María Manuela de Portugal

De Wikipedia
María Manuela de Portugal
princesa consorte (es) Traducir provincia d'Asturies, España

12 payares 1543 - 12 xunetu 1545
Vida
Nacimientu Coímbra15 d'ochobre de 1527 (greg.)[1]
Nacionalidá Reinu de Portugal
Muerte Valladolid[2]12 de xunetu de 1545 (17 años)
Sepultura Panteón de Infantes
Causa de la muerte Hemorraxa
Familia
Padre Xuan III de Portugal
Madre Catalina d'Austria
Casada con Felipe II d'España (1543 – 1545 (Gregorianu))[3]
Fíos/es Principe Carlos d'Habsburgu
Hermanos/es
Familia
Pueblu Casa de Avis (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes portugués
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Cambiar los datos en Wikidata

María Manuela de Portugal (15 d'ochobre de 1527 (greg.)Coímbra – 12 de xunetu de 1545Valladolid).[4]

Biografía[editar | editar la fonte]

Primeros Años[editar | editar la fonte]

Nacida na ciudá de Coimbra, María Manuela foi la segunda (pero primoxénita sobreviviente) de los nueve fíos nacíos del matrimoniu ente Xuan III de Portugal y Catalina d'Austria; de los sos ocho hermanos menores, solamente sobrevivió Juan Manuel, nacíu en 1537.

La so educación tuvo largamente influyida pola fonda relixosidá y devoción a los sacramentos de la so madre, xuníu a les altes mires que se teníen nel fechu de que como única fía de los reis portugueses tuviera un bon matrimoniu y fora digna de les más altes considerancies. Foi precisamente por esti motivu pol que la reina Catalina convenció al so home, Xuan III, por qu'aceptara la candidatura del herederu de Carlos V, el futuru Felipe II, a la mano de la infanta.[5]

Viaxe a España[editar | editar la fonte]

Foi la primer esposa del príncipe d'Asturies, herederu de la corona española, que reinó más tarde col nome de Felipe II, quien yera'l so primu. Aquelles bodes, cuntar ente "les más notables que se fixeron ente príncipes n'España, pol luxu, ostentación y aparatu que s'emplegó dende los primeros preparativos, y pol pomposu ceremonial con que se celebraron" como diz un historiador. Los escritores d'aquel tiempu dexaron minucioses descripciones del viaxe que fizo de Madrid a Badayoz a recibir a la princesa'l maestru del príncipe, Juan Martínez Xilizu, obispu yá de Cartaxena, y del grandor con que'l duque de Medina Sidonia, Juan Alonso de Guzmán, iguó la so casa p'agospiar a la pernomada novia.

L'obispu, nel so pausáu viaxe, gastaba, dicen, 700 raciones acaldía; el so comitiva yera brillosu; llevaba ensame d'acémiles y reposteros, paxes, escuderos y criaos, toos con riques y luxoses llibrees de seda y terciopelu, con franxes d'oru, sombreros con plumes y otros adornos, colos cualos pertenecíen los panales de los caballos, y nes comíes nun faltaba, asina en viandes como en vinos, nengún xéneru de regalu. El duque, pela so parte, gastaba, dicen, 600 ducaos acaldía na mesa, y pal recibimientu del obispu en Badayoz llevaba 200 acémilas, toes con reposteros de terciopelu azul y les armes bordaes d'oru.
Unos y otros llevaben músicos nel so comitiva, y na del duque diben amás ocho indios con unos escudos de plata redondu y grandes, en cada unu de los cualos había una águila que sostenía les armes del duque y de la duquesa. Y pa cuelmu del luxu y del caprichu faíen parte del cortexo trés xuglares, llamaos Cordobilla, Calabaza y Hernando, ridículamente vistíos, y un nanu coles sos puntes de dicidor y discretu. Asina la casa del duque como la que se destinó p'agospiamientu del obispu pertenecíen nel luxu del menaxe, en tapiceríes, colgaduras, doseles y cacíes d'oru y plata. Poco faltó por que la proyeutada boda causara un rompimientu ente España y Portugal por cuestiones d'etiqueta y de preferencia. Tanto s'apostó, que por non tar iguáu'l ceremonial nun pudo entrar n'España la infanta nel día anunciáu, y entá llegó a tarrecese que se desfacer la boda.

Iguáronse por fin les diferencies. Corría'l mes d'ochobre cuando la comisión de caballeros castellanos recibió a la infanta na raya divisoria na ponte del ríu Caya. Teníen de celebrase los esponsales en Salamanca, y nel llargu tránsitu de Badayoz a aquella ciudá invirtióse cerca d'un mes, porque tou yeren festexos, fiestes, torneos, vistosos simulacros d'infantes y caballeros, esforciándose a competencia y relativamente les grandes y pequeñes poblaciones n'agasayar a la futura princesa d'Asturies. El príncipe, en tantu, como cualquier namoráu a quien nun ye dexáu'l ver a la so amada, siguía a ésta dende la raya hasta Badayoz. Cuando llegaba la real comitiva a una población na que diba folgar, el príncipe, siempres de incógnito, adelantrábase, y dende una ventana delles vegaes, y casi siempres embozado hasta los güeyos, dende una esquina, entemecíu col ensame qu'ocupaba les cais, complacer en reparar a la so futura esposa.

Boda en Salamanca[editar | editar la fonte]

Llegó esta por fin a Salamanca, en que la so llende esperar el correxidor col conceyu, el cabildru, la Universidá y otres corporaciones, que la acompañaron na fachendosa y magnífica entrada. El príncipe adelantróse tamién como n'otres poblaciones, y perfectamente amarutáu asomar a un balcón de la casa del doctor Olivares pa ver una vegada más a la infanta. Ésta saber, y al pasar per delantre del precitado balcón, con cierta decorosa coquetería cubrióse la cara col abanicu de riques plumes que llevaba na mano. Como'l bufones teníen pa toa llibertá, el del conde de Benavente, llamáu Periquitu de Santervés, que yera bien célebre ente los de la so clase y acompañaba a la infanta pa distrayela coles sos gracies, entendiendo lo que pasaba, estremó l'abanicu y afayó dafechu la cara de la infanta, acompañando l'atrevida aición con bien oportunes pallabres.

Pela tarde salió'l príncipe, de incógnito siempres, fora de la ciudá, y al siguiente entró públicamente naquélla pola puerta de Zamora, acompañáu del cardenal de Toledo, del duque d'Alba y d'otros varios magnates y caballeros. El 14 de payares de 1543 celebráronse los esponsales,[4] pela nueche, dando a los maríos la bendición nupcial el arzobispu de Toledo. A los cuatro de la mañana celebró la misa de velaciones, y tol día y dellos de los siguientes invertir en fiestes y torneos. Dempués de visitar los establecimientos públicos, los príncipes dirixir a Tordesillas a besar la mano a la güela de dambos, la reina Xuana I de Castiella.

La murnia reina amosóse bien complacida de ver y abrazar a los sos nietos, y diz la hestoria que los fixo danzar na so presencia. En Simancas alfombraron de bien ricu pañu les cais y festexaron col mayor entusiasmu a los príncipes, que pasaron d'esta ciudá a la de Valladolid, que tamién s'amosó arrogante, digna y magnífica en recibir a los maríos. Naquella ciudá dio María a lluz el so únicu fíu, l'infante Carlos (8 de xunetu de 1545) y pocos díes dempués, morrió, ensin aportar a reina d'España.[4] Foi soterrada'l 30 de marzu de 1549 na Capiya Real de Granada, xunto a los infantes Don Juan y Don Fernando, fíos del emperador Carlos V, magar darréu los sos restos fueron treslladaos al Panteón de los Infantes de la Cripta Real del Monesteriu d'El Escorial.

Ancestros[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Alfonso de Portugal
Príncipe herederu de Portugal
1527 - 1535
Socesor:
Manuel de Portugal
Predecesor:
Margarita d'Austria
Princesa consorte d'Asturies
1543 - 1545
Socesor:
María Tudor
Predecesor:
Cristina de Dinamarca
Duquesa consorte de Milán
1543 - 1545
Socesor:
María Tudor

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: The Peerage. Identificador de persona en The Peerage: p10278.htm#i102775. Apaez como: Maria de Aviz, Infanta de Portugal. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Autor: Darryl Lundy. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 31 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. Identificador de persona en The Peerage: p10278.htm#i102775. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  4. 4,0 4,1 4,2 «Maria (D.)» (portugués). Portugal - Dicionário Históricu, Corográfico, Heráldicu, Biográficu, Bibliográficu, Numismáticu y Artísticu páxs. 827. Consultáu'l 9 d'avientu de 2012.
  5. María Manuela de Portugal (1527-1545) en: http://www.mcnbiografias.com/

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]