Sociedá Mesoamericana d'Economía Ecolóxico

Coordenaes: 9°55′32″N 84°02′24″W / 9.9255°N 84.04°O / 9.9255; -84.04
De Wikipedia
Sociedá Mesoamericana d'Economía Ecolóxico
organización
Llocalización
Coordenaes 9°55′32″N 84°02′24″W / 9.9255°N 84.04°O / 9.9255; -84.04
Sociedá Mesoamericana d'Economía Ecolóxico alcuéntrase en Tierra
Sociedá Mesoamericana d'Economía Ecolóxico
Sociedá Mesoamericana d'Economía Ecolóxico
Sociedá Mesoamericana d'Economía Ecolóxico (Tierra)
Historia
Fundación2008
Cambiar los datos en Wikidata

La Sociedá Mesoamericana y del Caribe d'Economía Ecolóxica (SMEE) ye un capítulu rexonal de la Sociedá Internacional d'Economía Ecolóxica (ISEE). Dempués de la so creación nel 2008, na Ciudá de Guatemala, llogróse concretar la so primer xunta biañal en Méxicu D.F. nel 2010. Amás, ente'l 4 y 8 de marzu de 2014 realizó'l so segundu Congresu biañal na sede principal de la Universidá de Costa Rica[1]

Nesta caña de la ISEE, prevalez un discutiniu de temás como la xusticia social y del apurra humanu al ambiente. Principalmente, esiste un enfoque d'estudiar los conflictos ecolóxicu-distributivos. Esti enclín ta fuertemente influyida pol "ambientalismo social o de los probes" descritu pol economista ecolóxicu catalán Joan Martínez Alier. Alier espón que nel Sur esiste una llucha en contra d'estos conflictos xeneraos pola crecedera económicu na so mayoría del Norte. Esta llucha "intenta caltener l'accesu de les comunidaes a los recursos naturales y a los servicios ambientales de la naturaleza."[2]

Amás de la conexón ente la distribución económica colos conflictos ecolóxicos, alderícase llargamente l'ámbitu cultural como lu fai l'antropólogu Arturo Escobar. Na so perspeutiva, les preferencies culturales inflúin de manera importante a la decadencia ambiental. Por casu, la sociedá da-y privilexu al modelo capitalista de la naturaleza que enfatiza les ganancies económiques en vegada del modelu d'ecosistema agroforestal, que ye menos dañible pal ambiente.[3] Como pensamientu alternativu nesta rexón, la SMEE nun considera a la valoración monetaria de los servicios ecosistémicos, nin les normes económiques como soluciones efectives pa estos conflictos sociu-ambientales.[4] Sicasí, una alternativa basada nel caltenimientu per parte de la comunidá y na xestión de la sostenibilidá son más dialogaos pola rexón mesoamericana. Nesti sentíu favorecen los procesos de decisión qu'utilicen valoraciones integrales o multidimensionales como los métodos multicriteriales. Amestando esta perspeutiva, terminen considerándose los trés pilastres del desenvolvimientu sostenible: el social, ambiental y económicu.[5]

Historia[editar | editar la fonte]

A partir de la segunda xunta biañal de la Sociedá Internacional d'Economía Ecolóxica en San Xosé, Costa Rica, dellos profesionales de la rexón interesar en crear una caña de dicha organización nos sos países pa responder ante los conflictos sociu-ambientales rellacionaos a les polítiques basaes na economía convencional.

Ye hasta'l 2008, sicasí, que l'impulsu de la FLACSO en Guatemala, el Centro Internacional de Política Económica de la Universidá Nacional de Costa Rica y la Universidá Autónoma Metropolitana de Méxicu llogró concretar les Xornaes d'Economía Ecolóxica realizaes el 26 y 27 de mayu de 2008 na Ciudá de Guatemala xunto a la participación d'entusiastes nueves, estudiantes y 50 profesionales de la rexón.

Espunxeron ponentes de gran índole como Alejandro Nadal, Coordinador del grupu de trabayu sobre Mediu Ambiente, Macroeconomía, Comerciu ya Inversiones de la Xunión Internacional pal Caltenimientu de la Natura (UICN); David Barkin y Roberto Constantino de la Universidá Autónoma Metropolitana de Méxicu; Eduardo García Frapolli del Centru d'Investigaciones n'Ecosistemes de la Universidá Nacional Autónoma de Méxicu; Bernardo Aguilar de la Universidá de Prescott Arizona, Estaos Xuníos (güei día Direutor Executivu de la Fundación Neotrópica en Costa Rica); Miguel Martínez del Fondu Mundial pa la Naturaleza (WWF Guatemala) y Juan Pablo Castañeda del Institutu d'Agricultura, Recursos Naturales y Ambiente de la Universidá Rafael Landívar de Guatemala.

Nesta xunta afiguróse la constitución de la organización. Depués, sol lideralgu de la primer Presidente, M.Sc. Iliana Monterroso de Guatemala, diose l'afitamientu a nivel d'estatutos, inscripción llegal, etc.[6]

D'alcuerdu al discutiniu de los participantes, la SMEE creóse coles mires d'abrir un campu de discutiniu sobre'l desenvolvimientu teórico y metodolóxico de la economía ecolóxica, promover la investigación científica multidisciplinaria, interdisciplinaria y transdisciplinaria pa la integración de la economía ecolóxica y sofitar les actividaes académiques que se lleven a cabu en rellación a la temática na rexón.

Nel 2010, llevar a cabu el I Congresu Internacional (y Biañal) de la SMEE en Méxicu celebráu nel Parque Ecolóxicu Xochimilco, Méxicu, D.F. del 22 al 26 de payares d'esi añu. Dellos influyentes espositores, como los Dres. Fander Falconí; David Barkin; Mario Pérez y Carlos Muñóz Piña, presentaron y aldericaron sobre la plataforma de la Economía ecolóxica pa la promoción de xusticia social, ambiental y los principios de la sostenibilidá.

A partir del 2010, la xunta directiva trepó con una baxa en membrecías y la crisis financiera. A pesar d'estes torgues, llográronse delles iniciatives importantes como fueron la creación de la páxina web y l'execución de dellos estudios y proyeutos d'economía ecolóxica xunto al apurra de la Fundación Neotrópica. Amás, prevese la inauguración d'una Maestría profesional n'Economía Ecolóxica y Ecoloxía Política na Universidá pa la Cooperación Internacional. Realizóse'l segundu Congresu biañal EcoEcoAlternativas 2014.


Partimos de la premisa de que'l pluralismu metodolóxicu que se plantegó la economía ecolóxica tien d'entendese más allá de la simple filosofía de que “tou se vale”. Más bien, tien de responder con una epistemoloxía necesaria a les necesidaes que-y plantega'l contestu de la conflictividá nes rexones que s'aplica.
Mensaxe de la Presidencia, Bernardo Aguilar González

Xuntes Directives[editar | editar la fonte]

La Xunta Directiva rota cada dos años y ye usualmente electa alredor de les conferencies biañales. La próxima eleición va llevar a cabu n'ochobre de 2016.

Primer Xunta Directiva (2008-2011):


Segunda Xunta Directiva (2011-2014):


Tercer Xunta Directiva (2014-2016):

Xunta Directiva Actual (2016-2018):

  • Presidente: Bernardo Aguilar Costa Rica Costa Rica
  • Vicepresidente: Aleida Azamar  Méxicu
  • Secretaria: Sofía Ávila-Calero  Méxicu
  • Tesorera: Ivonne C. Díaz Bandera de Puertu Ricu Puertu Ricu
  • Vocal: David Barkin  Méxicu
  • Vocal: Gloria Gómez PaisCuba Cuba
  • Fiscal: Olman Segura Costa Rica Costa Rica
  • Fiscal: Rolando Gordón  Panamá
  • Representante Estudiantil: Pedro Luis Burrola-Grupu d'Economía Ecolóxica UNAM  Méxicu

Congresu COSMEE 2016[editar | editar la fonte]

Al traviés de la organización del III Congresu de la Sociedá Mesoamericana d'Economía Ecolóxica buscóse un cambéu fondu escontra'l desenvolvimientu y evolución de la conciencia social y ecolóxico na rexón Mesoamericana y del Caribe, que ye fundamental pa entender el rol de la naturaleza nes nueses vides, sofitar la implantación de nuevos modelos holísticos y multidimensionales, amenorgar los conflictos ecolóxicos, promover la xusticia social, y fomentar la contribución humano y cultural pal florecimientu de la humanidá y de los sos ecosistemes.

La realización del III Congresu de la SMEE en Puertu Ricu buscó contribuyir, non yá a crear llazos d'amistá y collaboración ente la SMEE, Puertu Ricu y el Caribe, sinón tamién al traviés de les Amériques, dende les tierres de l'Águila nel Norte hasta les tierres del Cóndor nel Sur, na busca d'una sociedá verdaderamente sustentable, xusta, solidaria y n'harmonía cola naturaleza.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

  1. Páxina oficial de la Sociedá Mesoamericana d'Economía Ecolóxica
  2. Hestoria de la Economía Ecolóxica
  3. Congresu COSMEE 2016
  4. Páxina oficial de la Sociedá Internacional d'Economía Ecolóxica
  5. Rede Iberoamericana d'Economía Ecolóxica

Notes y referencies[editar | editar la fonte]

  1. SMEE (7-17-2013). «La SMEE». Archiváu dende l'orixinal, el 26 d'agostu de 2013. Consultáu'l 17 de xunetu de 2013.
  2. Martínez Alier J. (1998), La economía ecolóxica como ecoloxía humana, Fundación César Manrique, Lanzarote (Islles Canaries).
  3. Escobar A. (1999), “An Ecology of Difference: Equality and Conflict in a Glocalized World”, en: Arizpe, L. (ed) World Culture Report II, Unesco, Paris.
  4. Conflictos ambientales, socioambientales, ecolóxicu distributivos, de conteníu ambiental… Cavilgando sobre enfoques y definiciones Walter, Mariana (2009), CIP-ECOSOCIAL – Boletín ECO nº6
  5. Documentu Final del Cume Mundial 2005 Resolvimientu aprobáu pola Asamblea Xeneral de Naciones Xuníes. Aprobáu'l 24/10/2005.
  6. Bernardo Aguilar González (7-17-2013). «Mensaxe de la Presidencia». Archiváu dende l'orixinal, el 10 d'ochobre de 2013. Consultáu'l 17 de xunetu de 2013.