Little Miss Sunshine

De Wikipedia
Little Miss Sunshine
Datos
Títulu orixinal Little Miss Sunshine (en)
Xéneru cine de comedia[1], cine dramáticu[1], cine LGBT y película de carretera (es) Traducir[2]
País d'orixe Estaos Xuníos
Estrenu 20 xineru 2006
6 setiembre 2006 (Francia)
30 payares 2006 (Alemaña)
Idioma orixinal inglés
Duración 98 min
Llugar de la narración Arizona, California y Nuevu Méxicu
Rodaxe California, Nuevu Méxicu, Arizona y Rancho de Cine Polsa Rosa (es) Traducir[5]
Formatu 2.35:1
Color en color
Ficha téunica
Direición Valerie Faris[3] y Jonathan Dayton[3]
Producción David T. Friendly[6], Peter Saraf[6] y Marc Turtletaub
Guión Michael Arndt
Música Mychael Danna
Fotografía Tim Suhrstedt
Edición Pamela Martin
Repartu Greg Kinnear[6], Toni Collette[7], Steve Carell[6], Alan Arkin[6], Abigail Breslin[6], Paul Dano[6], Bryan Cranston[8], Marc Turtletaub, Dean Norris, Wallace Langham, Beth Grant, Mary Lynn Rajskub, Jill Talley, Paula Newsome y Julio Oscar Mechoso
Ver llista completa
Compañíes
Productora Deep River Productions (es) Traducir
Distribuidora InterCom, Netflix, Vudu (es) Traducir y Fox Searchlight Pictures
Costu 8 000 000 $
Premios y nominaciones
Premios
Nominaciones
Calificaciones
CNC tolos públicos[10]
FSK pa mayores de seis años
JMK free from 10 years (en) Traducir[11]
Medierådet apta pa l'audiencia en xeneral, pero non recomendable pa menores de siete años[12]
Enllaces esternos
Ficha n'IMDb
Ficha en FilmAffinity
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Little Miss Sunshine ye una comedia dramática d'Estaos Xuníos de 2006 con formatu de road movie que s'asitia alredor d'un viaxe a bordu d'un Volkswagen Combi p'asistir a un concursu de guapura de neñes, col fin d'amosar los problemes de convivencia d'una familia disfuncional.

Little Miss Sunshine foi'l debú como direutores n'equipu de Jonathan Dayton y Valerie Faris. El guión foi escritu por Michael Arndt. Los sos protagonistes son Greg Kinnear, Steve Carell, Toni Collette, Paul Dano, Abigail Breslin y Alan Arkin, y foi producida por Big Beach Films con un presupuestu d'ocho millones de dólares.[13][14] El filme empezó a rodase'l 6 de xunu de 2005 y rematóse en tan solo trenta díes teniendo como locaciones Arizona y el sur de California.

La película estrenar nel Festival de Cine de Sundance el 20 de xineru de 2006, darréu Fox Searchlight Pictures adquirió los derechos pa la so distribución, siendo unu de los contratos más grandes realizaos na hestoria del festival.[15] El 26 de xunetu de 2006 estrenar en poques sales esclusives nos Estaos Xuníos y el 18 d'agostu estender a tol restu.[13]

Little Miss Sunshine recibió una bona respuesta per parte de la crítica; tuvo una recaldación internacional de 100,3 millones de dólares. Foi nomada pa cuatro Premios de l'Academia de Hollywood, incluyendo la categoría de meyor película, y ganó dos: el Óscar al meyor actor de repartu para Alan Arkin y el Óscar al meyor guión orixinal para Michael Arndt. Tamién llogró'l Premiu Independiente Spirit Award por meyor llargumetraxe; recibió munchos otros premios y nominaciones.

Sinopsis[editar | editar la fonte]

Una Volkswagen Combi, similar a la de la película.

Sheryl Hoover (Toni Collette) ye una escosa madre de dos fíos, que vive en Albuquerque, Nuevu Méxicu. El so hermanu Frank (Steve Carell) ye un homosexual estudiosu del escritor francés Marcel Proust que vive temporalmente na casa cola familia depués d'intentar suicidase. Richard (Greg Kinnear), el so maríu, trata de construyir una carrera como motivador profesional. Dwayne (Paul Dano), ye un adolescente conflictivu que xuró caltener silenciu hasta cumplir el so suañu de convertise en pilotu de pruebes. El padre de Richard, Edwin (Alan Arkin), un veteranu de la Segunda Guerra Mundial apocayá espulsáu d'un asilu pa vieyos por usar y vender heroína, tamién vive cola familia; tien una rellación bien estrecha cola so nieta de siete años d'edá, Olive (Abigail Breslin).

Olive ye informada que se clasificó pal concursu de guapura «Little Miss Sunshine», que llevaríase a cabu en Redondo Beach, California, dientro de dos díes. Los sos padres y Edwin —quien la tuviera entrenando— quieren sofitala, pero nin Frank nin Dwayne pueden quedase solos, polo que parte la familia completa. Yá que tienen pocu dineru, embarcar nun viaxe per carretera de 1287 quilómetros nel so Volkswagen Combi mariella.

Les tensiones ente los miembros de la familia salen a la lluz mientres el viaxe, ente que la vieya carroceta va presentando cada vez más problemes mecánicos. A lo llargo del viaxe, la familia sufre numberosos percances y afaya que precisen el sofitu los unos de los otros. Richard pierde un importante contratu que podría afalar el so negociu de motivador; Frank atopar con un ex noviu quien, al habelo dexáu pol so rival profesional, bastiara'l so intentu de suicidiu; Edwin muerre inesperadamente tres una aparente sobredosis d'heroína. La familia decide poner fin al viaxe por cuenta de la so muerte y a les imposibilidaes impuestes pol hospital d'abandonar el cuerpu anque sía de forma momentanea pero Richard convencer de siguir una y bones el so padre sofitara enforma a Olive pal concursu. Pa ello la familia llévase illegalmente'l so cuerpu del hospital y entamen llamar a una funeraria llegando y llevar a cabu'l funeral dempués del concursu. Toos vuelven a entamar el viaxe y en mediu del camín el soníu de claxon de la carroceta descomponse lo que causa qu'un policía detener y ordenar qu'abran la cajuela onde lleven el cuerpu, Richard abrir mientres la familia poner en gran nerviosismu por tar a puntu de ser sorprendíos pero'l policía nun se decata no absoluto gracies a unes revistes pornográfiques que Edwin mandó a mercar a Frank nel camín y que distrayen dafechu la so atención. Mientres l'intre del viaxe, Dwayne afaya que ye daltónicu, y Frank diz-y qu'enxamás podría pilotar un avión con esti problema, polo que l'adolescente ruempe'l so silenciu, amuesa la so roxura y despreciu escontra la so familia y niégase a siguir. Fuxe llorando de la carroceta, pero llogra aselase dempués de que Olive abrazar. Finalmente torna al viaxe.

Finalmente, dempués d'una carrera frenética contrarreló la familia llega y Olive ye refugada pal concursu por llegar al hotel onde se realizaría la ceremonia cuatro minutos tarde pero Richard dempués de rogar abondo los convence y almitir. Mientres se preparar, la familia repara a les neñes contra les que competiría: preadolescentes con cuerpos espodaos, desenvueltos, con pelos estilizados, maquillaes, vistíes con traxes de bañu p'adultos y con glamorosos vistíos de nueche, llistes pa realizar bailles, musicales y rutines de ximnasia por demás ellaboraes. Rápido danse cuenta de que Olive —plana, pálida, daqué gorda, con grandes antioyos y non acostumada a les convenciones de los concursos de guapura— nun ye competencia dalguna.

Cuando falta pocu por que llegue la vez de Olive, Richard y Dwayne reconocen que rescampla que la neña sería humildada y pa prevenir que manquen los sos sentimientos, cuerren a los vestidores y fálen-y a Sheryl que ye meyor que nun actúe, sicasí, la so madre aportuna en que la dexen ser Olive», y fala con ella diciendo que decida o nun faer el so baille van tar arguyosos d'ella pero la neña decide salir al escenariu a llevar a cabu la feliz rutina de baille que'l güelu preparara de callao pa ella. Antes d'empezar dedica la rutina al so güelu frente a tol públicu y llevar a cabu: una actuación burlesque de Super Freak, de Rick James, ensin dase cuenta, inocentemente, de la reacción escupuliciao y espantao de l'audiencia y de los xueces del concursu. Los organizadores, furiosos, ordenar a Richard que saque a Olive del escenariu. En llugar de faelo sofitar y tola familia xube cola neña al escenariu y baillen con ella.

Na siguiente escena, la familia atópase detenida fora de la oficina de la seguridá del hotel, onde un oficial de policía lliberar cola condición de que Olive enxamás volviera participar nun concursu de guapura nel estáu de California. Richard diz-y a la so fía que'l so güelu taría bien arguyosu d'ella, y la familia xube felizmente a la vieya y deteriorada carroceta pa tornar al so llar en Albuquerque.

Repartu[editar | editar la fonte]

Producción[editar | editar la fonte]

Audiciones[editar | editar la fonte]

"Empieces con toes estes persones que viven les sos vides xebradamente y el clímax de la película ye cuando toos xuntos salten al escenariu. Asina que la hestoria trátase realmente sobre esta familia, qu'empieza separada y termina xunida."

—Michael Arndt, guionista[16]

Cuando la producción taba na etapa de selección del repartu, los direutores Jonathan Dayton y Valerie Faris fueron asistíos polos direutores d'repartu Kim Davis y Justine Baddely, quien yá trabayaren con ellos en dellos videos musicales.[17] Dende'l principiu, pensaron en Greg Kinnear por que personificara a Richard Hoover.[18] Sicasí, pal papel de Sheryl Hoover, consideraron a delles actrices antes de decidise pola australiana Toni Collette.[18] Davis y Baddely viaxaron a "tolos países de fala inglesa"[17] en busca de l'actriz qu'interpretara a Olive Hoover, y finalmente escoyeron a Abigail Breslin por aciu una audición, cuando la neña tenía seis años d'edá. Paul Dano foi escoyíu pa interpretar a Dwayne dos años primero qu'empezara la producción y como preparación pa la so xera, el mozu pasó unos díes dafechu en silenciu.[18][19] Alan Arkin, quien interpretó a Edwin Hoover, foi consideráu de primeres demasiáu nuevu pal papel.[18]

El papel de Frank, l'estudiosu de Proust suicida, foi escritu orixinalmente para Bill Murray, y tamién s'intentó que lo llograra Robin Williams.[20] Los direutores escoyeron a Steve Carell pal papel pocos meses antes del empiezu de la filmación, y nuna entrevista, revelaron: "Cuando conocimos a Steve Carell, nun sabíamos si podría faer esto basándonos no que yá fixera. Pero cuando lu conocimos y falámos-y sobre'l personaxe, l'estilu de la película y la forma en que tábamos averándonos a ello, taba esautamente na mesma páxina que nós".[17][18] Anque los espectadores de Comedy Central identificar mientres munchos años como personaxe del programa satíricu de noticies The Daily Show with Jon Stewart, na dómina en que Carell foi escoyíu pa Little Miss Sunshine, yera relativamente desconocíu en Hollywood.[19] A los productores de la película esmolecía-yos que nun fora una estrella de primer llinia y que nun tuviera demasiada esperiencia como actor.[21] Sicasí, nel intervalu ente la dómina en que se filmó la película y el so estrenu un añu más tarde, Carell llogró bien de fama por protagonizar la taquillera The 40-Year-Old Virgin y pola so personificación del personaxe principal de la serie televisiva The Office, de NBC.

Guión y desenvolvimientu[editar | editar la fonte]

Abigail Breslin, quien interpreta a Olive, en 2007.

El guión foi escritu por Michael Arndt y orixinalmente trataba sobre un viaxe pola Mariña Este de los Estaos Xuníos dende Maryland hasta Florida, pero foi camudáu a un viaxe dende Nuevu Méxicu hasta California por cuenta de problemes col presupuestu.[22] Arndt empezó la escritura del guión el 23 de mayu de 2000 y completó el primer esbozu'l 26.[23] La so idea orixinal fuera la de filmar él mesmu la película cola ayuda de dellos miles de dólares y con una videocámara de mano.[24] En cuenta de realizar el so plan, apurrió-y el guión a los productores Ron Yerxa y Albert Berger, quien formaron un equipu con Deep River Productions p'atopar un direutor potencial.[25]

Los productores conocieron a los direutores Dayton y Faris mientres la producción de Election, de 1999, y diéron-yos el guión por que lo lleeren en 2001. Más tarde, los direutores comentaríen sobre'l guión: "Esta película verdaderamente atráxonos. Sentimos que fuera escrita pa nós".[20] Marc Turtletaub, unu de los productores de la película, mercó-y el guión al guionista debutante Arndt por 250.000 dólares el 21 d'avientu de 2001.[26] Yerxa y Berger permanecieron como productores y fueron los encargaos de la busca de direutores y de cinematógrafos, del re-filmación del final, y de consiguir que la película llegara al Festival de Cine de Sundance.[18][27]

Ufiertóse-y la película a dellos estudios, pero los únicos comenenciudos fueron los executivos de Focus Features, quien queríen filmarla en Canadá.[20] Cuando los executivos del estudiu intentaron que la película centrárase más nel personaxe de Richard Hoover, Arndt tuvo en desalcuerdu, polo que foi despidíu y reemplazáu por otru guionista.[16] El nuevu guionista añadió delles escenes, incluyendo l'enfrentamientu de Richard col personaxe que desmerece el so negociu de téuniques de motivación.[28] Un cambéu corporativu traxo consigo un nuevu xefe nel estudiu y Arndt foi recontratado cuando'l nuevu guionista foise, dempués de cuatro selmanes, mientres les cualos había reescrito el guión.[29] Dempués de dos años de preproducción, Focus Features refugó la película n'agostu de 2004. Marc Turtletaub pagólu 400.000 dólares al estudiu pa mercar de nuevu los derechos y polos gastos del desenvolvimientu.[20] Tamién pagó los ocho millones del presupuestu, pa dexar que Little Miss Sunshine pudiera ser filmada.[30]

Filmación[editar | editar la fonte]

La filmación empezó'l 6 de xunu de 2005.[31] En total llevar a cabu mientres más de trenta díes, en Arizona y nel sur de California; les escenes se filmaron respetando l'orde cronolóxicu del guión.[17][19][27] Arndt re-escribió'l final seis selmanes primero que la película dar a conocer nel Festival de Cine de Sundance y ésti foi filmado n'avientu de 2005.[32] La posproducción remató cuatro díes antes de la so proyeición en nueve pantalles del festival, onde tuvo'l so estrenu absolutu.[18][33] La película foi dedicada a Rebecca Annitto, la sobrina del productor Peter Saraf y extra nes escenes ambientadas nel restorán y na tienda, que finó nun accidente automovilísticu'l 14 de setiembre de 2005.[34]

Volkswagen Combi[editar | editar la fonte]

Cuando taba escribiendo'l guión, Arndt escoyó'l Volkswagen Combi pal viaxe pela carretera basándose na so esperiencia col vehículu y nel so usu práuticu pa la filmación: "Alcordanza que pensé 'ye un viaxe per carretera, ¿qué vehículu-yos pondrás?' Y la VW Combi paez lóxica, porque tien esos techos altos y esos retrovisores claros onde puede ponese la cámara[18][35]. Nel parabrís delanteru mirando para tras y viendo a toos."[16] Utilizáronse cinco VW Combi pal coche familiar y dalgunos fueron modificaos p'afaelos a distintes téuniques de filmación.[36] Trés de les carrocetes teníen motores, y los dos ensin motores fueron montaes en remolques.[36] Mientres la pre-producción, el cinematógrafu utilizó una cámara de video básica y asítiase en distintos ángulos dientro del vehículu, pa determinar asina cuálos yeren les meyores posiciones pa filmar más palantre.[19] Dellos de los problemes rellacionaos cola carroceta que fueron incluyíos nel argumentu (el embrague rotu, la bocina atorada y la puerta salida de les sos terlices), tán basaos en problemes similares qu'esperimentó'l guionista Arndt mientres un viaxe cuando yera neñu nel mesmu tipu de vehículu.[29][37][38]

Mientres la filmación de les escenes nes que la familia emburria la carroceta pa faela arrincar, utilizóse un coordinador qu'asegurara la seguridá de los actores.[18] Nuna entrevista, l'actor Greg Kinnear describió en tonu chanciosu cómo se rodaren les escenes nes qu'él conduz: "Diba como a ochenta quilómetros per hora nesta carroceta VW del '71 que nun tien airbags llaterales. Básicamente, teníes qu'esperar que l'enorme camión de la cámara pasara runfando al frente el nuesu cola cámara. 'Ta bien, ¡vamos!' Quiero dicir, yera allunáu; ye la película más peligrosa que fixi enxamás".[39] Mientres se filmaban les escenes na carroceta, los actores pasaben dacuando trés o cuatro hores per día dientro del vehículu.[39] Nes escenes en que'l personaxe de Alan Arkin dicía demasiaes obscenidades, Abigail tenía de tener puestos los sos auriculares pa nun oyer el diálogu, al igual que'l so personaxe. Nun afayó lo que dicíen hasta que vio la película.[39][40] El 25 de xunetu de 2006 Fox Searchlight Pictures convidó a propietarios de vehículos Volkswagen Combi a una exhibición nel cine Vineland Drive-In d'Industry, California. Más de sesenta de les carrocetes tuvieron presentes na exhibición.[41]

Concurso[editar | editar la fonte]

Antes d'escribir el guión, Arndt lleera nun periódicu que l'actor y gobernador de California Arnold Schwarzenegger, nun discursu a un grupu de neños d'escuela, díxo-yos: «Si hai daqué nesti mundu que me da ascu, son el perdedores. Los despreciu fondamente». Como resultancia, Arndt desenvolvió'l guión satirizando esa actitú: «Di cuenta de qu'hai daqué tan equivocáu nesa actitú [...] quixi atacar la idea de que na vida hai unos que xuben y otros que baxen. Paecióme qu'un concursu de guapura pa neñes ye'l epítome de la competición absurda más estúpida que se-y puede faer esperimentar a daquién».[16] El co-direutor Jonathan Dayton tamién realizó comentarios sobre la importancia del concursu na película: "Más allá de la importancia del concursu, yera bien importante pa nós que la película nun fora sobre concursos. Trátase sobre'l fechu de tar fuera de sitiu, tratar de nun saber ónde vas terminar..."[18]

Toles neñes qu'actuaron como participantes del concursu de guapura, sacante Abigail Breslin, yeren veteranes de verdaderos concursos de guapura. Víense igual y realizaron los mesmos actos que fixeren nos sos verdaderos concursos.[42] Pa preparar pa la filmación, los direutores asistieron a dellos concursos nel sur de California y atopáronse con un coordinador p'aprender más sobre'l procesu.[43] La madre d'una de les concursantes de la película reveló que nésta s'esaxeraron les práutiques que tienen de faer les participantes: "La mayoría de los concursos nun son asina, les neñes non se depilan les piernes, nin se-yos aplica morenura artificial, nin-y les maquillen tantu."[43]

Cuando Focus Features propunxo filmar en Canadá, los direutores opunxéronse, yá que creyeron que'l costu de los pasaxes aéreos pa toles neñes del concursu y les sos families sería escesivu.[20] Les concursantes y les sos families, en cuenta de volar, pasaron dos selmanes filmando nun hotel en Ventura y la mayor parte de la so ropa y accesorios fueron vencíos polos padres de les neñes.[43][44] Pa da-y al personaxe de Breslin la figura "rellenita" que s'amuesa na película, la neña tuvo qu'usar un traxe encolchonáu mientres la filmación.[45] Pa la escena final de Olive, na que realiza la so rutina de baille, Breslin pasó dos selmanes preparar con un coreógrafu.[39]

Llanzamientu[editar | editar la fonte]

Festival de Cine de Sundance[editar | editar la fonte]

Una vegada que la película estrenar nel Festival de Cine de Sundance el 20 de xineru de 2006, dellos estudios intentaron adquirila, y el ganador foi Fox Searchlight Pictures, por 10,5 millones de dólares más el 10% de toles ganancies que se llograren.[20][46] L'alcuerdu llevar a cabu menos d'un día dempués de la exhibición de la película y foi unu de los contratos más grandes que se fixeron na hestoria del festival.[47][48] Nel festival del añu anterior, la película Hustle & Flow recibió nueve millones de dólares por Paramount Classics y en 1999, Happy, Texas recibió diez millones per parte de Miramax Films.[48][49]

Taquilla[editar | editar la fonte]

Little Miss Sunshine estrenar en namái siete cines de los Estaos Xuníos mientres la so primer selmana, y recaldó 498.796 dólares.[50] El 29 de xunetu de 2006, el primer sábadu posterior al so llindáu llanzamientu inicial, la película recaldó un permediu de 20.335 dólares per cine.[51] Tuvo'l máximu permediu de recaldación per cine de toles películes exhibíes nos Estaos Xuníos tolos díes, mientres los primeros ventiún díes dende'l so estrenu, hasta que foi devasada por Deep Sea 3D, d'IMAX el 15 d'agostu.[52] Na tercer selmana dende'l so estrenu Little Miss Sunshine entró na llista de los diez películes más taquilleres nos Estaos Xuníos de la selmana. Permaneció na llista hasta la so oncena selmana d'exhibición, cuando cayó al oncenu llugar.[50] La máxima posición qu'algamó foi la tercera, mientres la so quinta selmana. El mayor númberu de cines en que s'esibió foi 1602.[50] A nivel internacional, la película recaldó más de cinco millones n'Australia, tres millones n'Alemaña, cuatro millones n'España, seis millones ente'l Reinu Uníu, Irlanda y Malta, pocu menos de doscientos mil n'Arxentina y más de cuatrocientos mil en Méxicu.[53] Finalmente, Little Miss Sunshine tuvo una recaldación total de $59.891.098 n'EE.XX. y $40.632.083 nel restu del mundu, con un final total de $100.523.181.[13]

Receición de la crítica[editar | editar la fonte]

La película recibió crítiques positives per parte de casi tolos críticos. El sitiu web especializáu Rotten Tomatoes reportó que'l 91% de los críticos dio-y un puntaje positivu, basándose en 202 crítiques, con un permediu final de 7,7/10.[54] Nel sitiu web MetaCritic, que usa un sistema de calificación estándar, la película llogró una puntuación favorable de 80/100 basada en 36 crítiques.[55]

Michael Medved dio-y cuatro estrelles (de cuatro) a Little Miss Sunshine y dixo: "... esta estelante ya irresistible comedia escura ye una de les meyores películes del añu" y que los direutores Jonathan Dayton y Valerie Faris, la película en sí mesma y los actores Alan Arkin, Abigail Breslin y Steve Carell merecíen nominaciones a los Premiu Óscar.[56] Joel Siegel dio-y una "A", y declaró que "Orson Welles tendría de volver a la vida por que esta película nun ingresara na mio llista del Top 10 de los meyores del añu".[57] Stella Papamichael de BBC News describió la película como "un amiestu ganador de complexidá y tontures".[58] Claudia Puig de USA Today realizó comentarios sobre la interpretación de Olive Hoover per parte de Breslin: "Si Olive fuera interpretada por cualesquier otra neña, nun nos afectara tan poderosamente como lo fixo".[59]

Owen Gleiberman de Entertainment Weekly dio-y a la película una calificación "C", y describió a los personaxes como "catálogos andantes y parlantes de la ficha téunica del guionista".[60] Jim Ridley de The Village Voice dixo que la película foi "un vehículu esmanganiáu que la mayor parte del tiempu va cuesta abaxo" y un "caciplu de Sundance".[61] Liam Lacey de Globe and Mail criticó la película y declaró: "Anque Little Miss Sunshine ye consistentemente artificial nel tratamientu de la 'tienra' miseria de los sos personaxes, el desenllaz, que ye genuinamente estravagante ya inspirador, casi la fai valir la pena."[62] Anna Nimouse de National Review escribió que "la película foi emponderada como una pieza que 'te dexa sintiéndote bien', seique polos cinéfilos a quien-yos gusta ser torturaos con bambú debaxo de les uñes. Si yes miserable, entós Little Miss Sunshine ye la película pa ti".[63]

Jim Emerson, editor de RogerEbert.com, centrar nes temátiques de la película y escribió: "Little Miss Sunshine amuésanos un mundu nel cual hai una forma, un folletu publicitariu, un procedimientu, un puestu de trabayu, una dieta, un programa de camín a pasu, una carrera profesional, un premiu, una comunidá de retiraos, pa cuantificar, clasificar, categorizar y procesar toles emociones o deseos humanos. Nun esiste daqué que nun pueda estremase en seiciones o convertíu nun mantra d'autu-meyoramientu sobre 'ganadores y perdedores'".[64] Brian Tallerico d'UGO.com tamién se focalizó nes temátiques de la película: "Little Miss Sunshine enséñanos a aceptar esa falacia, amosando que la vida puede ser solo un concursu de guapura, onde casi siempres vamos ser vencíos por daquién más llindu, intelixente o a cencielles más afortunáu, pero que si nos xubimos al escenariu y somos nós mesmos, tou va salir bien".[65]

DVD[editar | editar la fonte]

El 19 d'avientu de 2006 llanzóse la versión en DVD de la película. Inclúi un formatu de pantalla ancha o pantalla completa de dos discos, dos pistes de comentarios, cuatro finales alternativos y un video musical de DeVotchKa. Na so primer selmana a la venta, los ingresos totales sumaron 19.614.299 dólares y foi'l sestu DVD más vendíu de la selmana.[66] El 16 de setiembre de 2008 les ventes de DVD sumaben $55.516.832.[66] Los arriendos de la película dende'l so llanzamientu hasta'l 15 d'abril de 2007 recaldaron un total de $46,32 millones.[67] El 10 de febreru de 2009, foi llanzada a la venta la versión en Blu-ray.[68]

Premios y nominaciones[editar | editar la fonte]

Little Miss Sunshine foi nomada y ganó dellos premios de numberoses organizaciones de cine y espectáculos. Foi nomada a cuatro Premios Óscar y ganó dos: Michael Arndt recibió'l "Óscar al meyor guión orixinal" y Alan Arkin el "Óscar al meyor actor de repartu".[69] Amás, nos Premios AFI foi premiada como la "Película del Añu", ente que nos premios BAFTA llogró dos premios de seis nominaciones, como "Meyor guión" pa Arndt y "Meyor actor de repartu" pa Arkin.[70][71] Los premios Broadcast Film Critics Association,[72] Screen Actors Guild (SAG),[73] y los Washington D.C. Area Film Critics[74] nomaron al repartu protagonista en delles categoríes. Abigail Breslin, de diez años d'edá, tuvo nomada pa dellos premios como meyor actriz de repartu y como actuación destacada.

Nel Festival de Cine de Deauville premiar a la película col "Gran Premiu Especial", ente que nel Festival Internacional de Cine de Palm Springs llogró'l "Premiu Vanguardista del Presidente".[75][76] Na ceremonia d'entrega de los Premios Independent Spirit ganó cuatro premios de cinco nominaciones, incluyendo "Meyor película" y "Meyor direutor".[77] La banda sonora de la película foi nomada a "Meyor álbum compilado de banda sonora de película, televisión o otros medios visuales" nos premios Grammy, pero perdió contra Walk The Line.[78] La película tuvo tamién múltiples nominaciones a los MTV Movie Awards,[79] a los premios Satellite,[80] a los premios Chicago Film Critics Association,[81] y a los premiu Globu d'Oru,[82] ente otros.

Premiu Óscar[editar | editar la fonte]

Categoría Persona Resultáu
Meyor actriz de repartu Abigail Breslin Nomáu
Meyor actor de repartu Alan Arkin Ganador
Meyor Guión Orixinal Michael Arndt Ganador
Meyor película Nomáu

Premios AFI[editar | editar la fonte]

Categoría Resultáu
Película del Añu Ganador

Premios BAFTA[editar | editar la fonte]

Categoría Persona Resultáu
La meyor película Nomáu
Meyor actor de repartu Alan Arkin Ganador
Meyor actriz de repartu Abigail Breslin Nomáu
Meyor actriz de repartu Toni Collette Nomáu
Meyor guión orixinal Michael Arndt Ganador
Meyor direutor Jonathan Dayton y Valerie Faris Nomáu

Festival de Cine de Deauville[editar | editar la fonte]

Categoría Resultáu
Gran premiu especial Ganador

Sindicatu d'actores[editar | editar la fonte]

Categoría Persona Resultáu
Meyor parto Ganador
Meyor actor de repartu Alan Arkin Nomáu
Meyor actriz de repartu Abigail Breslin Nomáu

Festival Internacional de Cine de Palm Springs[editar | editar la fonte]

Categoría Resultáu
Vanguardista del Presidente Ganador

Globos d'Oru[editar | editar la fonte]

Categoría Persona Resultáu
Meyor película - Comedia o musical Nomáu
Meyor actriz - Comedia o musical Toni Collette Nomáu

Festival de Tokiu[editar | editar la fonte]

Categoría Persona Resultáu
Meyor direutor Jonathan Dayton y Valerie Faris Ganador
Meyor actriz Abigail Breslin Ganador

Premios Independent Spirit[editar | editar la fonte]

Categoría Persona Resultáu
Meyor Película Ganador
Meyor actor de repartu Alan Arkin Ganador
Meyor actor de reparto Paul Dano Nomáu
Meyor direutor Jonathan Dayton y Valerie Faris Ganador
Meyor guión d'ópera prima Michael Arndt Ganador

Discutiniu nos Premios Óscar polos productores[editar | editar la fonte]

Xeneróse ciertu discutiniu rellacionáu col fechu de cuántos productor de cine productores teníen de recibir un premiu de l'Academia d'Artes y Ciencies Cinematográfiques pol so trabayu na película. En 1999, l'Academia decidió que podía incluyise un máximu de trés productores pa incluyise nun premiu cinematográficu.[83] La regla foi implementada pa torgar que xubieren al escenariu munchu productores cuando la so película taba siendo premiada.[84] El Producers Guild of America (PGA, Sindicatu de Productores de los Estaos Xuníos) nun estableció una llende de productores que pueden ser premiaos por una película.[85] Nel casu de Little Miss Sunshine, trabayaron cinco productores (Marc Turtletaub, Peter Saraf, Albert Berger, Ron Yerxa y David Friendly) pero l'Academia nun quería incluyir a Berger nin a Yerxa. Dambos yeren responsables por atopar el llibretu, por presenta-yos a los direutores a los demás productores, pola eleición del cinematógrafu, pol trabayu como asistentes nel re-filmación del final y pola collaboración nel proyeutu de llevar a la película al Festival de Cine de Sundance.[18][27][86] L'Academia reconoció que los dos fueron compañeros nel procesu de producción, pero declaró que namái productores individuales pueden ser reconocíos pola Academia. Yá que se consideró al trabayu de dambos como un esfuerciu coleutivu, la organización negar a considerar a Berger o a Yerxa pal premiu.[83] El productor David Hoberman realizó comentarios sobre'l sofitu por que se premiara a los cinco productores: "Si hai cinco persones encargaes de producir una película, nun hai razón por que daquién que fizo una película lo suficientemente bona como por que sía nomada a los Óscar sía escluyíu de la posibilidá de ganar un premiu pol so trabayu".[83] Lynda Obst, quien yera afiliada del comité de productores de los Premios Óscar, declaró tamién: "Polo xeneral, cinco persones nun faen una película. Si esta ye la esceición, ye una situación murnia. Pero nun se debe destruyir una regla por una esceición".[83]

Na entrega de los premios, los productores Marc Turtletaub, Peter Saraf y David Friendly pudieron xubir al escenariu p'aceptar el premiu al meyor guión orixinal, ente que'l PGA yá premiara a los cinco productores.[87] Albert Berger, ante la decisión de l'Academia, dixo "Nun importa lo que decidió l'Academia, nós produximos esta película".[27] En xunu de 2007, l'Academia anunció qu'aceptaríen esceiciones nel casu de les películes que tengan más de trés productores nel futuru. Declararon "El comité tien el derechu, no que se determine que ye una circunstancia raro y estraordinario, de nomar a cualquier productor adicional calificáu como nomáu".[87]

Música[editar | editar la fonte]

Yera bien importante pa nós atopar la música correuta pa esta película. Esperábamos atopala antes d'empezar la filmación porque asina trabayemos siempres y afayemos que la música danos idees.

—Jonathan Dayton, direutor[17]

Música cinematográfica[editar | editar la fonte]

La música pa Little Miss Sunshine foi compuesta pela banda DeVotchKa de Denver y pol compositor Mychael Danna.[19] Interpretada por DeVotchKa, gran parte de la música foi afecha de cantares sos yá esistentes, tales como "How It Ends", que convirtióse en "The Winner Is", "The Enemy Guns" y "You Love Me" del álbum How It Ends, y "La Lloramicadora" de Una Volta.

Los direutores Dayton y Faris conocieron la música de DeVotchKa cuando escucharon el cantar "You Love Me" na estación de radio KCRW, de Los Angeles.[88] Los direutores quedaron tan impresionaos pola música que mercaron iPods pa los miembros del repartu, cargaos cola música de los álbumes de la banda.[89] Contrataron a Mychael Danna por que collaborara nel arreglu del material yá esistente y por que trabayara en xunto con DeVotchKa pa la creación de nuevu material pa la película. La música Little Miss Sunshine nun podía ser sometida a la considerancia de l'Academia de Hollywood debíu al porcentaxe de material derivao de cantares de DeVotchKa yá escrites.[90] El cantar "Til the End of Time", de DeVotchKa, recibió una nominación a los premios Satellite como "Meyor cantar orixinal".[91] Tanto DeVotchKa como Danna recibieron nominaciones a los premios Grammy pol so trabayu rellacionáu cola banda sonora.[89]

Banda sonora[editar | editar la fonte]

La banda sonora algamó'l puestu númberu 42 nel llistáu "Meyores álbumes independientes" y el 24 nel de "Meyores bandes sonores", dambos rankings estauxunidenses, nel añu 2006.[92] Contién dos canciones de Sufjan Stevens ("No Man's Land" y "Chicago"), y cantares de Tony Tisdale ("Catwalkin'") y Rick James ("Super Freak").[19][93] Mientres les escenes nel concursu, sobre'l final de la película incluyéronse dos cantares adicionales, compuestes por Gordon Pogoda: "Let It Go" y "You've Got Me Dancing", esta postrera compuesta en xunto con Barry Upton.[94] "Super Freak", el cantar que Olive bailla na competencia de guapura, introducir mientres la posproducción tres una suxerencia del supervisor musical.[95] Nel guión de Arndt, el cantar escoyíu pa dicha escena fuera "Peach" de Prince; mientres la filmación, orixinal, usóse "Gimme All Your Lovin'" de ZZ Top.[95]

Llista de cantares[editar | editar la fonte]

  1. Sufjan Stevens: Chicago (Sufjan Stevens).
  2. Matt Winston: America The Beautiful (tradicional).
  3. Francisco Javier González y José Zúñiga: El to Abandonu (Xocoyotzin Herrera).
  4. John Ehrlich: Information Highway (John Ehrlich).
  5. DeVotchka: Enemy Guns (DeVotchka).
  6. Casandra Ashe: Give My Regards To Broadway (George M. Cohan).
  7. Conway Twitty: Fifteen Years Ago (Raymond A. Smith).
  8. Inspiration: You've Got Me Dancing (Gordon Pogoda y Barry Upton).
  9. DeVotchka: La llorona (tradicional).
  10. Lindsey Jordan: Rodiu Queen (Darvin Jordan).
  11. David Sparkman: Martini Lounge (David Sparkman, Scott Nickoley y Jamie Dunlap).
  12. Pulsie: Give It Up (Marc Dold y Judith Martin).
  13. John Ehrlich: Change The World (John Ehrlich).
  14. Julie Griffin: Let It Go (Gordon Pogoda).
  15. Rick James: Super Freak (Rick James y Alonzo Miller).
  16. DeVotchka: Til The End Of Time (Nick Urata y DeVotchka).
  17. Sufjan Stevens: No Man's Land (Sufjan Stevens).

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 1,2 Afirmao en: AlloCiné. Data de consulta: 6 xunetu 2019. Llingua de la obra o nome: francés. Autor: JeanDavid Blanc.
  2. URL de la referencia: https://www.cineclubdecaen.com/realisat/dayton/littlemisssunshine.htm. Data de consulta: 6 xunetu 2019.
  3. 3,0 3,1 3,2 Afirmao en: Google Freebase Data Dump. Editorial: Google.
  4. «Internet Movie Database» (inglés). Consultáu'l 14 abril 2017.
  5. «Acton, California - Wikipedia».
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 6,4 6,5 6,6 6,7 URL de la referencia: http://www.commeaucinema.com/notes-de-prod/little-miss-sunshine,59327-note-26313. Data de consulta: 26 mayu 2016.
  7. URL de la referencia: http://www.metacritic.com/movie/little-miss-sunshine. Data de consulta: 26 mayu 2016.
  8. URL de la referencia: https://www.filmaffinity.com/en/film481444.html. Data de consulta: 26 mayu 2016.
  9. «Le Nouvel Obs» (francés) (11 setiembre 2006).
  10. Afirmao en: film distribution certificate database. Certificado de distribución cinematográfica: 115830.
  11. URL de la referencia: https://jmkextern.bmb.gv.at/app/detail.aspx?FILID=15173.
  12. Afirmao en: Filmografía Nacional Danesa.
  13. 13,0 13,1 13,2 «Little Miss Sunshine». Box Office Mojo. Consultáu'l 17 de setiembre de 2010.
  14. Hornaday, Ann (30 de xunetu de 2006). From Shadows to "Sunshine". The Washington Post. http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2006/07/28/AR2006072800271_pf.html. Consultáu'l 17 de setiembre de 2010. 
  15. Duong, Senh (21 de xunu de 2006). «Sundance: Searchlight Spends Big For "Little Miss Sunshine"». Rotten Tomatoes. Consultáu'l 17 de setiembre de 2010.
  16. 16,0 16,1 16,2 16,3 «Little Miss Sunshine: The Shooting Script». FORA.tv (15 de febreru de 2007). Consultáu'l 17 de setiembre de 2010. Error de cita: La etiqueta <ref> ye inválida; el nome «ForaInterview» ta definíu delles vegaes con distintu conteníu
  17. 17,0 17,1 17,2 17,3 17,4 Gullién, Michael (20 de xunetu de 2006). Little Miss Sunshine—Interview With Valerie Faris and Jonathan Dayton. Twitch. http://twitchfilm.net/interviews/2006/07/little-miss-sunshineinterview-with-valerie-faris-and-jonathan-dayton.php. Consultáu'l 17 de setiembre de 2010. 
  18. 18,00 18,01 18,02 18,03 18,04 18,05 18,06 18,07 18,08 18,09 18,10 Balfour, Bradley (20 de febreru de 2007). Directors of New Surprise Hit 'Little Miss Sunshine' Under the Spotlight. The Epoch Times. http://en.epochtimes.com/news/7-2-20/51902.html. Consultáu'l 17 de setiembre de 2010. 
  19. 19,0 19,1 19,2 19,3 19,4 19,5 Fox Searchlight Pictures. About the Production. Movie Web. http://www2.terrassa.cat/educacio/raco_interactiu_cinema/Activitats2007/04_little_miss_sunshine.pdf. Consultáu'l 17 de setiembre de 2010. 
  20. 20,0 20,1 20,2 20,3 20,4 20,5 Waxman, Sharon (23 de xineru de 2006). A Small Film Nearly Left for Dead Has Its Day in the Sundance Rays. The New York Times. http://www.nytimes.com/2006/01/23/movies/MoviesFeatures/23sund.html. Consultáu'l 17 de setiembre de 2010. 
  21. Rottenberg, Josh (3 d'agostu de 2006). The Sunshine Band. Entertainment Weekly. http://www.ew.com/ew/article/0,,1222576,00.html. Consultáu'l 17 de setiembre de 2010. 
  22. McCabe, Kathy (19 d'avientu de 2007). Oscars: Best Picture Nominees Inspire Your Travel Plans. America Online. http://information.travel.aol.com/article/festivals-events/_a/oscars-best-picture-nominees-inspire/20070213110509990002. Consultáu'l 17 de setiembre de 2010. 
  23. Arndt, Michael (6 de febreru de 2007). Little Miss Sunshine: The Shooting Script. Nueva York: Newmarket Press, páx. x. ISBN 1557047707.
  24.  Little Miss Sunshine-(Commentary by Jonathan Dayton, Valerie Faris, and Michael Arndt) [DVD]. Escena en 11:33.
  25. Ortner, Sherry B. (10 d'ochobre de 2006). «Little Miss Sunshine Finds Its Way». Anthropology News 48 (Ochobre de 2007):  páxs. 22–23. doi:10.1525/an.2007.48.7.22. http://www.anthrosource.net/Abstract.aspx?issn=1541-6151&volume=48&númberu=7&doubleissueno=0&article=245257&suppno=0&jstor=False. Consultáu'l 17 de setiembre de 2010. 
  26. Press, Skip (2008). The Complete Idiot's Guide to Screenwriting, 3rd, Nueva York: Penguin Group, páx. 252. ISBN 1592577555.
  27. 27,0 27,1 27,2 27,3 Goldstein, Patrick (20 de febreru de 2007). The unkindest cut. Los Angeles Times. http://www.calendarlive.com/movies/cl-et-gold20feb20,0,7118982.story?coll=cl-movies. Consultáu'l 17 de setiembre de 2010. 
  28.  Little Miss Sunshine-(Commentary by Jonathan Dayton, Valerie Faris, and Michael Arndt) [DVD]. Escena en 46:30.
  29. 29,0 29,1 Guillén, Michael (23 de febreru de 2007). Michael Arndt, Little Mr. Sunshine. SF360. http://www.sf360.org/features/2007/02/michael_arndt_l.html. Consultáu'l 17 de setiembre de 2010. 
  30. Bowles, Scott (28 d'agostu de 2006). 'Sunshine,' out of the shadows. USA Today. http://www.usatoday.com/life/music/news/2006-08-27-sunshine-hit_x.htm. Consultáu'l 17 de setiembre de 2010. 
  31. Fleming, Michael (12 d'abril de 2005). Trio going on road trip. Variety. http://www.variety.com/article/VR1117921010.html. Consultáu'l 17 de setiembre de 2010. 
  32.  Little Miss Sunshine-(Commentary by Jonathan Dayton, Valerie Faris, and Michael Arndt) [DVD]. Escena en 1:35:41.
  33. Bandler, Michael (29 de xineru de 2006). "Little Miss Sunshine", Sundance Festival Film, Shows Its Glorious Colors. NewsBlaze. http://newsblaze.com/story/20060129093017nnnn.nb/topstory.html. Consultáu'l 17 de setiembre de 2010. 
  34. CBS and The Associated Press (3 d'abril de 2007). "Little Miss Sunshine" Death Prompts Lawsuit. WCBS-TV. http://wcbstv.com/topstories/little.miss.sunshine.2.243380.html. Consultáu'l 17 d'avientu de 2010. 
  35. Bandler, Michael (29 de xineru de 2006). "Little Miss Sunshine", Sundance Festival Film, Shows Its Glorious Colors. hufifngpost. http://huffingpost.com/. Consultáu'l 17 de setiembre de 2010. 
  36. 36,0 36,1  Little Miss Sunshine-(Commentary by Jonathan Dayton, Valerie Faris, and Michael Arndt) [DVD]. Escena en 23:10.
  37.  Little Miss Sunshine-(Commentary by Jonathan Dayton, Valerie Faris, and Michael Arndt) [DVD]. Escena en 31:22.
  38.  Little Miss Sunshine-(Commentary by Jonathan Dayton, Valerie Faris, and Michael Arndt) [DVD]. Escena en 1:01:51.
  39. 39,0 39,1 39,2 39,3 Chupnick, Steven (26 de xunetu de 2006). Interview: Riding In The Little Yellow Van With Little Miss Sunshine. Movie Web. http://www.movieweb.com/news/NEuaGDzCvx3Vyu. Consultáu'l 17 de setiembre de 2010. 
  40. Aames, Ethan (19 de xunetu de 2006). Interview: Alan Arkin and Abigail Breslin in "Little Miss Sunshine". Cinema Confidental. http://www.cinecon.com/news.php?id=0607193. Consultáu'l 17 de setiembre de 2010. 
  41. «Little Miss Sunshine VW Drive in City of Industry, CA on July 25th». Fox Searchlight Pictures. Archiváu dende l'orixinal, el 27 de setiembre de 2007. Consultáu'l 17 de setiembre de 2007.
  42. Voynar, Kim (26 de xunetu de 2006). Interview with "Little Miss Sunshine" Directors Valerie Faris & Jonathan Dayton. eFilmCritic. http://www.efilmcritic.com/feature.php?feature=1897. Consultáu'l 17 de setiembre de 2010. 
  43. 43,0 43,1 43,2 Smiley, Joanna (7 de setiembre de 2006). Little Miss Vista. Today's Local News. http://www.todayslocalnews.com/?sect=lifestyles&p=1704. Consultáu'l 11 d'abril de 2010. 
  44.  Little Miss Sunshine-(Commentary by Jonathan Dayton, Valerie Faris, and Michael Arndt) [DVD]. Escena en 1:17:00.
  45. Ellenson, Ruth Andrew (7 d'agostu de 2006). Abigail Breslin..Is Little Miss A-List. People. http://web.ebscohost.com.libproxy.sdsu.edu/ehost/detail?vide=1&hid=22&sid=2ff648y3-8661-4bdf-886d-7fc8992a54a4%40sessionmgr9. Consultáu'l 17 de setiembre de 2006. 
  46. Thompson, Anne (27 de xineru de 2006). Some cold, hard facts from Sundance. Reuters. http://redorbit.com/news/entertainment/371687/some_cold_hard_facts_from_sundance/index.html. Consultáu'l 18 de setiembre de 2010. 
  47. Halbfinger, David (28 de xineru de 2006). Sundance Shines Light on Changes in Market. The New York Times. http://www.nytimes.com/2006/01/28/movies/MoviesFeatures/28sund.html?pagewanted=all. Consultáu'l 18 de setiembre de 2010. 
  48. 48,0 48,1 Mandelberger, Sandy (22 de xineru de 2006). First Major Acquisitions Deal Announced. FilmFestivals.com. http://www.filmfestivalstv.com/sundance/2006/01/first_major_acq.html#more. Consultáu'l 18 de setiembre de 2010. 
  49. Chatelin, Bruno (2 de febreru de 2006). Picking up hot numbers in Park City. FilmFestivals.com. http://www.filmfestivalstv.com/sundance/2006/02/picking_up_hot_.html#more. Consultáu'l 18 de setiembre de 2010. 
  50. 50,0 50,1 50,2 «Little Miss Sunshine Box Office Summary». Rotten Tomatoes. Archiváu dende l'orixinal, el 3 d'agostu de 2008. Consultáu'l 18 de setiembre de 2010.
  51. «Daily Box Office (Julio 28-30)». Box Office Mojo. Consultáu'l 18 de setiembre de 2010.
  52. Daily Box Office (Julio 24-27), (Julio 28-30), (July 31-August 3), (Agostu 4-6), (Agostu 7-10), (Agostu 11-13), (Agostu 14-17). Box Office Mojo. Consultáu'l 18 de setiembre de 2010.
  53. «Little Miss Sunshine-Foreign Box Office». Box Office Mojo. Consultáu'l 18 de setiembre de 2010.
  54. «Little Miss Sunshine (2006)». Rotten Tomatoes. Consultáu'l 18 de setiembre de 2010.
  55. «Little Miss Sunshine». MetaCritic. Consultáu'l 18 de setiembre de 2010.
  56. Medved, Michael. Little Miss Sunshine. MedvedMovieMinute. http://www.michaelmedved.com/pg/jsp/eot/review.jsp?pid=3049. Consultáu'l 18 de setiembre de 2010. 
  57. Siegel, Joel (27 de xunetu de 2006). Forecast for 'Little Miss Sunshine': Oscar Heat. ABC News. http://abcnews.go.com/GMA/JoelSiegel/story?id=2245032. Consultáu'l 18 de setiembre de 2010. 
  58. Papamichael, Stella (5 de setiembre de 2006). Little Miss Sunshine (2006). BBC News. https://www.bbc.co.uk/films/2006/08/02/little_miss_sunshine_2006_review.shtml. Consultáu'l 18 de setiembre de 2010. 
  59. Puig, Claudia (21 d'avientu de 2006). These kids are golden. USA Today. http://www.usatoday.com/printedition/life/20061222/wk_oscarkids22.art.htm. Consultáu'l 18 de setiembre de 2010. 
  60. Gleiberman, Owen (26 de xunetu de 2007). Movie Review: Little Miss Sunshine (2006). Entertainment Weekly. http://www.ew.com/ew/article/0,,1219240,00.html. Consultáu'l 18 de setiembre de 2010. 
  61. Ridley, Jim (25 de xunetu de 2006). Ain't Non Sunshine. The Village Voice. http://www.villagevoice.com/2006-07-18/filme/ain-t-non-sunshine/. Consultáu'l 18 de setiembre de 2010. 
  62. Lacey, Liam (8 d'abril de 2009). Proust, Nietzsche and JonBenet. Globe and Mail. http://www.theglobeandmail.com/archives/little-miss-sunshine-proust-nietzsche-and-jonbenet/article838520/. Consultáu'l 18 de setiembre de 2010. 
  63. Nimouse, Anna (26 de febreru de 2007). «Little Miss Miserable». National Review. http://article.nationalreview.com/306693/little-miss-miserable/anna-nimouse. Consultáu'l 18 de setiembre de 2010. 
  64. Emerson, Jim (4 d'agostu de 2006). Little Miss Sunshine. RogerEbert.com. http://rogerebert.suntimes.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060803/REVIEWS/60724005. Consultáu'l 18 de setiembre de 2010. 
  65. Tallerico, Brian. Little Miss Sunshine (Fox Searchlight). UGO.com. http://www.ugo.com/channels/filmTv/features/littlemisssunshine/. Consultáu'l 18 de setiembre de 2010. 
  66. 66,0 66,1 «Little Miss Sunshine — Weekly DVD Sales». The Numbers. Consultáu'l 18 de setiembre de 2010.
  67. «Little Miss Sunshine DVD/Home Video». Box Office Mojo. Consultáu'l 18 de setiembre de 2010.
  68. Sales, Randy A.. «Classic films line up for Blu-ray». Star Tribune. http://www.startribune.com/entertainment/tv/36895444.html. Consultáu'l 18 de setiembre de 2010. 
  69. «79th Academy Awards». Academy of Motion Pictures Arts and Sciences. Archiváu dende l'orixinal, el 13 de xineru de 2008. Consultáu'l 19 de setiembre de 2010.
  70. «AFI AWARDS 2006». American Film Institute. Archiváu dende l'orixinal, el 5 de xunu de 2011. Consultáu'l 19 de setiembre de 2010.
  71. «Film Awards Winners in 2007». British Academy of Film and Television Arts (26 de setiembre de 2007). Archiváu dende l'orixinal, el 23 de xineru de 2011. Consultáu'l 19 de setiembre de 2010.
  72. «The Little Miss Sunshine Awards List Keeps Growing». Fox Searchlight Pictures. Archiváu dende l'orixinal, el 23 de xunetu de 2011. Consultáu'l 19 de setiembre de 2010.
  73. The Associated Press (29 de xineru de 2007). "Little Miss Sunshine" improves Oscar prospects with win at Screen Actors Guild awards. International Herald Tribune. http://www.iht.com/articles/2007/01/29/news/web.0130sagsun.php. Consultáu'l 19 de setiembre de 2010. 
  74. Little Miss Sunshine (2006) Awards. The New York Times. http://movies.nytimes.com/movie/335018/Little-Miss-Sunshine/awards. Consultáu'l 19 de setiembre de 2010. 
  75. Keck, William (7 de xineru de 2007). Palm Springs Film Festival kicks off awards season. USA Today. http://www.usatoday.com/life/movies/news/2007-01-07-palms-springs_x.htm. Consultáu'l 19 de setiembre de 2010. 
  76. Michael Douglas in the spotlight at Deauville filme fest. MSN. 29 d'agostu de 2007. http://news.sg.msn.com/Entertainment/article.aspx?cp-documentid=171805. Consultáu'l 19 de setiembre de 2010. 
  77. Hernandez, Eugene (24 de febreru de 2007). "Sunshine" Wins Four, "Half Nelson" Gets Two at Independent Spirit Awards; "Quinceanera" and "Sweet Land" Also Win Top Prizes. indieWire. http://www.indiewire.com/biz/2007/02/sunshine_wins_f.html. Consultáu'l 19 de setiembre de 2010. 
  78. «49th Annual Grammy Award Winners List». The Grammy Awards. Consultáu'l 19 de setiembre de 2010.
  79. Associated Press (1 de mayu de 2007). «MTV announces nominees for movie awards». USA Today. http://www.usatoday.com/life/television/2007-05-01-844459179_x.htm. Consultáu'l 19 de setiembre de 2010. 
  80. «International Press Academy Satellite Awards Winners». The Golden Satellites. Archiváu dende l'orixinal, el 1 de mayu de 2008. Consultáu'l 19 de setiembre de 2010.
  81. «Chicago Film Critics Association 2006». 2006 19th Chicago Film Critics Awards. Archiváu dende l'orixinal, el 11 de febreru de 2010. Consultáu'l 19 de setiembre de 2010.
  82. The Associated Press (14 d'avientu de 2006). "Babel" scores big with 7 Golden Globe nods. CNN. https://www.cnn.com/2006/SHOWBIZ/Movies/12/14/globe.nominations/index.html. Consultáu'l 22 d'agostu de 2008. 
  83. 83,0 83,1 83,2 83,3 Laporte, Nicole (17 de febreru de 2007). Credits flap darkens "Sunshine". Variety. http://www.variety.com/article/VR1117959714.html?categoryid=13&cs=1. Consultáu'l 19 de setiembre de 2010. 
  84. Cieply, Michael (14 de xunu de 2007). Oscar Rules Regarding Producing Are Relaxed. The New York Times. http://www.nytimes.com/2007/06/14/movies/14acad.html?_r=1&ref=movies&oref=slogin. Consultáu'l 19 de setiembre de 2010. 
  85. Goldstein, Patrick (27 de febreru de 2007). Academy rule riles producers. Los Angeles Times. http://www.latimes.com/entertainment/news/env-et-gold20feb20,1,2790699.story. Consultáu'l Producers Guild of America. 
  86. Kilday, Gregg (27 de xineru de 2007). Oscars' rule of 3 cuts Grey, Berger, Yerxa. The Hollywood Reporter. http://www.hollywoodreporter.com/hr/content_display/news/y3i9467b31373bcdd67d07f3de7b70d59a0. Consultáu'l Producers Guild of America. 
  87. 87,0 87,1 McNary, Dave (14 d'avientu de 2007). Academy bends on "rule of three". Variety. http://www.variety.com/awardcentral_article/VR1117977761.html?nav=news&categoryid=1985&cs=1. Consultáu'l 19 de setiembre de 2010. 
  88. Sullivan, Jim (28 de xunetu de 2006). DeVotchKa's music is as offbeat as its name. The Christian Science Monitor. http://www.csmonitor.com/2006/0728/p13s01-almp.html. Consultáu'l 19 de setiembre de 2010. 
  89. 89,0 89,1 Hoard, Christian (7 de febreru de 2007). Devotchka: The Best Little Grammy-Nominated Band You've Never Heard Of. Rolling Stone. http://www.rollingstone.com/rockdaily/index.php/2007/02/07/devotchka-the-best-little-grammy-nominated-band-youve-never-heard-of/. Consultáu'l 19 de setiembre de 2010. 
  90. «78th Academy Awards Rules». Academy of Motion Picture Arts and Sciences. Archiváu dende l'orixinal, el 15 d'abril de 2007. Consultáu'l 19 de setiembre de 2010.
  91. The 11th Annual Satellite Awards Nominees. International Press Academy. http://www.pressacademy.com/satawards/ipa-sa-nominees.html. Consultáu'l 19 de setiembre de 2010. 
  92. «Little Miss Sunshine Original Soundtrack Billboard». Allmusic. Consultáu'l 19 de setiembre de 2010.
  93. «Little Miss Sunshine Original Soundtrack». Allmusic. Consultáu'l 19 de setiembre de 2010.
  94. «Little Miss Sunshine (2006)». Yahoo! Movies. Archiváu dende l'orixinal, el 5 de setiembre de 2010. Consultáu'l 19 de setiembre de 2010.
  95. 95,0 95,1  Little Miss Sunshine-(Commentary by Jonathan Dayton, Valerie Faris, and Michael Arndt) [DVD]. Escena en 1:31:48.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]