Miss Pelegrine's Home for Peculiar Children

De Wikipedia
Miss Pelegrine's Home for Peculiar Children
obra lliteraria
Datos
Autor Ransom Riggs
Fecha 7 xunu 2011
Xéneru fantasía
Llingua de la obra inglés d'Estaos Xuníos
Editorial orixinal IBooks (es) Traducir
País orixinal Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Llugar de la narración Gales
Obres derivaes Miss Peregrine's Home for Peculiar Childrens
Miss Pelegrine's Home for Peculiar Children Hollow City
Cambiar los datos en Wikidata

Miss Pelegrine's Home for Peculiar Children (asturianu: El llar de Miss Pelegrine pa neños peculiares) ye la primera novela publicada del escritor d'Estaos Xuníos Ransom Riggs, publicada en 2011. El llibru narra la hestoria d'un mozu que, tres una horrible traxedia familiar, sigue unes pistes que la lleven a un orfanatu abandonáu nuna isla de Gales. La hestoria ta cuntada al traviés d'una combinación de narrativa y fotografíes caseres de los archivos personales del autor.

Esti llibru diba ser orixinalmente un álbum ilustráu con fotografíes que Riggs coleccionaba, pero tres la intervención d'un editor de Quirk Books, les fotografíes usar pa crear una narración. Riggs yera coleicionista de fotografíes, pero precisaba más pa la so novela. Conoció a Leonard Lightfoot, un conocíu coleicionista del Rose Bowl Flea Market y foi presentáu a otros coleicionistes. La resultancia foi una historia sobre un rapazu que sigue pistes de les vieyes fotografíes del so güelu y que lo somorguien nuna aventura que la lleva a un gran orfanatu abandonáu nuna isla de Gales.

El llibru foi un best seller del New York Times. Algamó'l puestu #1 na llista de Llibros pa Neños el 29 d'abril de 2011 dempués de tar na llista mientres 45 selmanes, siguiendo ellí hasta'l 20 de mayu, cuando baxó hasta'l cuartu puestu. Polo xeneral, la crítica emponderó'l llibru tantu pol so usu de fotografíes vintage como pola so creatividá.

Argumentu[editar | editar la fonte]

Jacob Portman (Rusti Butterfield) ye un rapazu de 16 años que fizo un gran descubrimientu. En topando una serie de misterioses pistes que s'estienden per distintos mundos y tiempos, el mozu entama un viaxe escontra una isla remota pa buscar l'orfanatu onde creció'l so güelu Abraham (Terence Stamp). El vieyu morrió de manera estraña, pero toles sos aventures quedaron grabaes na memoria del so nietu.

Nesta misteriosa isla, Jacob atopa un llugar máxicu conocíu como El llar de Miss Pelegrine pa neños peculiares. Ellí, anque los paisanos afirmen que morrieron va munchos años, viven neños y neñes con habilidaes fora de lo habitual. Y ye qu'esti inusual orfanatu, que tamién ye la entrada a un reinu alternativu, ta habitáu por mozos con poderes estraños y un enigmáticu pasáu. Toos ellos son protexíos y curiaos por una guardiana máxica, Miss Pelegrine (Eva Green). A midida que Jacob conoz a los estraordinarios residentes del hospiciu y apriende alrodiu de los sos dones especiales, tamién va afayar la so propia "peculiaridá". Asina, Jacob va ayudar a esti grupu de neños güérfanos de les horribles criatures qu'amenacien con destruyilos.

Personaxes[editar | editar la fonte]

Personaxes de Florida[editar | editar la fonte]

  • Jacob "Jake" Portman: ye'l protagonista de la novela, un mozu de 16 años que creció coles hestories sobre neños peculiares que-y cuntaba'l so güelu. Tres la muerte del so güelu a manes d'una criatura terrorífica, Jacob entra nuna espiral de dolor y llocura que la lleven a nun estremar ente la verdá y la ficción con unes velees que-y acoraden cada nueche. Convence a los sos padres con ayuda de la so terapeuta pa visitar la isla británica de Cairnholm en Gales pa investigar sobre'l pasáu del so güelu y asina recuperase de les sos velees.
  • Abraham "Abe" Portman: el güelu de Jacob, foi lleváu a la isla del picu de Miss Pelegrine. Toes eses hestories cuntar al so nietu Jacob, hasta'l día de la so muerte, cuando coles sos últimes fuercies dio-y a Jacob unes pistes p'atopar el llar de Miss Pelegrine.
  • Franklyn "Frank" Portman: ye'l fíu de Abe y el padre de Jacob, un home al que-y encanta investigar sobre les aves y que ta encegoláu con escribir un llibru. La so casa esta llena de manuscritos ensin terminar. Él y el so fíu viaxen hasta Cairnholm pa conocer el pasáu de Abe y, de camín, axenciar información pal so llibru sobre aves.
  • Maryann Portman: la muyer de Frank y la madre de Jacob. La so familia ye dueña de Smart Aid, la mayor cadena de farmacies de Florida, por esa razón nun-y esmolez que'l so home nunca consiga un trabayu estable y dedíquese a escribir manuscritos que nunca termina. Espera que dalgún día Jacob convertir en daquién importante dientro de Smart Aid.
  • Ricky Pickering: ye'l meyor amigu de Jacob, ye un chicu punk col pelo tiñíu de verde, metro noventa y que refuga a la familia Portman por ser rica. Nel colexu tenía un tratu con Jacob que consistía en qu'él defendía a Jacob de los matones y Jacob ayudába-y n'el so estudios. Tien un coche que merco nel esguace y que caltién dexando que los borrachos déan-y con un bate a un dólar el golpe. Foi testigu de la muerte del güelu Abe xunto con Jacob, yá que fueron ellos los que lo atoparon nel monte.
  • Doctor Golan: ye'l sicoterapeuta de Jacob, l'encargáu de convencer a los sos padres de que'l viaxe a Cairnholm podría sirvi-y de muncha ayuda pa superar el trauma que s'abrir cola muerte de Abe. Xunto con Jacob, ye l'únicu que conoz les últimes pallabres de Abe, yá qu'en realidá ye un Wight cola habilidá de camudar de forma. El so oxetivu yera xixilar a Jacob y pescudar ónde ta'l bucle de Miss Pelegrine.

Personaxes de Cairnholm[editar | editar la fonte]

  • Kev: ye'l taberneru qu'acueye a Jacob y el so padre cuando lleguen a Cairnholm. Ye'l dueñu de "El Fuexu del Sacerdote", l'únicu pub de la isla y l'únicu sitiu con habitaciones llibres p'agospiase.
  • Martin Pagett: ye'l direutor del muséu de Cairnholm, conocedor de delles hestories locales y de les lleendes más estrañes, la so esposición más preciada ye'l cadabre momificado d'un neñu que sacaron d'una barraquera al que moteyaron El Viejo, Martin dedícolu más d'una poesía. Jacob allega a él en busca d'información que lu ayudar a atopar el llar pa neños peculiares.

Personaxes del Llar de Neños Peculiares[editar | editar la fonte]

  • Miss Alma LeFay Pelegrine: conocida como "La Direutora" o "El Ferre"/"El páxaru", ye la direutora del llar pa neños peculiares, ye una muyer bien sabia y poderosa, capaz de crear bucles del tiempu y de tresformase nun ferre pelegrín. La intención de Jacob al llegar a Cairnholm ye atopala, pero pa ello tien que viaxar al pasáu, concretamente al 3 de setiembre de 1940. A les muyeres como ella conózse-yos como "Ymbryne".
  • Emma Bloom: una neña capaz de crear fueu coles manes. Sicasí, na película lo que fai ye levitar, lo qu'en realidá ye'l poder de Olive.
  • Olive Abrocholos Elephanta: probablemente la más pequeña de los neños peculiares, esta neña peculiar ye capaz de levitar. Pero como inda nun controla del tol so poder, tien qu'usar unos zapatos de plomu especiales pa nun salir volando. Na película tien la mesma edá que emma
  • Millard Nullings: Un mozu invisible que nun nació invisible, como se diz nel segundu llibru, sinón que la so invisibilidá foi apaeciendo adulces, empezando polos pies . Mientres años nel bucle dedicar a anotar tou lo que-y asocedía a los habitantes y a los animales de Cairnholm mientres el 3 de setiembre de 1943.
  • Hugh Apiston: Un mozu mochachu que tien abeyes viviendo nel so interior, que puede controlar. Mientres la primer cena de Jake colos neños peculiares llámo-y l'atención que Hugh tuviera que comer con un traxe d'apicultor nuna mesa a parte. Dacuando cuando fala sale dalguna esnalando pela so boca. Hugh tien una rellación amorosa cola pue que difunta Fiona. Cuando los Wights prindaron a tolos neños peculiares cuando taben col so viaxe colos xitanos, él se escabulló y utilizo a toles sos abeyes pa cargase a los enemigos . Anque consiguió salvar a tolos neños, y matar a tolos villanos, quedar ensin abeyes, sacante por una, llamada Henry, a la que-y faltaba una ala.
  • Claire Densmore: Ye una neña pequeño y adorable qu'escuende una boca con dientes afilaos na so nuca, por onde come.
  • Fiona Frauenfeld: Ye una moza d'aspeutu selvaxe, capaz de controlar la flora al so gustu. Tristemente, nel tercer llibru, sábese que cayó por un cantil y nun ta seguru si ta muerta o viva. Hugh ta bien esmolecíu.
  • Bronwyn Buntley: Ye una neña que tien una fuercia sobrehumano, puede llevantar oxetos o elementos pesaos. El so hermanu Victor, que compartía'l mesmu don qu'ella, fartar de tar tol tiempu viviendo'l mesmu día, asina que salió del bucle solu pa ser matáu por un buecu. Tuvo baltáu enforma tiempu nuna habitación de la casa. Dacuando Bronwyn pidía-y a Enoch que-y devolviera la vida unos minutos pa falar con él. Ye la figura maternal pa les pequeñes Olive y Claire.
  • Enoch O'Connor: esti peculiar ye capaz d'alicar a los muertos por curtios periodos de tiempu. Siempres s'imaxina'l peor escenariu posible y siempres amuesa'l so ofiendo por tou lo que faen. Ta celosu de Jacob porque él tamién quier a Emma.
  • Horace Somnusson: Ye un mozu que tien visiones y suaños proféticos. Siempres visti de forma elegante inclusive cuando va a la sablera, él mesmu asegura ser un fiel "siguidor de la moda".
  • Víctor Buntley: Hermanu de Bronwyn, que morrió por culpa d'un Buecu cuando decidió salir del bucle. El so cuerpu permanecía nuna de les habitaciones de la casa de Miss Pelegrine zarrada so llave, dacuando Enoch resucitar. Cuando los neños tuvieron que dexar la casa dempués de que'l bucle destruyérase y prindaren a Miss Pelegrine, soterraron a Victor al llau d'una de les estatues de Fiona.

Personaxes o criatures antagonistes[editar | editar la fonte]

  • "Buecu/Hollowgasts": Bisarma que ye invisible pa los humanos, namái Abe Portman y Jake Portman tienen la posibilidá de velos. Precisen comer los güeyos de los neños peculiares na película, l'alma nel llibru d'otros peculiares pa poder evolucionar a la siguiente etapa. Creaos a partir d'un fallíu esperimentu pa dexa-yos llograr la inmortalidá.
  • Wight: La evolución d'un Buecu. Al pasar esta etapa toa persona poder ver. Esti convertir a daqué paecíu al humanu con unes diferencies: los sos güeyos son totalmente blancos. Pueden camudar de forma. Éstos pueden travesar los bucles ente que los humanos non.

Receición[editar | editar la fonte]

Miss Pelegrine pasó un total de 63 selmanes na llista de best sellers del New York Times de Llibros pa Neños. Algamó'l puestu #1 na llista'l 29 d'abril de 2012.Permaneció ellí hasta'l 20 de mayu, cuando baxó al cuartu puestu de la llista. El llibru salió de la llista'l 9 de setiembre de 2012, tres un total de 63 selmanes.

Según Deborah Netburn para Los Angeles Times, la meyor parte de la novela ye "una serie de semeyes en blancu y negru partíes por tol llibru." Publishers Weekly llamó al llibru "una disfrutable, escéntrica llectura distinguida por personaxes bien desenvueltos, una ambientación galesa creíble, y delles bisarmes bien siniestres."

Remortines[editar | editar la fonte]

Una secuela, titulada Hollow City, foi llanzada'l 1 de xineru de 2014. La novela asítiase xusto dempués de la primera, y nella Jacob y los sos amigos fuxen del llar de Miss Pelegrine a la "capital del mundu peculiar", Londres. La siguiente secuela, titúlase "Library of souls", y publicóse en 2015. Tamién foi publicáu un llibru tituláu "Cuentos estraños pa neños peculiares" y n'inglés "Tales for peculiar children" Dizse que va haber otra triloxía que va formar parte d'esti gran mundu peculiar.

Adautaciones[editar | editar la fonte]

Novela gráfica[editar | editar la fonte]

Una adautación Amerimanga de Cassandra Jean foi publicada en payares de 2013.

Película[editar | editar la fonte]

Los derechos cinematográficos fueron vendíos a 20th Century Fox, Jane Goldman foi contratada p'afaer la hestoria como un guión. Ente otros, atopamos a Tim Burton como direutor. Ente los actores, tenemos a Rusti Butterfield como Jacob, Eva Green como Miss Pelegrine y Ella Purnell como Emma Bloom. La película estrenar en cines el pasáu 30 de Setiembre de 2016.

Un cambéu bultable na película con respectu al llibru, ye la inversión de los personaxes de Olive y Emma, siendo Olive, al contrariu que nel llibru, capaz de controlar el fueu, ente que Emma, ye quien puede llexar y usa zapatos de plomu, calteniendo l'atracción ente ella y Jacob.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]