Pete Townshend

De Wikipedia
Pete Townshend
Voz
Vida
Nacimientu Londres19 de mayu de 1945[1] (78 años)
Nacionalidá Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu
Familia
Padre Cliff Townshend
Casáu con Karen Townshend (1968 – 2000)
Estudios
Estudios Ark Acton Academy (en) Traducir
Llingües falaes inglés[2]
Oficiu cantautor, guitarrista, cantante, compositor, banjista (es) Traducir, mandolinistaguionista
Altor 1830 mm
Trabayos destacaos Won't Get Fooled Again
My Generation
Pinball Wizard
Tommy
Premios
Nominaciones
Miembru de The Who
Rockestra
Xéneru artísticu rock
Mena de voz tenor
Instrumentu musical guitarra
Mandolina
voz
ARP 2500 (es) Traducir
ARP 2600 (es) Traducir
Discográfica Warner Bros. Records
Atco Records
Atlantic Records
Decca Records
Track Record
IMDb nm0870175
petetownshend.co.uk
Cambiar los datos en Wikidata

Peter Dennis Blandford "Pete" Townshend (19 de mayu de 1945Londres) ye un guitarrista, cantante y compositor británicu de rock, reconocíu principalmente pol so trabayu col grupu de rock The Who. La so carrera con The Who toma más de cuarenta años, mientres los cualos el grupu pasó a ser consideráu una de les bandes más influyentes de la década de 1960 y de 1970. Según declaró Eddie Vedder, líder de Pearl Jam: «The Who ye posiblemente'l meyor grupu en direutu».[3]

Dientro de The Who, Townshend ye'l principal compositor y escribió más de cien canciones pa un total d'once discos d'estudiu del grupu, na so mayoría álbumes conceptuales y óperes rock como Tommy (1969), Quadrophenia (1973) y Endless Wire (2006). Tres la primer disolución del grupu en 1983, publicó trabayos conceptuales en solitariu como Empty Glass (1980), White City: A Novel (1986), The Iron Man: The Musical by Pete Townshend (1989) y Psychoderelict (1993), y entamó otres actividaes extramusicales como editor de Faber & Faber. Nel planu musical, anque'l so principal preséu ye la guitarra, toca otros preseos como los teclaos, el banjo, el baxu y sintetizadores.

Amás, contribuyó como collaborador o autor pa periódicos, artículos de revistes, crítiques de llibros, ensayos y guiones, y collaboró como compositor pa otros artistes y músicos. Foi asitiáu nel puestu trés de la llista de los meyores guitarristes nel llibru de Dave Marsh The New Book of Rock Lists,[4] nel puestu 10 de la llista de los 50 ameyores guitarristes de la web de Gibson,[5] y na mesma posición de la llista de los 100 ameyores guitarristes ellaborada pola revista Rolling Stone.[6] En 1990, Townshend ingresó nel Salón de la Fama del Rock and Roll como miembru de The Who.

Biografía[editar | editar la fonte]

Infancia y oríxenes musicales (1945—1964)[editar | editar la fonte]

Pete Townshend nació'l 19 de mayu de 1945 en Chiswick, Londres, nel senu d'una familia dedicada a la música. El so padre, Cliff Townshend, foi un saxofonista profesional del grupu The Squadronaires, ente que la so madre Betty yera cantante. Townshend empezó a interesase pola música dende la so infancia. A mediaos de la década de 1950 empezó a escuchar rock and roll en viendo'l llargumetraxe Rock Around the Clock. Con doce años, la so güela regaló-y el so primer guitarra, que'l mesmu Townshend describió como una "cosa barata española". Les primeres influencies musicales incluyeron a Link Wray, John Lee Hooker, Bo Diddley y Hank Marvin. Según Pete: «Depués escuché rhythm and blues y taba tou perdíu. El primer discu qu'alcordanza yera Green Onions de Booker T. Nunca escuché enforma a Muddy Waters o xente asina. Foi Steve Crooper quien me convenció de tocar la guitarra».[7]

Townshend entró en 1961 nel Ealing Art College col enfotu de convertire n'artista gráficu, y un añu dempués, empezó a estudiar nel Acton County Grammar School xunto col so amigu John Entwistle. Mientres la dómina, dambos formaron la so primer banda, The Confederates, onde interpretaben música dixieland con Townshend al banjo y con Entiwstle tocando la trompa. Dambos entraron al poco tiempu en The Detours, una banda de skiffle y rock and roll liderada pol cantante Roger Daltrey.

A empiezos de 1964, por cuenta de qu'otru grupu llamábase de la mesma, The Detours camudaron el so nome pol de The Who, y la batería Doug Sandom foi reemplazáu por Keith Moon. El grupu, compuestu por Townshend, Daltrey, Entwistle y Moon, afacer a la cultura mod por suxerencia del publicista Peter Meaden, quien tamién-yos convenció pa camudar de nome y adoptar el de The High Numbers. Sol nuevu nome, el grupu grabó dos canciones, «I'm the Face» y «Zoot Suit», con tan escasu ésitu qu'echaron a Meaden y contrataron a dos nuevos representantes, Chris Stamp y Kit Lambert. Poco dempués, el grupu abandonó'l nome de The High Numbers y volvió denominase The Who.

Ésitu con The Who: Tommy, Lifehouse y Quadrophenia (1965—1973)[editar | editar la fonte]

Townshend tocando la guitarra.

Sol nuevu nome de The Who, Townshend empezó a componer cantares pal grupu como lo senciellos «I Can't Explain», «Substitute» o «My Generation», que facilitaron l'afitamientu del grupu como un referente musical de la década de 1960 nel Reinu Xuníu. Amás, empezó a ser conocíu por el so estilu sobre l'escenariu, de cutiu tocando la guitarra ximelgando'l brazu en forma d'aspes de molín. Tamién foi unu de los primeros músicos conocíos por destruyir preseos mientres los conciertos, de cutiu llanzando los fragmentos rotos de la guitarra contra los amplificadores. La primer vegada que rompió una guitarra tuvo llugar nel Railway Tavern d'Harrow, al llanzar la guitarra por fuercia contra'l techu. La destrucción de preseos convertir nuna parte habitual mientres los conciertos de The Who, nos que Keith Moon tamién solía estrozar el so batería introduciendo pirotecnia nel bombu. Townshend rellacionó la so actitú coles teoríes del artista Gustav Metzger sobre'l arte autodestructivo, qu'estudió na escuela d'arte, magar n'otra ocasión almitió que yera un simple trucu pa dar personalidá al grupu y da-y la publicidá que precisaben pa ser conocíos.

La composición de Townshend evolucionó escontra la realización d'óperes rock, qu'introdució per primer vegada colos cantares «A Quick One, While He's Away» y «Rael» nos discos A Quick One y The Who Sell Out respeutivamente. Amás, a partir de 1968, empezó a sentir interés poles enseñances de Meher Baba, un guru autoproclamado Avatar qu'enllazaba elementos de les escueles vedanta y mística. La influencia de Baba dexó a Townshend componer Tommy, la so primer ópera rock completa y unu de los trabayos meyor valoraos del grupu pola prensa musical. L'álbum, qu'algamó'l puestu dos na llista de discos más vendíos del Reinu Xuníu y el cuatro na llista estauxunidense Billboard 200, foi suxetu de delles adautaciones orquestales, cinematográfiques y musicales.[8][9]

Les enseñances de Baba y el so interés pola ciencia ficción motivaron a Townshend a componer Lifehouse, una nueva ópera destinada a asoceder a Tommy. Townshend diseñó Lifehouse como un proyeutu múltiple, con vistes a publicar un doble álbum, una adautación cinematográfica y un conciertu interactivo col públicu, nel qu'esploró la idea de que la música yera la base fundamental de la creación, y que cada ser humanu tenía una única melodía que describe puramente la so esistencia. Sicasí, la complexidá del proyeutu llevó al grupu a publicar Who's Next, un álbum qu'incluyó temes rellacionaes con Lifehouse como «Baba O'Riley», «Won't Get Fooled Again» y «Pure and Easy», pero ensin la cohesión argumental de Tommy.

Anque nun consiguió publicar Lifehouse como un álbum conceptual, Townshend siguió centrando la so actividá como compositor na creación de nueves óperes. Dos años dempués, The Who publicó Quadrophenia, un doble álbum qu'esploraba los problemes social y psicolóxicu de Jimmy, un mozu mod con un trestornu de personalidá múltiple. Na ópera, Townshend venceyó cada personalidá colos distintos miembros de The Who, creando hasta un total de cuatro personalidad. Anque l'álbum llogró un notable ésitu al algamar el segundu puestu tantu nel Reinu Xuníu como nos Estaos Xuníos, foi la base d'un distanciamientu internu debíu al creciente problema d'alcoholismu de Townshend y al baxu rendimientu musical de Moon, quien llegó a esmorecese nel conciertu inaugural de la xira por una sobredosis.[10]

De forma paralela al so trabayu en The Who, y por cuenta de el so creciente interés en Baba, Townshend publicó con otros devotos del gurú Happy Birthday, I Am y With Love, una serie de discos tributo a Baba. En respuesta a les ediciones pirata, el músicu arrexuntó deamos y cantares de Happy Birthday y I Am y publicó en 1972 Who Came Fisrt, el so primer discu en solitariu.

Muerte de Keith Moon y disolución de The Who (1974—1982)[editar | editar la fonte]

Townshend cutiendo la so guitarra mientres una presentación con The Who nel Ernst-Merck-Halle de Hamburgu, el 12 d'agostu de 1972.

L'actividá de The Who tantu nel estudiu de grabación como en direutu menguó progresivamente dende mediaos de la década de 1970 debíu tantu a la incapacidá de Moon por soportar la carga de trabayu como al crecientes interés de Townshend n'entamar otros intereses ensin rellacionar cola música. En 1977, fundó Eel Pie Publishing, una editorial especializada en lliteratura infantil, llibros de música y publicaciones rellacionaes con Meher Baba, y abrió la líbreria Magic Bus en Londres. Amás, participó viviegamente na ellaboración del guión y de la banda sonora de les adautaciones cinematográfiques de Tommy y Quadrophenia.

Con The Who, Townshend compunxo cantares pa The Who By Numbers (1975) y Who Are You (1978), y salió con frecuencia de xira. Sicasí, el deterioru de la salú de Moon menguó l'actividá del grupu y obligó en delles ocasiones a suspender conciertos por cuenta de la so incapacidá pa tocar. El 7 de setiembre de 1978, dos meses dempués de publicar Who Are You, Moon finó por causa d'una sobredosis de sedantes. Nun comunicáu posterior a la so muerte, Townshend escribió: «Perdimos al nuesu cómicu, el nuesu melodrama supremu, l'home, qu'amás de ser la batería de rock más impredicible y bonal, prenderíase fueu si creía que con eso fadría rir al públicu o llevanta-yos de los sos asientos. Él conduciónos a momentos difíciles munches vegaes pero siempres tuvo'l nuesu amor. Querémoslu y agora foise».

Malapenes unos añu dempués de la muerte de Moon, Townshend decidió siguir tocando con The Who y encamentó a Kenney Jones como sustitutu na batería.[11] Nos siguientes trés años, el grupu salió frecuentemente de xira y publicó dos álbumes, Face Dances (1980) y It's Hard (1982). Sicasí, l'interés de Townshend por otros proyeutu llevólu a eslleir The Who tres una xira de despidida en 1982.[12]

Carrera en solitariu y trabayu como editor (1980—1993)[editar | editar la fonte]

Roger Daltrey y Pete Townshend xunto a The Who, nun conciertu en Toronto, el 10 d'ochobre de 1976.

De forma paralela al so trabayu con The Who na segunda metá de la década de 1970, Townshend tuvo un creciente interés n'actividaes extramusicales. En 1975, publicó en Eel Pie The Story of Tommy, un llibru escritu col so amigu de la escuela d'arte Richard Barnes sobre la ópera rock Tommy y el desenvolvimientu del llargumetraxe empobináu por Ken Russell. Amás, pocu dempués d'eslleir el grupu, empezó a trabayar cola editorial Faber and Faber como editor d'alquisiciones.[12] Mientres la so estancia en Faber and Faber, editó l'autobiografía d'Eric Burdon, llibros como Crosstown Traffic: Jimi Hendrix and Post-War Pop y More Dark Than Shark, y trabayó col Príncipe Carlos de Gales nun volume de los sos discursos. Dos años dempués de xunise a Faber and Faber, Townshend publicó Horse's Nech, la so primer novela, qu'incluyó una coleición de rellatos curtios escritos ente 1979 y 1984.

Amás del so trabayu como editor, Townshend entamó una carrera musical en solitariu qu'empezó cola publicación de Rough Mix (1977), una collaboración col músicu de The Cares Ronnie Lane, tamién devotu de Meher Baba. Tamién collaboró con Paul McCartney na grabación de «Rockestra Theme» y «So Glad To See You Here», publicaos nel álbum de Wings Back to the Egg (1979). Un añu dempués publicó Empty Glass, el so primer álbum conceptual en solitariu, qu'algamó'l puestu cinco na llista estauxunidense Billboard 200, la so meyor posición pa un trabayu solista.[13] L'álbum incluyó'l senciellu «Let My Love Open the Door», qu'algamó'l puestu nueve na llista Billboard Hot 100.[13]

N'eslleiendo The Who, consolidó la so carrera musical en solitariu con álbumes conceptuales como White City: A Novel (1985), un rellatu sobre la tensión urbano, la desesperación y la decadencia qu'algamó'l puestu 26 na llista Billboard 200.[14] La publicación de White City foi siguida de The Iron Man: The Musical by Pete Townshend, una adautación de la fábula infantil homónima de Ted Hughes na que participaron músicos como Roger Daltrey, John Lee Hooker y Nina Simone.[14]

De forma paralela, creó'l grupu Deep End con músicos como John "Rabbit" Bundrick, Simon Philips y Billy Nicholls pa tocar dellos conciertos benéficos qu'arrexuntó nel álbum en direutu Deep End Live! en 1986.[15] Tamién publicó una triloxía d'álbumes recopilatorios sol nome de Scoop con deamos de The Who, material en solitariu y proyeutos inéditos.[12]

En 1993, publicó Psychoderelict, el so últimu trabayu en solitariu hasta la fecha. L'álbum inclúi una nueva ópera protagonizada por Ray High, un músicu alcohólico y en decadencia que Townshend volvió utilizar años dempués na novela The Boy Who Heard Music, predecesora de la miniópera Wire & Glass. L'álbum, consideráu pa una adautación como musical de Broadway entá ensin estrenar, llogró escasa repercusión comercial y solo algamó'l puestu 118 na llista Billboard 200.[13][16] El mesmu añu estrenó y dirixó xunto a Des MacAnuff una adautación pa Broadway de Tommy. McAnuff y Townshend tamién coprodujeron el llargumetraxe The Iron Giant, basáu nel llibru de Hughes.

Xuntes de The Who y conciertos benéficos (1988—1999)[editar | editar la fonte]

Tres una curtia xunta nel Live Aid en 1985, Townshend volvió salir de xira colos sos compañeros de The Who conmemorando'l 25º aniversariu del grupu.[17] A empiezos de la década de 1990, tamién entamó delles xires en solitariu por América del Norte nes qu'interpretó temes de The Who y de la so carrera.[12] Amás, participó nun altu númberu de conciertos benéficos: en 1995, tocó nun conciertu entamáu por Paul Simon col fin de recaldar fondos pa The Children's Health Fund, y un añu dempués participó en Bridge School Benefit, una serie de conciertos añales entamaos por Neil Young p'ayudar a neños con discapacidaes psíquiques.

En 1996, volvió axuntar a The Who pa entamar una xira mundial que s'estendió mientres l'añu siguiente.[18] Dende entós y hasta l'actualidá, The Who caltuvo una actividá casi permanente, ufiertando conciertos casi de forma añal, amás agora preparen una xira de la so 50 aniversariu(nyansimpson).

Muerte de John Entwistle, The Boy Who Heard Music y Endless Wire (2000—2007)[editar | editar la fonte]

En 2000, Townshend completó la ópera rock Lifehouse cola publicación de la caxa recopilatoria Lifehouse Chronicles, na qu'incluyó deamos del proyeutu y un radioteatro sobre la obra emitida na BBC Radio n'avientu de 1999. Amás, centró la so actividá compositiva en The Who y salió de xira col grupu de forma casi añal. A pesar de la muerte de John Entwistle el 27 de xunu de 2002, Townshend aseguró la continuidá del grupu con Roger Daltrey y caltuvo la xira programada polos Estaos Xuníos ente agostu y setiembre.[19]

En 2003, foi amonestado mientres una investigación de la Policía británica contra la pornografía infantil. Tres una noticia que suxuría que Townshend taba ente los suxetos de la investigación,[20] el músicu emitió un comunicáu nel que se defendió alegando qu'aportara a una páxina web con conteníos pedófilos usando'l so tarxeta de creitu y pagando 7 dólares.[21][22] Townshend, que n'años anteriores publicara ensayos na so páxina web sobre l'amplia disponibilidad de pornografía infantil n'Internet,[23][24][25][26][27] afirmó qu'aportara al sitiu con fines d'investigación y que nun descargara nenguna imaxe.[28][29] Tres cuatro meses d'investigación policial, incluyendo exámenes forenses de los sos ordenadores, establecióse que Townshend nun taba en posesión de nenguna imaxe illegal.[30] Ante esta situación, la policía decidió amonestarlo y alvirtiólu que «nun ye una defensa aportar a estes imáxenes pa investigación o por interés».[31] Nun comunicáu publicáu pol so abogáu, Townshend escribió: «Acepto que m'equivocar al aportar a esta páxina, y si al faelo frayé la Llei, acepto la amonestación que la Policía diome».[31][32]

Un añu dempués, Townshend grabó con Daltrey «Old Red Wine» y «Real Good Looking Boy», dos nueves cantares incluyíos nel recopilatorio Then and Now! 1964-2004, y volvió salir de xira con The Who. En 2005, empezó a publicar nel so blogue The Boy Who Heard Music, una novela na que volvió usar el personaxe de Ray Heigh, protagonista de Psychoderelict. La novela, que rellata la formación d'un grupu musical inspiráu nes enseñances de Heigh y entemez elementos del proyeutu Lifehouse, evolucionó hasta afaese a Wire & Glass, una miniópera publicada como maxi-senciellu.

Daltrey y Townshend nel Wachovia Center de Philadelphia el 26 d'ochobre de 2008.

Una versión estendida de Wire & Glass convirtióse, un añu dempués, nel nucleu de Endless Wire, el primer discu d'estudiu de The Who dende It's Hard (1982). L'álbum, publicáu n'ochobre de 2006, debutó nel puestu siete na llista estauxunidense Billboard 200 y nel nueve na llista de discos más vendíos del Reinu Xuníu. Una versión teatral de The Boy Who Heard Music estrenóse un añu dempués na universidá Vassar College.

Xires con The Who y Floss (de 2010 d'equí p'arriba)[editar | editar la fonte]

Townshend empezó la nueva década tocando con The Who el 7 de febreru nel entemediu de la Super Bowl XLIV en Miami,[33] ya interpretando l'álbum Quadrophenia nel Royal Albert Hall de Londres pa la organización benéfica Teenage Cancer Trust.[34] Mientres el conciertu, Townshend probó un nuevu sistema de monitorización intraauricular pa combatir el so tinnitus.[35]

A pesar de los sos problemes auditivos, Townshend supervisó personalmente les reediciones de Live at Leeds, Tommy y Quadrophenia ente 2010 y 2013 con motivu del 40º de les sos respeutives publicaciones orixinales,[36] En 2012, participó na ceremonia de clausura de los Xuegos Olímpicos de Londres 2012 interpretando los cantares «Baba O'Riley», «See Me, Feel Me» y «My Generation»,[37] y entamó Quadrophenia and More, la primer xira del grupu en trés años, con 35 conciertos n'América del Norte nos qu'interpretaron Quadrophenia al completu xunto a otros cantares.[38]

Tres una llarga demoranza, Townshend publicó suautobiografía Who I Am n'ochobre de 2012, que s'asitió ente los cinco llibros más vendíos de la llista ellaborada por The New York Times.[39] Amás, reveló na so páxina web que taba trabayando en Floss, un «nuevu y ambiciosu proyeutu nel estilu de Tommy y Quadrophenia».[40] Anque nun principiu envaloró la publicación de Floss en 2010 y el so estrenu en direutu en 2011, Townshend sigue trabayando anguaño nel proyeutu.[41]

Problemes auditivos[editar | editar la fonte]

Townshend sufre de sordera parcial y tinnitus como resultáu de la so esposición estensiva a música a altu volume al traviés d'auriculares y en conciertos, incluyendo unu notable na década de 1970 nel que'l volume llegó a los 120 decibelios a 40 metros del escenariu. Parte de la so condición ye dacuando atribuyida a una infame presentación de The Who de 1967 nel programa Smothers Brothers Comedy Hour, na que Keith Moon asitió una gran cantidá d'esplosivos dientro de la so batería y españar cuando Townshend taba de pies frente a ella. En 1989, Townshend apurrió los fondos iniciales que dexaron la creación de la organización ensin fines d'arriquecimientu H.Y.A.R. (Hearing Education and Awareness for Rockers).

Vida personal[editar | editar la fonte]

Townshend conoció a Karen Astley, fía del compositor Ted Astley, na escuela d'arte y casóse con ella en 1968. La pareya dixebrar en 1994 pero entá nun se divorció. Tienen trés fíos, Emma (nacida en 1969), quien tamién ye cantautora, Aminta (nacida en 1971), y Joseph (nacíu en 1989). Per munchos años Townshend evitó emitir comentarios sobre los rumores alrodiu de la so supuesta bisexualidá. Finalmente, nuna entrevista de 2002 [1] cola revista Rolling Stone, esplicó que, anque esperimentó de volao con rellaciones homosexuales nos años 1960, ye heterosexual. Townshend anguaño vive cola compositora Rachel Fuller, a quien conoz dende va dellos años. Anguaño vive en Richmond, Inglaterra.

Trabayos lliterarios[editar | editar la fonte]

A pesar de ser más conocíu pola so música, Pete Townshend , tuvo arreyáu intensivamente nel mundu lliterariu por más de 3 décades, escribiendo artículos pa diarios y revistes, revisiones de llibros, ensayos y disertaciones, llibros y guiones.

Unu de los sos primeros escritos salió n'agostu de 1970 coles primeres nueve ediciones de "The Pete Townshend Page", una columna mensual qu'escribió pal diariu de música británicu Melody Maker. Na columna Townshend amosaba los sos puntos de vista sobre diversos asuntos, como los medios, l'estáu de los llugares de conciertos d'Estaos Xuníos y sistemes de direición pública, ente qu'amosaba l'estáu mental de Townshend mientres la evolución del so proyeutu Lifehouse.

Townshend tamién escribió tres ensayos llargos pa la revista Rolling Stone: el primeru apaeció en payares de 1970 y llamóse "In Love With Meher Baba", yá que falaba sobre les sos idees espirituales. "Meaty, Beaty, Big and Bouncy," que falaba refechamente del compilado de The Who del mesmu nome, salió n'avientu de 1971, y en payares de 1977 salió un artículu llamáu "The Punk Meets the Godmother,"

Tamién en 1977, Townshend fundó Eel Pie Publishing, que s'especializaba en títulos pa neños, llibros de música y publicaciones rellacionaes con Meher Baba. Una llibrería llamada Magic Bus (como'l cantar popular de The Who del mesmu nome) foi abierta en Londres. The Story of Tommy, un llibru escritu por Townshend y el so compañeru de la escuela d'arte Richard Barnes sobre la creación de la ópera rock de Townshend de 1969 y la so película de 1975 (dirixida por Ken Russell), foi publicada por Eel Pie nesi añu.

En xunetu de 1983, Townshend llogró un trabayu como editor d'alquisiciones pa la editorial de Londres Faber and Faber. Los sos proyeutos más notables incluyeron editar l'autobiografía del líder de The Animals Eric Burdon, "Crosstown Traffic" de Charles Shaar Murray (que foi premiáu), y More Dark Than Shark de Brian Eno y Russell Mills, y trabayar con Carlos, Príncipe de Gales nun volume de los sos collection completa de discursos. Pete comisionó Like Punk Never Happened de Dave Rimmer, y foi editor de Steven Berkoff.

Dos años dempués d'empezar a trabayar en Faber and Faber, Townshend decidió publicar el so propiu llibru. Horse's Neck, publicáu en mayu de 1985, foi una coleición de pequeños rellatos qu'escribió ente 1979 y 1984, sobre tarrezas como la niñez, l'estrellalgu y l'espiritualidá. Gracies al so trabayu, Townshend fíxose amigu del ganador del premiu Nobel y autor de Lord of the Flies, Sir William Golding, y del poeta premiáu Ted Hughes (la so amistá con Hughes llevar a interpretar musicalmente la so hestoria The Iron Man, seis años más tarde).

Townshend escribió diversos guiones a lo llargo de la so carrera, incluyendo dellos borradores del so proyeutu Lifehouse, el postreru de los cualos (co-escritu col dramaturgu de radiu Jeff Young), foi publicáu en 1999. En 1978, Townshend escribió'l guión de "Fish Shop", una obra comisionada pero ensin completar por London Weekend Television, y a mediaos de 1984 escribió'l de White City, que llevó a un filme curtiu.

En 1989, Townshend empezó a trabayar nuna novela titulada Ray High & The Glass Household, que'l so borrador foi más tarde unviáu al so editor. Mientres la novela orixinal sigue ensin ser publicada, elementos de la hestoria fueron usaos nel álbum solista de Townshend de 1993, Psychoderelict.

En 1993, Townshend escribió otru llibru, "The Who's Tommy", una crónica del desenvolvimientu de la gallardoniada versión de Broadway de la so ópera rock.

La creación del so sitiu oficial, www.petetownshend.com, y el so sitiu comercial, www.eelpie.com, dambos en 2000, diéron-y otru llugar pa les sos obres lliteraries. Dalgunos de los sos ensayos fueron publicaos online, incluyendo "Meher Baba – The Silent Master: My Own Silence" en 2001, y al añu siguiente, "A Different Bomb," una crítica de la industria ponográfica infantil..

La so contribución lliteraria más recién ye The Boy Who Heard Music, una novela semi-autobiográfica llamada "The Boy Who Heard Music" publicada en forma de serie na so blogue dende setiembre de 2005. La última parte foi publicada'l 25 de febreru y anuncióse que sería siguida por dalgún tipu de continuación musical.

Townshend robló un alcuerdu con Little, Brown publishing en 1997 pa escribir la so autobiografía, que supuestamente se llamaría "Pete Townshend: Who He?" y entá ta incompleta. Larry David Smith faló sobre los sos conceutos y caprichos creativos nel so llibru "The Minstrel's Dilemma" (Praeger 1999).

Equipamientu musical[editar | editar la fonte]

Nos primeros díes de The Who, Townshend tocaba guitarres llétriques semi-bueques de 6 y 12 cuerdes Rickenbacker (particularmente el modelu Rose-Morris). Sicasí, a midida que la destrucción de preseos volvíase daqué común nes presentaciones del grupu, empezó a usar guitarres más resistentes y barates, como les Fender Stratocaster, Fender Telecaster, y dellos modelos Danelectro. A finales de los años 1960 empezó a usar los modelos "Special" de Gibson SG, como nos festivales de Woodstock y la Isla de Wight. La compañía camudó'l diseñu d'esi modelu en 1972, polo que Townshend empezó a utilizar Gibson Les Paul Deluxes, a pesar de que por un tiempu foi buscando SGs antigües por distintes tiendes.

Mientres los años 1980, Townshend usó Rickenbackers y modelos similares a los de Telecaster diseñaos pa él por Schecter y dellos otros luthiers. Dende entós usó la Fender Eric Clapton Signature Stratocaster.

Townshend tamién usó otres guitarres, incluyendo otros modelos de Gretsch, Gibson y Fender. Tamién usó guitarres acústiques de Guild, Takamine y Gibson J-200.

Hai dellos modelos de guitarres de Pete Townshend de Gibson, como la Pete Townshend SG, Pete Townshend J-200, y trés Pete Townshend Les Paul Deluxes distintos. La SG yera claramente marcada como un modelu d'edición llindada de Pete Townshend ya incluyía una caxa especial y un certificáu d'autenticidá robláu por Pete. Tamién hubo una guitarra de Pete Townshend d'edición llindada de Rickenbacker.

Na actualidá, Pete usa casi puramente guitarres Fender Stratocaster modificaes como guitarres estéreo, con un preamplificador incorporáu na parte posterior de la guitarra pa captar les señales acústiques de la guitarra y un botón de volume individual pal preamplificador. Otra pieza elemental del so equipu ye l'amplificador, Fender Cimblo King.

Entevistes[editar | editar la fonte]

Dende principios de 1966 Townshend convertir nel voceru de la banda, cuando foi entrevistáu ensin el restu de la banda pa la serie de la BBC A Whole Scene Going almitiendo que la banda consumía drogues. A lo llargo d'esa década Townshend apaecía regularmente nes páxines de les revistes de música britániques, pero foi la llarga entrevista con Rolling Stone de 1968 la que selló la so reputación como unu de los intelectuales y teorizadores del rock.

Townshend dio munches entrevistes a la prensa underground, estableciendo la so reputación de comentarista honestu sobre la escena del rock. A eso sumáronse-y los artículos que'l mesmu escribió (la so columna mensual d'en Melody Maker, y los sos trés contribuciones a la revista Rolling Stone).

Al cumplir 30 años, Townshend cuntó al periodista Roy Carr que sentía que The Who taba fallando y virtió comentarios acedos sobre'l so compañeru Roger Daltrey y otros importantes miembros de la escena rock británica. Tres l'apaición d'estos comentarios na revista NME, Townshend tuvo problemes colos sos compañeros de banda y dexó de dar entrevistes mientres dos años. En 1982 Townshend usó a los medios pa falar sobre la so adicción a la cocaína y la heroína. Munchos periodistes, cola revolución punk, empezaron a refugar a los vieyos artistes de rock. Townshend atacó a dos d'ellos, Julie Birchill y Tony Parsons, nel cantar "Jools And Jim" del so álbum Empty Glass, dempués de que fixeren comentarios despreciatibles sobre'l yá fináu Keith Moon. Otros periodistes criticaron a Townshend por traicionar el so idealismu de les sos primeres entrevistes cuando The Who participó nuna xira patrocinada por Miller Brewing en 1982.

En 1990 salió un llibru d'entrevistes por Timothy White llamáu Rock Lives, nel qu'apaez una entrevista en que Townshend fala sobre'l significáu del so cantar "Rough Boys", que daba la impresión de que yera gai o bisexual, y los tabloides ingleses espandieron esi rumor per tol mundu. Townshend nun faló sobre esto por respetu a los sos amigos homosexuales, hasta una entrevista de 1994 cola revista Playboy.

Relixón[editar | editar la fonte]

Townshend nun amosó predilección poles creencia relixoses nos primeros años de The Who y bien pocos podríen abarruntar que'l violentu "machacador" de guitarres fuera un molacín. Sicasí, escontra xineru de 1968 Townshend empezó a esplorar idees espirituales. En xineru de 1968, The Who grabaron el so cantar "Faith in Something Bigger" (Odds and Sods LP) (la traducción del títulu al castellán sería "Fé en daqué mayor"). Más tarde mientres el mesmu mes mientres un tour n'Australia y Nueva Zelanda, Ronnie Lane, miembru de The Small Cares, presentó-y a Townshend los escritos del Indiu "perfectu maestru" Meher Baba.

Townshend lleera tolos escritos que pudo atopar de Meher Baba, y p'abril de 1968, anuncióse como siguidor de la disciplina de Baba. Foi nesi entós que Townshend, que taba buscando mientres años una base pa una ópera de rock, creó una hestoria inspirada poles enseñances de Baba y otros espiritualistes indios qu'a la fin se convertiría en Tommy.

Tommy foi más qu'una revitalización pa la carrera de The Who (qu'hasta esi momentu yera moderadamente esitosa, pero enllancárase), marcó una renovación na forma de componer de Townshend y los sos estudios espirituales influyeron más allá del so trabayu en Tommy. Sicasí, a diferencia d'otres estrelles del rock abiertamente espirituales nes que la so música convertir en casi dogmática una vegada qu'afayen la relixón, Townshend anidió abondo la naturaleza relixosa del so trabayu. Esto pudo ser por cuenta de que la so nueva pasión nun yera compartida polos otros miembros de la banda, qu'anque teníen una actitú tolerante con Townshend, nun queríen convertise en voceres de nenguna relixón.

Discografía[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 9 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. Rolling Stone. «100 Greatest Artists: The Who Rolling Stone». Archiváu dende l'orixinal, el 27 de payares de 2015. Consultáu'l 18 de mayu de 2012.
  4. Google Books. «The New Book of Rock Lists page 344». Consultáu'l 15 de mayu de 2012.
  5. Gibson.com. «Top 50 Guitarists». Consultáu'l 15 de mayu de 2012.
  6. Rolling Stone. «Rolling Stone 100 Greatest Guitarists of All Time». Consultáu'l 15 de mayu de 2012.
  7. "Rock And roll Music" by Jann Wenner, Rolling Stone. Vol 1, Non 4; January 20, 1968 p.14
  8. Allmusic. «The Who - Awards» (inglés). Consultáu'l 7 de payares de 2013.
  9. Chart Archive. «The Who» (inglés). Consultáu'l 7 de payares de 2013.
  10. Joe McMichael. «Quadrophenia U.S. Tour 1973» (inglés). Consultáu'l 28 de d'agostu de 2013.
  11. The Who Official Website. «Gigs: 1979» (inglés). Consultáu'l 7 de payares de 2013.
  12. 12,0 12,1 12,2 12,3 The Who Official Website. «History - The Who» (inglés). Consultáu'l 7 de payares de 2013.
  13. 13,0 13,1 13,2 Allmusic. «Pete Townshend - Awards» (inglés). Consultáu'l 7 de payares de 2013.
  14. 14,0 14,1 «Pete Townshend - Biography» (inglés). Rolling Stone. Consultáu'l 7 de payares de 2013.
  15. Allmusic. «Pete Townshend's Deep End Live! - Songs, Reviews, Credits, Awards» (inglés). Consultáu'l 7 de payares de 2013.
  16. Mark Wilkerson. «Amazing Journey: The Life of Pete Townshend» (inglés). Consultáu'l 24 d'agostu de 2010.
  17. The Who Official Website. «Gigs: 1989» (inglés). Consultáu'l 7 de payares de 2013.
  18. The Who Official Website. «Gigs: 1996» (inglés). Consultáu'l 7 de payares de 2013.
  19. The Who Official Website. «Gigs: 2002» (inglés). Consultáu'l 7 de payares de 2013.
  20. Taylor, Ben (11 de xineru de 2003). «ROCK STAR BOMBSHELL; Police to quiz British multi-millionaire musician over Internet child porn» (inglés). Daily Mail. Consultáu'l 7 de payares de 2013.
  21. Contactmusic.com (28 de setiembre de 2012). «Pete Townshend: I Paid $7 For Child Pornography Images» (inglés). Consultáu'l 7 de payares de 2013.
  22. «Pete Townshend: I paid for child porn to prove British banks were channelling sex-ring cash» (inglés). The Daily Telegraph (28 de setiembre de 2012). Consultáu'l 7 de payares de 2013.
  23. Townshend, Pete (xineru de 2002). «A Different Bomb». Archiváu dende l'orixinal, el 10 d'abril de 2003. Consultáu'l 8 d'avientu de 2012.
  24. Townshend, Pete (8 d'agostu de 2002). «Pete's Diaries – A Different Bomb – revisited». Archiváu dende l'orixinal, el 10 d'ochobre de 2002. Consultáu'l 27 d'avientu de 2011.
  25. Townshend, Pete (24 d'agostu de 2002). «Pete's Diaries – From Pete». Archiváu dende l'orixinal, el 8 d'avientu de 2002. Consultáu'l 27 d'avientu de 2011.
  26. Townshend, Pete (21 d'ochobre de 2002). «Pete's Diaries – A Different Bomb – revisited». Archiváu dende l'orixinal, el 8 d'avientu de 2002. Consultáu'l 8 d'avientu de 2012.
  27. O'Hagan, Sean (28 d'avientu de 2003). «Won't get fooled again». The Guardian. Consultáu'l 22 de mayu de 2010.
  28. «Pete Townshend in child porn controversy» (inglés). The Sydney Morning Herald (13 de xineru de 2003). Consultáu'l 7 de payares de 2013.
  29. Mohan, Dominic (22 de mayu de 2007). «Cops can come and get me» (inglés). The Sun. Consultáu'l 7 de payares de 2013.
  30. Wilson, Jamie (8 de mayu de 2003). «Pete Townshend put on sex offenders register» (inglés). The Guardian. Consultáu'l 22 de mayu de 2013.
  31. 31,0 31,1 Barkham, Patrick (8 de mayu de 2003). «Pete Townshend on sex register over child porn» (inglés). The Times. Consultáu'l 22 de mayu de 2010.
  32. «Who star cautioned over child porn» (inglés). CNN (7 de mayu de 2003). Consultáu'l 22 de mayu de 2010.
  33. Rolling Stone (7 de febreru de 2010). «The Who Rock Super Bowl XLIV With Explosive Medley of Big Hits» (inglés). Consultáu'l 9 de febreru de 2010.
  34. Thewho.com (6 d'abril de 2010). «QUADROPHENIA AT THE ALBERT» (inglés). Consultáu'l 7 de xunetu de 2010.
  35. Efe Eme. «problemes-de-oido-de-pete-townshend/ Los Who podríen retirase si siguen los problemes d'oyíu de Pete Townshend». Consultáu'l 12 de xineru de 2012.
  36. Efe Eme. «datos-de-la-reedicion-de-quadrophenia-de-los-who/ Tolos datos de la reedición de Quadrophenia de los Who». Consultáu'l 12 de xineru de 2013.
  37. Daily Mail. «"Going out in a blaze of golden glory: Awe-inspiring shots from the fantastic fireworks show which closed London's 2012 Olympics"» (inglés). Consultáu'l 22 de payares de 2012.
  38. Ottawa Sun. «"The Who Quadrophenia (and more) in Ottawa"» (inglés). Consultáu'l 22 de payares de 2012.
  39. The New York Times (28 d'ochobre de 2012). «Best Sellers» (inglés). Consultáu'l 10 de xineru de 2013.
  40. Rolling Stone. «Pete Townshend writing new musical songs headed for Who LP» (inglés). Consultáu'l 12 de xineru de 2013.
  41. Ask4direct (9 de setiembre de 2013). «PETE TOWNSHEND PLOWS AHEAD ON 'FLOSS' PROJECT» (inglés). Consultáu'l 7 de payares de 2013.