The Handmaid's Tale

De Wikipedia
The Handmaid's Tale
obra lliteraria
Datos
Autor Margaret Atwood
Fecha 1985
Xéneru feminismu, Neomalthusianismo (es) Traducir, ficción histórica (es) Traducir, ciencia ficción y ficción distópica (es) Traducir
Llingua de la obra inglés
Editorial orixinal McClelland & Stewart (es) Traducir
País orixinal Bandera de Canadá Canadá
Premios top 100 de libros de ciencia ficción y fantasía de la National Public Radio
Governor General's Award for English-language fiction  (1985)
Los Angeles Times Book Prize  (1986)
Premio Arthur C. Clarke  (1987)
Audie Award  (2013) [1]
Llugar de la narración Estaos Xuníos
Obres derivaes The Handmaid's Tale, The Handmaid's Tale, The Handmaid's Tale (en) Traducir y The Handmaid's Tale (en) Traducir
Bodily Harm (es) Traducir The Handmaid's Tale Cat's Eye (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

The Handmaid's Tale, publicada en 1985, ye una narración de ciencia ficción distópica y una de les obres más importantes de la escritora canadiense Margaret Atwood. Nella destaca la crítica social y el tratamientu de la muyer, temes frecuentes nes sos obres.

Estructura de la obra[editar | editar la fonte]

Atwood emplega la téunica del flashback pa faer un xuegu con dos histories distintes anque con un mesmu personaxe, Offred. La obra xuega dende'l principiu col pasáu y el presente de la protagonista, anque'l pasáu del personaxe dar a conocer al traviés de les reflexones que puede realizar Offred.

La obra, en sí, puede clasificase como una "distopía" (un posible futuru que retrata una sociedá ficticia indeseable en sí mesma), anque tamién como una manera d'amosar el papel de fechu en munches sociedaes pasar y actual, según lo cerca que ta la sociedá occidental actual a ella y la fraxilidá de la situación de les muyeres estadounidentes anguaño, tan cercana a la de la ficción, que podría ser igual a ella en poco tiempu. En pallabres de la so autora, tratar de “un rellatu imaxinariu de lo qu'asocede cuando ciertos non infrecuentes pronunciamientos sobre les muyeres llevar a les sos conclusiones lóxiques”.[2]

Argumentu[editar | editar la fonte]

Tres unos supuestos ataques de terrorismu islámicu, unos políticos teócratas lleguen al poder d'Estaos Xuníos, que pasen a denominase república de Gilead. Cola escusa de la defensa contra la violencia, aumenten l'autoritarismu y mengüen les llibertaes y derechos sociales, empezar per suprimir la llibertá de prensa y los derechos de les muyeres. Les muyeres estremar en castes y se promueve el mieu y el barruntu ente elles. La "criada" ye una muyer que se considera única y puramente un oxetu que'l so únicu valor ta nos sos ovarios, siendo un receptáculu necesariu p'algamar el nivel de nueves nacencies deseyáu en Gilead pa caltener el so modelu de sociedá.

Nesta sociedá, Offred ye una muyer que pierde'l so dineru, el so emplegu ya inclusive el so nome, que pasa a ser el del so dueñu, al ser asignada como un tipu d'esclava denominada "criada" d'un home, el "comandante". Dende entós ta-y prohibíu tener propiedaes, autonomía económica o independencia social, salir de la casa onde vivi (si nun ye pa faer compres necesaries pa la casa), falar o lleer o nengún tipu de comunicación que nun seya colos sos propietarios, nengún tipu d'actividá intelectual nin de llibertá sobre la so imaxe y apariencia física ya inclusive sobre'l so cuerpu, incluyendo la so alimentación y les sos rellaciones sexuales, yá que nun puede teneles con naide sacante'l so dueñu, que la puede violar siempres qu'él quiera, supuestamente col fin de procrear.

El nome de criada de la protagonista, Offred, ye un compuestu qu'indica de quién ye propiedá: Of-Fred ("de Fred", Fred ye'l nome propiu del comandante que lu tien) y, magar que'l comandante camude a la so criada, esta va siguir llamándose de la mesma. Asina asocede cola so compañera de compres, que recibe'l nome de Ofglen, "de Glen", y les demás criaes. Offred, como toles criaes, tamién ta obligada a caltener rellaciones sexuales col so comandante, y l'esposa d'este tien de suxetar. Esta violación ritualizada recibe'l nome de "la ceremonia". Otros crímenes rituales inclúin l'asesinatu de criaes que nun consiguen concebir antes de seis años o de cualquier muyer, cocinera y llimpiadora (una Marta - Martha), banduyu gestante ("criada"), adiestradora de gestadoras subrogadas ("tida") o cuidadora de fíos ("esposa"), que nun cumpla coles estrictes normes sociales. Los homes probes pueden tener a una muyer como esposa, ente que los más poderosos tienen llimpiadora y cocinera, banduyu gestante y esposa cuidadora del home y de los fíos d'él cola gestante.

Ente tantes rutines, Offred recuerda intres del so pasáu, como cuando intentó cruciar la frontera escontra Canadá pa escapar de tolo que taba asocediendo en Gilead; a persones, como la so antigua amiga Moira, a la fía que tuvo, o al so home Luke y a tou lo que tuvo qu'esperar hasta qu'esti divorciar de la so anterior muyer.

Nun momentu dau, Offred consigue establecer una rellación "amistosa" col so comandante; anque ella ódia-y, él déxase caprichos especiales con ella, dellos vexatorios y otros qu'él considera privilexos, como dexa-y lleer (prohibíu en Gilead) o obliga-y a xugar con él a les pallabres cruciaes. N'unu de los ratos nos que tán a soles, el comandante ufiérta-y salir fora de la casa xuntes y llevar a un prostíbulu, onde la viola. Primeramente afaya qu'ellí ta trabayando Moira.

La muyer del comandante, Sele Joy (inspirada en Phyllis Schlafly), afaya les vistimientes con que Offred foi al prostíbulu, impuestes pol comandante, y amenaza con llamar a los Güeyos (the Eyes), los espíes del réxime. Cuando llega la carroceta negra de los Güeyos, Nick, el xofer, con quien ella caltuviera un romance, pídelu que confíe nellos, cuntándo-y que son parte de la resistencia y que la van a sacar del país. Ella pon la so vida en manes d'esos desconocíos y vase con ellos.

Alusiones, símbolos y referencies[editar | editar la fonte]

Gilead
Llugar bíblicu secretu, n'inglés (en castellán ye Galaad).
Xerarquía
La obra ufierta una detallada visión de la xerarquía social en Gilead. Na obra lo más alto de la xerarquía ye'l comandante y lo más baxo ye la muyer, que ye considerada una non-muyer (Unwoman).
Nueche
Na división por capítulos de la obra, nueche ye'l títulu más repitíu por cuenta de que ye el momentu en que les criaes tienen daqué de tiempu pa cavilgar, ye pela nueche cuando Offred piensa na so vida del pasáu.
Puritanismu
La repetición de lo qu'asocedió nel pasáu, la culpa, el castigu públicu, los movimientos de resistencia, los valores relixosos en Gilead, etc. son traces bien propies del puritanismu.
Títulu
Inspiráu en Los cuentos de Canterbury de Chaucer, al igual que na obra de Chaucer, Offred ufierta la so propia hestoria y como en Los Cuentos de Canterbury hai un contestu determináu, la República de Gilead.
Mayday
Ye la contraseña ente les criaes de distintes cases. Pola so pronunciación (/medé/) emplégase como "m'aider", ayudar (aidez-moi sería "ayudar").

Adautaciones[editar | editar la fonte]

La película de The Handmaid's Tale (1990) tamién llamada La hestoria de la doncella o El preciu de la fertilidá, basar nun guión de Harold Pinter y dirixir Volker Schlöndorff. Foi protagonizada por Natasha Richardson como Offred, Faye Dunaway como Sele Joy, y Robert Duvall como'l comandante (Fred).

Nel 2000, John Dryden produció una adautación teatralizada de la novela pa la BBC Radio 4. Tamién se fixo una adautación operística por Poul Ruders, que foi estrenada en Copenhague'l 6 de marzu de 2000 y foi presentada pola English National Opera, en Londres 2003. Tamién foi la producción de la temporada 2004-2005 de la Canadian Opera Company.

Brendon Burns realizó una adautación teatral de la novela pal Teatru Haymarket, Basingstoke, Inglaterra, que percorrió'l Reinu Xuníu en 2002.

Hulu produció una serie de televisión de dos temporaes, protagonizada por Elisabeth Moss como Offred. Los primeros trés episodios estrenaron el 26 d'abril de 2017, los posteriores emitiéronse selmanalmente. Margaret Atwood trabayó na serie como consulting producer. La serie llogró 5 gallardones nos premios Emmy 2017.[3]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]