La Battaglia di Algeri

De Wikipedia
La Battaglia di Algeri
Datos
Títulu orixinal La Bataille d'alger (fr)
Xéneru docudrama (es) Traducir y cine dramáticu
País d'orixe Italia y Arxelia
Estrenu 1966
3 setiembre 1966
31 agostu 1966 (Festival Internacional de Cine de Venecia)
9 setiembre 1966 (Italia)
27 ochobre 1966 (Arxelia)
20 setiembre 1967 (Estaos Xuníos, Turquía)
Idioma orixinal inglés, árabe y francés
Duración 117 min
Llugar de la narración Arxelia
Rodaxe Arxel
Color en color y en blancu y negru
Ficha téunica
Direición Gillo Pontecorvo
Producción Antonio Musu
Guión Gillo Pontecorvo
Saadi Yacef (es) Traducir
Franco Solinas
Música Ennio Morricone
Fotografía Marcello Gatti
Edición Mario Morra
Repartu ‎Jean Martin‎, Saadi Yacef (es) Traducir, Brahim Hadjadj, Larbi Zekkal, Fusia El Kader (en) Traducir y Mohamed Ben Kassen (en) Traducir
Ver llista completa
Compañíes
Distribuidora RCS MediaGroup y Netflix
Costu 806 735 $
Recaldación 879 794 $ (Estaos Xuníos)
962 002 $ (mundial)
Premios y nominaciones
Premios
Nominaciones
Calificaciones
CNC prohibido para menores de 12 años (es) Traducir[5]
FSK FSK 16 (es) Traducir
Enllaces esternos
Ficha n'IMDb
Ficha en FilmAffinity
Cambiar los datos en Wikidata

La Battaglia di Algeri (La Batalla d'Arxel) ye una película italo-arxelina de 1965 que trata de la Guerra d'Independencia d'Arxelia.

La película, que sería gallardonada con importantes premios cinematográficos internacionales, foi dirixida por Gillo Pontecorvo, que tamién participó nel guión y na música (nesti últimu aspectu, aconseyáu pol maestru Ennio Morricone). Los personaxes principales foron representaos por Brahim Hadjadj, Jean Martin y Yacef Saadi.

Argumentu[editar | editar la fonte]

Ali La Pointe (Brahim Hadjadj) ye un lladrón analfabetu con un historial delictivu llargo, que malvive nes cais d'Arxel como trileru. Depués de ser deteníu, nún de los sos ingresos a prisión contempla dende la ventana de la so celda la execución d'un presu venceyáu al nacionalismu arxelín. Esti fechu fai-y tomar conciencia de la opresión colonial francesa sobre Arxelia, y decide involucrase depués de la so fuga, nel Frente de Lliberación Nacional, pa terminar siendo, a la fin de la película, ún de los sos responsables máximos.

La trama empieza pel final, asitiando l'acción nel 7 d'ochobre de 1957, dende onde s'empecipia una llarga analepsis que reflexa la toma de conciencia del personaxe principal y la so implicación nel movimientu nacionalista arxelín.

Repartu[editar | editar la fonte]

  • Brahim Haggiag - Ali la Pointe
  • Jean Martin - Coronel Mathieu
  • Yacef Saadi - Djafar, líder del FLN
  • Latafi Ahmed - Pequeñuu Omar
  • Larbi Zekkal - Combatiente del FLN
  • Samia Kerbash - Combatiente del FLN
  • Ugo Paletti - Capitán de paracaidistes franceses
  • Fusia El Kader - Halima, combatiente del FLN

Comentarios[editar | editar la fonte]

La idea de filmar esta película nació d'un proyeutu del primer gobiernu independiente d'Arxelia, dirixíu por Ahmed Ben Bella, que foi propuestu a direutores italianos de cine social.

La primer idea partió del futbolista retiráu, y antiguu dirixente del FLN, Yacef Saadi. En 1964, el gobiernu d'Arxelia encargó a Saadi buscar a un direutor italianu que rodara la que sería la primer película de ficción arxelina.

El resultáu foi una de les meyores películes realizaes sobre colonialismu, terrorismu y movimientos revolucionarios. Anque ta rodada a la manera d'un documental, l'acción nun pierde ritmu en nengún momentu de la película.

La película cuenta con una escelente fotografía en blancu y negru, na que destaquen les tomes de les cares.

Premios[editar | editar la fonte]

Miscelánea[editar | editar la fonte]

Ún de los actores principales, Yacef Saadi, carauterizáu na película como Saadi Kader, foi ún de los fundadores del FLN arxelín y participó nos fechos que se describen na película La so exhibición en Francia foi vetada hasta 1971 y mesmamente'l xeneral Massu (encarnáu na película nel personaxe del Coronel Mathieu) escribió un llibru homónimu a la película nel que definía los métodos de tortura usaos pol exércitu francés n'Arxelia como una crueldá necesaria:

Nun m'asusta la pallabra tortura, pero pienso que na mayoría de los casos los militares franceses viéronse obligaos a utilizala pa vencer al terrorismu ellí, afortunadamente, los nuestros métodos foron infantiles comparaos colos que prauticaron los rebeldes. La situación llevónos a cierta ferocidá, ye cierto, pero permanecimos dientro de la llei del güeyu por güeyu, diente por dientes.
Les escenes de tortures foron censuraes n'Estaos Xuníos y el Reinu Xuníu. N'España nun pudo vese hasta muncho depués de la muerte de Franco. Según informaciones de recién, el filme foi utilizáu pol Departamentu de Defensa d'EEXX pa ilustrar la formación de les tropes destinaes a Iraq.

Posibles remakes[editar | editar la fonte]

El productor d'Estaos Xuníos Basil Iwanyk propunxo apocayá realizar un remake de la película incluyendo un personaxe d'Estaos Xuníos na mesma, como periodista o como funcionariu de les Naciones Xuníes. La idea de realizar un 'remake' nun parez ser bien acoyida polos almiradores de la película orixinal, que tienen mieu de que l'argumentu cambie muncho pa quedar d'alcuerdu a los cánones del cine d'Estaos Xuníos. Como prueba d'ello, utilicen como argumentu los actores que se baraxaron pal remake: Tom Cruise, Brad Pitt, Leonardo DiCaprio y Sean Penn.


Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 «Internet Movie Database» (inglés). Consultáu'l 13 xunu 2022.
  2. Afirmao en: ČSFD. Llingua de la obra o nome: checu. Data d'espublización: 2001.
  3. «Box Office Mueyo» (inglés). Consultáu'l 13 xunu 2022.
  4. «Internet Movie Database» (inglés). Consultáu'l 13 xunu 2022.
  5. URL de la referencia: https://www.cnc.fr/professionnels/visas-et-classification/37251. Data de consulta: 3 febreru 2023.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]