Eugenio IV

De Wikipedia
Eugenio IV
207. Papa

12 marzu 1431 - 23 febreru 1447 (Gregorianu)
Martín V (es) Traducir - Nicolás V (es) Traducir
Cardenal

9 mayu 1408 -
obispo de Siena (es) Traducir

30 avientu 1407 - 9 mayu 1408
Francesco Mormile - Antonio Casini (es) Traducir
Diócesis: Roman Catholic Diocese of Siena (en) Traducir
Vida
Nacimientu Venecia[1]1383[2]
Nacionalidá Bandera de la República de Venecia República de Venecia
Muerte Roma[1]23 de febreru de 1447 (63/64 años)
Sepultura San Salvatore in Lauro (en) Traducir
Familia
Padre Angelo Condulmer
Madre Bariola di Niccolò Correr
Familia
Pueblu Condulmer family (en) Traducir
Oficiu filósofu, sacerdote católicuobispu católicu
Llugares de trabayu Roma y Estaos Pontificios
Miembru de Orden de Canónigos regulares de San Jorge de Alga (es) Traducir
Creencies
Relixón Ilesia Católica[4]
Orde relixosa Orde de San Benitu
Cambiar los datos en Wikidata
Ilustración d'Eugenio IV.

Eugenio IV (Venecia, República de Venecia, 4 de marzu de 1383[5] - Roma, Estaos Pontificios, 23 de febreru de 1447), papa nᵘ 207 de la Ilesia católica de 1431 a 1447.

Primeros años de vida[editar | editar la fonte]

De nome Gabriele Condulmer, nació en Venecia, nel senu d'una familia de mercaderes adineraos.

Distribuyó 20.000 ducaos a los probes y dando el llombu al mundu entró nel monesteriu agustiniano de San Jorge na so ciudá natal.

Yá na Orde de los Canónigos Regulares de San Agustín surdió como una figura prominente mientres el pontificáu del so tíu, el Papa Gregorio XII, quien lo nomó obispu de Siena, lo que provocó la repulsa de la clase política de la ciudá, contraria al nomamientu d'un obispu estranxeru de 24 años. Condulmer arrenunció al puestu, convirtiéndose entós nel tesoreru papal del so tíu, Cardenal de San Marcos y San Clemente (Basíliques dambes), y depués cardenal de la Basílica de Santa María en Trastevere.

Papáu[editar | editar la fonte]

Foi-y de muncha utilidá al Papa Martín V, lo que lo llevó a ser rápido escoyíu como'l so socesor. Foi coronáu en Roma el 11 de marzu de 1431. Antes de la so eleición robló un alcuerdu por escritu colos cardenales, nel cual comprometíase a distribuyi-yos la metá de les ganancies de la Ilesia y, en adición, prometió consulta-yos sobremanera tipu de cuestiones d'importancia, tanto espirituales como temporales.

Los tiempos yeren difíciles: El movimientu conciliarista, que proclamaba que'l Concilio yera cimeru al Papa, topar nel so apoxéu. La insuficiencia de les reformes intentaes pol Concilio de Constanza aumentaren el malestar y l'insatisfaición. Los husitas amosábense victoriosos y irreductibles. Munchos esperaben la solución d'estos males del Concilio de Basilea, convocáu por Martín V poco primero de morrer. Dende'l primeru hasta l'últimu día del so pontificáu, Eugenio tendría frente a sí un Concilio antipapal. El conflictu yera inevitable.

Conflictu cola familia Colonna[editar | editar la fonte]

Eugenio siguió nel tronu cola simple rutina de la vida monástica, dando bien bon exemplu pola so austeridá y verdadera piedá. Amás de ser un acérrimo opositor al nepotismu.[6]

Al tomar la Siella Papal, les midíes violentes en contra de les numberoses rellaciones establecíes colos Colonna pol so predecesor, el papa Martín V (Otón de Colonna), llevar a tener una seria confrontación con esta poderosa familia de Roma. La confrontación nun duró enforma, y entamóse una paz en virtú de la cual los Colonna rindiríen los sos castiellos y pagaríen una indemnización.

En Roma, los enemigos del papa fomentaben una revolución en mayu de 1434. Eugenio, amarutáu de monxu, escapó pol Tíber escontra Ostia, dende onde los amigables florentinos lleváron-y a los so ciudá y recibiéronlu con una ovación. Moró nel conventu dominicanu de Santa María Novella.

Unvió a Vitelleschi, militante obispu de Recanati, pa restaurar l'orde nos Estaos Pontificios.[7]

Mientres la so estancia na capital toscana, Eugenio consagró la formosa catedral, apocayá terminada por Brunelleschi.[8]

Eugenio IV y el Concilio de Basilea[editar | editar la fonte]

Pero'l fechu de mayor importancia nel pontificáu d'Eugenio foi la gran llucha ente'l papa y el Concilio de Basilea, parte del históricu movimientu Conciliar. El 23 de xunetu de 1431, el so legáu dio apertura al concilio, que fuera convocáu por Martín V, pero, al nun confiar nos sos propósitos y al reparar la poca asistencia, el Papa redactó una bulda'l 18 d'avientu de 1431, eslleiendo asina'l concilio y convocando a otru por que se axuntara en Boloña 18 meses dempués. El concilio fixo frente a estes espresiones prematures de prerrogativa papal. Nesto teníen el sofitu de tolos poderes seculares, y el 15 de febreru de 1432 reafitaron la doctrina galicana de la superioridá del Concilio sobre'l Papa.

L'autoridá del Concilio yera dafechu subversiva de la constitución divina de la ilesia. Al abolir toles fontes de los recursos papales y acutar de toa forma posible les prerrogativas, trataben d'amenorgar el poder del Pontífiz a una mera solombra.

Eugenio publicó'l 18 de setiembre una bulda na que treslladaba'l concilio a Ferrara. Pero'l concilio declaró inválida esa bulda y amenació con deponer al papa. Ante esa evidente amuesa d'hostilidá, los líderes meyor dispuestos (como los cardenales Cesarini y Cusa) abandonáronlos y fueron a Ferrara, onde s'axuntó'l Concilio.

En 1435, por aciu la bulda papal Sicut Dudum, el papa Eugenio IV manda a llibertar a los esclavos qu'acepten ser bautizaos nes Islles Canaries.

El 25 de xunu de 1439, el menguáu conventículo de Basilea pronunció'l so deposición. Eugenio yera acusáu de conducta herética respectu al Concilio xeneral. Los sos integrantes, agora amenorgaos a un cardenal y once obispo, escoyeron a una antipapa, el duque Amadéu de Saboya: Felix V.

Mentanto en Ferrara, el 5 de xunetu de 1439 dábase'l Decretu d'Unión cola ilesia Oriental, lo qu'aumentó enforma'l prestíu papal. La unión colos griegos foi siguida pola de los armenios, el 22 de payares, la de los jacobitas en 1443 y de los nestorianos en 1445. Tres una enllargada y dramática llucha, llogró finalmente la victoria: El Concilio de Florencia proclamó'l primáu universal del Romanu Pontífiz. Eugenio tuvo'l consuelu de ver a tol mundu cristianu, siquier en teoría, obediente a la Santa Sede.

Protexó les congregaciones de benedictinos reformaos de S. Justina de Padua y S. Benitu de Valladolid, secundando les reformes de los dominicos, franciscanos y agustinos. Arrodiar de santos: S. Francisca Romana, S. Antonio de Florencia y S. Juan de Capistrano. Amás, Eugenio fomentó la Reconquista española.

Foi unu de los primeros impulsores del movimientu renacentista. Llamó xunto a sigo a los artistes más pernomaos d'Italia y entá del estranxeru como Fra Anxélicu, Pisanello, Foucquet, Donatello y Ghiberti.

En 1441, a pidimientu del arzobispu de Burdeos, el Papa Eugenio IV creaba un Studium Generale (teoloxía, derechu, medicina y artes), so l'autoridá de Pey Berland, que va ser l'orixe de la Universidá de Burdeos.

Eugenio IV fixo una entrada victoriosa en Roma'l 28 de setiembre de 1443 dempués d'un exiliu de cuasi diez años.[9]

El restu de los sos años dedicar a ameyorar la murnia condición de Roma y a consolidar la so autoridá espiritual ente les naciones d'Europa.

Tien l'innegable méritu d'haber infligido al conciliarismo un golpe del que yá non se repunxo. Por eso paez atináu'l xuiciu de P. Moncelle: «Un papa a quien la hestoria puede cuntar ente los más grandes» (DTC, V,1496).

Finó en Roma'l 23 de febreru de 1447.

Eugenio IV na lliteratura[editar | editar la fonte]

Les profecíes de San Malaquías referir a esti papa como Lente Cælestina (Lloba celestina) y recueyen que, antes del so pontificáu, foi obispu de Siena, en que'l so escudu d'armes figura una lloba.

Na cultura popular[editar | editar la fonte]

N'ochobre de 2016 Eugenio foi interpretáu pol actor David Bamber na primer temporada de la miniserie Medici: Masters of Florence.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Gran Enciclopedia Soviética (1969–1978). Sección, versículu o párrafu: Евгений IV. Data de consulta: 25 febreru 2017. Editorial: Большая Российская энциклопедия. Llingua de la obra o nome: rusu. Data d'espublización: 1969.
  2. dellos autores (2000). «Enciclopedia dei Papi» (italianu).
  3. URL de la referencia: http://www.treccani.it/enciclopedia/paolo-ii_(Enciclopedia-dei-Papi)/.
  4. Afirmao en: Catholic-Hierarchy.org. Identificador Catholic Hierarchy de persona: condu. Data de consulta: 22 ochobre 2020. Llingua de la obra o nome: inglés.
  5. Enciclopedia Católica, «Papa Eugenio IV.»
  6. Enciclopedia Católica, «Papa Pío Eugenio IV.»
  7. Enciclopedia Católica, «Papa Pío Eugenio IV.»
  8. Enciclopedia Católica, «Papa Pío Eugenio IV.»
  9. Enciclopedia Católica, «Papa Eugenio IV.»

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Guglielmo da Siena
Obispu de Siena

1407 - 1431
Socesor:
Antonio Casini
Predecesor:
Berenguer d'Anglesola
Cardenal presbíteru de San Clemente

1408 - 1411
Socesor:
Branda Castiglione
Predecesor:
Rinaldo Brancaccio
Cardenal presbíteru de Santa Maria en Trastevere

1427 - 1431
Socesor:
Gerardo Landriani Capitani
Predecesor:
Martín V
Papa

3 de marzu de 1431 - 23 de febreru de 1447
Socesor:
Nicolás V