Influenzavirus A subtipo H5N1

De Wikipedia


Influenza A virus, el virus que causa'l gripe aviar. Micrografía electrónica de tresmisión de viriones en tinción negativa (escamplaes sobre fondu escuru). (Fonte: Dr. Erskine Palmer, Imaxe de los Centros pal Control y la Prevención d'Enfermedaes).
Influenza A H5N1 (doráu) creciendo en célules MDCK (verde).

H5N1 ye una cepa altamente patóxena de gripe aviar. La primer apaición d'esti tipu de gripe n'humanos dar en 1997 en Ḥong Kong.[1] La infeición n'humanos coincidió con una epidemia de gripe aviaria, causada pola mesma cepa, na población de pollos en Hong Kong. El nome H5N1 referir al tipu de los antígenos de superficie presentes nel virus: hemaglutinina tipu 5 y neuraminidasa tipu 1.

Les aves son el reservorio natural del virus.[2] De normal el virus ye tresportáu nel intestín de les aves, y nun son letales. Sicasí, esta variante mutó a la más letal de les cepes de virus del gripe esistente. Les mutaciones son normales y yá pasaron con anterioridá, como la pandemia por gripe causáu en 1918 conocida como gripe español, una variante de H1N1 na que morrieron ente 40 y 50 millones de persones.

Hasta ochobre de 2005 namái se reportaren alredor de 200 persones infestaes pol H5N1, pero la so tasa de mortalidá foi bien alta (enriba del 59%). Trece países d'Asia y Europa viéronse afeutaos, y más de 120 millones d'aves morrieron, fueron sacrificaes o fueron puestes en cuarentena.

El 26 d'avientu de 2005, científicos chinos aseguraron que sintetizaren la primer vacuna activa del mundu p'aves contra'l virus letal H5N1 de la gripe aviar, preséu tamién contra la enfermedá de Newcastle. [1]. Sicasí, anguaño nun esiste nenguna vacuna comercial que pueda prevenir l'andada d'esta enfermedá. [2]

La cepa foi llamada HPAI A/H5N1 que significa Subtipo H5N1 del virus de la influenza aviar tipu A, altamente patóxenu poles sos sigles n'inglés; este ye'l virus responsable del gripe H5N1 comúnmente llamada gripe aviar. Por cuenta de l'alta letalidad y fuercia del virus HPAI A/H5N1, la so presencia endémica, el creciente númberu d'organismos hospedadores y a la so capacidá de sufrir mutaciones significatives, el virus convirtióse na mayor amenaza de pandemia a nivel mundial, y destináronse miles de millones de dólares na so investigación y na preparación pa una eventual pandemia de influenza aviar altamente patóxena.

El virus HPAI A/H5N1 pertenez al xéneru Influenzavirus A, y de la mesma a la familia Orthomixoviridae. Ye, poro, un virus de 90 a 120 nm de diámetru, que tien una envoltura de capa lipídica derivada de la membrana plasmática de la célula en que'l virus retrúcase, con una cápside de simetría helicoidal que protexe'l xenoma de 13.6 kilobases.

El material xenético componer por una sola cadena llinial d'ARN, de sentíu negativu (esto ye, de sentíu contrariu o complementaria al ARNm que se va sintetizar), estremada en 8 segmentos que contienen la información de 10 xenes. Cada segmentu atopa protexíu por una nucleocápside, formada estructuralmente por un segmentu de ARN, delles molécules de nucleoproteínas, y el complexu ARN polimerasa más enzimes acomuñaes necesaries pa la síntesis del ARNm viral.

Los xenes, n'orde del segmentu de ARN en que s'atopen, son los siguientes: PB2, PB1, PA, HAI, N, NA, M1/M2, y NS1/NS2. Los segmentos, de la mesma, entamar según el tipu de productu de los xenes: glicoproteínas de superficie, proteínes internes y componentes del complexu polimerasa.

Tresmisión ya infeición[editar | editar la fonte]

Espansión del virus H5N1
 →  Países con muertes d'aves de corrolada o xabaces
 →  Países con muertes d'humanos y aves de corrolada o selvaxes

Aves infestaes tresmiten el H5N1 al traviés de la cuspia, secreciones nasales y fecales. Otres aves pueden arimase por aciu el contautu direutu con estes secreciones o cuando entren en contautu con superficies contaminaes con esti material. Por cuenta de les práutiques migratories de los portadores del virus H5N1, ye posible que se tremara en tol mundu.

Epidemies anteriores de gripe aviar aniciáronse típicamente en condiciones de sobrepoblación del sureste y este asiáticu, onde humanos, gochos y aves de corrolada viven n'espacios zarraos. Nestes condiciones un virus puede mutar n'unu más aparente pa infestar humanos.[3]

La mayoría de los casos de H5N1 fueron reportaos nel sureste y esti asiáticos. Una vegada que se detecta una epidemia, les autoridaes llocales de normal ordenen el sacrificiu masivu d'aves y animales infestaos. Si esto ye lleváu a cabu con abonda rapidez, ye posible evitar una crisis mayor. Sicasí, la Organización Mundial de la Salú espresó esmolición porque non tolos países tán reportando epidemies con tanto detalle como deben. China, por casu, negó nel pasáu epidemies de SARS y VIH.

Síntomes[editar | editar la fonte]

Nos humanos, yá que el H5N1 ye un virus de influenza, los síntomes pueden apaecer como d'un gripe común, con fiebre, tos, gargüelu resecu y músculos adoloridos. Sicasí, en casos más severos pueden desenvolvese neumonía y problemes del aparatu respiratoriu, y eventualmente, puede provocar la muerte. Pal 5 de xunetu de 2013 confirmárense 633 casos de gripe aviar de los cualos yá morrieron 377 (setiembre de 2013), ye dicir 59.5%. Pacientes infestaos de H5N1 presentaron pocos casos de conxuntivitis, a diferencia de los casos humanos del virus H7.[3]

L'últimu casu reportáu de muerte pol virus H5N1 diose en Canadá'l 3 de xineru de 2014.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Yen Ky et al.Clinical features and rapid viral diagnosis of human disease associated with avian influenza A H5N1 virus. Lancet 1998 Feb 14;351(9101):460-1. PMID 9482437
  2. Huang, Y. et al., 2013, The duck genome and transcriptome provide insight into an avian influenza virus reservoir species. Nat Genet., 45(7):776-83. PMID 23749191
  3. 3,0 3,1 Martínez Hernández, Juan (2009). Gripe A. Pandemia Gripal, Primer (en castellanu). ISBN 13: 978-84-8451-033-8.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]