Eoin O'Duffy

De Wikipedia
Eoin O'Duffy
Leader of Fine Gael (en) Traducir

4 mayu 1933 - 16 xunu 1934 - William Thomas Cosgrave (es) Traducir
Teachta Dála (es) Traducir

9 setiembre 1922 - 9 agostu 1923
Distritu: Monaghan (en) Traducir
Eleiciones: eleiciones xenerales d'Irlanda de 1922
Teachta Dála (es) Traducir

16 agostu 1921 - 8 xunu 1922
Distritu: Monaghan (en) Traducir
Eleiciones: 1921 Irish elections (en) Traducir
Guardia Nacional (es) Traducir

Vida
Nacimientu Castleblayney (es) Traducir20 d'ochobre de 1892
Nacionalidá islla d'Irlanda
Estáu Llibre d'Irlanda
Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu de Gran Bretaña ya Irlanda
Muerte Dublín30 de payares de 1944 (52 años)
Sepultura Cementeriu de Glasnevin
Estudios
Llingües falaes inglés
Oficiu políticu, oficialinxenieru civil
Serviciu militar
Graduación xeneral
Lluchó en Guerra Civil Española
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Partíu políticu Sinn Féin
Cambiar los datos en Wikidata

Eoin O'Duffy (n'irlandés: Eoin Ó Dubhthaigh); (20 d'ochobre de 1892Castleblayney (es) Traducir – 30 de payares de 1944Dublín) foi un Teachta Dála (TD) (xefe de mandu del Exércitu Republicanu Irlandés), el segundu comisionado de la Garda Síochána, líder de l'Asociación de Collacies del Exércitu y darréu el primer líder del Fine Gael (1933-1934), antes de dirixir la Brigada Irlandesa que lluchó nel bandu del xeneral Francisco Franco mientres la [[Guerra Civil Española].] Nuna ocasión se autoproclamó "el tercer home más importante d'Europa" tres Adolf Hitler y Benito Mussolini.

Primeros años[editar | editar la fonte]

Eoin O'Duffy nació en 1892 col nome de Owen O'Duffy en Lough Egish, cerca de Castleblayney, Monaghan. O'Duffy estudió inxeniería en Wexford, antes de trabayar como inxenieru y arquiteutu en Monaghan. En 1919 convertir n'axente de puyes. Foi'l líder de l'Asociación de d'Atletes Gaélicos nel Ulster mientres la década de 1910. Un espaciu ferial en Clones, nel condáu de Monaghan, lleva'l so nome.

Guerra de la Independencia d'Irlanda[editar | editar la fonte]

En 1917, Eoin O'Duffy xunir a l'IRA y participó viviegamente na Guerra d'independencia irlandesa. En febreru de 1920, xunto con Ernie O'Malley, participó na primer captura d'un cuartel policial en Ballytrain, en Monaghan. Foi encarceláu en delles ocasiones pero se convirtió en comandante del IRA en 1921. En mayu d'ese mesmu añu convertir en Teachta Dála del Sinn Féin por Monaghan.

En marzu de 1921 foi nomáu comandante de la 2ª división del IRA nel norte d'Irlanda. Tres la tregua colos británicos en xunetu de 1921 foi unviáu a Belfast. Tres los sucesos del Domingu sangrientu de Belfast, encargóse-y axustar colos británicos para caltener la tregua y defender les zones católiques de los ataques protestantes.[1]

En xineru de 1922 convertir en xefe de mandu del IRA, sustituyendo a Richard Mulcahy. Eoin O'Duffy convirtióse asina nel xeneral más nuevu d'Europa, hasta que Francisco Franco foi xubíu a esi rangu.

Xeneral del Exércitu y la Garda Síochána[editar | editar la fonte]

En 1921 sofitó'l Tratáu Anglo-Irlandés. Sirvió como xeneral nel Exércitu irlandés na Guerra Civil Irlandesa y foi una de les principales figures de la estratexa del Estáu Llibre d'Irlanda na so ofensiva contra les fuercies britániques. En xunetu de 1922 consiguió tomar con ésitu la ciudá de Limerick, antes de ser conteníu na Batalla de Killmallock al sur de la ciudá. Les enemistaes qu'adquirió mientres la guerra civil acompañaríen a Eoin O'Duffy a lo llargo de tola so carrera política.

Tres la fase inicial de la guerra, Eoin O'Duffy convertir en comisionado de la Garda Síochána (la Policía irlandesa), cuando l'Estáu Llibre d'Irlanda foi establecíu en 1922. Esta institución pervive hasta los nuesos díes, siendo l'equivalente a la Policía Nacional n'España.

Tres les eleiciones xenerales de 1933, el presidente Eamon de Valera cesó a O'Duffy del so puestu de comisionado. Nel Dáil Éireann, De Valera esplicaba les razones del cese, alegando les pasaes afiliaciones polítiques d'O'Duffy. Sicasí, la verdadera razón paez ser qu'en 1932 el Gobiernu irlandés afayó que Eoin O'Duffy fuera unu de los partidarios de dar un golpe d'Estáu en llugar d'apurrir el poder a l'alministración del Fianna Fáil. O'Duffy negar a aceptar nenguna otra posición de rangu similar a la de comisionado na alministración pública.

Líder de la ACE y acercamientu al fascismu[editar | editar la fonte]

En xunetu de 1933, Eoin O'Duffy convertir en líder de l'Asociación de Collacies del Exércitu, que fuera creada para protexer les xuntes públiques del Cumann na nGaedhael, oxetu de boicó sol eslogan Nun hai llibertá de pallabra pa los traidores por parte del IRA tres les eleiciones. O'Duffy y dellos elementos conservadores del Estáu Llibre d'Irlanda empezaron a averase al fascismu, que mientres esta dómina estender por Europa. Darréu, camudó'l nome d'esti nuevu movimientu al de Guardia Nacional. Eoin O'Duffy almiraba al líder italianu Benito Mussolini y la so organización adoptó símbolos xenéricos del fascismu européu, como'l saludu romanu col brazu n'alto y estendíu o un uniforme de camisa azul. Nun pasó enforma tiempu primero que los sos siguidores fueren conocíos como Camises Azules (blueshirts).

N'agostu de 1933 les Camises Azules entamaron un desfile en Dublín para homenaxar a los líderes republicanos Michael Collins y Arthur Griffith, que morrieren 11 años antes. Foi una clara imitación de la Marcha sobro Roma de Mussolini, y asina foi considerada a pesar de que los Camises Azul negar. Éamon de Valera tarrecía que les Camises Azules aprovecharen la ocasión pa dar un golpe d'Estáu y el desfile foi prohibíu.

En setiembre del mesmu añu, les Camises Azules fueron ilegalizados. Para evitar esta prohibición el movimientu adoptó un nuevu nome, nesta ocasión faciéndose llamar League of Young Ireland (Lliga de la Moza Irlanda). O'Duffy y dellos de los sos homes apaecieron na Conferencia Fascista Internacional de 1934 celebrada na llocalidá suiza de Montreux, onde s'amosó en contra del antisemitismu.[2]

Fine Gael[editar | editar la fonte]

En setiembre de 1933 el Cumann na nGaedhael y el movimientu de los blueshirts xunir pa formar el Fine Gael, qu'anguaño ye unu de los dos principales partíos de la República d'Irlanda. O'Duffy, anque yá nun yera Teachta Dála, convertir en el so primera líder, xunto con William Thomas Cosgrave como voceru parllamentariu. La Guardia Nacional, agora rebautizada como Asociación de la Moza Irlanda, foi tresformada d'un grupu paramilitar illegal nun ala militante del partíu políticu. Sicasí, les sos xuntes de cutiu fueron boicotiaes y atacaes por simpatizantes y miembros del IRA. Eoin O'Duffy demostró ser un líder débil (yera un militar y non políticu, y a nivel personal yera un home de gran temperamentu). En setiembre de 1934 dimitió de secute como líder del Fine Gael. Col tiempu, les sos opiniones estremistes y la so falta de tactu convertir en motivu de chorna pal so partíu. Abandonó'l FG pa formar el Partíu Nacional Corporativu.

Voluntariu n'España[editar | editar la fonte]

El Movimientu de les Camises Azules tamién empezara a desintegrarse tres la dimisión del so líder, hasta'l puntu de qu'en 1935 la organización dexara d'esistir. En xunu de 1935 O'Duffy formó'l Partíu Nacional Corporativu, d'ideoloxía fascista y en 1935 entamó una Brigada Irlandesa para lluchar a favor del xeneral Franco na Guerra Civil Española. A pesar de la oposición del Gobiernu irlandés, qu'impunxo una multa de 500 llibres a quien participaren nel conflictu, 700 de los siguidores d'O'Duffy (que cuntó col sofitu de la Ilesia d'Irlanda) viaxaron a España para lluchar nel bandu franquista (otros 250 irlandeses, en gran parte veteranos de la Guerra Civil Irlandesa, xunir al bandu de los republicanos na Columna Connolly). Los siguidores d'O'Duffy apenes participaron n'operaciones militares n'España y el so papel foi principalmente simbólicu. El xeneral Franco terminó unviando a los voluntarios irlandeses de vuelta al so país en xunu de 1937.[3]

Retiru y muerte[editar | editar la fonte]

O'Duffy tornó d'España cansáu y decepcionáu. Retirar por completu de la política, amás de un curtiu contautu col nacional-socialismu. Créese que s'axuntó con dellos miembros del IRA y de la embaxada alemana en Dublín mientres el branu de 1939. Nel branu de 1943 volvió a la embaxada con una ufierta pa entamar una Lexón de Voluntarios Irlandeses que s'incorporara al frente Oriental mientres la Segunda Guerra Mundial. O'Duffy declaró al embaxador alemán que la so ufierta yera un deséu de salvar a Europa del bolxevismu. Pidió que-y fora unviáu un avión pa viaxar a Alemaña y entamar les negociaciones necesaries en Berlín. La ufierta nun foi tomada en serio.[4] Nestos momentos la so salú empezara a deteriorase seriamente y morrió'l 30 de payares de 1944, con 52 años. El Gobiernu irlandés ufiertó-y un funeral d'Estáu. Tres una misa de réquiem na catedral de St. Mary foi soterráu nel campusantu Glasnevin.

Llibros[editar | editar la fonte]

Al so regresu de la Guerra Civil Española, Eoin O'Duffy escribió un llibru sobro les sos impresiones personales n'España.

  • Crusade in Spain (1938)

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Fearghal McGarry, Eoin O'Duffy, A Self-Made Hero, Oxford University Press, Oxford, 2005, ISBN 978-0-19-922667-2 p78-80
  2. INTERNATIONAL: Pax Romanizing - TIME
  3. Según los servicios secretos irlandeses Thomas Gunning, que había sido secretario de Eoin O'Duffy, permaneció n'España tras la partida de los voluntarios irlandeses. Gunning trabajó como corresponsal de prensa en suelo español durante un breve tiempo desde 1937, antes de viajar a Berlín, donde trabayó pal Ministeriu de Propaganda alemán hasta su muerte en 1940.
  4. See Stephan, Enno: Spies in Ireland (1963) P.232

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]