Mar de los Sargazos

Coordenaes: 28°20′08″N 66°10′30″W / 28.3356°N 66.175°O / 28.3356; -66.175
De Wikipedia
Mar de los Sargazos
Situación
Tipu mar
Parte de Océanu Atlánticu Norte
Asitiáu en Océanu Atlánticu Norte
Coordenaes 28°20′08″N 66°10′30″W / 28.3356°N 66.175°O / 28.3356; -66.175
Datos
Noamáu por Sargassum
Fondura 7000 m
Cambiar los datos en Wikidata

El mar de los Sargazos ye una rexón del océanu Atlánticu septentrional que s'estiende ente los meridianos 70º y 40º O y los paralelos 25º a 35º N, y que nos sieglos XVII al XVIII tuvo la tétrica fama de ser llugar de campusantu de buques de navegación a vela. Ye l'únicu mar definíu por carauterístiques físiques y biolóxiques ensin incluyir la presencia de mariñes.

Carauterístiques físiques[editar | editar la fonte]

El sector, con una superficie total —anque variable— de 3.500.000 km², carauterizar pola frecuente ausencia de vientos o corrientes marines, y la bayura de plancton y algues, estes postreres formando «montes» marinos superficiales que pueden estendese d'horizonte a horizonte y que constituyeron xunto a los aselos chichas»[1] una terrible estorbisa pa la navegación dende la dómina del descubrimientu d'América. Les corrientes circundantes intercéptense tangencialmente impulsando les agües interiores en lentos círculos concéntricos de sentíu horariu, que'l so ampliu centru nun tien movimientu aparente y ye d'un aselu eólicu notable. N'efeutu, l'área, de forma ovalada, ye de llendes difuses una y bones nun baña tierra firme —cola única esceición de les islles Bermudes— , y les sos llendes constituyir importantes corrientes oceániques: al Oeste la corriente del Golfu, al Norte la Corriente del Atlánticu norte y al Sur una de les Corriente Ecuatorial del Norte corrientes ecuatoriales.

Les corrientes que la arredolen determinen un sistema d'agües superficiales relativamente templaes que se mueven bien amodo en sentíu horariu, sobre les agües más fondes del océanu, muncho más fríes y trupes. Esta estratificación de l'agua por densidá, provocada pola diferencia de temperatura, tien importantes consecuencies ecolóxiques. Nes agües superficiales, onde llega la lluz, abonda'l plancton vexetal, que consume sales como los fosfatos y nitratos. Por cuenta de la diferencia de densidá, l'agua de la superficie apenes s'entemez cola agua frío y rica en minerales de les capes inferiores, que podría reponer los sales consumíos. Por esta razón, nes rexones cimeres del mar de los Sargazos apenes esiste vida animal, y escarecería d'interés biolóxicu si non fora pol alga que-y da'l nome, el sargazu (xéneru Sargassum), que forma grandes campos, rebosantes d'organismos marinos.

El Mar de los Sargazos foi unu de los descubrimientos de Cristóbal Colón nel so primer viaxe a América y nel sieglu siguiente empezar a xestar fama de campusantu de barcos.

Historia de la so denominación[editar | editar la fonte]

Fueron los navegantes portugueses quien punxeron el nome al alga y al mar. El sargazu ye una alga que forma grandes conxuntos enrevesosos, que se caltienen a flote per mediu de vexigues llenes de gas, y estiéndense hasta l'horizonte. Con frecuencia, los barcos portugueses víense frenaos poles algues, ya inclusive llegaben a quedar apexaos nelles, lo que daba a les tripulaciones tiempu de sobra pa estudiales. Como veníen de un país onde abonden les vides, los conxuntos de vexigues de gas paeciéron-yos recímanos d'uves d'una variedá denomada salgazo. Asina foi como'l mar de los Sargazos adquirió'l so nome. El sargazu baxa d'un tipu d'algues que suelen crecer xuntaes a les roques cercanes a la mariña, pero afíxose por completu a la vida peláxica, y agora llexa nes capes cimeres del océanu.

Ye'l llugar escoyíu poles anguiles pal friega toa l'añu.

Reminiscencia más importante avera del mar de los Sargazos[editar | editar la fonte]

Les carauterístiques singulares del mar de los sargazos, con una estensión equivalente a 1/3 de la superficie d'Estaos Xuníos constituyó una terrible estorbisa pa la navegación a vela, inspirando innumberables lleendes y mitos sobre les que darréu se crearon obres de ficción:

  • L'escritor William Hope Hodgson ambientó nel Mar de los Sargazos varios de los sos cuentos de terror marino, nun estilu similar al de H.P. Lovecraft.
  • L'escritor Horacio Quiroga mentó al mar de los Sargazos nel so cuentu los Buques Suicidantes
  • El «mar super sargazu» ye la dimensión onde van les coses perdíes, según propunxo Charles Güei Fort, escritor ya investigador de fenómenos anormales.
  • El llibru d'A. Bertram Chandler «Nel universu alternativu»[2] paez inspirase na idea de Fort, yá que describe un «super mar» nel espaciu, onde los protagonistes afayen munches naves espaciales y marines perdíes, delles hestóriques y otres ficticies, que «travesaron una barrera dimensional».
  • L'escritor Arthur C. Clarke nomar en "2001 Una odisea espacial".
  • Una de les lleendes relatives al mar de los Sargazos partió de la creencia errónea de los marinos sobre que la bayura d'algues yera señal de bajíos, lo que los llevó a allugar ellí'l continente fundíu» de l'Atlántida. En realidá, la zona tien una fondura media de más de 4500 metros.
  • Ernesto Sabato nomar en "Sobre héroes y tumbes", tamién como una fortaleza infranquiable.
  • Julio Cortázar mentar en "Prosa del observatoriu".
  • Jean Rhys asitia l'acción de la so segunda novela nel Caribe, titulada Anchu mar de los Sargazos.
  • Adrian Conan Doyle, escritor inglés fíu de Sir Arthur Conan Doyle, asitia nél l'acción del rellatu tituláu "El namoráu de los llanos coralinos".
  • L'escritor frances Jules Gabriel Verne, más conocíu como Jules Verne. Escribe sobre'l Mar de los Sargazos, nel so llibru 20.000 llegües de viaxe submarín. Menta que so este, xacía'l míticu continente perdíu "Atlantida".[ensin referencies]
  • L'escritor inglés Patrick O'Brian mentar na décima novela de la saga Aubrey-Maturin "La mariña más alloñada del mundu", dando precisiones sobre la posición onde los vientos alisios pierden fuercies y les maniobres que teníen d'efeutuar les naves a vela nel S. XVIII pa evitar quedar atrapaes.
  • El pimer discu de Skay Beilinson (Ex guitarrista de los redonditos de ricota) llámase "A traves del mar de los sargazos."

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Aselu chicha: xiru ampliamentente espublizáu en marinería, que refier a la completa apaciguadura del aire sobre'l mar, torgando totalmente la meyora con sistemes de navegación a vela.
  2. A. Bertram Chandler, Into the Alternate Universe, Ed. Ace, Londres, 1964, ISBN 978-0-441-37109-9

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Ye obligatoriu indicar l'idioma de Wikisource.