Sabela de Francia (1389-1409)

De Wikipedia
Sabela de Francia
Vida
Nacimientu París9 de payares de 1389[1]
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Muerte Blois13 de setiembre de 1409 (19 años)
Sepultura Convento de los Celestinos de París (es) Traducir
Causa de la muerte fiebres puerperales (es) Traducir
Familia
Padre Carlos VI de Francia
Madre Sabela de Baviera-Ingolstadt
Casada con Ricardo II de Inglaterra (es) Traducir (1396 – m. 1400)[2]
Carlos I de Orleans (es) Traducir (1406 – m. 1409)[2]
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Dinastía Valois (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes francés
Creencies
Relixón catolicismu
Cambiar los datos en Wikidata

Isabel de Valois (9 de payares de 1389París – 13 de setiembre de 1409Blois) foi la tercer -pero primer en llegar a la edá adulta- de los 12 fíos de Carlos VI, rei Francia, y d'Isabel de Baviera-Ingolstadt.

En payares de 1396, a los 6 años d'edá, casóse en Calais col rei Ricardo II d'Inglaterra, como parte d'un tratáu de paz robláu ente Francia ya Inglaterra.

Dende la so llegada a Inglaterra, Ricardo II concibió un tienru ciñu a la neña, que, demasiao mozu pa convertise na so esposa ello ye que yera bien feliz al so llau.

Pero aquella felicidá sería curtia: en 1399, Ricardo II yera depuestu por Enrique de Láncaster y encarceláu en Pontefract, onde ye asesináu al añu siguiente.

El nuevu rei ordena que la nueva reina viuda -tenía apenes 11 años- fuera alloñada de Windsor, siendo conducida a la llocalidá de Sunninghill.

Enrique IV nun sabía qué faer con ella, asina qu'entamó casala col so fíu y herederu, el futuru Enrique V, #pero Isabel refugó totalmente dicha idea nin quixo oyer nada sobre'l príncipe. Al conocer la muerte del so maríu, la reina #apurrir a un rigorosu llutu y refuga a los unviaos del rei. Finalmente, el rei déxa-y tornar a Francia.

En 1404, el so tíu y padrín, Luis d'Orleans -hermanu del so padre-, solicita la mano d'Isabel pal so fíu Carlos.

El matrimoniu ente Isabel y Carlos celebrará dos años más tarde, el 29 de xunu de 1406, na ciudá de Compiègne. Isabel, entós de 16 años, lloró fondamente mientres tola ceremonia, pos se sentía rebaxada: depués de ser reina d'Inglaterra, agora casábase con un simple primu, para apino cinco años menor qu'ella -Carlos tenía al momentu de la so boda namái 11 años-. El rei Carlos VI #otorgar a los so nuevu xenru la elevación del so condáu de Valois -que-y foi vencíu pol so padre Luis- a ducáu.

El 23 de payares de 1407, el duque Luis d'Orleans ye asesináu por órdenes del so primu Juan ensin Mieu, duque de Borgoña, convirtiéndose Isabel y el so maríu en duques d'Orleans.

Dos años más tarde, el 13 de setiembre de 1409, na ciudá de Blois, y con namái 19 años d'edá, Isabel muerre al dar a lluz a la so única fía, Juana, siendo soterrada na capiya de Notre-Dame des Bonnes-Nouvelles de l'abadía de Saint-Laumer, en Blois.

Darréu los sos restos son depositaos, por orde del rei Luis XII de Francia, nel monesteriu de los Celestinos de París, destruyíu pola Revolución francesa.

Predecesor:
Ana de Luxemburgo
Reina Consorte d'Inglaterra
1396-1399

Socesor:
 

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Charles Cawley. «Charles Cawley, "Medieval Lands", 2006-2020» (inglés). Consultáu'l 20 marzu 2019.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 Afirmao en: Kindred Britain.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]