Diego Euclides de Angulo Lemos

De Wikipedia
Diego Euclides de Angulo Lemos
Presidente de Colombia

9 marzu 1908 - 14 abril 1908
Rafael Reyes Prieto - Rafael Reyes Prieto
Vida
Nacimientu Popayán12 de payares de 1841
Nacionalidá Bandera de Colombia Colombia
Muerte Funza14 de febreru de 1917 (75 años)
Estudios
Estudios Universidad del Cauca (es) Traducir
Llingües falaes castellanu
Oficiu soldáupolíticu
Creencies
Partíu políticu Partido Conservador Colombiano (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Diego Euclides de Angulo Lemos (12 de payares de 1841Popayán – 14 de febreru de 1917Funza) foi un militar y políticu colombianu, quien ocupó la presidencia de Colombia del 9 de marzu de 1908 al 14 d'abril de 1908 por ausencia temporal del presidente Rafael Reyes.

Biografía[editar | editar la fonte]

Foi'l terceru de doce hermanos nacíos nel llar de don Miguel Wenceslao de Angulo Díaz del Castillo y de doña Antonia Lemos Largacha. Tuvo casáu con una distinguida dama Adelaida Bucheli Valencia, fía de Serafín Bucheli Villota y de Dominga Valencia Quijano, naturales de Pasto.

Trayeutoria[editar | editar la fonte]

Empecipió la carrera de les armes en 1860, pa defender al gobiernu llexítimu na guerra civil desamarrada pol xeneral Mosquera que pretendía tomar el poder poles armes. A pesar de la derrota, foi anmistiado y siguió nel exércitu de los nacientes Estaos Xuníos de Colombia. En 1876, fixo parte d'una nueva derrota militar y tuvo que exiliase n'Ecuador. Al añu siguiente, presentar en Túquerres pa sofitar la revolución que'l ex-presidente d'Ecuador Antonio Borrero diba a inicar contra'l gobiernu del so país pa poder tornar a él y asumir el poder. Coló por Cumbal hasta Ibarra y cuando llegó coles tropes en Quebrada Escura, foi asaltáu por torpas del comandante de les provincies del Norte, coronel Rafael Arellano Del Fierro, quien los escorrió hasta'l Panán y ganar. Darréu, participó n'Ecuador como defensor del gobiernu de José María Plácido (1883-1888).

Carrera política temprana[editar | editar la fonte]

Tornó a Colombia pa exercer como fiscal del Tribunal Cimeru de Pasto. Reactivó la so carrera militar y llogró'l grau de xeneral graduáu'l 22 d'agostu de 1890. Presidente de la Cámara de Representantes en 1898. A empiezos del silgo XX aniciar en Bogotá pa producir el periódicu El Colombianu. La so cercanía col presidente Reyes (de quien yera cuñáu) dexó-y el so accesu a la Secretaría de Guerra en 1905. Depués reemplazó al doctor Dionisio Araujo na Secretaría de Gobiernu'l 28 d'agostu de 1906, posición dende la cual xestionó la elevación a conceyu de Páez nel departamentu de Cauca. El 11 de payares de 1906, representando al presidente nos actos d'aniversariu de la independencia de Cartagena, foi testigu de proclamar que contra'l gobiernu pronunciaron Luis Galofre, Gabriel Jiménez, Carlos Hernández y Alejandro Amador, a quien ordenó prindar, pero por intercesión del xeneral Lácides Segovia y de Celedonio Piñeres, la orde foi recoyida. Sicasí, enteráu díes dempués de los nomes de Galofre y Hernández, ordenó'l so confinamientu en Bogotá y Mocoa. El 14 d'abril de 1908 pasó a ser Secretariu de Facienda pa sustituyir a Ricardo Restrepo C..

Presidente de Colombia[editar | editar la fonte]

Asumió la Presidencia de la República por ausencia temporal del titular el 14 d'abril de 1908. Nel so reemplazu, nomó como ministru de facienda encargáu a Baldomero Sanín Cano, quien se desempeñaba como subsecretariu.

Homenaxes póstumos[editar | editar la fonte]

Nel cuatricentenario de la fundación de la so ciudá natal, les sos cenices fueron treslladaes de Bogotá a Popayán pa ser allugaes en destacada güesera. Na Universidá del Cauca espónse una placa col so nome como egresado pernomáu por ser mandatariu de Colombia, y una semeya al oleu de la so figura exhibir na sede del Conseyu Municipal de Popayán.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Rafael Reyes
Presidente de Colombia
16 de marzu de 1908
16 d'abril de 1908
Socesor:
Jorge Holguín