Yorkshire Dales

Coordenaes: 54°16′00″N 2°05′00″W / 54.266666666667°N 2.0833333333333°O / 54.266666666667; -2.0833333333333
De Wikipedia
Yorkshire Dales
Situación
PaísBandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu
Nación constitutivaBandera de Inglaterra Inglaterra
Rexón Nordeste d'Inglaterra
Condáu ceremonial North Yorkshire
Tipu región natural (es) Traducir
Coordenaes 54°16′00″N 2°05′00″W / 54.266666666667°N 2.0833333333333°O / 54.266666666667; -2.0833333333333
Yorkshire Dales alcuéntrase en Reinu Xuníu
Yorkshire Dales
Yorkshire Dales
Yorkshire Dales (Reinu Xuníu)
Datos
Superficie 2179 km²
Cambiar los datos en Wikidata

Los Yorkshire Dales (tamién conocíos como The Dales) ye'l nome que se-y da a una área de tierres altes, nel Norte d'Inglaterra. Parte del territoriu forma parte d'un parque nacional en North Yorkshire, Inglaterra (Reinu Xuníu).

La zona queda dientro de les llendes del condáu históricu de Yorkshire, anque s'estiende sobre los condaos ceremoniales de North Yorkshire, West Yorkshire y Cumbria.

The Dales ye una serie de valles fluviales y los montes ente ellos, que s'alcen dende'l Valle de York escontra l'oeste hasta los cumes de los montes de la principal vertiende penina. en dellos llugares la zona de Dales estiéndese inclusive escontra l'oeste cruciando la vertiende, pero la mayoría de los valles desaguan escontra l'este al valle de York, nel ríu Ouse y depués el Humber.

La pallabra da-y vien de la pallabra nórdicu/xermánica que significa "valle", y ye la que s'usa en nomes de valles en Yorkshire y, polo xeneral, nel norte d'Inglaterra pero dende la creación del parque nacional, el nome de Yorkshire Dales pasó a referise específicamente a estos valles occidentales y a la parte de valles y llombes al este del valle de York agora llámase-yos North York Moors pol parque nacional creáu ellí.

Xeografía[editar | editar la fonte]

La mayoría de los valles nel Yorkshire Dales reciben el so nome del ríu o corriente que los crucia (p.e. Arkengarthdale, formáu por Arkle Beck). La esceición más conocida a esta regla ye Wensleydale, que recibe'l so nome de la ciudá de Wensley y non del ríu Ure, anque un nome más antiguu pal valle ye Yoredale. Ello ye que los valles de too Yorkshire son llamáu por "(nome del ríu)+da-y"- salvo los valles más septentrionales de Yorkshire (y namái los tramos cimeros, rurales) son incluyíos nel términu "The Dales". Por casu, la llinia fronteriza meridional queda en Wharfedale y Airedale. Los tramos inferiores d'estos valles nun son incluyíos usualmente na zona, y Calderdale muncho más al sur, nunca sería de normal considerada parte de "The Dales" inclusive anque ye un valle, ta en Yorkshire y los tramos cimeros son pintorescos y rurales como munchos otros valles más al norte.

L'escenariu característicu de los Dales ye camperes verdes dixebraos por murios construyíos a la piedra seca nos que pastien oveyes y vaques. Los valles en sí tienen forma de "O" y de "V", que fueron ampliaos y formaos por glaciares, principalmente nos más recién, de la edá de xelu de Würm. Munches de les zones cimeres consisten en pandoriales d'uz usaos pa cazar urogallos nos meses posteriores al 12 d'agostu de cada añu (el Glorious Twelfth).

Por cuenta de la caliar que traviesa los Dales hai un ampliu sistema de cueves por tola rexón, faciendo d'ella una de les principales zones d'espeleoloxía nel Reinu Xuníu. Munches d'elles atópense abiertes al públicu.[1]

Parque Nacional[editar | editar la fonte]

En 1954, una superficie de 1.770 km² foi calificada como Yorkshire Dales National Park. La mayoría del parque nacional ta en North Yorkshire, anque parte queda dientro de Cumbria. Sicasí, tol parque queda dientro de les llendes tradicionales de Yorkshire, estremáu ente North Riding y West Riding. El parque queda a unos 80 km al nordeste de Mánchester; Leeds y Bradford queden al sur, ente que Kendal ta al Oeste y Darlington al Este.[2]

Llombes de caliar y murios a la piedra seca nel oeste de los Yorkshire Dales. Esta parte del parque nacional ye popular ente los senderistas por cuenta de la presencia de "los trés picos de Yorkshire".

Alredor de 20.000 habitantes viven y trabayen nel parque, qu'atrai a más de 8 millones de visitantes cada añu. La zona tien una gran coleición d'actividaes pa los visitantes. Por casu, muncha xente vien a los "Dales" pa faer senderismo o exerciciu. El parque nacional ta cruciáu per senderos de llargu percorríu ente ellos el Pennine Way, el Dales Way, el Coast to Coast Path y l'últimu senderu nacional - el Pennine Bridleway.[3] Tamién ye popular percorrelo en bicicleta, habiendo diverses dos tales ciclables.[4]

El parque tien el so propiu muséu, el Dales Countryside Museum, allugáu nuna conversión de la estación de ferrocarril de Hawes en Wensleydale nel norte del parque.[5] El parque tien 5 centros de visitantes allugaos nos principales destinos del parque.[6] Estos atópense en:

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]