Xuana de Valois (1464-1505)

De Wikipedia
Xuana de Valois
abadesa

Vida
Nacimientu Nogent-le-Roi23 d'abril de 1464
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Muerte Bourges4 de febreru de 1505 (40 años)
Sepultura Bourges
Causa de la muerte enfermedá
Familia
Padre Lluis XI de Francia
Madre Carlota de Saboya
Casada con Luis XII (es) Traducir (1476 (Gregorianu), 1476 (Gregorianu) – 1498 (Gregorianu))[1]
Hermanos/es
Pueblu Dinastía Valois (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes francés
Oficiu hermana religiosa (es) Traducir
Santoral
4 de febreru
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Orde relixosa Tercer Orde de San Franciscu
Orden de la Anunciación de la Virgen María (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Xuana de Valois (23 d'abril de 1464Nogent-le-Roi – 4 de febreru de 1505Bourges) foi una princesa y reina de Francia, fía del rei Luis XI de Francia y la reina Carlota de Saboya.

Infancia y adolescencia[editar | editar la fonte]

El rei, el so padre desilusionóse enforma cola so nacencia, porque esperaba al tan allampáu delfín. Munches hestories cuntáronse con al respective de #si Juana yera deforme o non, el día de la so nacencia informóse que la reina Carlota diera a lluz a una bella neña, depués diagnosticóse-y raquitismu y escoliosis, deformación de la columna vertebral y desenvolvimientu desigual de los miembros inferiores y de la maxana y una debilidá ósea xeneralizada. La pequeña princesa vivió al pie de la so madre hasta los 5 años nel castiellu de Amboise, depués foi llevada al castiellu de Linieres ente que los sos hermanos Carlos y Ana siguíen en Amboise, nunca más volvió ver a la so madre.

Foi criada por Francisco de Beaujeu, señor de Linieres y la so esposa Ana de Culan, escoyíos pol mesmu rei Luis XI, la pequeña se encariñó enforma con ellos y creció arrodiada d'una ambiente cariñosu y puramente relixosu. La enseñanza relixosa atopaba nesta neña un terrén bien fértil.

Matrimoniu[editar | editar la fonte]

El rei, el so padre, nun la visitaba nin quería saber enforma d'ella, pero como gran estratega políticu que yera, empezó a entamar la boda cuando Juana entá yera bien pequeña. Escoyóse como futuru home de la princesa Juana al so primu Luis, fíu del so tíu'l duque Carlos de Valois y de la princesa María de Clevés; bien falagáu, el duque Carlos aceptó y el 19 de mayu en Blois roblóse'l contratu matrimonial. Cuando la so futura suegra #conocer tuvo a puntu d'esmorecese al ver lo deforme que yera la nueva princesa. Nada podía faese y el mozu futuru Luis XII tuvo de casase con ella; el 8 de setiembre de 1476 dambos mozos fueron llevaos al castiellu de Montrichard y xuniéronse nuna ceremonia privada. Lo estraño d'esta boda ye que nun hai nicios de si foi peracabada o non, dada la importancia que tenía nesta dómina la consumación d'un matrimoniu. El príncipe Luis nun toleraba la presencia de la so esposa, y ella sufría humildaciones continues; vivía en Limieres la mayor parte del tiempu aisllada de la corte, y cuando'l so maríu por fuercia #visitar, ésti pasaba'l tiempu cazando o escorriendo muyeres. El rei Luis XI quería herederos d'esta unión ya imponía al so xenru que cumpliera'l so deber marital. Luis XII siempres negaría la consumación d'esti matrimoniu.

El calvariu de Juana[editar | editar la fonte]

El so padre fina en 1483 y xube al tronu'l so hermanu, como Carlos VIII de Francia; esto garantizaba a Juana que'l so matrimoniu siguiría porque'l so hermanu taba bien xuníu a ella y #protexer. Pero'l 7 d'abril de 1498, el so hermanu muerre ensin herederos y el tronu pasa, pola llei sálica que rexía en Francia, al so maríu Luis, que se convierte en Luis XII. Esti nun quier siguir casáu con Juana y decide refugala alegando que nunca se peracabó'l matrimoniu y que ella nun ye capaz de da-y un herederu a la corona. Depués d'un xuiciu vergonzosu pa dambos, Luis consigue'l divorciu y cásase cola reina viuda Ana de Bretaña, que tampoco va consiguir da-y un herederu varón.

Últimos díes[editar | editar la fonte]

Xuana de Valois en 1499 ye creada Duquesa de Berry y treslládase a Bourges onde funda una congregación femenina p'ayudar a los enfermos y celebrar l'Anunciación y l'Encarnación. La regla de la nueva orde de l'Anunciada foi aprobada pol papa en 1501. Nel monesteriu construyíu por ella pronuncia los sos votos en 1503. Foliada pol ayunu continuu al que se sometía morrió'l 4 de febreru de 1505, tenía apenes 40 años. Atopóse sobre'l so cuerpu llaceriáu un singular ciliciu: un cachu de llaúd, clavara nél cinco #clavo de plata n'alcordanza de los cinco llagues de Cristu, y #caltener fixu al so pechu per un círculu de fierro. Foi'l so confesor el monxu San Francisco de Paula, a quien Luis XI nos sos últimos díes, encargó de la formación de los sos fíos, de manera especial del delfín que cuntaba apenes con 14 años. #El so maríu que lu había humildáu y refugáu tantes vegaes, fixo celebrar nel so honor #grande funerales. Foi beatificada nel sieglu XVIII y canonizada el 28 de mayu de 1950.

Ascendencia[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Identificador de persona en The Peerage: p10524.htm#i105234. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  2. Afirmao en: Kindred Britain.


Predecesor:
Ana de Bretaña
Reina de Francia
1498-1499
Socesor: