Lluis II de Borbón

De Wikipedia
Lluis II de Borbón
rexente

Vida
Nacimientu 4 d'agostu de 1337
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Muerte Montluçon19 d'agostu de 1410 (73 años)
Sepultura Jardin du Prieuré de Souvigny (es) Traducir
Familia
Padre Pedru I de Borbón
Madre Sabela de Valois
Casáu con Anne of Auvergne (es) Traducir (1371 (Gregorianu) – )[1]
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Casa de Borbón en Francia (es) Traducir
Casa de Borbón
Estudios
Llingües falaes francés
Oficiu militar
Serviciu militar
Lluchó en Guerra de los Cien Años
Cambiar los datos en Wikidata

Lluis II de Borbón, llamáu «el Bonu» (?, 4 de febreru de 1337-Montluçon, 10 d'agostu de 1410), yera'l mayor y únicu fíu varón de Pedru I de Borbón y de Sabela de Francia. La muerte del so padre na batalla de Poitiers tresformó-y en conde de Clermont y nel tercer duque de Borbón. El so matrimoniu con Ana de Auvernia fíxo-y conde de Forez y señor de Mercœur. Mientres el so cautiverio a manes de los ingleses, el Ducáu de Borbón tuvo al cargu de la so madre, Sabela.

Biografía[editar | editar la fonte]

El duque Lluis tuvo una salú mental débil ya inestable que ye presumiblemente hereditaria. Esta traza tamién se evidenció na so hermana Xuana de Borbón (la esposa del rei francés Carlos V), el so sobrín Carlos VI de Francia (llamáu "El Llocu"), el so padre Pedru I de Borbón y el so güelu Lluis I de Borbón.

Lluis empezó les sos fazañes nel rescate de Reims sitiaos por Eduardu III d'Inglaterra en 1359. Poco dempués, foi negociador del Tratáu de Brétigny, entós conviértese n'unu de los rehenes apurríos a la Corte d'Inglaterra en cuenta de la lliberación de Xuan II de Francia, que foi fechu prisioneru en Poitiers.

Una tregua roblada en 1374 ente Francia ya Inglaterra, déxa-y ganar a los mercenarios nel so condáu. Depués partió a Castiella a lluchar contra los Moros, pero'l rei Enrique II de Trastámara quixo aprovechar la presencia de los cruzaos p'atacar a Portugal, polo que se negó a siguir cola iniciativa y tornó a Francia.

En 1378, Carlos V de Francia unviar a lluchar contra Carlos II de Navarra en Normandía, onde tomó la mayor parte de les sos fortaleces. En 1390, llanzó la Cruzada de Berbería contra los Háfsidas de Túnez, xunto colos xenoveses. El so oxetivu yera suprimir la piratería proveniente de la ciudá de Mahdia, pero l'asediu nun tuvo ésitu.

En 1392, tien la custodia del so sobrín Carlos VI, cuando esperimentó'l so primer ataque de llocura. Volvió a Francia pocu dempués, pero, a pesar de la so posición nel Conseyu de Rexencia, nun pudo evitar l'anarquía que s'instaló por cuenta de la llocura de Carlos y les lluches ente Lluis d'Orleans y los duques Felipe II y Xuan I de Borgoña.

En 1401, mientres el primer enfrentamientu ente Lluis y Felipe, llogró col Duque de Berry la so reconciliación. Dende 1405, púnxose del llau del so sobrín el Duque d'Orleans, porque desaprobó la voluntá del Duque de Borgoña de compartir el poder colos Estaos Provinciales.

Cuando en 1407 el Duque d'Orleans foi asesináu, el vieyu príncipe decidió retirase a les sos tierres y resolvió establecese nun Conventu de Celestinos. Ello ye que la llegada al poder de Xuan de Borgoña en 1409, punxo fin a la so influencia nel gobiernu real.

Descendencia[editar | editar la fonte]

El 19 d'agostu de 1371 casóse con Ana de Auvernia, condesa de Forez, fía de Béraud II de Auvernia y Xuana de Forez. El matrimoniu tuvo cuatro fíos:

Instituyó la orde de La nuesa Señora de Chardon, por cuenta del so matrimoniu.

Muerte[editar | editar la fonte]

Finalmente decidió xunise a los príncipes d'Orleans na so llucha contra Xuan de Borgoña, pero morrió nel camín el 19 d'agostu de 1410, a los 73 años d'edá.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Identificador de persona en The Peerage: p11368.htm#i113674. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  2. Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Pedru I de Borbón

Conde de Clermont
Duque de Borbón

1356-1400
Socesor:
Xuan I de Borbón
Predecesor:
Títulu creáu
Barón de Roannais
1372-1410
Socesor:
Xuan I de Borbón
Predecesor:
Concesión real
Príncipe de Dombes
Señor de Beaujeu

1400-1410
Socesor:
Xuan I de Borbón