humanos instituyó el Premiu Felipa de Souza», principal distinción internacional de los Derechos Humanos de la Comunidá LGBT

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

  • «Felipa de Souza» (portugués). NetSaber. Consultáu'l 20 de xineru de 2010.
  • Patrícia Toledo. «Felipa de Souza» (portugués). Consultáu'l 20 de xineru de 2010.