Cousas

De Wikipedia
Cousas
antoloxía
Datos
Autor Alfonso Daniel Rodríguez Castelao
Xéneru cuentu
Llingua de la obra gallegu
País orixinal España
Cambiar los datos en Wikidata

Cousas ye una obra d'Alfonso Daniel Rodríguez Castelao, asoleyada en dos partes (1926 y 1929), que ye una interpretación trescendente de Galicia, una esploración de la so problemática socio-económica al traviés del desfile de marxinaos: Vieyes abandonaes, xentes somorguiaes na miseria, ciegos...

La obra entama cola introducción "A carón da natureza", introducción que-y val al autor pa manifestar qu'emplegó la lliteratura como calce d'espresión por mor de la necesidá de comunicar mensaxes que la pintura nun pue espresar.

Cada cousa ta compuesta por un testu y una semeya complementaria que-y dan fondu dramáticu a los socesos desendolcaos. El testu avera brevemente asuntos, polo xeneral d'ambiente llabriegu o marineru, de temática variada, sintéticos, comprimíos por mor d'una téunica asemeyada a la que Castelao emplega nos sos dibuxos: trazos firmes y llimpios qu'amuesen l'oxetu en primer planu, demientres que'l restu de la información nun ye más que suxestión.

La fórmula qu'emplega Castelao nesta obra ye mui orixinal, un nuev xéneru que supera la llende de lo esclusivamente lliterario pa, cola ayuda de la imaxe, narrar socesos nos que tán enxertos estremaos personaxes con procuru especial na frase y na pallabra. La cousa ye la manifestación más completa del estilu de Castelao, ye en sí mesma un estilema, pos ta presente en tola so narrativa, fasta'l puntu de poder desplicar la estructura d'Un ollo de vidro, Retrincos o Os dous de sempre como una compilación de coses.

Referencies[editar | editar la fonte]