Derbi asturianu

De Wikipedia
Derbi asturianu
Plantía:Dos camisetes
Datos xenerales
Equipos
arreyaos
Real Sporting de Xixón
Real Uviéu
Enfrentamientos
Enf. oficiales 109
Actualidá
Temporada actual Real Sporting: Segunda División
Real Uviéu: Segunda División
[editar datos en Wikidata]

El derbi asturianu ye'l partíu de fútbol qu'enfrenta a los dos principales equipos de la comunidá autónoma española d'Asturies: el Real Sporting de Xixón y el Real Uviéu. La rivalidá extradeportiva esistente ente les dos ciudaes, de tamañu asemeyáu pero estructura socioeconómica y mayoría política históricamente distintes, provocó dende los sos empiezos que l'alcuentru, apostáu oficialmente más de cien veces dende la fundación del Uviéu en 1926 —el Sporting data de 1905— tantu en Primer División como en Segunda y otros torneos, seya de máxima rivalidá.

Curtia hestoria[editar | editar la fonte]

Partíos destacaos[editar | editar la fonte]

P'atopar el primer derbi de la hestoria hai que remontase al añu 1926, el de la fundación del Real Uviéu como resultáu de la fusión del Real Stadium Club Ovetense y el Real Club Deportivo Oviedo. El 5 d'avientu d'aquel añu apostar en Xixón un partíu ente los dos equipos correspondiente al Campeonatu Rexonal d'Asturies, que ganó'l Real Sporting por 2 goles a 1.[1]

El primer derbi en Primer División tuvo llugar na campaña 1944-45, concretamente'l 10 d'avientu de 1944; apostar n'Uviéu y ganar l'equipu llocal por 2 goles a 1. Marcaron Herrerita y Echevarría pa los carbayones y Liz pa los xixoneses.[2] El primer derbi celebráu en Xixón, na segunda vuelta, apostar n'El Molinón el 13 de mayu de 1945 y ganar el Sporting por 6 goles a 0. Los goles fueron de Pío (3), Molinucu, Cervigón y Tamayo.[3]

El primer partíu en Segunda División celebrar na temporada inaugural de la Lliga, la 1928-29: los dos equipos empecipiaron la so andanza en competición oficial na categoría. Naquella temporada, el primer derbi foi l'apostáu na xornada 3, el 24 de febreru de 1929, n'Uviéu; ganaron los locales por 6 goles a 2.[4] Los xixoneses tomaron la revancha na segunda vuelta, ganando por 3 goles a 2 nel partíu xugáu en Xixón el 12 de mayu de 1929.[5]

L'últimu derbi apostáu en Primer División tuvo llugar n'Uviéu'l 15 de marzu de 1998 y ganar el conxuntu llocal por 2 goles a 1 (Nikíforov en mesma puerta y Dely Valdés pa los uvieínos; Kaiku pa los xixoneses).[6] Aquel añu'l Sporting baxó a Segunda División. L'Uviéu caltener na élite del fútbol español otres tres temporaes, siendo la so última campaña na máxima categoría la 2000-01.

Acercamientos[editar | editar la fonte]

Nos más d'ochenta años de coesistencia de los dos entidaes rivales nun dexaron de producise ocasionales momentos d'acercamientu cordial. En ciertos momentos llegóse al puntu de falar d'una posible fusión de los dos equipos pa formar una escuadra fuerte que representara meyor a Asturies nel mundu del fútbol, especialmente en momentos en que la presencia de la rexón nes categoríes de fútbol profesional español viose notablemente amenorgada.

N'abril de 2000, colos dos equipos en situación crítica, el diariu As desveló la noticia de que se produxeren alcuentros ente propietarios del Real Uviéu y del Real Sporting de Xixón, Celso González y José Fernández respeutivamente, nes que se trató la posibilidá de formar un únicu equipu que se llamaría Real Asturies y, inclusive, falar de la construcción d'un campu a mediu camín ente les dos ciudaes.[7] La noticia sorprendió entós a propios y estraños, y alzáronse diverses voces a favor y en contra de tal posibilidá, dalgunes d'elles de personaxes prominentes de la rexón: Sabino Fernández Campo («hai que caltener vieyes tradiciones»), Luis Martínez Noval («hai que tener enforma respetu cola hestoria») y Quini («la rivalidá ye daqué bien bonu p'Asturies»)[8] amosar en contra; ente que Toni Fidalgo («la idea, dende la distancia, paez brillosa»), Herminio Menéndez («precisamos una plataforma de lo nueso"), Alfredo Relaño («una iniciativa interesante n'Asturies»), Bernardo Salazar («la unión fixo la fuercia asturiano») y Corín Tellado («col nuevu sieglu tou ta camudando») amosáronse a favor. Representantes d'otros equipos asturianos, como'l Real Avilés C. F., defendieron igualmente la idea entendiendo que-yos beneficiaría. La idea, seya que non, nunca pasó de ser una simple posibilidá remota, y atopóse siempres cola oposición de los aficionaos de los dos clubes, de la Federación Asturiana de Fútbol y d'instituciones de gobiernu d'Asturies.[7]

Otru momentu destacáu d'acercamientu de postures producir en 1955, cinco años dempués del fallecimientu de Carlos Tartiere, primer presidente del Real Uviéu que dio nome al estadiu del club. Aquel añu'l Sporting concedió-y la medaya d'oru del club a títulu póstumu y depositó una corona de flores colos colores raxonos nel bustu que-y foi alzáu na capital asturiana.

Amás d'estes iniciatives institucionales, produciéronse otres de calter más popular y bonal, como la de la Peña Los Pelayos de Llugones, única de la rexón qu'apigura a aficionaos de los dos equipos, y que ejemplifica el so calter cola fusión nuna sola de les camisetes de los dos equipos, magar s'amuesen contrarios a la fusión de los dos entidaes.

La rivalidá na lliteratura[editar | editar la fonte]

L'estadiu El Molinón, en Xixón, mientres el derbi apostáu'l 9 de setiembre de 2017.
L'estadiu Carlos Tartiere, n'Uviéu.

A lo llargo de los más d'ochenta años de coesistencia de los dos equipos, fueron apaeciendo diverses publicaciones sobre la rivalidá que nos ocupa, tanto llibros como artículos periodísticos usualmente escritos nun tonu fuertemente satíricu. Estes son dalgunes d'elles, recoyíes nun artículu de Jesús Castañón Rodríguez:

  • Sofitáu nel tapial (José Campo Castañón, 1956): puya poética llanzada a los aficionaos del Sporting tres la derrota sufierta n'El Molinón por cero goles a seis.
  • La fusionona (Melchor Fernández Díaz, 1971): romancillo sobre una posible fusión de los dos equipos.
  • Fútbol xesuítico y krausista (Juan Cueto, 1975): visión de los oríxenes del fútbol n'Asturies y carauterización sociolóxica de los dos aficiones.
  • Xixón 6-Uviéu 1 (Mauro Muñiz, 1976): obra que s'ocupa de tolos ámbitos de la rivalidá ente les dos ciudaes resaltando la importancia del fútbol.
  • Fútbol (Melchor Fernández Díaz, 1977): hestoria de la rivalidá rexonal presentada al traviés d'estadístiques de les clasificaciones del Campeonatu Rexonal, de Lliga, de los máximos goliadores asturianos en Primer División y de los internacionales asturianos na seleición española.
  • Nin Turín nin Turón (Jesús Castañón Rodríguez, 1988): analís de les distintes fases poles que pasó la rivalidá nos sos ámbitos deportivu, alministrativu y social.
  • La eterna rivalidá (José Ignacio García Noriega, 1988): analís de la participación de los alcaldes nel ambiente de rivalidá, col deséu de erradicación de la violencia nel fútbol.
  • Futbolerías (José Nuel, 1988): l'autor encamienta a los presidentes de los dos entidaes a escaecer les crítiques a les fuercies de seguridá y a centrar los sos esfuercios en erradicar la violencia ente enchíes radicales.
  • ¿Un nuevu pactu de Villabona? (Jesús Castañón Rodríguez, 1989): analís de les repercusiones lliteraries de la rivalidá, del históricu ambiente contrariu y de una estadística global qu'amuesa la enorme igualdá esistente ente los dos equipos, que conclúi col planteamientu de la posibilidá de buscar un ambiente festivo nesti tipu d'alcuentros.
  • Alcordances dende Madrid (Sabino Fernández Campo, 1990): coleición d'alcordances de la infancia del autor ente los que se topen evocaciones a alcuentros de rivalidá n'El Molinón.
  • Ripios del atueldu y de la discordia cordial (Pedro de Silva, 1990): nesta obra'l que fuera presidente de la Xunta Xeneral del Principáu d'Asturies narra la convocatoria al palaciu de la presidencia de representantes y xugadores de los dos entidaes, y l'autor fai un llamamientu a la cordialidá y al civismu como mediu pa ufiertar una bona imaxe de la rexón nel esterior.
  • Baillando un tangu (David Serna, 1992): rellatu de ficción satíricu sobre'l mundu de los fichaxes nel fútbol basáu en fechos reales nos que se modificar llixeramente los nomes reales (Mandarín por Manjarín, La Nueva Gadaña por La Nueva España, Espurecha por Marca, Escuela de Marfeo por Escuela de Mareo, etc.) y nel que dos equipos, el Sporting de Vetusta y el Real Racing de Natamontada, trasuntos del Sporting y el Real Uviéu, apuéstense'l fichaxe del futbolista Javier Tangu.

Xugadores y entrenadores compartíos[editar | editar la fonte]

Dase'l casu d'un bon númberu futbolistes y entrenadores que llegaron a militar nes files de los dos equipos. Manuel Meana, que dirixó al Real Sporting de Xixón en delles etapes (1926-1929, 1931-1933 y 1948-1950), entrenó tamién al Real Uviéu ente 1942 y 1947. José María Peña entrenó a los azules na temporada 1935-1936 y, más tarde, dirixó al equipu xixonés en dos etapes: 1939-1942 y 1946-1947. Abel Picabea entrenó al Uviéu ente 1957 y 1959, pa recalar depués en Xixón na temporada 1959-1969. Finalmente, Vicente Miera dirixó a dambos clubes en dos etapes: 1974-1976 y 1987-1989, nel Real Uviéu, y 1976-1979 y 1980-1982 nel Real Sporting. El capítulu de xugadores ye muncho más llargu: Cholo Dindurra, Rafael Biempica, Uría, Bango o Iván Iglesias fueron dalgunos d'ellos.

Cómputu total d'enfrentamientos oficiales[editar | editar la fonte]

Competición PX RO E RSG Goles RO Goles RSG
Primer División 40 19 13 8 42 31
Segunda División 41 13 9 19 59 68
Copa del Rei 10 7 1 2 23 17
Campeonatu rexonal 18 8 5 5 46 38
Total 109 47 28 34 170 154
PX: Partíos xugaos
RO: Victories del Real Uviéu
E: Empates
RSG: Victories del Real Sporting de Xixón
Goles RO: Goles del Real Uviéu
Goles RSG: Goles del Real Sporting de Xixón

Datos actualizaos al últimu enfrentamientu oficial, na temporada 2020-21.

Historial de partíos en Primer División[editar | editar la fonte]

Estadístiques[editar | editar la fonte]

Tabla de partíos[editar | editar la fonte]

Temporada Xornada Local Resultáu Visitante
1944-45 12ª Real Uviéu 2 - 1 Real Xixón
25ª Real Xixón 6 - 0 Real Uviéu
1945-46 13ª Real Xixón 1 - 0 Real Uviéu
26ª Real Uviéu 2 - 2 Real Xixón
1946-47 Real Xixón 1 - 1 Real Uviéu
15ª Real Uviéu 3 - 2 Real Xixón
1947-48 Real Uviéu 0 - 0 Real Xixón
17ª Real Xixón 2 - 1 Real Uviéu
1952-53 14ª Real Xixón 1 - 3 Real Uviéu
29ª Real Uviéu 2 - 4 Real Xixón
1953-54 Real Xixón 0 - 0 Real Uviéu
16ª Real Uviéu 1 - 0 Real Xixón
1958-59 10ª Real Xixón 0 - 3 Real Uviéu
25ª Real Uviéu 2 - 0 Real Xixón
1972-73 17ª Real Uviéu 1 - 0 Real Sporting de Xixón
34ª Real Sporting de Xixón 1 - 0 Real Uviéu
1973-74 16ª Real Sporting de Xixón 0 - 3 Real Uviéu
33ª Real Uviéu 0 - 0 Real Sporting de Xixón
1975-76 Real Uviéu 3 - 1 Real Sporting de Xixón
21ª Real Sporting de Xixón 3 - 1 Real Uviéu
1988-89 17ª Real Uviéu 1 - 0 Real Sporting de Xixón
37ª Real Sporting de Xixón 0 - 0 Real Uviéu
1989-90 10ª Real Sporting de Xixón 0 - 0 Real Uviéu
29ª Real Uviéu 1 - 0 Real Sporting de Xixón
1990-91 16ª Real Uviéu 0 - 0 Real Sporting de Xixón
35ª Real Sporting de Xixón 0 - 0 Real Uviéu
1991-92 14ª Real Uviéu 1 - 0 Real Sporting de Xixón
33ª Real Sporting de Xixón 1 - 0 Real Uviéu
1992-93 16ª Real Sporting de Xixón 0 - 1 Real Uviéu
35ª Real Uviéu 2 - 1 Real Sporting de Xixón
1993-94 Real Uviéu 0 - 1 Real Sporting de Xixón
22ª Real Sporting de Xixón 0 - 0 Real Uviéu
1994-95 18ª Real Sporting de Xixón 1 - 1 Real Uviéu
37ª Real Uviéu 1 - 0 Real Sporting de Xixón
1995-96 15ª Real Uviéu 1 - 0 Real Sporting de Xixón
36ª Real Sporting de Xixón 0 - 1 Real Uviéu
1996-97 21ª Real Sporting de Xixón 0 - 0 Real Uviéu
42ª Real Uviéu 0 - 0 Real Sporting de Xixón
1997-98 10ª Real Sporting de Xixón 1 - 2 Real Uviéu
29ª Real Uviéu 2 - 1 Real Sporting de Xixón

Historial de partíos en Segunda División[editar | editar la fonte]

Estadístiques[editar | editar la fonte]

  • Primer alcuentru: 27 de xineru de 1929
  • Últimu alcuentru: 11 d'ochobre de 2018
  • Total de partíos: 41
  • Victories del Real Uviéu: 13
  • Victories del Real Sporting de Xixón: 19
  • Empates: 9
  • Goles del Real Uviéu: 59
  • Goles del Real Sporting de Xixón: 68
  • Máxima goliada del Real Uviéu en casa: 6-2 (1928-29)
  • Máxima goliada del Real Uviéu fuera: 0-6 (1955-56)
  • Máxima goliada del Real Sporting de Xixón en casa: 5-1 (1956-57)
  • Máxima goliada del Real Sporting de Xixón fuera: 2-4 (1955-56)
  • Empate con más goles n'Uviéu: 3-3 (1932-33)
  • Empate con más goles en Xixón: 3-3 (1931-32)

Tabla de partíos[editar | editar la fonte]

Temporada Xornada Local Resultáu Visitante
1928-29 Real Uviéu 6 - 2 Real Sporting de Xixón
12ª Real Sporting de Xixón 3 - 2 Real Uviéu
1929-30 Real Uviéu 2 - 1 Real Sporting de Xixón
17ª Real Sporting de Xixón 1 - 3 Real Uviéu
1930-31 Real Sporting de Xixón 2 - 1 Real Uviéu
11ª Real Uviéu 3 - 1 Real Sporting de Xixón
1931-32 Real Sporting de Xixón 3 - 3 Real Uviéu
17ª Real Uviéu 0 - 1 Real Sporting de Xixón
1932-33 Real Uviéu 3 - 3 Real Sporting de Xixón
12ª Real Sporting de Xixón 2 - 3 Real Uviéu
1950-51 11ª Real Uviéu 0 - 3 Real Xixón
28ª Real Xixón 3 - 0 Real Uviéu
1954-55 12ª Real Xixón 4 - 3 Real Uviéu
27ª Real Uviéu 1 - 2 Real Xixón
1955-56 Real Uviéu 2 - 4 Real Xixón
21ª Real Xixón 0 - 6 Real Uviéu
1956-57 Real Uviéu 1 - 2 Real Xixón
20ª Real Xixón 5 - 1 Real Uviéu
1965-66 10ª Real Uviéu 1 - 0 Real Xixón
25ª Real Xixón 1 - 0 Real Uviéu
1966-67 10ª Real Xixón 5 - 4 Real Uviéu
25ª Real Uviéu 0 - 0 Real Xixón
1967-68 Real Uviéu 1 - 1 Real Xixón
21ª Real Xixón 1 - 0 Real Uviéu
1968-69 14ª Real Xixón 2 - 0 Real Uviéu
33ª Real Uviéu 2 - 1 Real Xixón
1969-70 12ª Real Uviéu 0 - 0 Real Xixón
31ª Real Xixón 4 - 0 Real Uviéu
1976-77 18ª Real Sporting de Xixón 1 - 1 Real Uviéu
37ª Real Uviéu 1 - 2 Real Sporting de Xixón
2001-02 11ª Real Uviéu 0 - 2 Real Sporting de Xixón
32ª Real Sporting de Xixón 0 - 0 Real Uviéu
2002-03 15ª Real Sporting de Xixón 1 - 0 Real Uviéu
36ª Real Uviéu 2 - 1 Real Sporting de Xixón
2017-18 Real Sporting de Xixón 1 - 1 Real Uviéu
25ª Real Uviéu 2 - 1 Real Sporting de Xixón
2018-19 14ª Real Uviéu 2 - 1 Real Sporting de Xixón
35ª Real Sporting de Xixón 1 - 0 Real Uviéu
2019-20 16ª Real Uviéu 0 - 0 Real Sporting de Xixón
27ª Real Sporting de Xixón 0 - 1 Real Uviéu
2020-21 Real Uviéu 1 - 0 Real Sporting de Xixón
35ª Real Sporting de Xixón 0 - 1 Real Uviéu
2021-22 Real Uviéu 1 - 1 Real Sporting de Xixón
36ª Real Sporting de Xixón 0 - 1 Real Uviéu

Historial de partíos na Copa del Rei[editar | editar la fonte]

Estadístiques[editar | editar la fonte]

  • Primer alcuentru: 20 d'abril de 1940
  • Últimu alcuentru: 10 d'ochobre de 2001
  • Total de partíos: 10
  • Victories del Real Uviéu: 7
  • Victories del Real Sporting de Xixón: 2
  • Empates: 1
  • Goles del Real Uviéu: 23
  • Goles del Real Sporting de Xixón: 17
  • Eliminatories ganaes pol Real Uviéu: 4
  • Eliminatories ganaes pol Real Sporting de Xixón: 1
  • Máxima goliada del Real Uviéu en casa: 3-1 (1942)
  • Máxima goliada del Real Uviéu fuera: 1-4 (1941)
  • Máxima goliada del Real Sporting de Xixón en casa: 4-2 (2001-02)
  • Máxima goliada del Real Sporting de Xixón fuera: -
  • Empate con más goles n'Uviéu: -
  • Empate con más goles en Xixón: 0-0 (1944-45)

Tabla de partíos[editar | editar la fonte]

Temporada Ronda Local Resultáu Visitante
1941 1/16 Real Xixón 1 - 4 Real Uviéu
Real Uviéu 3 - 2 Real Xixón
1942 1/16 Real Xixón 3 - 1 Real Uviéu
Real Uviéu 3 - 1 Real Xixón
bgcolor=#D0e7FF|Real

Uviéu

2 - 1 Real Xixón
1943 1/16 Real Xixón 1 - 2 Real Uviéu
Real Uviéu 4 - 3 Real Xixón
1944-45 1/8 Real Xixón 0 - 0 Real Uviéu
Real Uviéu 2 - 1 Real Xixón
2001-02 1/32 Real Sporting de Xixón 4 - 2 Real Uviéu

Historial de partíos nel Campeonatu Rexonal d'Asturies[editar | editar la fonte]

Estadístiques[editar | editar la fonte]

  • Primer alcuentru: 5 d'avientu de 1926
  • Últimu alcuentru: 20 d'ochobre de 1935
  • Total de partíos: 18
  • Victories del Real Uviéu: 8
  • Victories del Real Sporting de Xixón: 5
  • Empates: 5
  • Goles del Real Uviéu: 46
  • Goles del Real Sporting: 36
  • Máxima goliada del Real Uviéu en casa: 5-1 (1932-33)
  • Máxima goliada del Real Uviéu fuera: 2-8 (1933-34)
  • Máxima goliada del Real Sporting de Xixón en casa: 6-1 (1930-31)
  • Máxima goliada del Real Sporting de Xixón fuera: 0-2 (1931-32)
  • Empate con más goles n'Uviéu: 2-2 (1928-29 y 1933-34)
  • Empate con más goles en Xixón: 3-3 (1928-29)

Tabla de partíos[editar | editar la fonte]

Temporada Xornada Local Resultáu Visitante
1926-27 Real Sporting de Xixón 2 - 1 Real Uviéu
Real Uviéu 2 - 1 Real Sporting de Xixón
1928-29 Real Uviéu 2 - 2 Real Sporting de Xixón
Real Sporting de Xixón 3 - 3 Real Uviéu
1929-30 Real Uviéu 1 - 1 Real Sporting de Xixón
Real Sporting de Xixón 4 - 2 Real Uviéu
1930-31 Real Uviéu 1 - 2 Real Sporting de Xixón
Real Sporting de Xixón 6 - 1 Real Uviéu
1931-32 Real Sporting de Xixón 0 - 1 Real Uviéu
Real Uviéu 0 - 2 Real Sporting de Xixón
1932-33 Real Uviéu 5 - 1 Real Sporting de Xixón
Real Sporting de Xixón 2 - 2 Real Uviéu
1933-34 Real Uviéu 2 - 2 Real Sporting de Xixón
Real Sporting de Xixón 2 - 8 Real Uviéu
1934-35 Real Sporting de Xixón 2 - 3 Real Uviéu
Real Uviéu 4 - 2 Real Sporting de Xixón
1935-36 Real Sporting de Xixón 0 - 5 Real Uviéu
Real Uviéu 3 - 2 Real Sporting de Xixón

Historial de partíos nel Troféu Principáu[editar | editar la fonte]

Estadístiques[editar | editar la fonte]

  • Primer alcuentru: 10 d'agostu de 1988
  • Últimu alcuentru: 19 de setiembre de 2007
  • Total de partíos: 19
  • Victories del Real Uviéu: 10
  • Victories del Real Sporting de Xixón: 5
  • Empates: 4
  • Goles del Real Uviéu: 23
  • Goles del Real Sporting de Xixón: 16
  • Máxima goliada del Real Uviéu: 3-0 (1990)
  • Máxima goliada del Real Sporting de Xixón: 1-3 (1988) y 3-1 (1992)
  • Empate con más goles: 1-1 (1994)

Tabla de partíos[editar | editar la fonte]

Edición Añu Local Resultáu Visitante
I 1988 Real Uviéu 1 - 3 Real Sporting de Xixón
II 1989 Real Sporting de Xixón 0 - 2 Real Uviéu
Real Uviéu 2 - 1 Real Sporting de Xixón
III 1990 Real Uviéu 3 - 0 Real Sporting de Xixón
Real Sporting de Xixón 0 - 1 Real Uviéu
IV 1991 Real Sporting de Xixón 2 - 0 Real Uviéu
Real Uviéu 2 - 1 Real Sporting de Xixón
V 1992 Real Uviéu 2 - 1 Real Sporting de Xixón
Real Sporting de Xixón 1 - 3 Real Uviéu
VI 1993 Real Sporting de Xixón 1 - 2 Real Uviéu
Real Uviéu 0 - 1 Real Sporting de Xixón
VII 1994 Real Uviéu 0 - 1 Real Sporting de Xixón
Real Sporting de Xixón 1 - 1 Real Uviéu
VIII 1995 Real Sporting de Xixón 0 - 2 Real Uviéu
Real Uviéu 0 - 0 Real Sporting de Xixón
IX 1996 Real Uviéu 0 - 0 Real Sporting de Xixón
Real Sporting de Xixón 0 - 0 Real Uviéu
X 2006 Real Sporting de Xixón 2 - 0 Real Uviéu
XI 2007 Real Uviéu 2 - 1 Real Sporting de Xixón

Cómputu total d'enfrentamientos oficiales ente filiales[editar | editar la fonte]

Competición PX RO Y RSG Goles RO Goles RSG
Segunda División B 21 9 4 8 27 22
Tercer División 16 4 7 5 15 17
Total 37 13 11 13 42 39
PX: Partíos xugaos
RO: Victories del Real Uviéu "B"
E: Empates
RSG: Victories del Real Sporting de Xixón "B"
Goles RO: Goles de Real Uviéu "B"
Goles RSG: Goles del Real Sporting de Xixón "B"

Datos actualizaos al últimu enfrentamientu oficial, na temporada 2018-19.

Historial de partíos en Segunda División B (ente filiales)[editar | editar la fonte]

Estadístiques[editar | editar la fonte]

  • Primer alcuentru: 9 d'avientu de 1990
  • Últimu alcuentru: 9 de setiembre de 2018
  • Total de partíos: 21
  • Victories del Real Uviéu "B": 9
  • Victories del Real Sporting de Xixón "B": 8
  • Empates: 4
  • Goles del Real Uviéu "B": 27
  • Goles del Real Sporting de Xixón "B": 22
  • Máxima goliada del Real Uviéu "B" en casa: 3-1 (1992-93)
  • Máxima goliada del Real Uviéu "B" fora: 0-4 (1997-98)
  • Máxima goliada del Real Sporting de Xixón "B" en casa: 2-1 (1999-2000)
  • Máxima goliada del Real Sporting de Xixón "B" fora: 1-4 (2001-02)
  • Empate con más goles n'Uviéu: 2-2 (1999-2000)
  • Empate con más goles en Xixón: 3-3 (1990-91)

Historial de partíos en Tercer División (ente filiales)[editar | editar la fonte]

Estadístiques[editar | editar la fonte]

  • Primer alcuentru: 1967
  • Últimu alcuentru: 2017
  • Total de partíos: 16
  • Victories del Real Uviéu "B": 4
  • Victories del Real Sporting de Xixón "B": 5
  • Empates: 7
  • Goles del Real Uviéu "B": 15
  • Goles del Real Sporting de Xixón "B": 17
  • Máxima goliada del Real Uviéu "B" en casa: 3-2 (1967-68)
  • Máxima goliada del Real Uviéu "B" fora: 2-1 (2002-03)
  • Máxima goliada del Real Sporting de Xixón "B" en casa: 2-0 (1967-68 y 1980-81)
  • Máxima goliada del Real Sporting de Xixón "B" fora: 2-3 (1986-87)
  • Empate con más goles n'Uviéu: 2-2 (1980-81)
  • Empate con más goles en Xixón: 0-0 (1968-69, 1969-70 y 1987-88)

Comparancia ente los dos equipos[editar | editar la fonte]

Fechu Real Sporting de Xixón Real Uviéu
Añu de fundación 1905 1926
Temporaes en Primer División 42 38
Puestu na clasificación histórica de primer División 15º 17º
Puestu más altu alcanzáu en Primer División 2º (1978-79) 3º (1934-35, 1935-36 y 1962-63)
Primer temporada en Primer División 1944-45 1933-34
Participaciones europees 6 1
Troféus Pichichi 3 (Quini) 4 (trés Lángara y unu Marianín)
Troféu Zamora 3 (Ablanedo) -
Meyor participación na Copa del Rei Subcampeón (1980-81 y 1981-82) Semifinales (1934 y 1946)
Meyor participación na Copa de la Lliga de primer División Semifinales (1985) Segunda ronda (1986)
Temporaes en Segunda División 45 35
Campeonatos de Segunda División 5 5
Temporaes en Segunda División B - 9
Temporaes en Tercer División - 4
Récor de socios nuna temporada 24 307 (2017-18)[9] 20 796 (2017-18)[10]
Capacidá del estadiu 30 000[11] 30 500[12]

Gráficu de la evolución histórica na Lliga[editar | editar la fonte]

No se puede compilar la entrada de EasyTimeline:

EasyTimeline 1.90


Timeline generation failed: 4 errors found
Line 11: value:blue

- Colors definition incomplete.

 Syntax: 'Colors = id:.. value:.. [legend:..]'



Line 13: value:blue

- Colors definition incomplete.

 Syntax: 'Colors = id:.. value:.. [legend:..]'



Line 27: bar:primer color:pri

- PlotData invalid. Attribute 'color' has unknown color 'pri'.

 Specify command 'Color' before this command.



Line 45: bar:tercer color:ter

- PlotData invalid. Attribute 'color' has unknown color 'ter'.

 Specify command 'Color' before this command.



Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «R. Sporting 2 - R. Uviéu 1» (6 d'avientu de 1926). Consultáu'l 9 de setiembre de 2017.
  2. «Uviéu, 2 - Xixón, 1» (11 d'avientu de 1944). Consultáu'l 9 de setiembre de 2017.
  3. «Xixón, 6 - Uviéu, 0» (14 de mayu de 1945). Consultáu'l 9 de setiembre de 2017.
  4. «El Real Uviéu vence copiosamente al Sporting de Xixón por 6 a 2» (25 de febreru de 1929). Consultáu'l 9 de setiembre de 2017.
  5. «En partíu competidísimo y accidentáu el Sporting de Xixón venció al Real Uviéu por 3 a 2» (13 de mayu de 1929). Consultáu'l 9 de setiembre de 2017.
  6. Márquez, M. (16 de marzu de 1998). «El derbi, pal Uviéu». Consultáu'l 9 de setiembre de 2017.
  7. 7,0 7,1 Albarrán, Nacho (18 de xunu de 2003). «La crisis reabre l'alderique sobre la fusión». Consultáu'l 13 de mayu de 2017.
  8. «Quini: "La rivalidá ye daqué bien bonu p'Asturies"» (21 de xunu de 2003). Consultáu'l 13 de mayu de 2017.
  9. Cabranes, Ángel (14 de setiembre de 2017). «El Sporting algama un nuevu récor d'abonaos». Consultáu'l 19 de setiembre de 2017.
  10. Bayón, Roberto (6 de xunu de 2018). «Récor de socios nel Uviéu». Consultáu'l 13 de xunu de 2018.
  11. «club/rsg Información RSG». Consultáu'l 13 d'ochobre de 2015.
  12. «Estadiu Carlos Tartiere». Consultáu'l 13 d'ochobre de 2015.